بی بی کد خونه همه کاره!

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.خوبید؟ طبق معمول با یه کار بازاری ! اومدم
طرح 4 ارشدمعماری دانشگاه TU WIEN وین هست.
مدل سازی با نرم افزار rhino انجام شده.یکی از بچه های همون دانشگاه مدل کرد.
منم دیشت از 7 شب تا 2 کارو بستم.تا صبح رندر گرفت الانم در حال میل شدن به ایمیل مشتری هست.
طرحش خیلی جالب بود به نظرم.اما به نظرم شخصیم زیاد تو سه بعدیش موفق نبودم
اصلی ترین علتش شناخت نادرست از زاویه دوربین هست.هنوز بلد نیستم زاویه مناسب برای کارام پیدا کنم.
و اینکه متریال ها رو کلی سرخ آب سفید آب میدم اما هنوز نمی تونم چشمی رنگ بندی خوبی رو انجام بدم
آسمونش رو خودم دوست ندارم.لاجوردیش زیاد هست اما به خاطر فرم ابرهاش اینجوری گذاشتم.
در کل خودم به کار از 10 میدم 6. مطمئنا اگه همین کار دست اورموشنی ها میافتاد چیزی میزدن فکم می افتاد
زمان رندر هم هر فریم تقریبا 30 دقیقه هست.اول محاسبات gi رو به اندازه نصف سایز انجام دادم.بعد موقع رندر فایل های gi رو load کردم.
از ali118 هم خیلی خیلی ممنونم.تکنیک گاما 2.2 رو بهم یادآوری کرد
بلد بودم.ولی فکر میکردم الکی هست و با بالا بردن گاما توی خود کالر مپینگ درست میشه.اما فهمیدم برای اینکه کنتراست ها با گاما 2.2 مچ بشه باید توی Gamma & Lut درست بشه و عدد 2.2 گذاشته بشه.
اینم از کار

 

پیوست ها

  • Final0001-Big.jpg
    Final0001-Big.jpg
    1.4 مگایابت · بازدیدها: 74
  • Final0003-post.jpg
    Final0003-post.jpg
    596 کیلوبایت · بازدیدها: 84
  • Final0004-post.jpg
    Final0004-post.jpg
    625.5 کیلوبایت · بازدیدها: 71
  • Final0005-post.jpg
    Final0005-post.jpg
    501 کیلوبایت · بازدیدها: 76
  • Final0006.jpg
    Final0006.jpg
    552.5 کیلوبایت · بازدیدها: 79
آخرین ویرایش:

saeedmagic

Member
سلام عارف جان کاره خوبی شده تو زمان کم
فقط متریال ها خام هستن و نور پردازی هم می تونست بهتر باشه در ضمن لبه های 90 درجه تو چشم می زنه.
به آموزش VrayEdgTex که توی امضام هست یه سر بزن خیلی می تونه کمکت کنه
چمن هم با displacment قشنگ نمیشه من خودم از چمن های Icube استفاده می کنم با MultiScatter پخش می کنم توی صفحه خوب می شه توی این کارم از این مدل چمن ها استفاده کردم
http://forum.majidonline.com/attachment.php?attachmentid=71321&d=1320004342
موفق باشی :rose:
 
آخرین ویرایش:

max vray

کاربر VIP
سلام عارف جان
عارف جان نمیخوام کارت نقد کنم چون خودت بخشی از مشکلات کار گفتی بقیشم خودت میدونی.
اگه این کار یک کسی که تازه وارد سایت شده بود،من میگفتم کار خوبیه و ایراداش میگفتم .
اما تو متخصصی پس معلومه این توانایی های تو نیست.
پس ازت خواهش میکنم که کارایی رو بزار که تو لول خودت باشه
تو عارفی پس انتضار میره یک کار خوب بزاری
خودت بشین یک نقد خوب واسه خودت بنویس مثل همونایی که لطف میکنی واسه بقیه دوستان مینویسی.
کاری ندارم که زمانت کم بود یا کار بازاریه انتظار من و بقیه از عارف کیلومتر ها با این کارت فاصله داره.
سعی کن کارات بهتر بشن نه بدتر .من و بقیه دوستان تواناییت میشناسیم اما کسی که تازه وارد سایت بشه تعجب میکنه میگه این کار متخصصشونه اونقت دو نفر دیگه که کاربر معمولین اونجورین !!!
به نظرم ادمی مثل تو اگه کار تو سایت میزاره باید در حد بالایی باشه نه این.
به قول خودت تو اطلاعات زیادت قرق شدی .
خیلی رک حرف زدم چون خیرتو میخوام. از وقتی اومدم تو سایت منتظرم یک کارت تو تاپ بشینه.
از نقدات معلومه که اطلاعاتت خوبه اما نمودشو تو کارای خودت من نمیبینم.برای مثال به نظری که رو این کار دادی یک سر بزن ببین نقدا و ایرادایی که از اون کار گرفتی چقدرش به کار خودت وارده!
http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=182741
کار بعدیت باید تو تاپ بشینه:paint:
موفق و پیروز باشی:rose::rose::rose:
 
آخرین ویرایش:

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.راست میگی محمد جان
اما از خود کار بگم
اول با سیستم day light نور رو تنظیم کردم.
دیدم فضا خیلی تاریک شد گاما رو روی 2.2 گذاشتم دیدم رنگها همه پرید.همه چی سفید و داغون شد.
وقتی که با کمک علی گاما رو از توی Gamma & LUT بالا بردم دیدم روشن شد اما تکسچرها ثابت موندن و رنگ ها درست شد.
شیدرهارو ساختم.
اینکه شیدرها خام هست رو اصلا قبول ندارم.تقریبا 4 تا متریال کلی هست.بتن 2 تا چوب شیشه
attachment.php

attachment.php


مشکلات که گفتم توی اون پست رو رعایت کردم فقط بحث آسمون هست که قبول دارم.نباید از توپ گرد استفاده کرد.
خواستم HDIR بزارم دیدم اصلا جالب نشد.من شخصا hdri رو قبول ندارم.یه نظرم اصلا معقول نیست که تصویری که هیچ ربطی به کار نداره بصورت رفلکت توی کار بیاقته
در مورد داخلی هم خودشون خواست.من کل داخل رو با لامپ هالوژن نورپردازی کردم.اما چون از هالوژن خوششون نمیومد برش داشتم.

در مورد دیستروشن و اینها فکر نکنم مشکلی باشه.چمن سه بعدی هم خب وقت نداشتم با اسکاتر چمن توضیع کنم. وقت گیر بود.
به نظرم آسمون خیلی خراب کرده کار رو.واگرنه اوربرایت نداریم.نقطه تاریک نداریم.دیتیل شیدرها کم نیست
تا جایی که امکان داشت خط های بین رو مهار کردم.پله از دستم در رفت
هر رندری دقیقا با وی ری المنت این خروجی ها رو گرفتم و بعد ادیتش کردم
vray shadow
vray light
vray reflection
vray reflection filter
vray z depht
مثلا رندر داخلی
attachment.php


مرسی از همه دوستان.اما این کار بخدا اینقدر سیاه که شما میگین هم نیست.اما خب نظر هست
بازهم میگم آسمون مسخره کارو خراب کرده.امشب دوباره رندر میگیرم بدون آسمون .


 

پیوست ها

  • wood.jpg
    wood.jpg
    132.9 کیلوبایت · بازدیدها: 144
  • Concreat.jpg
    Concreat.jpg
    130.9 کیلوبایت · بازدیدها: 145
  • 6.jpg
    6.jpg
    485.5 کیلوبایت · بازدیدها: 4
  • Final0007.jpg
    Final0007.jpg
    66.3 کیلوبایت · بازدیدها: 141
رنداری خوبی شده عارف جان !
اونجوریام که شما میگی نیس،اینا در حد و موقعیت خودش عالیه :rose:
 

behrang2

Member
آقا عارف ،خب بجا استفاده از HDRI که ربطی به محیط نداره ..از یدونه همخونش استفاده کن :د...
واقعا HDRI کار رو فوق العاده میکنه =p~
من نظر خاصیم ندارم آخه سطحم پایین تره ..فقط از دید یه بیننده :د ،شیشه ها شبیه شیشه ی واقعی نشدن :) :-س
درکل موفق باشی:د
 

max vray

کاربر VIP
عارف عزیز مثل اینکه از حرفام رنجیدی اگه اره بگو تا پستم ویراسش کنم.
اما این کار بخدا اینقدر سیاه که شما میگین هم نیست
عارف عزیز کار خوبیه اما نه در حد و توان تو.از تو یک انتظار میره از من یک انتظار دیگه.من حرفم اینه تو رسالتت سنگین تر از منه پس کارهات باید خیلی بهتر از این باشه.
وقتی کاری رو تو گالری میزاری یعنی این توانایی های منه حالا نظراتتون بدین.اما این کار حتی خودتو رازی نکرده نشونشم حرفای خودته
توضیح درمورد کار
طرح 4 ارشدمعماری دانشگاه tu wien وین هست.
مدل سازی با نرم افزار rhino انجام شده.یکی از بچه های همون دانشگاه مدل کرد.
ایرادایی که خودت از کار گرفتی
طرحش خیلی جالب بود به نظرم.اما به نظرم شخصیم زیاد تو سه بعدیش موفق نبودم
اصلی ترین علتش شناخت نادرست از زاویه دوربین هست.هنوز بلد نیستم زاویه مناسب برای کارام پیدا کنم.
و اینکه متریال ها رو کلی سرخ آب سفید آب میدم اما هنوز نمی تونم چشمی رنگ بندی خوبی رو انجام بدم
آسمونش رو خودم دوست ندارم.لاجوردیش زیاد هست اما به خاطر فرم ابرهاش اینجوری گذاشتم.
در کل خودم به کار از 10 میدم 6. مطمئنا اگه همین کار دست اورموشنی ها میافتاد چیزی میزدن فکم می افتاد
خوب خودت ببین جند خط از خود موضوع کار گفتی چقدر از کار خودت ایراد گرفتی.پس این یعنی کار به دلت نشسته.خوب حالا که به دلت نشسته چرا تو گالری گذاشتی مرد مومن؟
با دوتا گلدون گل هم میتونستی رندرای داخلیت با تراوت کنی.
و در نهایت ایرادای کار برات نوشتم .
حرف زیاده.تا الانشم حرف زیاد زدم.
انشالله ناراحت نشده باشی.
یا علی
 

پیوست ها

  • Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    241.3 کیلوبایت · بازدیدها: 23

Ultra3D

Well-Known Member
سلام عارف جون

کار تجاری همینه و نمی شه خیلی بهش ایراد بگیریم چون تو این کارا وقت کم می دن و نمی شه زیاد روش کار کرد

فقت می خوام بگم که تو کار نقاط خیلی ریز هستن که ظاهرا به چشم مهم نمی یاد و سرسری از روش می گزریم ولی همینا هستن که کار رو عالی می کنن

در کل برای این کار اگه UV ها رو اصلاح کنی و به محیط داخلی یکم تراوت بیشتر بدی کار خوبی می شه

تو درجه های بعدی استفاده از HDRI و Dirt mtl و vray scatter برای چمن و Unwrapping

البته یک نظر شخصی دیگه دارم ... از اون آدم هایی که تو کار گذاشتی خوشم نمی یاد ... کار رو یکم تابلو می کنن
کلا من تو کارای حرفه ای معماری ندیدم از کاراکترهای 3 بعدی استفاده کنن!
 

.:taymaz:.

مدیر انجمن‌ها
البته یک نظر شخصی دیگه دارم ... از اون آدم هایی که تو کار گذاشتی خوشم نمی یاد ... کار رو یکم تابلو می کنن
کلا من تو کارای حرفه ای معماری ندیدم از کاراکترهای 3 بعدی استفاده کنن!
ندیدی!!! مکس 2012 رو باز کردنی چیری تو صفحه نمیبینی؟!
با این نظر مخالفم :)
راستی عارف چرا درپوش نمیزاری ؟ روی دیوار و سقف و .... ؟!
 

