H-assan
Well-Known Member
در ضريب نفوذ اينترنت و توسعه شبكه فيبرنوري تنزل كردهايم،
علي صنايعي عضو هيئت علمي دانشگاه:برنامه سوم توسعه در زمينه IT به طور كامل موفق نبوده و وجود طرح تكفا و آموزشهاي ICDL نيز به درستي فراگير نشده است.
عضو هيئت علمي دانشگاه اصفهان گفت: آموزشگاههاي رايانهيي موجود، پاسخگوي نيازهاي كشور نيست، بايد آموزشهاي رايانهيي با در نظر گرفتن همهي اقشار جامعه و به صورت طبقه بندي شده ارائه شود.
دكتر علي صنايعي در گفتوگو با ايسنا با بيان اين كه نبايد در نحوه ارائه آموزشهاي رايانهيي با همه مخاطبان به يك شيوه برخورد شود، اظهار كرد: سمينارها و همايشهاي گوناگون در بخش IT كه با صرف بودجههاي كلان برگزار ميشود، براي همهي اقشار جامعه كاربرد ندارد، ولي گنجاندن برنامههاي آموزشي IT در تلويزيون ميتواند به مخاطبان كمك كند.
وي افزود: بسياري از اقشار جامعه فرصت گذراندن دورههاي آموزشي جهت فراگيري علم مورد نظر خود را ندارند ولي برنامههاي آموزشي صدا و سيما در اين راستا ميتواند موثر باشد.
صنايعي با اشاره به آمار سرانهي رايانه و اينترنت ISPها و ICPهاي كشور در سال گذشته، گفت: بر اساس آمار منتشر شده از سوي EIU (واحد اطلاعاتي اكونوميست) ايران در اين زمينه، 5 رتبه نسبت به سال گذشته افول كرده است.
وي افزود: بر اساس اين رتبهبندي، ايران بر خلاف رشد ظاهري تعداد رايانهها در ضريب نفوذ اينترنت و توسعه شبكه فيبرنوري در مقابل رقباي خود در منطقه و دنيا با تنزل رتبه مواجه شده است.
اين استاد دانشگاه ادامه داد: برنامه سوم توسعه در زمينه IT به طور كامل موفق نبوده و وجود طرح تكفا و آموزشهاي ICDL نيز به درستي فراگير نشده است.
وي، معتقد است: برگزاري سمينارها و همايشهايي در بخش IT تنها سيستم عظيم و دولت بزرگ شدهتري را نصيب ملت ميكند.
وي كوچك سازي دولت را بي ارتباط با عدم موفقيت در اطلاع رساني بخش IT ندانست و افزود: ايران بايد در اين راستا از كشورهاي قابل دسترس و مشابه خود مانند مالزي الگو بگيرد تا پيشرفت كند.
صنايعي در خاتمه اظهار كرد: آموزشگاههاي رايانهيي در حال حاضر وضعيت خوبي دارند، ولي پاسخگوي كشور نيستند، همچنين در صورتي كه استادان و مديران مراكز آموزشي بهروز نباشند، دانشجويان خوبي را تحويل جامعه نميدهن
منبع سایت گویا
علي صنايعي عضو هيئت علمي دانشگاه:برنامه سوم توسعه در زمينه IT به طور كامل موفق نبوده و وجود طرح تكفا و آموزشهاي ICDL نيز به درستي فراگير نشده است.
عضو هيئت علمي دانشگاه اصفهان گفت: آموزشگاههاي رايانهيي موجود، پاسخگوي نيازهاي كشور نيست، بايد آموزشهاي رايانهيي با در نظر گرفتن همهي اقشار جامعه و به صورت طبقه بندي شده ارائه شود.
دكتر علي صنايعي در گفتوگو با ايسنا با بيان اين كه نبايد در نحوه ارائه آموزشهاي رايانهيي با همه مخاطبان به يك شيوه برخورد شود، اظهار كرد: سمينارها و همايشهاي گوناگون در بخش IT كه با صرف بودجههاي كلان برگزار ميشود، براي همهي اقشار جامعه كاربرد ندارد، ولي گنجاندن برنامههاي آموزشي IT در تلويزيون ميتواند به مخاطبان كمك كند.
وي افزود: بسياري از اقشار جامعه فرصت گذراندن دورههاي آموزشي جهت فراگيري علم مورد نظر خود را ندارند ولي برنامههاي آموزشي صدا و سيما در اين راستا ميتواند موثر باشد.
صنايعي با اشاره به آمار سرانهي رايانه و اينترنت ISPها و ICPهاي كشور در سال گذشته، گفت: بر اساس آمار منتشر شده از سوي EIU (واحد اطلاعاتي اكونوميست) ايران در اين زمينه، 5 رتبه نسبت به سال گذشته افول كرده است.
وي افزود: بر اساس اين رتبهبندي، ايران بر خلاف رشد ظاهري تعداد رايانهها در ضريب نفوذ اينترنت و توسعه شبكه فيبرنوري در مقابل رقباي خود در منطقه و دنيا با تنزل رتبه مواجه شده است.
اين استاد دانشگاه ادامه داد: برنامه سوم توسعه در زمينه IT به طور كامل موفق نبوده و وجود طرح تكفا و آموزشهاي ICDL نيز به درستي فراگير نشده است.
وي، معتقد است: برگزاري سمينارها و همايشهايي در بخش IT تنها سيستم عظيم و دولت بزرگ شدهتري را نصيب ملت ميكند.
وي كوچك سازي دولت را بي ارتباط با عدم موفقيت در اطلاع رساني بخش IT ندانست و افزود: ايران بايد در اين راستا از كشورهاي قابل دسترس و مشابه خود مانند مالزي الگو بگيرد تا پيشرفت كند.
صنايعي در خاتمه اظهار كرد: آموزشگاههاي رايانهيي در حال حاضر وضعيت خوبي دارند، ولي پاسخگوي كشور نيستند، همچنين در صورتي كه استادان و مديران مراكز آموزشي بهروز نباشند، دانشجويان خوبي را تحويل جامعه نميدهن
منبع سایت گویا