درخواست راهنمایی برای تنظیم vray برای انیمیشن

ziaein

Member
سلام

میخواستم از دوستان اهل فن و آشنا به وی ری بخوام نمونه یک تنظیم خوب برای انیمیشن رو برای وی ری توضیح بدن. قطعا میپرسید با چه مشخصاتی؟

نتیجه ای که من گرفتم و چندان ایده آل نیست ایناست برای رندر یک صحنه خارجی با یک VRAY SUN کاری که من می کنم علاوه بر همه تنظیمهای معمول برای تک فریم روشن کردن گزینه Use camera path برای هردو مورد Irradiance map و Light cach هست.
اگه ممکنه دوستان لطف کنن توضیح بدن در مورد چگونگی تنظیم Mode که وقتی روی Animation هست چطور باید تنظیمش کرد چون من نتونستم به نتیجه ای برسم.
اگه نمونه تنظیم preset رو اینجا upload کنید که خیلی عالی میشه.

ممنون
 

madmaster_3d

Well-Known Member
تا اونجا که من میدونم اگر بخوای با وری اونم با سیستم خونتون انیمشن بسازی خیلی خیلی زمان میبره. معمولا بچه ها با همون scanline منظورم همون رندر خود مکس میسازن.
 

tiptooop

Well-Known Member
مشکل vray وقتی که GI روشنه ، اینه که در انیمیشن رقص سایه بوجود میاد. به این خاطر که در هر فریم irradiance map جی آی رو جداگانه محاسبه میکنه و بین مکان و اندازه سایه های محیطی (ambient occlusion) در هر فریم اختلاف کمی بوجود میاد که در هنگام اجرای انیمیشن، این سایه ها میلرزن که به رقص سایه معروفه.

برای ساخت انیمیشن با وی ری به نکات زیر توجه کنید.
1- presset مربوط به irradiance map اختصارا (im) رو روی medium بذار و از low استفاده نکن چون در غیر این صورت لرزش سایه ها تو انیمیشنت زیاد میشه.
2- واسه سرعت بیشتر در رندر Multipass رو غیر فعال من.
3- سعی کن از موتور دوم GI استفاده نکنی و اگه استفاده کردی light cash یا none (خود im) رو استفاده کن چون قابلیت میانیابی دارن (در زیر توضیح میدم)

4-واسه ساخت انیمیشن خوب و بدون رقص سایه باید از پروژه دوبار رندر بگیری. یک بار واسه محاسبه GI یک بار هم واسه اعمال GI و رندر نهایی. برای این کار اول Mode مربوط به im رو روی animation (prepass) بذار و آدرس فایل رو بهش بده و انیمشن رو رندر کن. در این حالت وی ری فقط GI رو محاسبه میکنه.
بعد از اتمام رندر اولیه، mode رو به animation (rendering) تغییر بده و آدرس فایل های im ذخیره شده رو بهش بده. در این حالت وی ری دیگه im رو محاسبه نمیکنه و اطلاعات اون رو از روی فایل میخونه. حالا میتونی میزان میانیابی رو از طریق گزینه interp. frames تنظیم کنی. پیش فرضش روی 2 هست. یعنی وی ری سایه های im رو با 2 فریم جلوتر تطبیق میده تا اختلاف سایه ها کم بشه و در انبمیشن لرزش نکنن. من معمولا اون روی 4 یا 5 تنظیم میکنم ولی کمی رندر رو کند میکنه. زیاد کردن گرینه interp. samples هم تاثیر زیادی در کم کردن لرزش سایه ها داره. حالا میتونی از انیمیشنت رندر نهایی رو بگیری.
 
آخرین ویرایش:

ziaein

Member
مشکل vray وقتی که GI روشنه ، اینه که در انیمیشن رقص سایه بوجود میاد. به این خاطر که در هر فریم irradiance map جی آی رو جداگانه محاسبه میکنه و بین مکان و اندازه سایه های محیطی (ambient occlusion) در هر فریم اختلاف کمی بوجود میاد که در هنگام اجرای انیمیشن، این سایه ها میلرزن که به رقص سایه معروفه.

برای ساخت انیمیشن با وی ری به نکات زیر توجه کنید.
1- presset مربوط به irradiance map اختصارا (im) رو روی medium بذار و از low استفاده نکن چون در غیر این صورت لرزش سایه ها تو انیمیشنت زیاد میشه.
2- واسه سرعت بیشتر در رندر Multipass رو غیر فعال من.
3- سعی کن از موتور دوم GI استفاده نکنی و اگه استفاده کردی light cash یا none (خود im) رو استفاده کن چون قابلیت میانیابی دارن (در زیر توضیح میدم)

4-واسه ساخت انیمیشن خوب و بدون رقص سایه باید از پروژه دوبار رندر بگیری. یک بار واسه محاسبه GI یک بار هم واسه اعمال GI و رندر نهایی. برای این کار اول Mode مربوط به im رو روی animation (prepass) بذار و آدرس فایل رو بهش بده و انیمشن رو رندر کن. در این حالت وی ری فقط GI رو محاسبه میکنه.
بعد از اتمام رندر اولیه، mode رو به animation (rendering) تغییر بده و آدرس فایل های im ذخیره شده رو بهش بده. در این حالت وی ری دیگه im رو محاسبه نمیکنه و اطلاعات اون رو از روی فایل میخونه. حالا میتونی میزان میانیابی رو از طریق گزینه interp. frames تنظیم کنی. پیش فرضش روی 2 هست. یعنی وی ری سایه های im رو با 2 فریم جلوتر تطبیق میده تا اختلاف سایه ها کم بشه و در انبمیشن لرزش نکنن. من معمولا اون روی 4 یا 5 تنظیم میکنم ولی کمی رندر رو کند میکنه. زیاد کردن گرینه interp. samples هم تاثیر زیادی در کم کردن لرزش سایه ها داره. حالا میتونی از انیمیشنت رندر نهایی رو بگیری.

ممنون از توضیحتون
در این صورت ما دو فولدر رندر شده از کار داریم با این حساب. من اینطور رندر میکنم که هر فریم رو یک فایل tga میگیرم . حالا سوالم اینه که چطور این دو رندر رو با هم ترکیب کنیم ؟
 

tiptooop

Well-Known Member
حالا سوالم اینه که چطور این دو رندر رو با هم ترکیب کنیم ؟
شما لازم نیست کاری کنی. همین که در رندر دوم ، Mode رو روی animation (rendering) قرار میدی و آدرس فایل های رندر اول رو که فرمتش vrmap هست میدی، خود مکس نتیجه نهایی رو بهتون میده. یعنی رندر دومی خودش اطلاعات فایلهای vrmap رو توش داره.
 

tiptooop

Well-Known Member
ضمنا آنتی الیاس رو روی گزینه های شارپ نذار. همون area بهتره
 

جدیدترین ارسال ها

بالا