داده کاوی ، فعالیتی مهم در بازار رقابتی

بهیدو

Member
آمار به عنوان علم جمع آوري و تجزيه و تحليل در مورد پديدههاي تحت بررسي، جزء لاينفك مديريت مؤثر و كارآمدي است كه بر فعاليتهاي هدفدار تمركز دارد.

آمار و اطلاعات، قوي ترين ابزار جهت ارزيابي عملكرد گذشته، برنامه ريزي آينده و تصميم گيري در سطوح مختلف مديريت است، چرا كه تجزيه وتحليل وضعيت موجود و پيش بيني وضعيت آينده در بخشهاي مختلف علوم، به ويژه مسائل اقتصادي، مستلزم وجود داده هاي آماري دقيق، جامع و بهروز است.

آمار و اطلاعات، يكي از عوامل مؤثر و ضروري براي برنامه ريزي، ارزيابي عملكردها و تصميم گيري در سطوح مختلف مديريت بوده و سياستگزاران، برنامه ريزان و كارشناسان، براي تدوين راهبردها، تعيين خط مشي، برنامه ريزي، نظارت، هماهنگي و هدايت برنامه ها به آن نياز دارند. علاوه بر آن، فعالان اقتصادي، تجار و بازرگانان نيز در فرآيند ارتقاء جايگاه كشور در بازارهاي جهاني به داده هاي آماري نيازمندند.

داده کاوی
داده کاوی (Data Mining) یعنی استخراج اطلاعات گرانبها از حجم عظیم معادن داده ها. داده کاوی دو راهکار مشخص ارائه می کند: ارائه گزارشات مستند برای حل مشکلات کسب و کار؛ ارائه راهکار نرم افزاری با طراحی سیستم پشتیبان تصمیم گیری. فلسفه ی داده کاوی این است که آینده بسیار به گذشته شبیه است. اگر گذشته را خوب بشناسید می توانید آینده را پیش بینی کنید.

Data-Analysis.jpg


بازار رقابتی
در بازار رقابتی امروز، داشتن اطلاعات و آمار از بازاری که در آن مشغول به کاریم و بازارهای موازی، از مهمترین پارامترهای تجارت است که اگر بنگاه اقتصادی آنرا در اختیار داشته باشد می تواند امید به فعالیت و افزایش سهم بازار خود داشته باشد و در غیر اینصورت با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد شد.

یکی از بروز ترین روشهای تحقیق بازار همان داده کاوی الکترونیک یا جستجو در هزاران داده درون اینرنت است که می تواند به علمی قابل اتکا مبدل شود. ولی با توجه به حجم زیاد داده غیر مرتبط و غیر واقعی در اینترنت، تهیه این اطلاعات مفید کار دشواری شده است.

وب کاوی
در فرآیند وب کاوی، محقق سعی می کند جنبه های مختلف موضوع را در داخل فضای مجازی دنبال کند و سرنخ های بدست آمده را طبقه بندی و بر اساس الگوهای داده کاوی به جمع بندی برسد. هنر محقق کشف سرنخ های مفید و مرتبط و دنبال کردن آنها تا کشف دقیق موضوع می باشد.

یکی از فعالیت های اصلی شرکت بهین ایده مبتکر، تمرکز بر روی پروژه های وب کاوی با موضوعاتی همچون توسعه بازارهای بین المللی و داخلی، راههای افزایش فروش از طریق توسعه بازارهای موازی و نحوه ورود به بازار جدید می باشد که در حال انجام پروژه های مختلفی در این حوزه می باشیم که در قسمت پروژه ها به توضیحاتی درباره آنها می پردازیم.
منبع:بهیدو
 

جدیدترین ارسال ها

بالا