splinter cell
Well-Known Member
سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان قدیمی و جدید انجمن
مقدمه:
جونم براتون بگه بچه که بودم عزیزجون(مهربون ترین مادر دنیا) یک اسباب بازی فکری برام خریده بود که اسمش بود فکر و بکر.نحوه بازی هم به این شکل بود که یک بازیکن چند تا مهره رنگی رو به ترتیبی که فقط خودش میتونست ببینه روی یک صفحه مشبک می چید و اون یکی بازیکن باید فکر میکرد تا بفهمه اون مهره های بکر پشت پرده چی هستند.
100 سال بعد ....
حدود دو ماه پیش داشتم یکی از مجلات ریاضی رو ورق میزدم که چشمم افتاد به یک مقاله در مورد همین بازی فکر و بکر.با این اختلاف که دیگه از مهره های رنگی استفاده نشده بود و بجای اون باید یک عدد سه رقمی مخفی شده رو پیدا می کردی.
ناخودآگه با دیدن این مقاله حس نوستالوژیک دوران مدرسه برام زنده شد. و همونجا بود که تصمیم گرفتم در اولین فرصتی که پیش بیاد این بازی رو بسازم تا بقیه هم سن و سالهای خودم (بچه های دوران مشروطه و به توپ بستن مجلس)که شاید با این بازی خاطره دارند و همینطور بچه های نسل روغن نباتی و چیپس و سیم کارتهای ایرانسل که ممکنه این بازی فکری رو نشناسند بتونند از این نرم افزار فکری استفاده کنند.
درباره بازی:
در این بازی یک عدد سه رقمی به طور تصادفی توسط کامپیوتر تولید میشه و شما 15 بار شانس این رو دارید که حدس بزنید اون عدد چیه؟
با هر حدس شما بازی به طور هوشمند پاسخ شما رو با عددبکر خودش تطبیق میده و با سه نشان سبز و آبی و سیاه که بهتون میده شما رو راهنمایی میکنه.
در مراحل بعد شما باید از این راهنماییها استفاده کنید و حدس های منطقی تری بزنید(راهبرد حذف حالتهای نامطلوب در کتاب ریاضی). ترجیح میدم بقیه توضیحات رو از راهنمای بازی که در اون گنجانده شده بخونید.
در خاتمه باید عرض کنم این بازی رو اینجا قرار دادم شاید بعضی ها بتونند با دیدن اون ایده ای جدید برای کارهای بهتر و قشنگ تر به ذهنشون بیاد. خوشحال میشم نظرات و پیشنهاداتتون رو بیان کنید.
دوستدار همه شما
مقدمه:
جونم براتون بگه بچه که بودم عزیزجون(مهربون ترین مادر دنیا) یک اسباب بازی فکری برام خریده بود که اسمش بود فکر و بکر.نحوه بازی هم به این شکل بود که یک بازیکن چند تا مهره رنگی رو به ترتیبی که فقط خودش میتونست ببینه روی یک صفحه مشبک می چید و اون یکی بازیکن باید فکر میکرد تا بفهمه اون مهره های بکر پشت پرده چی هستند.
100 سال بعد ....

حدود دو ماه پیش داشتم یکی از مجلات ریاضی رو ورق میزدم که چشمم افتاد به یک مقاله در مورد همین بازی فکر و بکر.با این اختلاف که دیگه از مهره های رنگی استفاده نشده بود و بجای اون باید یک عدد سه رقمی مخفی شده رو پیدا می کردی.
ناخودآگه با دیدن این مقاله حس نوستالوژیک دوران مدرسه برام زنده شد. و همونجا بود که تصمیم گرفتم در اولین فرصتی که پیش بیاد این بازی رو بسازم تا بقیه هم سن و سالهای خودم (بچه های دوران مشروطه و به توپ بستن مجلس)که شاید با این بازی خاطره دارند و همینطور بچه های نسل روغن نباتی و چیپس و سیم کارتهای ایرانسل که ممکنه این بازی فکری رو نشناسند بتونند از این نرم افزار فکری استفاده کنند.
درباره بازی:
در این بازی یک عدد سه رقمی به طور تصادفی توسط کامپیوتر تولید میشه و شما 15 بار شانس این رو دارید که حدس بزنید اون عدد چیه؟
با هر حدس شما بازی به طور هوشمند پاسخ شما رو با عددبکر خودش تطبیق میده و با سه نشان سبز و آبی و سیاه که بهتون میده شما رو راهنمایی میکنه.
در مراحل بعد شما باید از این راهنماییها استفاده کنید و حدس های منطقی تری بزنید(راهبرد حذف حالتهای نامطلوب در کتاب ریاضی). ترجیح میدم بقیه توضیحات رو از راهنمای بازی که در اون گنجانده شده بخونید.
در خاتمه باید عرض کنم این بازی رو اینجا قرار دادم شاید بعضی ها بتونند با دیدن اون ایده ای جدید برای کارهای بهتر و قشنگ تر به ذهنشون بیاد. خوشحال میشم نظرات و پیشنهاداتتون رو بیان کنید.
دوستدار همه شما










