Mahdi_Rashed
Well-Known Member
سلام
بعد از مدت خیلی زیادی میخوام یک کار 3بعدی بدم که کلاً مربوط به بازی نباشه . دهکده ی افسانه های کوچک یا The Village of Tiny Legends یک کار 3بعدی هست که با مکس طراحی میکنم و یکی دوروزه که شروع کردمش. همون اول چندتا تصویر میذارم برای قشنگی. موتور رندرینگ هم که Main Core خودم هست ولی از سیستم Mass GPU Processing استفاده کردم که خروجی رو به صورت رئال تایم ولی با کیفیت بسیار بسیار بالا نمایش میده. سیستم و هسته GPU Rendering هم DirectX 11 هست.
این دو تا عکس که شبیه هیچی نیست در واقع کوهی هست که دهکده به صورت مارپیچ روی اون قرار میگیره، دو تا جا برای دیدبانی داره و روی قله هم یک برکه وجود داره که توی این تصویر هنوز دیده نمیشه. کنار این برکه هم قراره که یک آسیاب بادی ساخته بشه.
توی این عکسها هم برای اینکه شهرداری به نبود نبود حفاظ گیر نده و عوارض نگیره، حفاظ در نظر گرفته شده. حفاظ چوبیه و چون ساختنش به صورت دستی سخت بود و مکس هم از این کارا بلد نیست، با مکس اسکریپت یک اسکریپت نوشتم که درست هماهنگ با جاده ی کوه که بالا میره این حفاظ رو بچینه. قابل ذکر هست که از spline استفاده نکردم. البته اول استفاده کردم دیدم حفاظ ها یا نرده ها بیشتر شبیه پاستیل میوه ای شد بعد تصمیم گرفتم با اسکریپت کار رو راه بندازم.
این هم یک بخشی از پله های سنگی هست که در مناطقی که شیب بیشتره از این استفاده میکنم. از پلاگین Clone استفاده کردم که میتونی از maxplugin.de دانلودش کنین. اون موجود سبز رنگی هم که مشاهده میکنین از اسکریپتهای قدیمی من هست که اندازه دقیق یک انسان معمولی رو داره، وزنش هم برای سیستم دینامیک مکس تعریف شده. کارش هم اینه که به من در طراحی کمک میکنه تا مواردی شبیه ارتفاع نرده ها یا ارتفاع هر قدم پله و شیب کلی پله رو متناسب برای یک انسال معمولی طراحی کنم. بارگذاریش در صحنه هم خودکار هست و وقتی که من دارم روی شی A کار میکنم دستور hms_upload() رو به listener مکس میدم و بلافاصله این یارو کنار شی A در پایین ترین محور و با مقیاس مناسب ظاهر میشه. اسم این اسکریپت Human_Mass_Script هست که سال پیش نوشتم.
اینا هم نمونه خروجی GPU Mass Process هست که با دایرکت ایکس 11 و به صورت رئال تایم عکس برداری شده. اینجا فقط HDAO دیده میشه که اونم روال تایمه.
بعد از مدت خیلی زیادی میخوام یک کار 3بعدی بدم که کلاً مربوط به بازی نباشه . دهکده ی افسانه های کوچک یا The Village of Tiny Legends یک کار 3بعدی هست که با مکس طراحی میکنم و یکی دوروزه که شروع کردمش. همون اول چندتا تصویر میذارم برای قشنگی. موتور رندرینگ هم که Main Core خودم هست ولی از سیستم Mass GPU Processing استفاده کردم که خروجی رو به صورت رئال تایم ولی با کیفیت بسیار بسیار بالا نمایش میده. سیستم و هسته GPU Rendering هم DirectX 11 هست.
این دو تا عکس که شبیه هیچی نیست در واقع کوهی هست که دهکده به صورت مارپیچ روی اون قرار میگیره، دو تا جا برای دیدبانی داره و روی قله هم یک برکه وجود داره که توی این تصویر هنوز دیده نمیشه. کنار این برکه هم قراره که یک آسیاب بادی ساخته بشه.
توی این عکسها هم برای اینکه شهرداری به نبود نبود حفاظ گیر نده و عوارض نگیره، حفاظ در نظر گرفته شده. حفاظ چوبیه و چون ساختنش به صورت دستی سخت بود و مکس هم از این کارا بلد نیست، با مکس اسکریپت یک اسکریپت نوشتم که درست هماهنگ با جاده ی کوه که بالا میره این حفاظ رو بچینه. قابل ذکر هست که از spline استفاده نکردم. البته اول استفاده کردم دیدم حفاظ ها یا نرده ها بیشتر شبیه پاستیل میوه ای شد بعد تصمیم گرفتم با اسکریپت کار رو راه بندازم.
این هم یک بخشی از پله های سنگی هست که در مناطقی که شیب بیشتره از این استفاده میکنم. از پلاگین Clone استفاده کردم که میتونی از maxplugin.de دانلودش کنین. اون موجود سبز رنگی هم که مشاهده میکنین از اسکریپتهای قدیمی من هست که اندازه دقیق یک انسان معمولی رو داره، وزنش هم برای سیستم دینامیک مکس تعریف شده. کارش هم اینه که به من در طراحی کمک میکنه تا مواردی شبیه ارتفاع نرده ها یا ارتفاع هر قدم پله و شیب کلی پله رو متناسب برای یک انسال معمولی طراحی کنم. بارگذاریش در صحنه هم خودکار هست و وقتی که من دارم روی شی A کار میکنم دستور hms_upload() رو به listener مکس میدم و بلافاصله این یارو کنار شی A در پایین ترین محور و با مقیاس مناسب ظاهر میشه. اسم این اسکریپت Human_Mass_Script هست که سال پیش نوشتم.
اینا هم نمونه خروجی GPU Mass Process هست که با دایرکت ایکس 11 و به صورت رئال تایم عکس برداری شده. اینجا فقط HDAO دیده میشه که اونم روال تایمه.