درخواست کمک برای چاپ تاتو (خالکوبی )

khosro_ba

Member
با سلام
روشی رو می شناسید که به وسیله اون بشود لیبل های تاتو رو چاپ کرد
لیبل هایی که وقتی روی پوست چسبیده میشود نقش چاپ شده رو روی پوست منتقل می کند
 

lpi

مدیر انجمن اصول چاپ
سلام دوست من
عذر خواهی می کنم و شرمنده که ناگزیرم کمی دیر به سوالتون جواب بدم. الانم تو فرودگاهم و از یک دکه اینترنتی تایپ می کنم.
به زودی ان شا ال.. جواب می دم
به احتمال زیاد همین فردا...
باز هم معذرت می خوام
امین زردوزی
 

lpi

مدیر انجمن اصول چاپ
سلام دوست من

البته خالکوبی ها موقت راه حلی جایگزین برای خالکوبی های دائمی هستند که انواع مختلفی هم دارند. برای مثال این خالکوبی ها می تونن با دست، قلم موهای نقاشی و با استفاده از مرکب های ضد آب نیز بر روی پوست کشیده بشن که البته به هر حال در مقابل خالکوبی های دائمی راحتر پاک می شن. اما راه حل بهتر استفاده از خالکوبی های موقت عکس بردانی هست که مصرف کننده با استفاده از اونها به راحتی می تونه تصاویر از قبل چاپ شده رو بر روی پوست منتقل کنه. در این روش تصاویر خالکوبی منتقل شده بر روی پوست با آب و صابون پاک می شه.

خالکوبی های موقت عکس برگردانی به نوعی تصاویری زینتی و خطی (یعنی فاقد سایه روشن ) و البته تک رنگ و چند رنگ هستند که برای استفاده کوتاه مدت بر روی پوست یا سطوح قابلیت داره دیگه منتقل می شوند. این تصاویر زینتی بصورت عکس بردانی به صورت صنعتی با استفاده از روش چاپ اسکرین بر روی کاغذهایی که با لایه فیلم قابل انتقال پوشانده شدن چاپ می شن.پس از چاپ با وارونه کردن کاغذ بر روی پوست مرطوب فرایند عکس برگردانی تصویر بر روی پوست صورت می گیره به نحوی که پس از خشک شدن پوست و جدا کردن کاغذ، لایه پلیمری باعث چسبیدن و نگه داشته شدن تصویر چاپ شده بر روی پوست در حد چند بار شستشو می شه.

Tattoos.jpg


مواد اولیه

استنسیل:
بهترین روش برای چاپ خالکوبی های عکس بردانی در تعداد نسبتا بالا روش اسکرین هست. در روش اسکرین برای چاپ باید از استنسیل ها یا توری های مخصوص چاپ اسکرین استفاده کرد. این استنسیل ها به روش های مختلفی ساخته می شن.

مرکب:
از اونجا که خالکوبی های موقت زمان نسبتا زیادی بر روی پوست باقی می مونند، ساختار مرکبهای به کار رفته در چاپ اونها باید شبیه به مرکب های بکار رفته در صنایع غذایی، دارویی و یا آرایشی و بهداشتی باشه. این مرکب ها باید بر اساس مجوز های مربوطه قابل حل در آب ، الکل یا روغن های بی ضرر باشند. عوامل خشک کننده هم باید برای ایجاد خاصیت خشک شوندگی در اونها موجود باشه.

سطح چاپ شونده
خالکوبی های موقت می تونن بر روی کاغذ، فیلم های پلاستیکی یا ترکیبی از هر دوی این سطوح چاپ بشن. درهنگام استفاده از کاغذ و قبل از چاپ این سطح باید با چندین لایه مختلف پوشانده بشه. این مواد پوشاننده با اسپری کردن یا همپوشانی بر روی کاغذ می شینند. اولین لایه برای اصلاح بافت کاغذ و از بین بردن نفوذ پذیری اون بر روی کاغد می یاد و اما دومین لایه یک لایه سیلیکونی غیر چسبنده و جدا شونده هست که برای منتقل شدن تصویر خالکوبی بر روی کاغذ کشیده می شه. لایه سوم هم یک لایه قابل انتقال هست که بر روی لایه سیلیکونی می شینه و در واقع تصویر بر روی اون چاپ می شه. این لایه می تونه از جنس ژلاتین یا مواد پلیمری دیگه مثل پلی وینیل الکل یا پلی وینیل پرولیدن باشه. در مجموع این مواد باعث استحکام و انعطاف در هنگام چاپ و استفاده از خالکوبی می شن. البته در هنگام انتقال بر روی پوست لایه فیلم چسبیده شده به محض خشک شدن پوست باید سریع و البته به آرامی جدا بشه تا تصویر با کیفیت تری به جای بمونه.

فرآیند تولید

1.آماده سازی استنسیل ( ظهور و ثوبت ، ساخت چهارچوب توری)
2. آماده سازی سطح چاپ شونده
3. چاپ
4. عملیات بعد از چاپ ( پوشاندن لایه موقت و محافط نهایی، برش یا قالب زنی، بسته بندی رولی یا جعبه ای )

نکته : دسته ای از کاغذ های آماده برای چاپ هم وجود دارند که می شه با استفاده از پرینترها اونها رو چاپ و بعد بر روی پوست منتقل کرد البته ممکنه مضراتی برای پوست ایجاد کنند.

موفق باشید
امین زردوزی
[email protected]
 

khosro_ba

Member
باسلام و تشکر فراوان از جواب شما

می خواستم بدونم ایا تو ایران این نمونه کارها وجود دارد و ایا شما جایی رو می شناسید که بشود این کارها رو چاپ کرد
 

lpi

مدیر انجمن اصول چاپ
باسلام و تشکر فراوان از جواب شما

می خواستم بدونم ایا تو ایران این نمونه کارها وجود دارد و ایا شما جایی رو می شناسید که بشود این کارها رو چاپ کرد

اگر منظور شما نمونه چاپی اونه که باید بگم هست ولی راجع به اینکه تو ایران چاپ بشه یا نه ، باید بگم که من شخصا ندیدم. البته امکانات چاپ اسکرین در ایران به فور هست منتها اصل قضیه که اون سطح چاپ شونده هست رو باید تهیه و یا تولید کرد که باید یا وارد بشه یا ساخته. از طرفی یک سری شباهتهایی بین روش چاپ این خالکوبی های عکس برگردانی با چاپ عکس بردانی روی بشقاب و ظروف دیگه هست (که البته فکر می کنم از حرارت برای انتقال تصویر استفاده می شه ! ) بنابراین اگر شما بتونی سطح چاپ شونده رو گیر بیاری چاپ بر روی اون کاره سختی نیست.

موفق باشی
امین زردوزی
[email protected]
 

yasharm

New Member
salam age man bekham axe yekiro bezaram roye pooste kamaram va ye shab beram mehmooni bayad chetoori inkaroo konam ?
dara zemn age etelaaati dar morede gheimatesh darid begid . mer29+1
 

جدیدترین ارسال ها

بالا