دو تا طرح از خودم لطفا نظر بدید

srmsrm

New Member
این دو تا طرح از خودمه خوشحال میشم اشکالاتم رو بهم بگید.

reza1.jpg



reza2.jpg
 

پیوست ها

  • reza1.jpg
    reza1.jpg
    125.2 کیلوبایت · بازدیدها: 5
آخرین ویرایش:

Tsobh.com

Well-Known Member
عاشق سورئالم
دستت درد نكنه

البته برا كار بالايي گفتم

كار دوم زياد به دلم نچسبيد
 
آخرین ویرایش:

1991i

Member
طرح دوم که هیچی اما طرح اول:

فضاسازی و خیلی خوب انجام داد حتا بی نقص. اما اون مرد که توی شیشه قرار داره این حس واقعی بودن و همونقدر که فضا ایجاب میکنه، به ما القا نمیکنه. فکر کنم به این دلایل باشه:

یک. خود مرد حس بی روح بودن و نداره. وقتی همچین یه آدم توی شیشه همچین پزیشنی داره اولین تصویری که باید توی ذهن بیاد تصویر جنین هستش درحالی که با اولین نگاه این تصویر شکل نمیگیره. درواقع یکدستی نور روی کاراکتر دلیل این غیرطبیعی بودنِ.
دو . قسمتی که دست از آب بیرون میاد به ناگاه نور و افکت‌های دست قطع میشه و کاملا به یه دست رئال تبدیل میشه!! خب واضحه که نباید اینطور باشه. اشکال اینجاست که شما افکت "توی آب بودن" رو مث افکت "بیرون از آب بودن" زدید و وقتی خواستید افکت بیرون از آب بودن و بزنید چون جای دیگه خرجش کردید مجبور شدید از کار بزنید بیرون و این لطمه زده به کارتون.

توصیه میکنم اگه میخواید یه کار حرفه ایی بزنید این مرد و بزارید کنار، دنبال یه مرد با همین پزیشن البته بدون لباس بگردید. اینطور نورپردازی هم تا حدودی ساده‌تر میشه. یه یه افکت درست و سالم برای زیر آب بودن برسید و بیرون از آب بودنم که ساده س.
یه پیشنهاد هم دارم که از فیلتر cloud برای پردود کردن فضای خارج از شیشه استفاده کنید، بهتر میکنه.

یه نکته هم هست اونم اینه که شما فضاسازی و خیلی خوب انجام دادید، تبریک میگم :rose:

::: طرح اول و پیوست کن برار
 
آخرین ویرایش:

Tsobh.com

Well-Known Member
طرح دوم که هیچی اما طرح اول:

فضاسازی و خیلی خوب انجام داد حتا بی نقص. اما اون مرد که توی شیشه قرار داره این حس واقعی بودن و همونقدر که فضا ایجاب میکنه، به ما القا نمیکنه. فکر کنم به این دلایل باشه:

یک. خود مرد حس بی روح بودن و نداره. وقتی همچین یه آدم توی شیشه همچین پزیشنی داره اولین تصویری که باید توی ذهن بیاد تصویر جنین هستش درحالی که با اولین نگاه این تصویر شکل نمیگیره. درواقع یکدستی نور روی کاراکتر دلیل این غیرطبیعی بودنِ.
دو . قسمتی که دست از آب بیرون میاد به ناگاه نور و افکت‌های دست قطع میشه و کاملا به یه دست رئال تبدیل میشه!! خب واضحه که نباید اینطور باشه. اشکال اینجاست که شما افکت "توی آب بودن" رو مث افکت "بیرون از آب بودن" زدید و وقتی خواستید افکت بیرون از آب بودن و بزنید چون جای دیگه خرجش کردید مجبور شدید از کار بزنید بیرون و این لطمه زده به کارتون.

توصیه میکنم اگه میخواید یه کار حرفه ایی بزنید این مرد و بزارید کنار، دنبال یه مرد با همین پزیشن البته بدون لباس بگردید. اینطور نورپردازی هم تا حدودی ساده‌تر میشه. یه یه افکت درست و سالم برای زیر آب بودن برسید و بیرون از آب بودنم که ساده س.
یه پیشنهاد هم دارم که از فیلتر cloud برای پردود کردن فضای خارج از شیشه استفاده کنید، بهتر میکنه.

یه نکته هم هست اونم اینه که شما فضاسازی و خیلی خوب انجام دادید، تبریک میگم :rose:

::: طرح اول و پیوست کن برار

كار اولي سبكش سورئال هستش
با چيزايي كه شما مي گين هم خواني نداره
مثلا در سورئال شما پارچ آبي رو مي بينيد كه ازش زمان و ساعت و ثانيه مي ريزه بيرون
ما بايد براش ايراد بگيريم كه نه آقا از پارچآب آب مياد بيرون يا نهايتش نوشابه و شربت و ... ؟
 

MohammadGh

Well-Known Member
طرح اولي خيلي جالب شده
ولي زياد طرح دومي بنظرم حالب نشده
موفق باشي
 

hdnsoft

Well-Known Member
سلام خسته نباشی .... مشخصا شما هم مثل بقیه دوستان خیلی زحمت کشیدین
من خودم هم تازه دارم با فتو شاپ نقاشی تمرین میکنم
و درمورد دوستمون هم که از پارج آب نوشته بودن .. من که متوجه نشدم اینا چه ربطی به اونا داشت ولی کلا بانظر دوست دیگه مون کالملا موافقم ، اون آقاههه که تو بطریه کاملا مشخصا که حس نداره ... به چشم من هم اینجوری اومد ( یعنی اون حسی رو که از نیگاه کردن به عکس باید بهم القاء بشه ، خب القا ء نشد ولی یک چیزی نکنه آقاهه رو به زور چپوندیش تو شیشه ؟:lol:
ولی کلا خسته نباشین
صرف نظر از آقاهه ، بقیه کار فوق العاده شده در ضمن دفعه بعدی لباس های آقاهه رو در بیارین ، اوخه کی با لباس میره تو شیشه ؟
:-?
 

aes71.info

Member
طرح اولی خوبه من خوشم اومد فقط خیلی کنار عکس خودت کار نکردی برشش معلومه ، عکس دومی هم زیاد خوشم نیومد (آخه بچه تو جرا مشرو... میخوری ،زشت اینکارو نکن!!!!!!!!:green:) موفق باشی
 

1991i

Member
كار اولي سبكش سورئال هستش
با چيزايي كه شما مي گين هم خواني نداره
مثلا در سورئال شما پارچ آبي رو مي بينيد كه ازش زمان و ساعت و ثانيه مي ريزه بيرون
ما بايد براش ايراد بگيريم كه نه آقا از پارچآب آب مياد بيرون يا نهايتش نوشابه و شربت و ... ؟

:) فکر میکردم به اندازه کافی توضیحات گویا بوده، نمیدونم چطور شما همچین برداشت عجیب‌ی کردید از پست قبل !!

توضیحات:
اینکه هر اثر سورئالی[هر اثر] به معنای حقیقی کلمه سورئال نیست و در دل خودش رئال‌ی رو داره اونقدر واضح هست که نیاز نمیبینم توضیح بدم.
همونطور که گفته شد اثر سورئال شامل دو بخش میشه:
یک. واقعیت‌های موجود دو. تخیلات صاحب اثر
توازن این دوتا به بهتر شدن هرکار سورئالی کمک میکنه [در واقع بهتر شدن هر اثر در گرو این توازن‌ـه!].
من بر این باورم که توازن در اثر مذکور به کفایت نیست. تخیلات به خوبی پیاده شده اما واقعیت ها [که اینجا نور و پزیشن کاراکتر اصلی و فضاست] به خوبی نه! چرا؟ به همون دلایلی که عرض کردم.

:::مثال::> همون پارچ آبی که خودتون عرض کردید. یه پارچ آب که خم شده و داره ازش آب میریزه بیرون، رئالِ. یه پارچ که خم شده و ازش ساعت داره میریزه سورئالِ. کاری با رئال نداریم اما سورئال:
رئالیتِ کار در این نوع سورئال نحوه بیرون ریختن ساعت‌ها از پارچ آب و نوری که از سوی منبع نور به اون پاشیده میشه است. شفاف‌تر میگم، چیزی که رایجه اینه که از پارچ همیشه یه "مایع" خارج میشه اما تخیل صاحب اثر تصور میکنه که چرا بجای مایعات "جامدات" بیرون نیان؟
اینجاست که رئالیتِ کار نمود پیدا میکنه. اگر بنده ی صاحب اثر بیام و بیرون ریختن جامدات و به شکل مفتضحانه ایی کار کنم که هیچ با واقعیت تناسب نداره، کار ضعیف میشه. ینی توازن میان واقعیت و تخیلات برقرار نمیشه.

پ.ن1: دوست عزیز! زمان و ثانیه و ساعت[به معنی 60 دقیقه] مفاهیم انتزاعی هستن و شما نمیتونید به اونها عینیت ببخشید مگر با نمادها، لطفن در نوشتن دقت کنید :)
پ.ن2: توضیحات بالا خیلی خیلی فشرده‌س و البته مفاهیم خیلی خیلی واضحیه که هر طراحی ندانسته و گاهی نخواسته اون‌ها رو رعایت میکنه و نیاز به توضیحات هم نداره البته! بازم برام تعجب‌ِ که کجای حرفم شما رو به همچین سوءتفاهمی کشونده:shock: ولی خب ما اصولی رو داریم که از بدیهیات‌ِ اما برای همچین مواقعی نیاز هست که اثبات بشن.

موفق باشید :rose:
 

hdnsoft

Well-Known Member
مرسی از توضیحات کاملتون من الان خوب معنی این سبک رو میفهم و نحوه ارتباط پارچ آب و ساعت و اینا رو با اونا درک کردم
واقعا خسته نباشین ... استاد بفرمیوووووو:paint:
جدنی دستت درد نکنه خیلی خوب توضیح دادین :rose:
 

srmsrm

New Member
از همتون که در مورد طرحام نظر دادین ممنونم حتما از نکاتی که گفتید اسفاده میکنم ولی اینکه گفتید این شخصیتو بزارم کنار نمیشه چون خودمم . عکس لختی که نمیتونم بگیرم...
در مورد دستم که بیرون ابه میشه بیشتر توضیح بدید چیکارش کنم؟
در مورد طرح دوم یعنی اینقدر بده.. پیشنهادی ندارید تا بهتر بشه؟
بازم از همتون ممنونم که نظر دادید.
 

1991i

Member
شما توی سه‌تا فضا هستید [عکس شما رو عرض میکنم !] :
یک. توی فضای اصلی کار. یعنی یه اتاق با خصوصیات نور و ابعاد خاص خودش که داره.
دو. توی شیشه.
سه. توی آب

کارایی که برای هرکدوم باید انجام بدید و عرض میکنم[طبق قاعده اول از خرد شروع میکنیم به کل میرسیم]:

سه و دو [چون این دوتا خیلی به هم وابسته هستن یه جا میگم] > همونطور که میدونید نور با ورودش به آب شکست پیدا میکنه. این شکست باعث میشه که جسم بزرگ‌تر از ابعاد واقعیش به نظر برسه. از طرف دیگه نور با گذشتن از شیشه هم دچار شکست‌نور میشه که این بسته به زاویه تابش نور و مقعر یا محدب بودن شیشه جسم بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از ابعاد واقعیش نشون داده میشه. خب اگه ما بخشی از بدنتون که داخل آبه و رو a بگیریم و بخش دیگر بدنتون که بیرون از آبه b بگیریم و با علم به اینکه هردوی این‌ها زیرمجوعه شیشه هستن باید این‌کارها انجام بگیره:
باید a ضمن اینکه ابعادش بزرگ‌تر بشه بسته به مکان‌ش [مثلن روبروی ناظر یا دوربین باشه یا کنار دیواره‌های شیشه] این بزرگ شدن ابعاد تنظیم بشه. مثلن کنار دیواره‌ها چون با زاویه تند داریم بهش نگاه میکنیم باید ابعادش خیلی افزایش پیدا کنه و انحنا هم داشته باشه نسبت به انحنای دیواره شیشه اما وسط [یعنی جایی که شکم‌تون قرار داره] همون افزایش ابعاد به قاعده‌ی بودن در آب کفایت میکنه. این از a، اما b. چون b خارج از آب هست بدون اثر دادن بزرگ‌نمایی آب فقط بزرگ‌نمایی شیشه رو ترتیب اثر میدیم. همین!
یه نکته ریز هم هست: باید کاری کنید که من باور کنم شما توی شیشه هستید. سمت چپ بالا روی دیواره شیشه یه های‌لایت وجود داره. این های‌لایت شیشه بودن و به من القا میکنه. حالا شما باید همچین های‌لایتی و پایین سمت چپ هم اضافه کنی اما خیلی خیلی ظریف چون به هرحال اونجا در معرض [؟] نور مستقیم قرار نداره و اگه زیاده‌روی کنید از اون‌ور بوم می‌افتید.

یک > چون شما و شیشه و همه‌ی مطعلقات کارتون در فضایی هستید با نور سبز و تیره باید همه‌چیز هم تحت تاثیر این نور باشن. مثلن دست شما باید سبز تیره باشه، نه رنگ پوست‌تون. ینی همون چیزی که الان دست راستتون دچار شده.

همین:shock:

------------------------------------------

طرح دو هم مشکلش درواقع اینه که عمق رو به خوبی نشون ندادید. شما به یه دیوار تکیه زدید اما دیوار کو؟! باید با سایه‌زنی و Gradian این مشکل و رفع کنید.
 

AliReza Bahrami

مدیر انجمن
سلام
طرح جالبي شده
فقط يه سوال

اين طرح اولي ايدش از خودتونه ؟؟ خودتون اجراش كرديد؟!
 
  • Like
Reactions: Mj

Mj

Well-Known Member
بله دیگه...
طرح که ماله خوده آدم باشه این همه تعریف و تمجیدم داره
لطف کن از این به بعد میخوای از طرح های خارجی استفاده کنی فقط ازشون ایده بگیری نه اینکه کاراکترش رو خیلی خیلی غیر حرفه ای عوض کنی و بگی ماله خودمه

7851264838628_80.jpg
 

1991i

Member
پووف! ینی زرشک! من برا کی اون‌همه توضیح دادم خودم و خفه کردم :))
 

Peace Dove

Well-Known Member
سلام.
من تا صفحه اول رو دیدم میخواستم دقیقا حرف mj رو بزنم که ایشون زحمت کشیدن!
کار کاور خوبی بود!
اما باید رنگ بندی کیفیت و افکت های عکستون رو با عکس زیر یکی کنید که یک وقت تابلو نشه.
موفق باشید
 
  • Like
Reactions: Mj

جدیدترین ارسال ها

بالا