درباره fluid effects

1835ali

Well-Known Member
عزیز من نمی دونم راستش چطور شما رو صدا کنم اگه اسمتو بگی کارم راحت می شه البته لطفا
در مورد کیفیت شما رزلوشن رو بالا ببر کیفیت هم بالا می ره
در مورد عکسی که گذاشتی من اصلاً درکش نمی کنم که چطور آتشیه که دود سفید داره ؟ چون تا اونجایی که من می دونم تنها دود سفید برای آتش سیگار یا آتیش خاموش شدس

آتیش دود سیاه هم آتیش حاصل از سوختن شدید یا سوختن نفته
حالا من دو مدل آتیش برات میزارم بگو منظورت همیناست البته من اینا رو واسه نمونه که منظورمو متوجه بشید گذاشتم نه یه کار درستو حسابی و دقیق

http://rapidshare.com/files/246051248/fluid_OILsmoke.zip.htm
 

davoodice

Well-Known Member
ممنون اسمم کوچیکت داود
اگه یه چوب درختو که هنوز رطوبت بزنه آتیش بزنی دود سفیدی مثل اینو میبینی این عکس مال هبپ نرم افزار fume fx هستش بازم ممنون
شما فرض کنید می خوام یه اتیش با غلظت کم و دود با نویزی که لبه هاش تیز باشه می خوام حالا چند تا تا سوال دارم
1 چطور میشه یه نویزی مثل ایت تصویر در مایا ساخت ؟
2 چطور میشه به قسمتای color incandescence opacity بافتهای جداگانه داد؟
3 . چطور میشه به دو تا emitter که در یک container قرار دارند ماده های متفاوت اعمال کرد منظورم همون volume fluid shape هست که به هر fluid نسبت داده میشه
4 من حس می کنم شما علی آقا چیزای زیادی از مایا میدونی می خوام اگه میشه بگی چند ساله مایا کار می کنی و ساکن کدوم شهری؟
یه فیلم از دود سفید هم بعد میذارم
 

پیوست ها

  • max noise.JPG
    max noise.JPG
    65.3 کیلوبایت · بازدیدها: 5

davoodice

Well-Known Member
بافت noise رو خودم ساختم اما بقیه سوالام ؟؟؟؟؟؟؟
راستی یه ویدیو از دود سفید گذاشتم علی آقا ببین
و یه بسته آموزشی هست اما لینکشو پیدا نکردم میشه برام اگه لینکشو داری بذاری؟
mtmfe1.jpg

Maya Techniques | Maya Fluid Effects is your key to unlocking the power of Maya Fluid Effects. With a special focus on working with expressions, you'll learn how to combine particle system and fluids to produce a wide variety of effects. Learn how to make full use of fluids by writing expressions. Master water related effects such as creating foam on an ocean surface using both particles and fluid. Learn to create the most effective gaseous effects, as well as flames and explosions. Understand how to work with Fluid Textures plus hints on how the Maya Fluid Navier-Stokes solver can be used for crowd simulation and more. Included with this DVD are dozens of scene files, created by the experts, to help you learn as you work.

225 min

You Will Learn:

Oceans

Oceans and the Height Field Node
Fluid and Expression Basics
Water Shading
Water Spray and Foam
Water Wakes

Rivers and Flowing Liquids
Gaseous Effects

Flames and Explosions
Smoke and Clouds
Snow
Simulations
Data Transfer

Special Uses of Fluids

Crowd Simulation
Sound Waves
Fluid Texture Uses
 

پیوست ها

  • smokey fire Video by Cowboy - MySpace Video_2.rar
    493.9 کیلوبایت · بازدیدها: 4
آخرین ویرایش:

1835ali

Well-Known Member
بافت noise رو خودم ساختم اما بقیه سوالام ؟؟؟؟؟؟؟
راستی یه ویدیو از دود سفید گذاشتم علی آقا ببین
و یه بسته آموزشی هست اما لینکشو پیدا نکردم میشه برام اگه لینکشو داری بذاری؟
mtmfe1.jpg

maya techniques | maya fluid effects is your key to unlocking the power of maya fluid effects. With a special focus on working with expressions, you'll learn how to combine particle system and fluids to produce a wide variety of effects. Learn how to make full use of fluids by writing expressions. Master water related effects such as creating foam on an ocean surface using both particles and fluid. Learn to create the most effective gaseous effects, as well as flames and explosions. Understand how to work with fluid textures plus hints on how the maya fluid navier-stokes solver can be used for crowd simulation and more. Included with this dvd are dozens of scene files, created by the experts, to help you learn as you work.

225 min

you will learn:

oceans

oceans and the height field node
fluid and expression basics
water shading
water spray and foam
water wakes

rivers and flowing liquids
gaseous effects

flames and explosions
smoke and clouds
snow
simulations
data transfer

special uses of fluids

crowd simulation
sound waves
fluid texture uses

فیلمت رو دان کردم نیومد
بسته آموزشی عکس ازش نداری؟
 

1835ali

Well-Known Member
ممنون اسمم کوچیکت داود
اگه یه چوب درختو که هنوز رطوبت بزنه آتیش بزنی دود سفیدی مثل اینو میبینی این عکس مال هبپ نرم افزار fume fx هستش بازم ممنون
شما فرض کنید می خوام یه اتیش با غلظت کم و دود با نویزی که لبه هاش تیز باشه می خوام حالا چند تا تا سوال دارم
1 چطور میشه یه نویزی مثل ایت تصویر در مایا ساخت ؟
2 چطور میشه به قسمتای color incandescence opacity بافتهای جداگانه داد؟
3 . چطور میشه به دو تا emitter که در یک container قرار دارند ماده های متفاوت اعمال کرد منظورم همون volume fluid shape هست که به هر fluid نسبت داده میشه
4 من حس می کنم شما علی آقا چیزای زیادی از مایا میدونی می خوام اگه میشه بگی چند ساله مایا کار می کنی و ساکن کدوم شهری؟
یه فیلم از دود سفید هم بعد میذارم

