دوستان این صفحات چرا جدا میشن؟؟

سلام دوستان
من یه مشکلی دارم .وقتی به جسمم تو متریال Displace میدم صفحات از هم جدا میشه..راه حلی هست که صفحات جدا نشن

این تصویر


ممنونم میشم کمک کنید:rose:1.jpg
 

yas_d

Member
سلام
این تو چه نرم افزاری هستش؟
منظورتون چیه که جدا می‌شه؟
تا جایی‌ که من متوجه شدم
تو نرم افزار cinema4d اینطوریه که گاهن شما باید point هارو optimize کنیدشون کبهم وصل بشن که جدا نشان از هم
و برای استفاده از
Displace
باید فیس‌های کافی‌ داشته باشین
 
سلام
این تو چه نرم افزاری هستش؟
منظورتون چیه که جدا می‌شه؟
تا جایی‌ که من متوجه شدم
تو نرم افزار cinema4d اینطوریه که گاهن شما باید point هارو optimize کنیدشون کبهم وصل بشن که جدا نشان از هم
و برای استفاده از
Displace
باید فیس‌های کافی‌ داشته باشین

سلام

توی تردی مکسه

خطوط سیاه رو مشخص کردم تو تصویر ..............تو اون قسمتا صفحات از هم جدا میشن
 
آخرین ویرایش:

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
روی دکمه ی کنار Weld کلیک کن و مقدار اونو بیشتر کن.
اگر نشد یکی از پالیگان هارو انتخاب کن و تکون بده ببین به بقیه وصله یا نه؟!
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
آخه این اتفاق وقتی میفته که ورتکس ها ازهم جدا باشن. مدلتو آپ کن.
شاید هم مشکل از مپ باشه.
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
این خوبه؟
test.jpg
مشکل از تکسچر دیسپلیسه. اگر این تکسچر رو به بامپ بدی مشکلی نداره، اما برای displace قضیه فرق میکنه.
 

3dmad

Well-Known Member
دوست من
displace دادن اصلا یعنی همین که توی رندر قسمتایی که سفید ترن برآمده تر نشون داده بشن (فقط توی رند اینطور میشه و شما تو صحنتون هرچقدر هم به هم چسبیده باشن باز چون displace های هر جهت این مکعب به یه طرفه این فاصله افتادن رو میبینید)

راه حلش اینه که یا از مدیفایر
displace استفاده کنید و این برآمدگی رو تو صحنتون ببینید تا بتونید درستش کنید و به هم حالا به هر وسیله مثل ولد کردن بچسبونید.و دیگه به متریالتون دیسپلیس ندید.

یا اینکه اگه تکسچرتون روی آبجکتتون تکرار نمیشه مپی که بعنوان تکسچر استفاده میکنید دورتا دورشو یک رنگ یکنواخت (حالا هر درجه ای از سیاهی یا سفیدی ) بکنید تا بعد از
displace گرفتن هم باز بر هم منطبق باشن.

راه حل دیگه ای بنظرم نمیاد.
:-?

 
دوست من
displace دادن اصلا یعنی همین که توی رندر قسمتایی که سفید ترن برآمده تر نشون داده بشن (فقط توی رند اینطور میشه و شما تو صحنتون هرچقدر هم به هم چسبیده باشن باز چون displace های هر جهت این مکعب به یه طرفه این فاصله افتادن رو میبینید)

راه حلش اینه که یا از مدیفایر
displace استفاده کنید و این برآمدگی رو تو صحنتون ببینید تا بتونید درستش کنید و به هم حالا به هر وسیله مثل ولد کردن بچسبونید.و دیگه به متریالتون دیسپلیس ندید.

یا اینکه اگه تکسچرتون روی آبجکتتون تکرار نمیشه مپی که بعنوان تکسچر استفاده میکنید دورتا دورشو یک رنگ یکنواخت (حالا هر درجه ای از سیاهی یا سفیدی ) بکنید تا بعد از
displace گرفتن هم باز بر هم منطبق باشن.

راه حل دیگه ای بنظرم نمیاد.
:-?



ممنون دومی رو زیاد نفهمیدم
میشه بیشتر توضیخ بدید
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
اولی امکان پذیر نیست، چون Displace هیچوقت به طور فیزیکی ورتکس هارو ازهم جدا نمیکنه که قابل وصل کردن باشن.
دومی هم همون راهیه که من رفتم، نگاه تکسچر بکنی منظورشون رو میفهمی.
با فتوشاپ، یک Inner Glow به مپ باید بدی. اگر تکسچرت تکرار میشه باید اول تکسچر معمولی رو به جسم بدی و جسمت رو Unwrap کنی، بعد Render to texture بکنی و در مرحله ی آخر از فتوشاپ استفاده کنی. (که فعلا باید بیخیالش بشی :wink:)
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا