خرید سیستم برای کارهای معماری

4shir

Member
سلام و خسته نباشید
من خیلی توی انجمن گشتم متاسفانه مطلبی که کام رو راه بندازه پیدا نکردم ما یه دفنر معماری داریم که برای طراحی نما و سه بعدی سازی از 3دی مکس استفاده میکنم و با وی ری رندر میگیریم الان سرعت رندر پایین هستش حداقل 40 دقیقه الان دنبال سیستمی می گردم که بتونم این زمان رو کاهش بدم نظر دوستان رو در مورد سیستمی که صرفا برای رندر عکس در حد کار های نمای خارجی و داخلی ساختمان باشه و تا سقف 2 میلیون تومان رو معرفی کنن ممنون میشم قطعاتی که بشه گیر اورد اینجا متشکر

به نظر دوستان این قطعات با هم سازکاری دارند ؟ برای کار های سه بعدی در سطح کار من خوب هستن؟ یا خیلی زیاده؟
مادر برد:
GIGABYTE - X58A-UD3R یا این مدل :ASUS - P6T6 WS Revolution و این GIGABYTE - X58A-UD7
سی پی یو :
Intel Xeon X3330 یا Intel Xeon X3460 یا این مدل ها Intel Core i7 - 2.80GHz - 930 و این Intel Core i7 - 3.2GHz - 960
رم:
CORSAIR - Quad Channel 8GB - 1600-(4x2GB) - Dominator + Fan و یا CORSAIR - Triple Channel 6GB - 1600-(3x2GB)
گرافیک
SAPPHIRE HD 5970 - 2GB و fx 580 (با توجه به دوتا اسلا ت دوتا 580 بزارم !!)
یه کولر و دوتا هارد برای راید ایا این سیستم با این قطعات مناسب کار من هست؟ خیلی بالا نیستن؟
 
آخرین ویرایش:

Ultra3D

Well-Known Member
معلوم هست که CPU Xeon مادربرد خودش رو می خوام و به مادربرد هایی که نوشتید نمی خوره و اکثرا ً مادربردهاش مارک intel هست و بهتره یکیش رو بخری که 2 تا CPU بخوره و 2 تا Xeon بندازی روش حتی اگه مدلش پایین باشه

کارت گرافیک به هیچ وجه 5970 یا هر کارت گرافیک معمولی نخر چون به شدت پشیمان می شی ... یکی بخر ولی خوبش رو (Qoudro)

مارک رم و مدلش توپه ولی نمی دونم با مادربردی که بالا گفتم مچ هست یا نه ... در ضمن خیلی گرون هست



ولی من تو تاپیک های قبلی گفتم که شرکت های بزرگی مثل DELL, HP سیستم های از قبل پک شده قوی و مچی دارن که تو ایران هم نمایندگی داره و بهترین کار خرید یکی از اون هاست


چون سیستم بستن بر خلاف اونی که بیشتر آدم ها فکر می کنن کار آسونی نیست
 

4shir

Member
با تشکر بله من هم تمامی موارد بالا رو میدونم ، حتی دنبال سرور هم گشتم که متاسفانه چیز خوبی گیرم نیومد که بشه قیمت گرفت و مقابسه کرد !! سی پی زنون هم ترجیحا دنبالش نمیرم چون هزینش زیاد در میاد و لی اون ایسوسه زده که زنون رو ساپورت میککنه Intel® Core™ i7 Processor Extreme Edition / Core™ i7 Processor / Xeon® 3500 Series Processor البته پیشنهاد دوستان واسم مهمتره چون اونها کار کردن مطمعنن توی این زمینه و بهتر میتونن نظر بدن من نظرم روی 3 تا گرافیک 380 هست ایای این خوبه یا یه کوادرو حالا هر مدلیش که توی رنج 700 تا 800 باشه؟
 
آخرین ویرایش:

ali_118

کاربر VIP
برادر شما سیستم رو بر حسب مشخصات فنی انتخاب کردی یا بر حسب قیمت ؟

i7 960 حدود 570 دلار قیمتشه، در حالی که 930 قیمتش 240 دلاره !
 

mg_mahyar

Member
خریدی یا نه؟
قصد باز ی هم داری یا نه؟
مانیتورم میخوای یا نه؟
اور کلاک میکنی یا نه؟
به نظرم بحثش قدیمیه . اگر تا الان خرید نرکردی بگو معرفی کنیم.
core i7 960 هم اصلا به صرفه نیست و فراموشش کن. مثل زنون
 

4shir

Member
والا هنوز نگرفتم ! تا الان موندم بینم جمع بندیشش میشه چی در مورد ۹۸۰ کواد هم شنیدم تا ۵ برابر سرغت رندر عکس رو افزای میده اگر اینجور باشه ۸۰۰ اضافه دادن مشکلی ندارم زمانم واسم مهم تره !!!! البته اگر تا ۴ یا ۵ برابر افزایش بده مادربرد هم ایسوس میگن فقط بگیر اورکلاک هم اصلا نمیدونم چجوری انجام میشه ولی دارم میخونم تا یاد بگیرم ! در مورد بازی و ... این سیستم فقط برای رندر قراره ازش استاده بشه و بس !
متشکر
 

ali_118

کاربر VIP
۴ یا ۵ برابر افزایش بده
فکر میکنم تغییر سرعت رندر رو با درصد نشون میدن، 4 5 برابر میشه یه چیزی حدود 400 500 %