1- در مورد نویز نمی دونم منظورتون کجای مایا هستش در قسمت فلوید کدوم قسمتش ؟
2- در جلوی همون فیلد ها یه قسمت مربع شکل هستش که سیاه و سفید شبیه میز شطرنجه هست روی اون بزنید یه منو باز میشه قسمت فایل رو انتخاب کنید و فایلتون رو روش قرار بدید
3- تا اونجایی که من می دونم هر container یک شکل از ماده رو میشه اعمال کرد
اگر دو شکل متفاوت می خوای باید یه container جدید بسازی
4 - شما لطف داری اون طوریم که شما فکر می کنی نیست من 2/5 مایا کار می کنم ولی فلوید رو 2 ماه پیش یه 2 هفته ای کار کردم و الان بیشتر تمرکزم رو روی پارتیکال ها گذاشتم
فیلم هم اگه بزاری که عالی میشه
 

1835ali

Well-Known Member
فیلم رو دوباره دان کردم دیدمش
نگاه کن اگه دقت کرده باشی اون همون دود سفیده بعد که آتیش می گیره آتیش دودی نداره اون دودی هم که می بینی از قسمتی که آتیش نگرفته داره می آد خودت برای ساخت ای ،ن این کارو بکن
اول یه کند بساز بعد یه فلوید با emitter برای ساخت دود بساز بعد یه فلود emitter دیگه برای آتیش بعد برای opacity کی فریم تعیین کن توی هر زمانی که خواستی و تنظیم کن
 

davoodice

Well-Known Member
اگه توجه کرده باشی علی جان متوجه میشی در fluid قسمت texture وقتی گزینه های color opacity incandescence رو فعال می کنی مایا فقط یه ولوم نویز رو به هر یه کانال color opacity incandescence نسبت میده و امکان جداگانه نسبت دادن به هر قسمت نیست.
اون noise رو هم منظورم در hyper shade بود که خودم ساختم چند تا عکسم از بسته آموزشی گذاشتم اگه اهل مشهدی بگو با هم بیشتر آشنا شیم
اینام سایتای خوبین
gfxworld.ws
gfxtoday.com
digul.net
 

پیوست ها

  • mtmfe.jpg
    mtmfe.jpg
    68.8 کیلوبایت · بازدیدها: 5
  • mtmfe1.jpg
    mtmfe1.jpg
    40.6 کیلوبایت · بازدیدها: 4
آخرین ویرایش:

1835ali

Well-Known Member
آقا داود قبلا هم گفتم که جلوی هر کدوم از این فیلد ها یک قسمتی هست که مربع شطرنجی شکله روش بزن بعد بطور مثال برو روی نویز دقیقا تنظیمات نویز رو داره که می تونی روی همشون اعمال کنی اگه بازم متوجه نشدی تا با عکس برات بزارم

در مورد دود هم اینو بگم تنها دود که هم سیاهه و هم سفید دود سوختن پلاستیکه که در زیر گذاشتم که چه شکلی منتها شیدر رو غلیظ کردم که دقیق تر متوجه شی
http://rapidshare.com/files/246580951/fluid_OILPlastic.zip.html
 

davoodice

Well-Known Member
این قسمتی از هلپ مایا هست علی آقا بخون منظورمو میفهمی

Texture a fluid



To texture a fluid

  1. Select the fluid container.
  2. In the fluidShape Attribute Editor, expand the Textures section and turn on the attributes you want to texture: Texture Color, Texture Incandescence, and Texture Opacity.
  3. Select the type of texture you want to apply. You cannot apply different textures to each of Color, Incandescence, and Opacity. The texture type you select applies to all the attributes you are texturing.
  4. Select the coordinate method you want to use: The texture can be fixed in space (Fixed), or it can move dynamically with the fluid (Grid).
  5. If you select Grid as the Coordinate Method, set a Coordinate Speed.
  6. Modify the texture attributes until you achieve the desired effect. For details, see Textures.
  7. Keyframe the Texture Time attribute to animate the texture. For information on keyframing, see the Animation guide.
تو این تصویرم منظورمو میگم دیگه اون قدرا هم پپه نیستم که ندونم چه جوری بافت نیبت میدن
 

پیوست ها

  • Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    226.2 کیلوبایت · بازدیدها: 1
  • Untitled-2.jpg
    Untitled-2.jpg
    245.6 کیلوبایت · بازدیدها: 1

Miladbat

Well-Known Member
شک نکن که fluid effects به از اون بهتر میرسه فقط فرقش اینه با fume که پلاگین بسیار عالی هست خیلی ساده تر و سریع تر به نتیجه میرسی.
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
سلام davoodice جان. عکسی که گذاشتی خیلی شبیه به این عکسه:

attachment.php


pyro_main.jpg


تصاویری رو که می بینی رو با Pyro FX اونم توی SideFX Houdini ساختن و رندر کردن. هودینی هم مثل مایا توی زمینه fire_smoke خیلی خیلی قویه. در مورد مایا من زیاد چیزی نمی دونم و با اون هم کار نکردم ولی یه همچین چیزی رو توی هودینی راحت می شه ساختش.
اگر هم خواستی فای آموزشیل Mov. اون رو ببینی یا فایل اصلی هودینیش رو ببینی برو به این آدرس:
http://www.sidefx.com/index.php?option=com_content&task=view&id=1496&Itemid=132
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا