اگر به نشاني اينترنتي Dot.life مراجعه کنيد، مي بينيد که هر روز دوشنبه ها تکنولوژي و زندگي با هم تلفيق مي شوند! حمل و نقل عمومي قسمتي از برنامه معمول ميليون ها انسان است، اما اکثر مردم در رسيدن به مقصد با مشکلاتي روبه رو مي شوند.
سفرهاي درون شهري با اتوبوس ها، ترنها يا مترو همگي بسيار خسته کننده اند و مدت زيادي را بايد در انتظار رسيدن وسيله مورد نظر هدر داد.
اينجاست که بعضي ها به فکر افتادند تا مسافت طولاني منزل تا محل کار يا درس را راحت تر طي کنند. يکي از اين راه حل هاي پيشنهادي دوچرخه اجاره اي oybikeاست که با تلفن همراه کار مي کند و افراد را سريع تر و راحت تر به مقصد مي رساند.
اين دوچرخه در غرب لندن شروع به کار کرده است ، زيرا اين منطقه از شهر بسيار شلوغ است و مردم براي تردد با مشکل کمبود وسيله نقليه عمومي مواجه مي شوند.
هزينه کرايه
هر کس که مي خواهد از oybike استفاده کند، ثبت نام کرده و سالانه 10 پوند شهريه پرداخت مي کند. سپس از تلفن همراه خود استفاده مي کند تا دوچرخه هاي موجود در ايستگاه هاي خاص را به طور تلفني از حالت قفل در آورده و تا مدتي که لازم دارد از آن استفاده کند.
اجازه يا کرايه اين وسيله از 30 پني در هر 15 دقيقه شروع مي شود و تا 8 پوند براي 8 ساعت متغير است. ايستگاه هاي 28ساعته اوليه اين دوچرخه ها در ايستگاه هاي مترو، ترن ، محل تئاتر و سينماها مستقر شد.
در اين دوچرخه ها زنجير چرخ وجود ندارد و افراد اصلا نگران کثيف شدن لباس خود نخواهند بود. آقاي برني هانينگ مخترع فناوري oybikeو سرمايه گذار اوليه اين پروژه مي گويد: «ما مي خواهيم عضوي ديگر را وارد چرخه حمل و نقل عمومي کنيم. اين دوچرخه آنقدر راحت در دسترس است که براي استفاده از آن تنها به گرفتن شماره تلفن همراه نياز خواهد بود.
شهر کوچک
قسمتهاي غرب لندن براي اين منظور انتخاب شدند و علت اين بود که در اين قسمتها آنقدر ازدحام جمعيت استفاده کننده از وسايل نقليه عمومي زياد بود که امکان دسترسي راحت به اين وسايل غير ممکن مي شد.
نکته مهم ديگر حمايت کمک کننده شهرداري ها بود که اجازه دادند ايستگاه هاي کرايه اين دوچرخه ها در پياده روها مستقر شود.
قسمت هانينگ و هامراسميت که در غرب لندن قرار دارند، داراي 24 ايستگاه ، 2 زمين فوتبال و مرکز نمايشي هستند و به اين دليل به آنها شهر کوچک مي گويند. ايستگاه هاي کرايه دوچرخه براي مدت 3 هفته به طور آزمايشي به کار افتادند و تا امروز در مناطق مورد نظر همچنان به فعاليت مشغولند.
در حال حاضر شرکتهاي محلي و گروههاي مختلف oybike را مورد آزمايش و بررسي قرار مي دهند تا ببينند اين سيستم تا چه حد سودمند و مفيد است.
بسياري از شرکتها در لندن اين دوچرخه ها را کرايه مي دهند تا در شلوغ ترين زمان ترافيک روز بتوان از آن استفاده کرد. طراحان اين سيستم معتقدند علاقه و استقبال مردم بيش از آنچه آنها انتظار داشتند، بوده و مردم کاملا با علاقه و تمايل فراوان از اين سيستم استفاده مي کنند.
در کشور فرانسه نيز دوچرخه هوشمند به کار افتاده است که با کارتهاي هوشمند کار مي کند. بعد از گذشت 6ماه دوره آزمايشي ، برنامه ريزي طراحان ، به نحوي بوده است که اين سيستم در تمام مراکز اجتماعي و تفريحي به کار گرفته شود و اين اميد وجود دارد که در آينده اي نزديک ، کل لندن تحت پوشش اين سيستم قرار گيرد.
سفرهاي درون شهري با اتوبوس ها، ترنها يا مترو همگي بسيار خسته کننده اند و مدت زيادي را بايد در انتظار رسيدن وسيله مورد نظر هدر داد.
اينجاست که بعضي ها به فکر افتادند تا مسافت طولاني منزل تا محل کار يا درس را راحت تر طي کنند. يکي از اين راه حل هاي پيشنهادي دوچرخه اجاره اي oybikeاست که با تلفن همراه کار مي کند و افراد را سريع تر و راحت تر به مقصد مي رساند.
اين دوچرخه در غرب لندن شروع به کار کرده است ، زيرا اين منطقه از شهر بسيار شلوغ است و مردم براي تردد با مشکل کمبود وسيله نقليه عمومي مواجه مي شوند.
هزينه کرايه
هر کس که مي خواهد از oybike استفاده کند، ثبت نام کرده و سالانه 10 پوند شهريه پرداخت مي کند. سپس از تلفن همراه خود استفاده مي کند تا دوچرخه هاي موجود در ايستگاه هاي خاص را به طور تلفني از حالت قفل در آورده و تا مدتي که لازم دارد از آن استفاده کند.
اجازه يا کرايه اين وسيله از 30 پني در هر 15 دقيقه شروع مي شود و تا 8 پوند براي 8 ساعت متغير است. ايستگاه هاي 28ساعته اوليه اين دوچرخه ها در ايستگاه هاي مترو، ترن ، محل تئاتر و سينماها مستقر شد.
در اين دوچرخه ها زنجير چرخ وجود ندارد و افراد اصلا نگران کثيف شدن لباس خود نخواهند بود. آقاي برني هانينگ مخترع فناوري oybikeو سرمايه گذار اوليه اين پروژه مي گويد: «ما مي خواهيم عضوي ديگر را وارد چرخه حمل و نقل عمومي کنيم. اين دوچرخه آنقدر راحت در دسترس است که براي استفاده از آن تنها به گرفتن شماره تلفن همراه نياز خواهد بود.
شهر کوچک
قسمتهاي غرب لندن براي اين منظور انتخاب شدند و علت اين بود که در اين قسمتها آنقدر ازدحام جمعيت استفاده کننده از وسايل نقليه عمومي زياد بود که امکان دسترسي راحت به اين وسايل غير ممکن مي شد.
نکته مهم ديگر حمايت کمک کننده شهرداري ها بود که اجازه دادند ايستگاه هاي کرايه اين دوچرخه ها در پياده روها مستقر شود.
قسمت هانينگ و هامراسميت که در غرب لندن قرار دارند، داراي 24 ايستگاه ، 2 زمين فوتبال و مرکز نمايشي هستند و به اين دليل به آنها شهر کوچک مي گويند. ايستگاه هاي کرايه دوچرخه براي مدت 3 هفته به طور آزمايشي به کار افتادند و تا امروز در مناطق مورد نظر همچنان به فعاليت مشغولند.
در حال حاضر شرکتهاي محلي و گروههاي مختلف oybike را مورد آزمايش و بررسي قرار مي دهند تا ببينند اين سيستم تا چه حد سودمند و مفيد است.
بسياري از شرکتها در لندن اين دوچرخه ها را کرايه مي دهند تا در شلوغ ترين زمان ترافيک روز بتوان از آن استفاده کرد. طراحان اين سيستم معتقدند علاقه و استقبال مردم بيش از آنچه آنها انتظار داشتند، بوده و مردم کاملا با علاقه و تمايل فراوان از اين سيستم استفاده مي کنند.
در کشور فرانسه نيز دوچرخه هوشمند به کار افتاده است که با کارتهاي هوشمند کار مي کند. بعد از گذشت 6ماه دوره آزمايشي ، برنامه ريزي طراحان ، به نحوي بوده است که اين سيستم در تمام مراکز اجتماعي و تفريحي به کار گرفته شود و اين اميد وجود دارد که در آينده اي نزديک ، کل لندن تحت پوشش اين سيستم قرار گيرد.