قبلا یه بحثی شده بود، اما درست متوجه نشدم که چی شد، اینکه موتور رندر وی ری چقدر توانایی استفاده از GPU رو در رندر داره، و اینکه استفاده از کارتی مثل Quadroها یا Firepro ها واقعا تاثیری در سرعت رندر داره یا خیر ( دوستان اگه در این زمینه اطلاعات موثق ای دارند ممنون میشم توضیح بدن)

به هر حال به عنوان یک کارت گرافیک ساده برای سیستم ATI FirePro V3700 در حال حاضر با حدود 74$ قابل تهیه هست و کارایی ای به مراتب بالاتر از کارت های گیمینگ در پردازش های نرم افزاری مبتنی بر GPU ارائه میده (البته مدل های بالاتر این کارت همچنان با Price/Performance خوب قابل تهیه هست)

برای سی پی یو در حال حاضر Core i7 950 با یک افت قیمت شدید از 562$ به 294$ میتونه انتخاب مناسبی در مقابل 930 باشه که 270$ قیمتشه ( در حال حاضر در ایران با قیمت حدود 600 تومن موجوده، اگه پیدا بشه البته )

انتخاب مادربرد هم تقریبا سخت ترین قسمت انتخاب سیستمه
اما دقت کنین که یک سری امکانات در مادربردی مثل UD7 یا UD9 گیگا برای اورکلاکر های حرفه ای تعبیه شده که قیمت مین رو بالا میبره و عملا خرید اونها برای استفاده ی عادی یا اورکلاک های عادی هدر دادن بودجه محسوب میشه
سعی کنید در این مورد بیشتر تحقیق کنید

در مورد رم که تکلیف معلومه، بستگی به کار و بودجتون ظرفیت مورد نظر رو تهیه میکنید، فقط این نکته رو مد نظر داشته باشید که ظرفیت بالاتر به فرکانس بالاتر ارجحیت داره، و فرکانس بالاتر به زمان تاخیر پایینتر می چربه (یعنی یه 1066 CL7 کاراییش از 1600 CL8 پایینتره)
البته که در حالت اورکلاک نشده، فرکانس 1066 برای رم در حالت سه کاناله میتونه از حد اکثر توان سی پی یو استفاده کنه
با توجه به اینکه تمام سیستم های دل و اپل با رم های 1066 بسته میشه، شما سعی کنید بدون توجه به اعداد و ارقام چیزی که واقعا مورد نیازتون هست رو تهیه کنید.

برای هارد هم اگه سرعت سیستم عامل و اجرای نرم افزار های اصلی براتون مهمه میتونیداز یک SSD برای نصب سیستم عامل استفاده کنید، در کنار هارد رید شده که در اون حالت شاید سیستمتون پرواز کنه، مراقب باشید.

در مورد کولر و کیس و پاور هم بهتره از بچه های اورکلاکر بپرسین که تجربه ی اونها از بنچمارک ها معتبر تره :wink:
البته که پارو باید آخر از همه خریداری بشه و توصیه شده که ماکزیمم مصرف سیستم برابر 60 تا 70 درصد ماکزیمم توان پاور باشه تا پاور بهترین کارایی رو داشته باشه (البته که به شخصه تاکیدی بر این موضوع ندارم، شاید 80% گزینه ی مناسبی باشه)

در هر صورت شما هر چقدر هم که Performance سیستم رو بالا در نظر بگیرید باز هم پیدا میشن کسایی که باهاش رندرای 24 ساعته بگیرن ( نمیخوام بگم فرخ، ولی خب میگم :green: )

اگه عجله دارین بهتره یکی از همین سیستم های دل یا اچ پی رو (اگه با قیمت معقول پیدا کردین) تهیه کنین، و اگر نه که پیشنهاد میشه بدون توجه به حرف فروشندگان (به جز در استعلام قطعات :green:) و با تحقیق بیشتر بهترین سیستم رو اسمبل کنید.

موفق باشید.
 

mg_mahyar

Member
سیستمی که میگم فقط برای الان هست و برای ارتقا در نظر نگرفتم. گفتم با پولت بهترین سیستم فعلی رو بگم بعدا دوباره یه خرید کامل میکنی. ولی اگر میخوای در آینده جا برای ارتقا داشته باشی بگو یه تغییراتی بدیم.
فقط چند مطلب اگر میخوای کمتر هزینه کنی به جای 980 i7 میتونی 930 برداری نزدیک یک میلیون تفاوت قیمت داره. اگرم میخوای فقط تک فریم رندر بگیری و قصد رندر انیمیشن نداری میتونی رم به جای دو سری رم 3تایی که میشه 12 گیگ فعلا یک سری بخری. یعنی 6 گیگ رم برای تک فریم و شاید 30 فریم کفایت بکنه. بستگی به کار داره دیگه. اگر بازم هزینشو نداری میتوی هارد رو تکی برداری یعنی 500 گیگ که بازم یه کم صرفه جویی میشه
CPU:Intel Core i7 980X=1300
M.B:Asus PT=250
RAM:Gskill PI 12Gb 1600 CL6 (6x2Gb)=580
VGA:pNY QUADRO FX580=400
HDD:2 X Seagate 500Gb (7200.12) RAID0=90
Power:Green GP685B=105
Case:Green Infinity=100
All:2925
اگرم خواستی بیشتر هزینه کنی M.B:Asus P6X58D-E=350 رو بخر
FX580LRG.jpg
 

1seda

Member
سلام
بحث ها رو خوندم
من هم یه همچین دردسری داشتم و دارم (از خرید سیستم پشیمون شدم فعلا).
و قبلا تاپیک هم برای این جور سیستم ها و بحث در مورد اونها زده بودم میگشتی پیداش میکردی
http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=148361
امادر کل
اما یه مدت حسابی تحقیق کردم . درست کارت گرافیک ATI FirePro V3700 خوبی اما اگه قرار بود که ای تی آی بخری خوب ATI FirePro V7800 که حدود 1500 دلار قیمت داشت میخرید. اما یه نکته رو یا نمیدونستند و یا نمیدونند که هیچ نوعی از این کارت گرافیک تو ایران نیست و پیدا نمیشه من کل بازار رضا - ایران - ولیعصر - ایرانیان و.. را گشتم . آخر هم یکی از فروشنده ها گفت خودش 1 سال پیش رفته دنبال این کارت فهمیده که اصلا وارد نمیشه اگه هم کسی بگه من دارم احتمالا یا از اون ور آورده و یا براش از اون ور آوردند .
2- مادربرد همون ایسوس که زئون را ساپورت میکنه خوبه . اما اگه واقعا سرعت بالاتر بخوای باید بری سراغ مادربرد های سرور که 2 سی پی یو دارند وبا کمی تجهیزات اضافه n تا سی پی یو ورم و کارت گرافیک میتونی اضافه کنی . که در اون صورت به همین صورت قیمت تصاعدی میره بالا و نمیصرفه چون قیمت سی پی یو ها حدود 2 برابر قیمت جهانی هست در ایران .
رم هم 3 تا 2 گیگ با باس 2000 حدود 200 هزار من قیمت داشتم شاید کمتر باشه . که عالی هست مخصوصا اگه مادربردی که میخوای بخری 8 گیگ ساپورت کنه و رمت را 8 گیگ کنی .
گرافیک الا روی بعضی مادربردها تا 6 تا کارت گرافیک نصب میشه که معمولش 3 تا هست 2 تا با 16x و یکی 8x کار میکنه این نهایت جواب و میده . که با 800 تومان میتون ی3 تا کارت قول گیم رو بخری.. درسته به پای کارت های کوادرو و پرو فایر ای ام دی نمیرسه اما چیز هایی که من در تست کارت های گرافیک و زمان رندرهایی که اعلام کردند دیدم و با توجه به اینکه مکس جدیدن از gpu ها و قدرت کارت گرافیک استفاده میکنه فاصله کارت های گیم با کارت های مخصوص 3 بعدی تا حد زیادی کم شده اما هنوز یکی نشدند . و از طرفی کارتی مثل کوآدرو سری 7000 رو معرفی کرده که تو ایران اصلا نیست و هرچی تو بازار قدیمی و برای سال های گذشته هست . اگه هم باشه قیمت نجومی داره که تو ایران صرف نداره.و کلا کارت با همین معمولی ها راه می افته.
اگه دست هم نگه داری داره سری 6000 ای تی آی می یاد که مسلما باعث کاهش قیمت بقیه کارت ها میشه .
مادربرد هم که گفتم همون ایسوس جالبه اما سی پی یو خودت میدونی . یعنی الان زئون هست و 8 هسته ای ها و cori ها هم هست البته 6 هسته ای ای ام دی هم هست که داره 12 هسته ای میده بیرون . سی پی یو یکم بحثش سخته چون باید قدرت ها رو ببینی . و با توجه به قیمت نصبتا بالاتر زئون . می تونی از مخصوص گیم استفاده کنی . فقط مشکل اینه که 1 سی پی یو ساپورت میشه . اگه مادربرد های مخصوص گیم 2 تا سی پی یو ساپورت میکردند حرف نداشتند .(اولا اگه بودند که مادربرد های سرور سود اوری مخصوص شون رو از دست میدادند و.. و اینکه شاید باشه من نمیدونم که اگه کسی میدونه بگه )
هارد الانتا 3 ترابایت اومده اما 2 ترابایت رو میتونی حدود150 -160 بگیری . شاید بعضی ها بگن 500 کافیه اما وقت یبحث انیمیشن و کارگرافیکی مییاد با توجه به تجربیاتی که خودم در کار سه بعدی دارم 2 ترابایت هم کمه . اما چون ویندوز بیشتر از 2 ترابایت را بنا به مشکلاتی که در طراح یاولین ویندوز که مبنا را حداکثر بر ساپورت 2 ترابایت قراردادند فعلا ویندوز بیشتر از این مقدارو نمیشناسه مگه اینکه در ویندوز های بعدی مشکل حل بشه .
پاور هم مسلما وقتی شما سیستمی با قطعاتی که با فرکانس بالا کارمیکنند میبندی برق زیاد هم میخواد که فکر کنم یک پاور 1000 یا 1200 بتونه خوب جواب بده - بیشتر قدرت پاور زمانی که از سیستم حداکثر کارو میکشی صرف میشه و برای گیمرها شاید 500 هم کافی باشه اما بحث 3 بعدی فرق داره و مخصوصا با متورهایی مثل وی ری که اعصاب داغون کن وکند هستند بخواهید سر و کله بزنید و هی تست بگیرید.
در مورد پک های hp و .. درسته میگن مچ هستند اما سیستم های مالی به قول معروف نیستند و برای خرید یک سیستم ردیف باید کلی هزینه کنی که تو بازار که بچرخی و قیمت داشته باشی میبین یزیاد به صرفه نیست .

فن کوئیل هم مسلما تو خنک کردن دستگاه تاثیر بخصوصی داره اما بحث مکانی که توی کیس اشغال میکنه و مجبوری کیس مخصوص بگیری و ...

مانیتور هم الاان با 200 تومان حالا کمتر ویا بیشتر led بگیری حالا 20 یا 22 . خوب الان lcd - led همه واید هستند و 19-20 اینچشون میشه همون 17 خودمون .

دیگه فکر نکنم چیز خاصی باشه .
اما در کل اگه بری سراغ سیستم های ورک استیشن و مادربرد مخصوص سرور و سی پی یو های زئون چیزی که خودم خواستم ببندم حدود 4-5 میلیون تموم شد و به این نتیجه رسیدم نهایت 2-3 تومان سیستم به قول معروف end گیم با 2-3 تا کارت گرافیک و8 گیگ رم و یک سی پی یو خوب میتونه بت نهایت 1/4 و 25 تا 30 درصد شاید قدرت کمتر به 1 -2 میلیون پول بیشتر و بیخود (نه بیخود اما تو ایران و انحصار بازار این جور سخت افزار ها سر میبرند ) می صرفه اما تنها مشکل میتونه تک سی پی یو بودن باشه که اگه مادربردی از نوع گیم وجود داشته باشه که 2 تا سی پی یو ساپورت کنه حرف نداره (اگه کسی میدونه که چنین مادربردی هست لطفا حتما بگه ).

امیدوارم تونسته باشم اطلاعات مناسبی به شما و دوستان عزیز داده باشم .
اگه سئوالی بود در خدمتم .
موفق و پیروز باشید
 

ali_118

کاربر VIP
درست کارت گرافیک ATI FirePro V3700 خوبی اما اگه قرار بود که ای تی آی بخری خوب ATI FirePro V7800 که حدود 1500 دلار قیمت داشت میخرید. اما یه نکته رو یا نمیدونستند و یا نمیدونند که هیچ نوعی از این کارت گرافیک تو ایران نیست و پیدا نمیشه من کل بازار رضا - ایران - ولیعصر - ایرانیان و.. را گشتم . آخر هم یکی از فروشنده ها گفت خودش 1 سال پیش رفته دنبال این کارت فهمیده که اصلا وارد نمیشه اگه هم کسی بگه من دارم احتمالا یا از اون ور آورده و یا براش از اون ور آوردند .
منم نگفتم این کارت توی ایران هست، دوستمون اگه کسی رو داشته باشن که بتونه براشون خرید کنه میتونن به راحتی این کارت رو تهیه کنن، اگرم کسی رو ندارن باز هم افرادی هستند که با دریافت مقداری کارمزد این کالا رو خریداری میکنند و به ایران میفرستند که در هر صورت از لحاظ قیمتی به صرفه است
من حد اقل قیمت برای کارت گرافیک رو گفتم
وقتی که برای سیستم دو میلیون سقف قیمت تعیین میکنن پیشنهاد کارت 1500 دلاری چندان درست به نظر نمیاد !

اما اگه واقعا سرعت بالاتر بخوای باید بری سراغ مادربرد های سرور که 2 سی پی یو دارند وبا کمی تجهیزات اضافه n تا سی پی یو ورم و کارت گرافیک میتونی اضافه کنی . که در اون صورت به همین صورت قیمت تصاعدی میره بالا و نمیصرفه چون قیمت سی پی یو ها حدود 2 برابر قیمت جهانی هست در ایران .
دوستان در تاپیک های دیگه هم توضیح دادن که سی پی یو های زئون اصولا برای کار بی وقفه زیر بار کامل طراحی شدن و به همین دلیل قیمت بالاتری از مدل های هم رده ی خود دارند
و قدرت پردازش موازی!
که دوستمون حرفی از جمع کردن رندر فارم نزدند، فقط گفتند برای تسریع کار میخوان سیستمشونو ارتقاء بدن

رم هم 3 تا 2 گیگ با باس 2000 حدود 200 هزار من قیمت داشتم شاید کمتر باشه . که عالی هست مخصوصا اگه مادربردی که میخوای بخری 8 گیگ ساپورت کنه و رمت را 8 گیگ کنی .
من خودم رم باس 1600 گرفتم به دو دلیل، یکی که رم باس پایینتر موجود نبود در بازار و بعد اینکه اگرم بود هم قیمت با همین در میومد
اما نفهمیدم باس بالاتر چه تاثیری داره زمانی که سی پی یو به طور پیشفرض فرکانس رو 1066 تعیین کرده

گرافیک الا روی بعضی مادربردها تا 6 تا کارت گرافیک نصب میشه که معمولش 3 تا هست 2 تا با 16x و یکی 8x کار میکنه این نهایت جواب و میده . که با 800 تومان میتون ی3 تا کارت قول گیم رو بخری.. درسته به پای کارت های کوادرو و پرو فایر ای ام دی نمیرسه اما چیز هایی که من در تست کارت های گرافیک و زمان رندرهایی که اعلام کردند دیدم و با توجه به اینکه مکس جدیدن از gpu ها و قدرت کارت گرافیک استفاده میکنه فاصله کارت های گیم با کارت های مخصوص 3 بعدی تا حد زیادی کم شده اما هنوز یکی نشدند .
با 800 تومن میشه یکی از کارت های غول کوادرو یا فایر پرو رو تهیه کرد، نیازی به سه عدد کارت گیمینگ نیست که میتونه یکی از بدترین انواع هدر دادن بودجه باشه :wink:


هارد الانتا 3 ترابایت اومده اما 2 ترابایت رو میتونی حدود150 -160 بگیری . شاید بعضی ها بگن 500 کافیه
برای هارد نظر شخصیه من اینه که اطلاعات برای آرشیو شدن جایی خارج از سیستم قرار بگیرن
شما میتونین چند ترابایت اطلاعات رو توی کمدتون نگه داری کنید
اما برای سیستم واقعا 500 گیگابایت رقم بزرگیه


پاور هم مسلما وقتی شما سیستمی با قطعاتی که با فرکانس بالا کارمیکنند میبندی برق زیاد هم میخواد که فکر کنم یک پاور 1000 یا 1200 بتونه خوب جواب بده - بیشتر قدرت پاور زمانی که از سیستم حداکثر کارو میکشی صرف میشه و برای گیمرها شاید 500 هم کافی باشه اما بحث 3 بعدی فرق داره و مخصوصا با متورهایی مثل وی ری که اعصاب داغون کن وکند هستند بخواهید سر و کله بزنید و هی تست بگیرید.
وقتی قطعه ای رو تهیه میکنید میزان مصرف اون در حالت لود کامل در مشخصات قطعه ذکر شده
حاصل جمع اون اعداد برابر میزان مصرف سیستم در حالت لود کامل هست که توصیه شده این عدد برابر 60 تا 70 درصد قدرت پاور باشه، برای جلوگیری از مشکلات احتمالی
به هر حال شما چه با سیستم بازی کنید، چه با وی ری رندر بگیرید زمانی که سیستم با حد اکثر توانش در حال کار باشه مصرفش یک مقدار ثابته



موفق باشید.
 

1seda

Member
ممنون
من کلا منظورم شما نبود .و یه بحث بود
در مورد آوردن قطعه از اون ور حرف شما کاملا درسته یک سری کسی وحتی بعضی سایت ها رو دیدم که میتون یقطعه مورد نظر رو صبحت کنی مثلا دلار 1000 تومانی را 1200 حسابت میکنند می یارند .

درسته زئون برا ی کارهای دائو وسنگین هست اما الان cori ها خیلی به زئون نزدیک شده اند و وقتی مبلغ بودجه پایین هست خوب کارت گرافیک گیم هم بد نیست و برای ایمکه خودشون اسم گرافیک گیم رو آورده بودند منم مطرح کردم مگر نه من خودم فایر پرو رو نمیدم به کارت گیم - البته در صورتی که بخوای درست هزینه کنی و کسی داشته باشی برات قطعه رو بیاره و یا برات بصرفه.در کل کار معماری بیشتر ویپورت میخواد .
وکارت های گیم هم خودشون رو به کارت هایی مثل کوآدرو نزدیک کردند من چیزی رو که گفتم یک نظریه بود اما من در یک سایت خارجی دیدم کسی با زئون وکارت کوآدرو صحنه ای را حدود 3 دقیقه و 15 ثانیه رندر کرده بود در حالی که کسی دیگه با کارت گیم و سی چی یو cori حدود 4 دقیقه و 15 ثانیه رندر کرده بود . البته اگر شما از بالاترین مدل های کوآدرو و زئون استفاده کنید کلا کارت گیم محو میشه .
و همون طور که بالا گفتم الان تری دی مکس که خودم کار میکنم رو خبر دارم نسخه های جدید از Gpu کارت ها یگرافیک استفاده میکنند که اون موقع فکر نکنم هدر دادن بودجه باشه = توجه کنید کسی تست نکرده و همه حرف هایی که زده شده در حد صحبت - راهنمایی - گفتمان و تبادل اطلاعات هست - اما 2 کارت گرافیک جوابی بدی نمیده اما 3 تا رو نمیدونم =

وقتی رم باس 2000 با باس 1666 اختلاف چندانی نداره خوب 10-20 تومان بالاتر برای آینده که فکر ارتقاء می افتیم خیلی کمک کننده خواهد بود با سی پی یو های نسل های آینده

من که انیمیشن کار میکنم برای من 500 کمه اما معماری 500 کافیه . اما نظر من 2 ترابایت هست چون کلی باید تکسچر و ... روی هارد در دسترس داشته باشی (من حدود 100 گیگ فقط تکسچر دارم) و گاهی محیط ها خیلی سنگین میشه که با هر بار دستکاری باید ذخیره کن یو کلی جا میگیره . اما برای معماری 500 خوبه من کلی گفتم

در مورد پاور الان گرافیک ها یمعمولی بین 150 تا 300 وات برق مصرف میکنند دیگه بقیه پیز ها به کنار .
اما 700-800 وان مینیمم نیاز یک سیستم هست اگر بخواهید از حداکثر توان استفاده کنید شکا با یک پاور 400 هم میتونید کار کنید و مشکل ینداره اما هیچوقت تمام توان سیستم به کارگرفته نمیشه .


در کل من طبق معلوما تخودم صحبت میکنم که صد در صد کامل نیست و دنیایی به وسعت ناکجا آّباد داره . اما بیشتر چیزهایی که گفتم یا تجربه شخصی بوده ویا اطلاعات یکه از سایت ها و فروشنده ها و کسایی که مثل من نوشته بودند بلدم . قصد توهین هم داشتم و ندارم . کسی به دل نگیره که رو دل میکنه:green: .
اما من نظر خودم رو گفتم . بعد هم قبلا گفتم تو ایران به بهانه تحریم و هزار تا چیز دیگه دارند سر مردم را با پنبه میبرند . مثل ما میدونید چی شده که داریم پراید و زانتیا را در ایران با قیمت خون تو شیشه شده مردم میفروشند و اما تو همین افغانستان زانتیا 7 میلیون وپراید 1500 و.. .


ممنون .
موفق وسربلند باشید
 

abizaki

Member
من می گم که هر سیستمی می خواین لیست کنین. هر چی که شد قیمتش رو تقسیم بر 1.7 کنین بعد 500000 تومان بذارین روش می شه قیمت سیستم!! چطوری؟ الان بهتون می گم.
500,000 تومان می دین با یه تور می رین دوبی. بعد از سایت آمازون یا جا های دیگه سفارش می دین به هتل محل اقامتتون. تا 72 ساعت به دستوت می رسه. حالا قطعات رو از بسته در بیارین. اونا رو به هم ببندین. بعد از مرز ردش کنین. گمرک تا اون جایی که من شنیدم به بسته بندی باز شده گیر نمی ده. حالا برین این سیستم پیشنهادی من رو بگیرین. من سرور ASUS به لینک زیر رو پیشنهاد می کنم:
http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=SkRfwotrM7EOFNDt
چرا ASUS؟ چون مطرح ترین شرکت مادر بورد سازیه
چون تونست با همکاری یه شرکت که الان یادم نیست، رم با باس 2500 تولید کنه که تا مدت زیادی پایدار موند.
چون غلق پردازنده های INTEL دستشه (چون خودش مادر بورد هاشو می سازه)
چون مادر بورد P6T7 رو ساخت که بی نظیره و بسیار عالی هستش.
همه نشون می دن که ASUS می تونه مادر بورد مربوط به این سرور رو به بهترین شکل بسازه. در ضمن چون خودش مادر بوردو می سازه، می دونه که چی باید تنش وصل کنه.
قیمت: نمی دونم. هر چی تو خارج هست + 500,000 تومان.
این رو هم می تونین بگیرین (فایل با برنامه ی Microsoft Office OneNote 2010 ساخته شده)
 

پیوست ها

  • Unfiled Notes.zip
    452.4 کیلوبایت · بازدیدها: 12
آخرین ویرایش:

mg_mahyar

Member
من نمیدونم این قضیه چیه که بیخودی نظر میدیم.
قبلا تو بخش طراحی بودیم. ولی دقیقه یک بار طرف مدل آماده با متریل رندر میگرفت می اومد میگفت کار خودمه نظر بدین.
الانم هر کس یه چیزی از یه جا شنیده میاد بی ربط میگه و میره و تاپیکو از مقثود اصلی پرت میکنه.
این آقا درهواستشون مشخصه
من خیلی توی انجمن گشتم متاسفانه مطلبی که کام رو راه بندازه پیدا نکردم ما یه دفنر معماری داریم که برای طراحی نما و سه بعدی سازی از 3دی مکس استفاده میکنم و با وی ری رندر میگیریم الان سرعت رندر پایین هستش حداقل 40 دقیقه الان دنبال سیستمی می گردم که بتونم این زمان رو کاهش بدم نظر دوستان رو در مورد سیستمی که صرفا برای رندر عکس در حد کار های نمای خارجی و داخلی ساختمان باشه و تا سقف 2 میلیون تومان رو معرفی کنن ممنون میشم قطعاتی که بشه گیر اورد اینجا متشکر

یکی داره میگه اون کارت نیست . یکی میره برو دبی. اگر نبود من قیمت کف بازار برای کارت نمیدادم که. این همه اطلاعات رو در مورد ماربرد ایسوز دادی من موندم توش به خدا. آقای آبیزاکی جای گفتن حرفای ثد من یک غاز برو یه نمه کار کن یه کم بدونی چی به چیه. اول میگی سیستم 5 میلیون. بعد لپ تاپ. بعد اون سیستم مقایسه کزایی و حمایت. بعد نطق عالی در مورد تور دبی. بعد حرف اور کرن تا 24 گیگا هرتز. و......
 

mg_mahyar

Member
ممنون
من کلا منظورم شما نبود .و یه بحث بود
در مورد آوردن قطعه از اون ور حرف شما کاملا درسته یک سری کسی وحتی بعضی سایت ها رو دیدم که میتون یقطعه مورد نظر رو صبحت کنی مثلا دلار 1000 تومانی را 1200 حسابت میکنند می یارند .

درسته زئون برا ی کارهای دائو وسنگین هست اما الان cori ها خیلی به زئون نزدیک شده اند
و وقتی مبلغ بودجه پایین هست خوب کارت گرافیک گیم هم بد نیست و برای ایمکه خودشون اسم گرافیک گیم رو آورده بودند منم مطرح کردم مگر نه من خودم فایر پرو رو نمیدم به کارت گیم - البته در صورتی که بخوای درست هزینه کنی و کسی داشته باشی برات قطعه رو بیاره و یا برات بصرفه.در کل کار معماری بیشتر ویپورت میخواد .
وکارت های گیم هم خودشون رو به کارت هایی مثل کوآدرو نزدیک کردند من چیزی رو که گفتم یک نظریه بود اما من در یک سایت خارجی دیدم کسی با زئون وکارت کوآدرو صحنه ای را حدود 3 دقیقه و 15 ثانیه رندر کرده بود در حالی که کسی دیگه با کارت گیم و سی چی یو cori حدود 4 دقیقه و 15 ثانیه رندر کرده بود . البته اگر شما از بالاترین مدل های کوآدرو و زئون استفاده کنید کلا کارت گیم محو میشه .
و همون طور که بالا گفتم الان تری دی مکس که خودم کار میکنم رو خبر دارم نسخه های جدید از Gpu کارت ها یگرافیک استفاده میکنند که اون موقع فکر نکنم هدر دادن بودجه باشه = توجه کنید کسی تست نکرده و همه حرف هایی که زده شده در حد صحبت - راهنمایی - گفتمان و تبادل اطلاعات هست - اما 2 کارت گرافیک جوابی بدی نمیده اما 3 تا رو نمیدونم =

وقتی رم باس 2000 با باس 1666 اختلاف چندانی نداره خوب 10-20 تومان بالاتر برای آینده که فکر ارتقاء می افتیم خیلی کمک کننده خواهد بود با سی پی یو های نسل های آینده

من که انیمیشن کار میکنم برای من 500 کمه اما معماری 500 کافیه . اما نظر من 2 ترابایت هست چون کلی باید تکسچر و ... روی هارد در دسترس داشته باشی (من حدود 100 گیگ فقط تکسچر دارم) و گاهی محیط ها خیلی سنگین میشه که با هر بار دستکاری باید ذخیره کن یو کلی جا میگیره . اما برای معماری 500 خوبه من کلی گفتم

در مورد پاور الان گرافیک ها یمعمولی بین 150 تا 300 وات برق مصرف میکنند دیگه بقیه پیز ها به کنار .
اما 700-800 وان مینیمم نیاز یک سیستم هست اگر بخواهید از حداکثر توان استفاده کنید شکا با یک پاور 400 هم میتونید کار کنید و مشکل ینداره اما هیچوقت تمام توان سیستم به کارگرفته نمیشه .


در کل من طبق معلوما تخودم صحبت میکنم که صد در صد کامل نیست و دنیایی به وسعت ناکجا آّباد داره . اما بیشتر چیزهایی که گفتم یا تجربه شخصی بوده ویا اطلاعات یکه از سایت ها و فروشنده ها و کسایی که مثل من نوشته بودند بلدم . قصد توهین هم داشتم و ندارم . کسی به دل نگیره که رو دل میکنه:green: .
اما من نظر خودم رو گفتم . بعد هم قبلا گفتم تو ایران به بهانه تحریم و هزار تا چیز دیگه دارند سر مردم را با پنبه میبرند . مثل ما میدونید چی شده که داریم پراید و زانتیا را در ایران با قیمت خون تو شیشه شده مردم میفروشند و اما تو همین افغانستان زانتیا 7 میلیون وپراید 1500 و.. .


ممنون .
موفق وسربلند باشید
عزیز من تجربه شخصی دانش اندک و اینا رو بزارید کنار.این اقا اگر بیاد طق حرف شما کارت گرافیک گیم بخره پولش بره تو چاه هزینه بی خود بکنه کی مقصره؟
وقتی بحث مساوره هست بی خودی پست دادن به صلاح نیست. به ضرر طرفت تموم میشه.
زنون یا هر پردازنده دیگه. توی انیمیشن و رندر توی تک صحنه هیچ فرقی ندارن و core i بهترم هست. دو تا چارت ببین دستت میاد. بهترین تک پردازنده دنیا هم فعلا core i7 890 EX هست.
من میگم وقتی مبلغ بودجه پایین هست و قثد بازی نداریم گرافیک آنبرد میخریم. جاش هزینه چیزای دیگه میکنیم.

این سایت خارجی به شما مدل زنون و مدل core i رو نگفت. مثلا شاید core i3 رو با زنون مقایسه کرده.

بعدم دو ترابایت و اینا کلا به نظرم یه چیز غیر معموله. اولا هارد اکسترنال با یو اس بی 3 اومده. ثانیا ایشون 2 تا یک ترا ببندند نتیجه بهتری میگیرن . در ثانی نگفتن نیاز به این حجم دارن.


من کلا حرفم اینه وقتی یه نفر کمکی میخوادی حرفامونو تو جهت درخواستش بزنیم. نه یه چیز پرت بگیم و بریم
 

abizaki

Member
من با نظر آقا مهیار در مورد خودم موافقم. ببخشید دیگه تکرار نمیشه.
آقای 4شیر
شما نگفتین برای رندر می خوای یا ویو پورت؟ اگه برای رندر می خواین که حرف آقا مهیار + یه سیستم کولینگ توپ بسه. اما اگه برای ویو پورت می خواین، من یه کوادرو یا فایپرو یا فایر جی ال معمولی حدود 400 تا 500 تومن رو پیشنهاد می کنم. اینا که نو ایران نیستن. پس چی بگیرین؟ اینو دیگه من نمی دونم. آقا مهیار بگن. من با دانایی ناقصم در زمینه ی کارت گرافیک می گم که چند تا کارت گیم بگیرین. دیگه من نمی دونم.

آقا مهیار، شما چه ضمانتی می کنین که سیستمی که پیشنهاد می دین پایدار باشه؟ تو چند جا دیدم که سیستم کاملی رو پیشنهاد کردین. آیا شما مطمئنید که قطعات با هم مچ هستن؟
 
آخرین ویرایش:

4shir

Member
بابا بخدا سرم داره سوت میکشه دیگه !! توی این مدت خیلی گشتم و لیست ها و قطعات مختلفی بهمپ یشنهاد شد هر کسی هم یه چیز میگفت خلاصه دویدیمو دویدیم تا به این لیست رسیدیم !! دوست دارم واقعا و منصفانه این قطعات رو نقد و بررسی کنید یه عمر دعاتون میکنم با این وضعیت اقتصادی و کسادی بازار کلی هزینه بر دار شده واسم این قضیه
cpu:
]Intel® Core™ i7-970 Processor
(12M Cache, 3.20 GHz, 4.80 GT/s Intel® QPI]
ram:
CORSAIR - Triple Channel 6GB - 1600- (3x2GB
Vga:
نتونستم مدلی رو انتخاب کنم ولی تا سقف 900 گزاشتم کنار یکی از مدل های کوادرو رو بگیرم اکر دوستان مدلش رو بگن ممنون میشم (راستی این ویو پورت پی میکنه !!!)
psu:
green 1250 w
M.B
ASUS - P6T Deluxe
coller:
تا سقف 120 مدلش رو نمیدونم
HDD:
2X SAMSUNG F3 - 500GB / RAID 0
باقی چیزا هم هست.
این رو حدود 3400 تا 3700 قیمت دادن

ممنون میشم روی این قطعات بحث کنیم تا به نتیجه برسم مرسی بابات همه راهنمایی ها و مشاوره ها
 

mg_mahyar

Member
ببین من از یکی از دوستام باز پرسیدم بهترین انتخابات برای شما ایناست. با توجه به اینکه بودجتونم زیاد شده یه نمه از 2900 رسیدیم به 3600
اولا
پردازنده: 1250 بده بابت core i7 980 EX و اصلا به چیزای دیگه توجه نکن.
گرافیک:pNY Quadro FX1800 768Mb با بودجتون هماهنگه.
مادربرد:430 بده بابت ASUS P6X58D Premium و اصلا به موارد دیگه توجه نکن.
رم:Gskill PI 12Gb 1600 CL6 سه تا دو گیگ بخر 290 تومن میشه. اگر تونستی 6 گیگ دیگه از همین مدل اضافه کن.
هارد:2X SAMSUNG F3 - 500GB / RAID 0 قیمت ندارم ولی باید خوب باشه. سرعتش عالیه ولی قیمتو ندارم. نبود همون سیگست رو بخر 90 تومن در میاد.
پاور:با این تفاسیر یک پاور خوب مثل Green GP685B حدود 110 تومن و یا حداکثر Green GP885B حدود 145 تومن و اصلا اون پاوری که بهت گفتن نخر چون پول بی خود داری میدی.
Case:Green Infinity=100 رو به عنوان تنها یس به قیمت توصیه میکنم. ولی اگر خواستی کولمستر طرح انویدیا هم خیلی محشر بود البته اون بزرگاش . دو مدله دقیقشو نمیدونم یکیش 135-145 بود. جلوشم یه نمه گرده .
___________________________________________________________
رم معرفی شده به دلیل 1600 فرکانس و زمان تاخیر 6 بهترینه . زمان تاخیر کمتر من ندیدم کراس ایر زمان تاخیر بالاتری داره. پردازنده که بهت فگتن رو دستشون مونده. کسی نمیاد واسه چندر غاز تفاوت قیمت کارایی کمتر بگیره. اصلا توجه نکن. پاورم مثل پردازنده. عملا شما سیستمت 800 تا بالاتر نمیره حتی تو اور کلاک (اور رو توصیه نمیکنم چون نوشتی نمیدونی زیاد در موردش)
______________________________________________________________
گرافیک تو این حدودا قیمت بهترین انتخب PNY Quadro FX1800 768Mb هست. دقیق ندارم ولی زیر 800 تومنه.
___________________________________________________________________________
خود کیس رو اگر یه نمه صبر کنی 10 روز کیس گیرین fusion بیاد بخر. واقعا محشره. کولینگ هم فعلا نیاز نداری. مال خود کیس کافیه.
_____________________________________________________________________________________
حتما خرید یک SSD خوب مثل Gskill Phoenix Pro و یا Intel X25M-Gen2 و OCZ Vertex رو هم حتما توصیه میکنم (تو رندرینگ سنگین تاثیر خیلی زیادی داره)
با همه این تفاسر فکر نکنم بیش از 3500 بشه. شما همه قطعات رو غیر از کیس بخر. بعدا برو ببین فیوژن پیدا میکنی یا نه اگر نبود یکی از دوتا مدل دیگه رو که گفتم بخر.
سوالی بود در خدمتم ولی جزیی باشه که بشه جواب داد نه اینکه نظر در مورد یک سیستم کلی. اگر تونستی سوالات رو جز جز کن بپرس جواب بهتری بگیری هم من بهتر بفهمم هم شما جواب بهتری بگیری
 

fnavid63

Member
شما باید یه سیستم با کارت گرافیک خوب بگیری چون بیشتر پیریوی داری یه چیزی مانند :
mb supermicr x8dai
5620 x2
12gb ddr3 ecc reg
GTX470
sata500 X2
tower case
اگر بتونی بیشتر هزینه کنی میشه یه سیستم hp workstation z800 ya z600
و با گرافیک quadro fx4000 ya fx1800
 

جدیدترین ارسال ها

بالا