داستان اولین لپ تاپ تاریخ+عکس " شماره 3 "

Silver PC

Well-Known Member
داستان اولین لپ تاپ تاریخ+عکس

25 سال پیش در چنین روزهایی و در روزگاری که شرکتهای مایکروسافت، "آی. بی. ام" و اپل در تلاش برای تبدیل شدن به غولهای رایانه ای دنیا بودند شرکت ژاپنی توشیبا گوی سبقت را از رقبای آمریکایی ربود و اولین لپ تاپ تاریخ را عرضه کرد.

به گزارش مهر، در سالهایی که رایانه های شخصی "آی. بی. ام" بودند و در سالهایی که استیو جابز شرکت " NeXt" را راه انداخت و در سالهایی که مایکروسافت "ویندوز 1.0" خود را عرضه کرد ناگهان توشیبا از سرزمین آفتاب تابان اولین لپ تاپ خود را به دنیا هدیه داد. از آن روزها 25 سال گذشته و به همین علت توشیبا تصمیم گرفته است که یک ربع قرن از عرضه اولین رایانه قابل حمل خود را با سه محصول جدید جشن بگیرد.

روزلا دستینو یکی از مدیران ارشد شرکت توشیبا داستان اولین لپ تاپ را اینگونه شرح داد: "در سال 1985 توشیبا از سوراخی در آب بیرون آمد و یک رایانه شخصی ناسازگار با رایانه های آی. بی. ام را عرضه کرد و به همین علت با بی مهری بازار مواجه شد. به این ترتیب تصمیم گرفت تیمی متشکل از سه نفر را برای ارائه یک پروژه جدید تشکیل دهد که از این گروه یک مفهوم جدید از رایانه های شخصی متولد شد که با محصولات آی. بی. ام سازگار بود، انرژی خود را از باتریهای قابل شارژ تامین می کرد مجهز به درایور فلاپی دیسک 5/3 اینچی بود و 5/4 کیلوگرم وزن داشت."

به این ترتیب اولین رایانه قابل حمل در این خانه ژاپنی متولد شد و T1100 نام گرفت و برای اولین بار در نمایشگاه "سبیت" هانفور آلمان رونمایی شد و شور و اشتیاق اروپاییها را برانگیخت.

attachment.php

==

جالبه تو مجله باشه ... !

نظرتون رو بگید !
 

پیوست ها

  • nf00122535-1.jpg
    nf00122535-1.jpg
    78.1 کیلوبایت · بازدیدها: 11
آخرین ویرایش:

senged

Member
اینم بزار کنارش


اولین لپ تاپ 3 بعدی

شرکت ایسر نخستین لپ‌تاپ دنیا را ساخت که می‌تواند تصاویر را به صورت سه‌بعدی با استفاده از عینک مخصوص، پخش کند و کاربردهای فراوانی برای علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای داشته باشد.
بر این اساس، چندی پیش سری پردازنده‌های سه‌بعدی خود برای رایانه‌های رومیزی را با نام GeForce Vision 3D معرفی کرد.
اما بعد از مدتی شرکت ایسر از ساخت نخستین لپ‌تاپ دنیا خبر داد که می‌تواند تصاویر را به صورت سه‌بعدی پخش کند و کاربردهای فراوانی برای علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای داشته باشد.
این لپ‌تاپ که Aspire 5738D نام دارد، با قیمت ۷۹۹ دلار وارد بازار شده است و کاربر می‌تواند در نمایشگر ۶/۱۵ اینچی آن تصاویر فیلم‌های سه‌بعدی را با کیفیت عالی مشاهده کند. در این لپ‌تاپ از فناوری ویژه‌ای استفاده شده است که بر اساس آن LCD می‌تواند به صورت پیکسل به پیکسل تصاویر را سه‌بعدی کند که البته کاربر برای مشاهده سه‌بعدی این تصاویر نیازمند استفاده از عینک‌های مخصوص است.
این لپ‌تاپ همراه با نرم‌افزار ویژه‌ای موسوم به TriDef 3D Experience عرضه شده است که امکان اجرای سه‌بعدی بازی‌های رایانه‌ای، فیلم‌ها و عکس‌ها را بر اساس پردازنده گرافیکی GeForce Vision فراهم می‌کند.
هم اکنون کمپانی های دیگر از جمله hp , lg ,asus ,...مشغول ساخت این گونه از لپ تاپ ها هستند
همچنین سایت کلیک خبر داد به زودی این لپ تاپ ها وارد بازار ایران خواهند شد
******************************************************************
خوب بید؟
منبع پی سی آی+ اندکی تغییر
 

ava282009

Member
مهاجرت به ایتالیا و تحصیل در این کشور می‌تواند یک تجربه فرهنگی و تحصیلی جذاب باشد. در زیر به چند مرحله برای مهاجرت و تحصیل در ایتالیا اشاره شده است:1. **انتخاب دوره تحصیلی:* - ابتدا باید تصمیم بگیرید که در چه رشته‌ای می‌خواهید تحصیل کنید. ایتالیا دارای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی معتبری است که برنامه‌های تحصیلی در اکثر رشته‌ها ارائه می‌دهند.2. **آموزش زبان ایتالیایی:**- برخی از دوره‌ها به زبان ایتالیایی ارائه می‌شوند، بنابراین ممکن است نیاز به یادگیری زبان ایتالیایی باشد. در برخی دانشگاه‌ها و دوره‌ها، انگلیسی نیز مورد قبول است.3. **انتخاب دانشگاه و برنامه تحصیلی:** - پس از تصمیم به زبان تحصیل، باید دانشگاه و برنامه تحصیلی مورد نظر را انتخاب کنید. بررسی شرایط پذیرش، سطح شهرت دانشگاه و تسهیلات آموزشی مهم است.4. **درخواست پذیرش:* - برنامه پذیرش دانشگاه را پر کنید و مدارک مورد نیاز را به دانشگاه ارسال کنید. برخی از دانشگاه‌ها ممکن است آزمون و یا مصاحبه تحصیلی برگزار کنند.5. **ویزای تحصیلی:**- پس از دریافت پذیرش، باید ویزای تحصیلی درخواست کنید. اطلاعات کامل در مورد مدارک و شرایط مورد نیاز برای درخواست ویزا را بررسی کنید.6. **آمادگی برای زندگی در ایتالیا:**- مطالعه درباره فرهنگ ایتالیایی، زندگی روزمره، و مقررات مهاجرتی ایتالیا مهم است. همچنین اطمینان حاصل کنید که برنامه مالی و اقتصادی برای زندگی در ایتالیا را مدیریت کرده‌اید.قبل از هر مرحله، توصیه می‌شود که با دقت اطلاعات مرتبط با دانشگاه‌ها، برنامه‌های تحصیلی و الزامات مهاجرت به ایتالیا را بررسی کنید. همچنین، مشاوره از مراکز معتبر یا دفاتر مهاجرت می‌تواند به شما در این مسیر کمک کند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا