بی بی کد خواب

mgh-max

کاربر فعال
ایده این کار یه اتاق خواب بود با این رنگ بندی
همه آبجکتارو مدل سازی کرم
تکسچر دیوارم طراحی شده واسه همین کار
متریال کف یکم صاف در نظر گرفته شده که تو کارای بعدیم این اشتباه تکرار نکردم
مکس، منتال ری ،فتوشاپ
 

پیوست ها

  • room23-5_post.jpg
    room23-5_post.jpg
    320.8 کیلوبایت · بازدیدها: 72
  • room23-4-post.jpg
    room23-4-post.jpg
    228.3 کیلوبایت · بازدیدها: 81

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام درود بر مقداد پر تلاش.
خیلی خوب شده.این خیلی با ارزش هست که همه چی خودت مدل میکنی اما اگه واقعا میخوای تو چشم بیاد کار ناگزیر باید دیتیل فراون تر باشه. آبجکت آماده هم استفاده بکن. موفق باشی
 

mgh-max

کاربر فعال
خب اون بحث بازار و کارفرما هستش. اونم فقط به این دلیل که کار فرما براش اهمیتی نداره چقد وقت صرف مدل سازی میشه. تو کارایی که واسه دل خودم ونشون دادن توانایم میزنم یه جور گول زدن خومه . البته تو بحث دیتیلم کم کاری نکردم حدود بیست و خورده ای اشیاء و لوازم کوراسیون مدل شده دارم. بازم ممنون
 

mgh-max

کاربر فعال
والا تو منتال ری یکی FG خیلی موثره یکی mr photographic exposure control . معمولا فوتون مپ زیاد خروجی رو تحت تاثیر قرار نمیده. میتونم درخواست کنم یه اسکرین شات از پارامترای درست بزاری؟
 

mgh-max

کاربر فعال
والا پرده که مدلینگش معمولامورد بحث نیست چون حالت ثابتی داره که اینجام خود کلود مودبفایر زحمتشو کشیده ولی اگه منظور متریاله خودم ضخیم در نظر گرفتم.
در مورد فرورفتگی بالای تخت متوجه منظورتون نشدم .
در کل ممنون لطف دارین
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام مجدد.
خب مقداد جان اینکه بزرگترین سی جی مسترهای جهان دارن از آبجکت آماده استفاده میکنن فکر نمیکنم گول زدن خودشون باشه. چون وقت خیلی با ارزش هست. درست هست می تونیم خیلی تلاش کنیم.برای تمرین خیلی با ارزش هست اما اینکه بخوایم کلی وقت بزاریم چیزی که مشابه خیلی بهترش توی آرشیوهای دنیا موجود هست خب ...
به فرمایش پیامبر : خدايا، به تو پناه مي‌برم از علمي كه سود ندهد،
در مورد جی آی روش اصولی که برای نور پردازی داخلی هست این هست که نور روز بدی.دمه هر پنجره mr sky portal بزاری. بعد global ilumination و final gather رو روشن کنی.توی فاینال گدر یه تیک داره optimiz شدن فاینال گدر با جی آی اصلی. اینها همه مهم هست.اما علت اینکه جی آی منتال ری خیلی طولانی هست این هست که الگوریتم photonmap استفاده میکنه.
 

mgh-max

کاربر فعال
باید تو 3 محور بحث بشه اول از همه بحث مدلای آماده اس
همون طور که جناب عارف گفتن سی جی مسترای دنیا معمولا وقتشون و با مدل سازی هدر نمیدن. و البته ما مخلصشونم هستیم چون میدونیم اونا مشکلی با مدل سازی ندارن و فقط به خاطر کمبود وقت مدل آماده میارن و به خودشون باشه میتونن بسازن ولی تکیه حرف من به کساییه که نمیتونن. من اولین بار بعد چند سال اومده بودم اینجا واقعا گیج شده بودم. شما فرض کن مثلا طرف همین سه هفته پیش با مکس آشنا شده ولی اومده بود اتاق میزاشت. من یادمه وقتی ما شروع کردیم مکسو یه صفحه خالی بود و ما که باید از خشت خام مدلای پیچیده می ساختیم طرف باید خیلی ماهر میبود که اتاق بسازه. ولی الان این مرز از بین رفته هر کس با دانلود یه ولوم اورموشن اتاق و پر میکنه و این کیفیت کاذبی که به کارش میده به ضرر خودش تموم میشه شما فرض کن اون بخشی که با مدل آماده بوده خیلی شیک و تمیز بعد اون بخشی که با خودش بوده برای مثال "علی 4 ساله از تهران" :دی منم مخالف نیستم منتها شخص باید خودش به حدی برسه که اتاقش و رندرش به مدلاش بیاد در غیر اینصورت توقع کاذب از خودش ایجاد میکنه بعد که اینجا بچه ها با توجه به آگاهی که از آماده بودن مدلا دارن از رندر و نور ایراد میگیرن تو ذوغش می خوره . امید وارم این عقیده و طرز فکرم قابل قبول بوده باشه :دی

مقوله بعدی پرده اس. من اول میخواستم یه پرده توری باشه بعد روش پرده ضخیم ولی در طول کار پرده توری بی خیال شدم ولی مطمئن باشین پرده ضحیم جزو ایده اولیه کار بوده

سوم بحث FG و فوتون مپ هستش که با عکس باید مثال زد:
1.jpg FG only
2.jpg FG+GI
3.jpg GI only

همونطور که میبینین این FG هستش که داره معجزه می کنه و GI فقط حکم یه مکمله
در واقع FG هسته رندر منتال ریه توی تمام انواع رندر از معماری بگیریم تا استودیو همیشه باید فعال باشه
GI فقط رفتار نور کامل تر میکنه نمیتونه به تنهایی خیلی موثر باشه
که توی این کار و البته تمام کارام هر دوتاش همیشه فعاله
 
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
همون طور که جناب عارف گفتن سی جی مسترای دنیا معمولا وقتشون و با مدل سازی هدر نمیدن. و البته ما مخلصشونم هستیم چون میدونیم اونا مشکلی با مدل سازی ندارن و فقط به خاطر کمبود وقت مدل آماده میارن و به خودشون باشه میتونن بسازن ولی تکیه حرف من به کساییه که نمیتونن. من اولین بار بعد چند سال اومده بودم اینجا واقعا گیج شده بودم. شما فرض کن مثلا طرف همین سه هفته پیش با مکس آشنا شده ولی اومده بود اتاق میزاشت. من یادمه وقتی ما شروع کردیم مکسو یه صفحه خالی بود و ما که باید از خشت خام مدلای پیچیده می ساختیم طرف باید خیلی ماهر میبود که اتاق بسازه. ولی الان این مرز از بین رفته هر کس با دانلود یه ولوم اورموشن اتاق و پر میکنه و این کیفیت کاذبی که به کارش میده به ضرر خودش تموم میشه شما فرض کن اون بخشی که با مدل آماده بوده خیلی شیک و تمیز بعد اون بخشی که با خودش بوده برای مثال "علی 4 ساله از تهران" :دی منم مخالف نیستم منتها شخص باید خودش به حدی برسه که اتاقش و رندرش به مدلاش بیاد در غیر اینصورت توقع کاذب از خودش ایجاد میکنه بعد که اینجا بچه ها با توجه به آگاهی که از آماده بودن مدلا دارن از رندر و نور ایراد میگیرن تو ذوغش می خوره . امید وارم این عقیده و طرز فکرم قابل قبول بوده باشه :دی

من کلمه به کلمه این حرفتون رو قبول دارم


سوم بحث FG و فوتون مپ هستش که با عکس باید مثال زد:


شما عکس هارو اشتباه گذاشتی ...
(دستکاری تو نتایج نداشتیم ها ! :lol: )

attachment.php

این عکس GI نیست FG هست


attachment.php



و این عکس GI خالی هست . ( احتمالا )


GI منتال ری فیک هست اما هیچوقت Flick نشده تا جایی که میدونم ، FG هست که Flick میشه .


در صحنه ای که خودم دادم :

eqw.jpg


شما اون عکسی که گفتی GI هست در واقع همون پایین ترین تنظیمات FG هست !

AAAAA.jpg
همونطور که میبینین این FG هستش که داره معجزه می کنه و GI فقط حکم یه مکمله
در واقع FG هسته رندر منتال ریه توی تمام انواع رندر از معماری بگیریم تا استودیو همیشه باید فعال باشه
GI فقط رفتار نور کامل تر میکنه نمیتونه به تنهایی خیلی موثر باشه
که توی این کار و البته تمام کارام هر دوتاش همیشه فعاله
رد شد :green:

یک نگاهی به این مبحثی که قبلا هم اشاره کردم بندازید بد نیست :

31535486786953746450.jpg


خب این صحنه یک Ambient Light داره ، دو جسم Red و Green در حالت True Color و Final Gather روی Medium هست .

صحنه ( مدل هاش همینجوری الان زدم ... گیر ندید D: )


76623268532424692217.jpg




خب و اینم رندر معمولی کار :
attachment.php



همونطور که میبینید Final Gather نقش خودش رو به خوبی ایفا کرده .

حالا GI رو فعال میکنم :


04282197128801631186.jpg



همونطور که میبینید تغییر خاصی به وجود نیومد . حالا FG Bounce رو به 10 افزایش میدیم و GI رو فعلا خاموش میکنیم :

attachment.php



خب حالا ما Indirect Illumination نسبتا خوبی داریم .


اما هنوز صحنمون AO نداره پس اضافه میکنیم :


53148726266202540193.jpg


خب حالا یک مشکلی در Final Gather وجود داره و اونم لبه های جسم هستن که با تنظیم صحیح اون میشه حلش کرد اما میتونیم از روش جدید تری هم استفاده کنیم .
روش IBL که جدیدا در مکس 2014 قرار گرفته مایا رو نمیدونم چک کنید . IBL = Image Based Lighting
از این ادرس فعالش میکنیم :
38765171896650881961.jpg



حالا دوباره رندر میگیریم :

38141565001578747162.jpg


دیدن کیفیت بهتر BMP

به نظر من که خیلی بهتر شد ، یک حالت اعتدال بین دو متود به وجود میاره که میشه گفت رئال هست نسبت به بقیه .

استفاده از GI در نمای داخلی پیرتون میکنه .
من یک نمونه از استفاده ی صحیح و غلطش رو می گذارم ، فهمیدنش با خودتون ... :)

استفاده ی غلط :

75613164109916651288.jpg


استفاده ی صحیح :


58366032158550245986.jpg




شرمنده زیادی حرف زدم .

امیدوارم کمکی کرده باشه :rose:
 
آخرین ویرایش:

mgh-max

کاربر فعال
من باید تصویرامو با اسکرین شات میزاشتم تا این سو تفاهم پیش نیاد
:دی
هیچ دستکاری نیاز نیست
1.jpg
این با final gather خالی تنظیمات روی draft
3.jpg
این یکی با GI سابق یا همون فوتون مپ جدید با تنظیمات پیش فرض ینی تعداد فوتون ها روی 500
البته AO تو هر دو فعاله
شما مثال اولیو رو همین تنظیمات قرار بده اگه یه جور نشد من یه شخصه میگرخم :دی

البته حرف شما اشنباه نیست میشه GI تا سر حد مرگ کیفیتشو برد بالا که به حد واندازه FG برسه و FG رو کلا گذاشت کنار ولی زمان رندر فاجعه میشه. ولی این دو در کنار هم هم زمان رندر و بهینه می کنه هم نقاط دون دون GI می پوشونه
 
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
اما باز هم حرفتون رد میشه ، چرا که گفتم ، در ویری هم تنظیمات I-Map اگر شما بذارید روی پایین همینجوری میشه ... مشکل از GI منتال ری نیست ، مشکل از تنظیمات شماست ، چرا که شما نور هاتون رو به درستی انجام ندادید .
این همه پارامتر الکی نیستن که ما در حالت Default یک تست بزنیم و تمام ، نتیجه گیری کنیم . با این حال که تنظیمات من هم همش به صورت دیفالت بوده و واقعا نمیدونم مشکل شما چی بوده که GI مثل FG فلیک داده ! :shock: تا جایی که میدونم GI فلیک نمیده اگرم بده با تنظیم فوقالعاده پایین فلیک میده که شکل فلیک هاشم voronoi یا cell ماننده ...

برای همین فایل صحنه عکس دومی رو بگذارید تا براتون توضیح بدم چه پارامتری رو اشتباه تنظیم کردید .
ِ
eqwqwe.jpg

برای اثبات این حرفم و حرفهای قبلی الان ویدیویی رو میگیرم و قرار میدم .

این مقایسه شما از پایه مشکل داره ، چون دارید حالت پایین GI رو با متوسط FG میگیرید .
 

mgh-max

کاربر فعال
ببینین شما میگی مشکل از تنظیمات منه در حالیکه من الان گفتم تنظمات من روی دیفالت برنامس
معمولا gi بدون حضور fg تو تنظیم پیشفرض فلیک میده مگه تعداد به شدت بره بالا . تنظبمات نورم روی دیفالت تنظیم شده.
گواه حرف من خود اسکرین شات شماس که تنظمات fg رو بدترین حالت ممکن قرار دادی . شما رو همون درفت بزاری امکان نداره فلیک ببینی . من فایل رندرمو نگه نداشتم هر چند امتحان کردنش رو سیستم خودتون بی ضرره
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
من از تمام حالت ها فیلم گرفتم ، الان اپلود میکنم . همه چیز مشخص هست . که GI در حالت دیفالت بسیار بهتر از FG عمل میکنه ... :green:



------------------------------------------------------------------------- آپدیت : ویدیو --------------------------------------------------------------------------


درود mgh-max عزیز ، این ویدیو رو ببنید ، تا تونستم حجمش رو کم کردم و کیفیتش هم خوبه ، 9 و خرده ای مگ شده

در این ویدیو کاملا معلومه که فلیکر های GI کاملا متفاوتند با Flicker های FG و تصویری که شما گذاشتید شبیه FG هستش تا GI
و اینکه کاملا معلومه با تنظیمات Default و GI خالی میشه نتیجه ای خیلی خوبی گرفت .
تنظیمات همه دیفالت هست .

دانلــــــود ویــــــــدیو

امیدوارم تو این ویدیو ایراد کارتون معلوم بشه .

:rose:
 
آخرین ویرایش:

mgh-max

کاربر فعال
در این ویدیو کاملا معلومه که فلیکر های GI کاملا متفاوتند با Flicker های FG و تصویری که شما گذاشتید شبیه FG هستش تا GI
و اینکه کاملا معلومه با تنظیمات Default و GI خالی میشه نتیجه ای خیلی خوبی گرفت .


:rose:

خب شما که آخرش به حرف خود من رسیدی تو زمان 1:33 که شما رندر گرفتی پس چرابا تنظمات پیشفرض فلیک نشد؟ ینی همون حرف من و حرف خودتون . شما خودت انقد کفیتو بردی پایین تا FG اون چیزی شد که میگفتی :D
تو ثانیه 34 ام گفتی FG only که جابه جا گفتی اون فوتون مپ بود رندر گرفته بودی که باز تو تنظیمات سیستم من همچین خروجی نمیده. باید یه منتال ری کار دیگم نظر بده
 

جدیدترین ارسال ها

بالا