بی بی کد دومین تست با فرای

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.دومین تست من از فرای یه پروژه قبلیم هست که قبلا توی گالری گذاشته بودم.
برای اینکه راحت بیاد مجبور شدم کل حجم هاشو پاک کردم تا سبک بشه.
اما از مشکلات بگم.
تو عکسی که رندر داخلی هست چرا نور خورشید مثل بچه آدم نمیاد تو ؟؟
دون دون سفید بیداد میکنه
کالر مپینگ نداره؟
تقریبا یاد گرفتم متریال ترکیبی بسازم.
ولی سعید جان گفته بود راه هایی هست میشه بهینه سازی کرد.نمی دونم چیه.امیدوارم راهنماییم کنین.
مرسی

 

پیوست ها

  • castel 1_color.jpg
    castel 1_color.jpg
    518.9 کیلوبایت · بازدیدها: 101
  • castel 2_color.jpg
    castel 2_color.jpg
    581.3 کیلوبایت · بازدیدها: 99
  • castel 3_color.jpg
    castel 3_color.jpg
    630.7 کیلوبایت · بازدیدها: 68
  • castel 4_color.jpg
    castel 4_color.jpg
    738 کیلوبایت · بازدیدها: 85
  • autosave_ao.jpg
    autosave_ao.jpg
    506 کیلوبایت · بازدیدها: 50
سلام عارف جان خسته نباشی می بینم به خوبی تونستی ارتباط برقرار کنی با فرای رندر تبریک می گم
توصیه اصلی یوزر مانوئل فرای اینه واسه اینتریور شات و فضای بسته از نور emitter استفاده بشه برای سریعتر رسیدن به نتیجه و واسه ما سیستم های شخصی
تقریبا توی هر موتور رندری انحراف و بازگشت نور واریانس و رادیانس کمک شایانی به مقوله رئال شدن می کنه که این باید توسط hdi یا دیتیل پردازی صحنه توسط آبجکت ها باشه یعنی صحنه هدف دار باشه
دلیل فک شدن بیش از حد صحنه به خاطر متریال پردازی غیر اصولی شده
پیشنهاد من اینه که از منوی cg بعد از اینکه زدی رندر stop بزنی و کل کاستیک های رفلکت و رفرکت رو خاموش کنی و دوباره پلی کنی
از دیسپلیس استفاده نکن واسه سیستم ها و زمان ما توجیه پذیر نیست فرشید جان بهم گفت
فک های رو رندر به خاطر درست پردازش نشدن کاستیک رفلکت متریال های فلزی هم کاستیک دارن
از بامپ زیاد استفاده نکن از 20 30 بیشتر نیاز به پردازش زیادی داره ک خوب در بیاد
واسه متریال هایی مثل گچ دیوار از rughness 90 درصد استفاده کن کمک خوبی به تسریع رندر میکنه

کاستیک ها خاموش خیلی سرعتو زیاد میکنه تا 3 4 برابر
کالر مپینگ خیلی خوبه داره تو قسمت بالای تنظیمات نور و رنگ نوشته fry phisical camera اونو تغییر به کالر مپینگش به حساب میاد
تو تنظیمات دوربین هم کمک شایانی به تسریع رندر میکنه که اونو من نمی تونم با قاطعیت بگم چون .... و از فرشید که تو مقوله عکاسی که تبحر داره بپرس
واسه یک همچین شات های رندری سعی کن از emiter ها هم استفاده کنی که خیلی به زیبایی افزوده میشه و تسریع
ولی وی ری رو فراموش نکن فرای واسه فضاهای خیلی باز خوبه
 
و در انتها کمک فتوشاپ به تسریع رندر بعضی موقع ها می بینی که کل رندرت نویزش گرفته شده فقط یک تیکه شیشه یا دیوار رندر داره
و نیاز به پردازش بیشتری داره این جور موقع رندرو save کنی و توی فتوشاپ دورشو خط بگیری و از surface بلور و تنظیمات خاصی از اون استفاده کنی مشکل حل میشه خسته نباشی عارف جان :rose:
 

*farshid*

کاربر VIP
من یه چیزی به توضیحات سعید اضافه کنم ...
برای شیشه بهتره از شیشه fake یا ghost glass استفاده کنی مگر اینکه بخوای شیشه مات یا مشجر بسازی
هیچ وقت از رنگ سفید خالص برای reflection 90 استفاده نکن ... کلا رنگ های اشباع رو هم نباید استفاده کنی
هیچ وقت از متریال لمبرتین استفاده نکن (لمبرتین متریالیه که کاملا زبره ... roghness=100.)
هر قسمتی از صحنه که تاریکتره نویز بیشتری هم داره ...میتونی با گذاشتن چند لامپ هم فضا رو روشن کنی و هم نویز رو کاهش بدی
 
مرسی از فرشید واسه توضیحات خوبش reflect 90 تو ساختن متریال برگ درخت خیلی باید بهش توجه بشه نباید خیلی خیلی تیره بشه و یک خورده روشن باشه چون جزییات اطرافش خیلی زیاده
 

.:BehzAd:.

Active Member
همه برو بچه های فرای کار اومدن و خیلی چیزا رو گفتن فقط مونده یه نفر......

منم یکی دو تا نکته بگم

رندر داخلی با فرای خیلی وقت گیره هم تلیم رندر هات زیادن هم باید کنترل بهتری رو پارامترها متریال و رندر داشته باشی در غیر اینصورت زمان رندرت خیلی بالا میره و بعضی اوقات هم فقط فکر میکنی رندر میگیره یعنی نه نویز کم میشه نه کیفیت رندر بهتر میشه.

وقتی امیتر استفاده میکنی یه پلان بذار سگمنتش رو هم 1 بذار اگه گلر و بلوم هم استفاده میکنی سایز پلان رو کوچیک بگیر.

واینکه نور خورشید مثل بچه آدم نمیاد تو مشکل از شیدر شیشه هست.

f-number دوربین رو هم ببر بالا بعد فوکوس دوربین رو هم تنظیم کن لایه مایه ها رو هم حواست باشه دیگه....فعلا چیز دیگه ای به ذهنم نمیرسه
 
آقا عارف منم دارم تحریک میشم بیام سمت فرای !

حیف گراف سیستمم جوابگوی رندرای فرای نیس
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.فرای برای رندر از گرافیک استفاده نمی کنه.arion از گرافیک استفاده میکنه
بهزاد جون ....... مرسسسسسسسیی
 

arminAnim

کاربر متخصص
بجز دیواره روبرو و زمین یکی دیگه، تایل ها رو خیلی خوب کنترل کردین آفرین
 
آخرین ویرایش:

aroen

Well-Known Member
یکی از قدرت های فرای دیس پلیسشه،درسته وقت رندر زیاد میشه ولی میشه به جای اینکه وقتو رو مدلینگ بذاری میتونی با دیس پلیسه درست،مدلینگ رو ایجاد کنی
میشه در مورد light mixer توضیح بدین؟چرا فقط 1 دونه از تنظیماتش بازه؟:-?
 

جدیدترین ارسال ها

بالا