داستان برند جاینت؛ بزرگ‌ترین تولیدکننده دوچرخه در جهان

najma44

Member
جاینت برند تایوانی تولیدکننده‌‌ی دوچرخه، از سال‌ها پیش به‌عنوان برندی قابل احترام در صنعت شناخته می‌شد و امروز، بزرگ‌ترین سازنده‌ی دوچرخه در جهان است.
جاینت (Giant) شرکت تایوانی تولیدکننده‌ی دوچرخه است که به‌عنوان بزرگ‌ترین سازنده در جهان شناخته می‌شود. مرکز مدیریت این شرکت در تایچونگ تایوان و مراکز تولیدی در تایوان، هلند و چین قرار دارند. جاینت از سال ۱۹۷۲ شروع به کار کرد و به‌مرور به برندی مشهور در میان دورچرخه‌سواران تبدیل شد. قراردادهای اولیه‌ی آن‌ها با تولید محصول برای شرکت‌های بزرگ دیگر اجرا می‌شد، اما به‌مرور جاینت خود را به‌عنوان برندی مستقل در جهان ثابت کرد.

شرکت شوین یکی از مشهورترین برندهای دوچرخه‌سازی آمریکایی بود که بسیاری از متولدان دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ دوچرخه‌سواری را با محصولات آن‌ها تجربه کردند. جاینت ابتدا محصولات این برند آمریکایی را تولید می‌کرد، اما به‌مرور در دهه‌ی ۱۹۸۰ خود را به جهانیان ثابت کرد. دوچرخه‌سوارهای امروزی بیش از برندهای سنتی همچون شوین، جاینت و دیگر بازیگران همچون اسپشیالایزد، ترک و کنوندل را می‌شناسند.تاریخچه‌ی تأسیس

جاینت در سال ۱۹۷۲ توسط کارآفرین تایوانی کینگ لیو تأسیس شد. در آن زمان صنعت دوچرخه در اختیار برندهای بزرگ آمرکایی همچون شوین (Schwinn) و هافی (Huffy) بود. شوین که در شیکاگو ایلینوی فعالیت می‌کرد، نقش مهمی در آینده‌ی جاینت داشت. شوین در دهه‌ی ۱۹۷۰ با دوچرخه‌های ۱۰ دنده‌ی خود به شهرتی جهانی رسیده بود. منتهی کاهش فروش و افزایش قیمت‌ها باعث شد تا برند آمریکایی به فکر برون‌سپاری محصولات خود باشد.

شوین برای تولید محصولات خود به دو شرکت آسیایی رجوع کرد. جاینت در تایوان و چاینا بایسیکل در چین، طرفین قرارداد شوین بودند. این شرکت‌ها به‌عنوان تولیدکننده‌ی تجهیزات اصلی یا OEM با شوین همکاری می‌‌کردند که در ادامه منجر به همکاری‌های بیشتر و حرفه‌ای‌تر شد.دهه‌ی ۱۹۸۰ با تغییرات اساسی در صنعت دوچرخه و خصوصا برند مشهور آمریکایی شوین همراه بود. با وجود اینکه شوین دهه‌ها در بازار غرب پیشرفت‌های جدی را تجربه کرده بود، حادثه‌ای در کارخانه‌ی شیکاگو باعث شد تا موقعیت آن‌ها به خطر بیافتد. مدیران شوین به‌جای حل چالش پیش‌آمده، تمامی تولیدات خود را به جاینت در تایوان سپردند. چنین رویکردی هزینه‌های شوین را کاهش و فرصت بازگشت به بازار را به آن‌ها می‌داد. ازطرفی جاینت فرصت پیدا کرد تا بهره‌وری و تخصص فنی خود را در صنعت دوچرخه بهبود دهد.
برای مشاهده و خرید دوچرخه جاینت میتوانید به وب سایت دوچرخستان مراجعه کنید.خرید دوچرخه جاینت اصل حرفه ای | دوچرخستان


همکاری نزدیک جاینت با شوین باعث شد که آن‌ها سه‌چهارم از تولیدات سالانه‌ی آمریکایی‌ها را بر عهده بگیرند. به‌علاوه تیم طراحی جاینت فرصت پیدا کرد تا دانش کاربردی برای طراحی دوچرخه‌های اختصاصی را از دل طراحی‌های شوین استخراج کند. درنهایت آن‌ها در سال ۱۹۸۱ اولین محصولات را با برند خود به بازار عرضه کردند. البته سال‌ها طول کشید تا این برند به نامی شناخته‌شده در جهان تبدیل شود.
منبع:
داستان برند جاینت؛ بزرگ‌ترین تولیدکننده دوچرخه در جهان - زومیت
 

جدیدترین ارسال ها

بالا