خیلی مهم ::: سوالات متداول (لطفاً قبل از پست زدن بخوانید)

JavidX

Apadana Developer
از اینکه آپادانا را به عنوان نرم افزار مالتی مدیا ساز خودتان انتخاب کردید سپاسگزاریم. در این تاپیک سعی کردم به سوالاتی پاسخ بدم که خیلی از کاربران اطلاعات کاملی از اونا ندارن یا اصلا هیچ چیزی در موردشون نمیدونن. توجه کنید که در این پست قصد ندارم به سوالات ساده ای پاسخ بدم که پاسخشون توی سایت اصلی به راحتی پیدا شدنی هست.
امکان آپدیت شدن این پست هر چند وقت یک بار وجود دارد.

  • چرا آپادانا در حال ساخته شدن از ابتداست؟
اگر تاکنون با آپادانا 1 کار کرده اید احتمالاً با یک یا چند باگ روبرو شده اید. آپادانا به تازگی مسیر خودش رو به سمت موفقیت آغاز کرده است و از انتشار اولین نسخه ی آپادانا حدود یک سال بیشتر نمیگذرد؛ در حالی که بیشتر نرم افزارهای شبیه آپادانا حداقل حدود 4 و 5 سال سابقه دارند. با ساخت آپادانا 1 من تجربه ای کسب کردم که در توسعه ی نرم افزاری جدی مثل آپادانا 2 خیلی اهمیت دارد. همچنین دوست عزیزم پژمان چترروز به این پروژه پیوست که به طور قطع انجام این کار به طور تیمی نتایج بهتری خواهد داشت. کدهای آپادانا 1 بهینه شده نیست؛ و در نتیجه از تفسیر سریعی برخوردار نیست و مثل MMB از امکانات خیلی مهمی نظیر Unicode رنج میبرد.
با در نظر گرفتن تمام این موارد تصمیم گرفتم که این بار از اول به طور جدی ، و با نوشتن کدهای بهینه، نرم افزار جدیدی با نام "Apadana Studio" ورژن 2 با همکاری پژمان عزیز درست کنم.


  • امکانات اصلی و کلیدی آپادانا 2 چیست؟

  1. اول از همه و مهمتر از همه پشتیبانی کامل همراه با محیط کامل به زبان شیرین فارسی و صد البته پشتیبانی از زبان های مختلف دنیا
  2. سینتکس فوق العاده بهتر و قدرت برنامه نویسی خیلی بیشتر و توابع زیاد
  3. مفسر بهینه و سریع
  4. محیط جدید (GUI) و IDE جدید، با امکانات زیاد و راحت، طوری که با اون احساس راحتی خواهید کرد. (مانند: Undo و Redo ی نا محدود و حساس ، پرش (Snap) به اشیاء و ترازها، کلیدهای میانبر برای کل محیط برای راحتی بیشتر کاربران و ...)
  5. سیستم پلاگین و پلاگین نویسی جدید؛ SDK اختصاصی، به طوری که دست برنامه نویسان برای پلاگین نویسی تجاری و غیر تجاری کاملاً باز است.
  6. امکانات خیلی بهتر برای توسعه دادن برنامه های مالتی مدیا در عین ساپورت هر نوع برنامه ؛ مثل Opacity برای تمام اشیاء ، AntiAlias برای شیء Text)
  7. امکان ساخت برنامه هایی با زبان های مختلف (چند زیانه) به طور خیلی آسان
و بیشتر...

  • آپادانا 2 کی عرضه می شود؟

نمی تونم تاریخ دقیقی رو اعلام کنم ولی حدوداً اواسط 2014 عرضه خواهد شد.


  • آیا ممکنه آپادانا 1 رو قبل از عرضه ی آپادانا 2 بروزرسانی شود؟

خیر - احتمالش کم است.


  • چرا باید آپادانا رو یاد بگیرم؟

آپادانا قطعا آینده روشنی دارد. با وجود اینکه نسخه 1 باگ داره ولی نسخه 2 قبل اطمینانه و شما می تونید روش حساب کنید. باید بگم این برنامه یکی از بهترین در نوع خودش خواهد بود.
من می خوام برنامه نویسی رو بدون توقف ادامه بدم ، پس ما شاهد بروزرسانی های سریع و مهمی بعد از عرضه آپادانا 2 خواهیم بود.


  • وضعیت پروژه چگونه است؟

ما در حال حاضر مشغول ساخت آپادانا 2.0 هستیم. برنامه نویس بنده هستم و گرافیک توسط پژمان عزیز انجام میشه. در حال حاضر روند توسعه با قدرت هر چه تمامتر داره طی میشه.
اگه فکر می کنید سوالاتی اینجا مطرح نشده، از طریق پیام خصوصی به بنده اطلاع بدهید.
با آرزوی موفقیت،
جاوید
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا