همون طور که جناب عارف گفتن سی جی مسترای دنیا معمولا وقتشون و با مدل سازی هدر نمیدن. و البته ما مخلصشونم هستیم چون میدونیم اونا مشکلی با مدل سازی ندارن و فقط به خاطر کمبود وقت مدل آماده میارن و به خودشون باشه میتونن بسازن ولی تکیه حرف من به کساییه که نمیتونن. من اولین بار بعد چند سال اومده بودم اینجا واقعا گیج شده بودم. شما فرض کن مثلا طرف همین سه هفته پیش با مکس آشنا شده ولی اومده بود اتاق میزاشت. من یادمه وقتی ما شروع کردیم مکسو یه صفحه خالی بود و ما که باید از خشت خام مدلای پیچیده می ساختیم طرف باید خیلی ماهر میبود که اتاق بسازه. ولی الان این مرز از بین رفته هر کس با دانلود یه ولوم اورموشن اتاق و پر میکنه و این کیفیت کاذبی که به کارش میده به ضرر خودش تموم میشه شما فرض کن اون بخشی که با مدل آماده بوده خیلی شیک و تمیز بعد اون بخشی که با خودش بوده برای مثال "علی 4 ساله از تهران" :دی منم مخالف نیستم منتها شخص باید خودش به حدی برسه که اتاقش و رندرش به مدلاش بیاد در غیر اینصورت توقع کاذب از خودش ایجاد میکنه بعد که اینجا بچه ها با توجه به آگاهی که از آماده بودن مدلا دارن از رندر و نور ایراد میگیرن تو ذوغش می خوره . امید وارم این عقیده و طرز فکرم قابل قبول بوده باشه :دی
من کلمه به کلمه این حرفتون رو قبول دارم
سوم بحث FG و فوتون مپ هستش که با عکس باید مثال زد:
شما عکس هارو اشتباه گذاشتی ...
(دستکاری تو نتایج نداشتیم ها !
)
این عکس GI نیست FG هست
و این عکس GI خالی هست . ( احتمالا )
GI منتال ری فیک هست اما هیچوقت Flick نشده تا جایی که میدونم ، FG هست که Flick میشه .
در صحنه ای که خودم دادم :
شما اون عکسی که گفتی GI هست در واقع همون پایین ترین تنظیمات FG هست !
همونطور که میبینین این FG هستش که داره معجزه می کنه و GI فقط حکم یه مکمله
در واقع FG هسته رندر منتال ریه توی تمام انواع رندر از معماری بگیریم تا استودیو همیشه باید فعال باشه
GI فقط رفتار نور کامل تر میکنه نمیتونه به تنهایی خیلی موثر باشه
که توی این کار و البته تمام کارام هر دوتاش همیشه فعاله
رد شد
یک نگاهی به این مبحثی که قبلا هم اشاره کردم بندازید بد نیست :
خب این صحنه یک Ambient Light داره ، دو جسم Red و Green در حالت True Color و Final Gather روی Medium هست .
صحنه ( مدل هاش همینجوری الان زدم ... گیر ندید D: )
خب و اینم رندر معمولی کار :
همونطور که میبینید Final Gather نقش خودش رو به خوبی ایفا کرده .
حالا GI رو فعال میکنم :
همونطور که میبینید تغییر خاصی به وجود نیومد . حالا FG Bounce رو به 10 افزایش میدیم و GI رو فعلا خاموش میکنیم :
خب حالا ما Indirect Illumination نسبتا خوبی داریم .
اما هنوز صحنمون AO نداره پس اضافه میکنیم :
خب حالا یک مشکلی در Final Gather وجود داره و اونم لبه های جسم هستن که با تنظیم صحیح اون میشه حلش کرد اما میتونیم از روش جدید تری هم استفاده کنیم .
روش IBL که جدیدا در مکس 2014 قرار گرفته مایا رو نمیدونم چک کنید . IBL = Image Based Lighting
از این ادرس فعالش میکنیم :
حالا دوباره رندر میگیریم :
دیدن کیفیت بهتر BMP
به نظر من که خیلی بهتر شد ، یک حالت اعتدال بین دو متود به وجود میاره که میشه گفت رئال هست نسبت به بقیه .
استفاده از GI در نمای داخلی پیرتون میکنه .
من یک نمونه از استفاده ی صحیح و غلطش رو می گذارم ، فهمیدنش با خودتون ...
استفاده ی غلط :
استفاده ی صحیح :
شرمنده زیادی حرف زدم .
امیدوارم کمکی کرده باشه