Ultra3D

Well-Known Member
گفتم کارای حرفه ای و اگر نه خود مکس خیلی چیزا داره !
مثل اینا رو ببین و یا کارای Exterior تو Evermotion و CG society که تاپ شدن
تو بعضی نما ها ( اون هم دور از دوربین با فوتوشاپ 2 بعدی زدن)
 

پیوست ها

  • 02sungeneral.jpg
    828.1 کیلوبایت · بازدیدها: 6
  • 8bbc488115c558dddb5e7d87370489a.jpg
    8bbc488115c558dddb5e7d87370489a.jpg
    213.6 کیلوبایت · بازدیدها: 14
  • 10tointfw.jpg
    10tointfw.jpg
    779.4 کیلوبایت · بازدیدها: 12

.:taymaz:.

مدیر انجمن‌ها
گفتم کارای حرفه ای و اگر نه خود مکس خیلی چیزا داره !
مثل اینا رو ببین و یا کارای exterior تو evermotion و cg society که تاپ شدن
تو بعضی نما ها ( اون هم دور از دوربین با فوتوشاپ 2 بعدی زدن)
هرچیزی بستگی به نیاز بودن توی کار داره، نمیشه گفت اصلا، درضمن خوبه که قیمت این محصولات رو تو کارای خارجی هم در نظر بگیری که 2 3 هزار تومن نیست!!!!که بخوان استفاده کنن، اگر نیاز نبود این پک های آدم اورموشن و ... رو به بازار نمیدادن دوست گرامی.
بهتره در مورد کار صحبت بشه نه بحث های حاشیه ای
موفق باشید
 

FARDA20

Member
سلام عارف جان ....................رندر هات خیلی خوشگل شده .......مخصوصا.نور هایی که کار کردی ...خیلی با نشاط...:rose:
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.مرسی از همه بچه ها.من هم با فرشید هم با تایماز موافقم. هر چیزی جای خودش نیکوست! اما تو بیشتر کارهای تاپ آدمهای خیلی خیلی دور رو ترجیحا سه بعدی میزارن که هم خیلی دیده نمیشه هم سایه تولید کنه.آخه پرسوناژ توی دید پرنده خیلی کار سختی هست.
اما ویوهای نزدیک از عکس استوک استفاده می کنن یا کارهای خیلی تاپ سایه آدم رو میزارن.

سعید پاکزاد دوست دارم... گل کلام رو گفتی... چیزی که شاید حس کرده بودم اما نتونستم به زبون بیارم.رنگ آسمون با نور محیط نا همخونی داره.واسه همینه که میگم توی کارهای حرفه ای بهتره از خود فیزیکال وی ری استفاده بکنیم.در عوض با المنت لایه آلفا رو جدا کنیم.بعد توی فتوشاپ تکسچری باهمون تنالیته رنگی پیدا بشه.

حالا جالب اینجاست من که اینقدر لالایی میخونم چرا خودم همیشه بیدارم!:lol:
 
تو تواناییت در حد تاپ evermotion تابلوئه و انقدر کار می گیری که همرو سریع می خوای بزنی
همیشه اول کار می گی یعنی همه می گن اینو دیگه می ترکونم ولی آخراش دوست داری زود تموم شه بره
مخصوصا اینکه آلوده به پول شدی
رندرتم خیلی عالیه تو این فضای بزرگی با 20 شات رندر اکبر evermotion باید 1 ماه روش کار کنه
اگه می خوای قدرتتو به نمایش دربیاری باید وقتت باز باشه :wink:
 

emadmax

Well-Known Member
ضمن خسته نباشید// ازجزئیبات اجرایی و رندری که بگذریم ..... اون خانوما مورد منکراتی دارنا!!! یه حجابی ، چادر ، چارقدی، ... چیزی !!!!؟ :wink:

:wink::wink:
 

.:BehzAd:.

Active Member
سلام عارف جان

ایول خوشم اومد داری کار میزنی پشت سر هم بعد میگی بهت غبطه میخورم که انقدر پشتکار داری بابا خودت که داری میترکونی منم یه 7&8 کار زدم میزام منتظر نقد و نظراتت میشم.

امید وارم این پشتکارت 10 برابر بشه.

موفق باشی دوسته خوبم.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا