خرید انواع کامپوزیت از سایت معتبر مواد دندانپزشکی

hana joon

Member
انواع کامپوزیت‌ها کدامند؟
کامپوزیت‌ها را می‌توان به طور کلی در دو دسته رزین‌های فعال شده به روش شیمیایی (سلف کیور) و رزین‌هایی که از طریق واکنش‌های فتوشیمیایی فعال می‌شوند (لایت کیور) جای داد. رزین‌های سلف کیور به صورت دو نوع خمیر کامپوزیتی تولید می‌شوند و هنگام ترکیب این دو خمیر فرآیند پلیمریزاسیون فعال می‌گردد.

از معایب این روش آن است که ممکن است هوا در حین این فرآیند با مواد دیگر ترکیب شده و موجب تضعیف ساختار کامپوزیت گردد. به علاوه، اپراتور قادر به پیش‌بینی ورکینگ تایم کامپوزیت بعد از مخلوط شدن آن نخواهد بود.

رزین لایت کیور به صورت یک نوع خمیر توسط سیستم آغازگر حساس به نور تولید شده و توسط یک منبع نورانی فعال می‌گردد. این رزین احتیاجی به مخلوط‌سازی نداشته و این امر موجب می‌گردد که ترکیبات کامپوزیت لایت کیور استحکام بالاتر و لکه‌پذیری کمتری داشته باشند. به علاوه ورکینگ تایم این مواد کاملاً قابل کنترل است. علی رغم این مزایا، رزین لایت کیور معایبی نیز دارد. از جمله اینکه در حین فرآیند آماده سازی آن استرس مارژینال بالایی قابل انتظار بوده و کیورینگ آن تنها در عمق محدود (۲ الی ۳ میلی‌متری) رخ می‌دهد.

برخی از محصولات جدید عمق کیوری تا ۴ میلی‌متر را تبلیغ می‌کنند (در حقیقت عمق کیور در رزین‌های دوال کیور نامحدود است؛ چراکه ترکیبی از تکنولوژی کمیکال و لایت کیور در آن به کار رفته)؛ با این حال عملکرد بالینی این ترکیبات هنوز به طور کامل مورد ارزیابی قرار نگرفته است.

هزینه ترمیم با کامپوزیت در مقایسه با دیگر روش‌های بازسازی دندان مانند لمینت پایین‌تر بوده و به همین جهت این ترکیبات جایگزین مناسبی برای تکنیک‌های پیچیده ترمیم دندان به حساب می‌آیند.
برای خرید کامپوزیت از فروشگاه های معتبر مواد دندانپزشکی به این صفحه بروید.

برندهای تولیدکننده کامپوزیت بسیار فراوانند و هر یک در کاربرد مشخصی در مصارف دندانپزشکی به کار برده می‌شوند. به عنوان چند مثال محدود می‌توان به برندهایی چون ایوکلار و کولزر آلمانی، توکویاما و گرادیای ژاپنی، السودنت فرانسه، دنتکس چین و نیز کامپوزیت‌های پلی‌استری ماکوئرا و برند اف جی ام ساخت کشور برزیل اشاره کرد. در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین انواع برندهای کامپوزیت که در بازه قیمتی مناسب قرار دارند می‌پردازیم:

کامپوزیت‌های IPS ساخت برند ایوکلار
کامپوزیت امپرس دایرکت IPS ساخت برند ایوکلار ویوادنت (Ivoclar Vivadent) یکی از کامپوزیت‌های پرکاربرد و جزو مرغوب‌ترین محصولات موجود در بازار بوده که از نظر زیبایی‌شناختی رتبه بالایی را در میان نمونه‌های مشابه به خود اختصاص داده است. از کامپوزیت‌های IPS می‌توان در پر کردن پوسیدگی در دندان‌های جلو یا عقب استفاده کرد. این محصول در پنج سطح مختلف از نظر شفافیت عرضه گردیده و بنابراین کاملاً تفاوت‌های افراد را پوشش می‌دهد.

کامپوزیت‌های IPS، نسل جدید کامپوزیت‌های دندانی به شمار می‌آیند که به دلیل در بر داشتن ذرات سرامیکی، در مقایسه با کامپوزیت‌های معمولی از استحکام بالاتری برخوردارند. از این رو دندان‌های ترمیم شده با این کامپوزیت‌ها در برابر اصطکاک و سایش دندان‌ها به هم مقاومت بالایی را از خود نشان می‌‌دهند. به علاوه این ذرات سرامیکی با لثه‌های افراد سازگاری بالاتری داشته و درنتیجه هیچ‌گونه حساسیتی را در آن‌ها ایجاد نمی‌کنند.

مواد به کار رفته در کامپوزیت‌های IPS (امپرس دایرکت افکت Empress Direct Effect و امپرس دایرکت کالر Empress Direct Color)‌ این امکان را برای دندانپزشکان فراهم می‌آورند که به نحوی خلاقانه و سفارشی هرگونه ترمیمی را برای افراد انجام دهند. این مواد در زیر لایه پوشاننده نهایی کامپوزیت به کار رفته‌اند. با استفاده از مواد مات لایت کیور IPS Empress Direct Opaquer می‌توان به خوبی تغییر رنگ‌های‌ نامطلوب دندان و سطوح فلزی اکسپوز شده را پوشش داد. همچنین می‌توان از آن برای ساخت کور (کور بیلد آپ) در ناحیه قدامی و خلفی دندان‌ها استفاده کرد.

از نظر زیبایی‌شناختی ظاهر این کامپوزیت‌ها بیشترین مشابهت را با دندان طبیعی داشته و ترمیم با این مواد، حالتی درخشان و طبیعی به دندان‌ها می‌بخشد. نتایج حاصل از ترمیم با کامپوزیت IPS از ماندگاری و طول عمر بالایی برخوردار بوده و این محصول از نظر کیفیت جزو یکی از بهترین برندها محسوب می‌گردد. البته طول عمر کامپوزیت‌ها عمدتاً تابعی از عوامل مختلف از قبیل جنس دندان‌ها و عادات غذایی افراد بوده و برای همه بیماران یکسان نخواهد بود. اگر مراقبت کافی از کامپوزیت‌های IPS انجام گیرد، این کامپوزیت‌ها در مواردی تا پایان عمر فرد نیز کارایی خواهند داشت.

این کامپوزیت‌ها در دسته‌بندی محصولات «ترمیم مستقیم» دندان قرار می‌گیرند. این محصولات در فرآیند ترمیم مستقیم دندان‌ها نقش داشته و مراحل مختلف آن از آماده‌سازی تا مراقبت از ترمیم را پوشش می‌دهند. تفاوت کامپوزیت‌های IPS با ونیر در طبیعی بودن کامپوزیت و ماندگاری بالای آن است. به علاوه با استفاده از کامپوزیت مشکل رنگ‌پذیری دندان‌های طبیعی و ونیر تا حد زیادی برطرف شده است.

افرادی که دچار شکستگی‌های متعدد، دندان‌های پیشروی کرده بر روی هم و یا دندان‌های با سایز نامعمول هستند از ترمیم با کامپوزیت‌های آی پی اس بیشترین سود را خواهند برد. همچنین اگر می‌خواهید رنگ دندان‌های خود را به حالت نرمال بازگردانید، استفاده از این محصولات توصیه می‌شود.

البته در کنار مزایای بی‌شماری که این برند کامپوزیت به مشتریان عرضه می‌کند، برخی معایب نیز برای آن برشمرده شده‌ است که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

گاهی اوقات به دنبال عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، ممکن است بعد از ترمیم با کامپوزیت آی پی اس دچار تورم و التهاب لثه (پری ادونتیت) گردید.
همانطور که گفتیم از این کامپوزیت برای شکل‌دهی به دندان‌ها استفاده می‌شود. گاهی اوقات فرم دندان زیرین به قدری نامنظم است که احتیاج به تراش آن و سپس جایگذاری کامپوزیت خواهد بود.
در بعضی از افراد در روزهای اول بعد از ترمیم با کامپوزیت، حساسیت به سرما و گرما ایجاد می‌شود. این عارضه غالباً ظرف مدتی کوتاه برطرف می‌گردد.
دقت داشته باشید که کامپوزیت نیز مانند دندان طبیعی شما آسیب‌پذیر است و بنابراین در صورت ضربه شدید ممکن است قسمتی از آن شکسته شود. در چنین حالتی باید در اسرع وقت به دندان‌پزشک خود مراجعه کنید. دندان‌پزشک به راحتی قطعه شکسته را ترمیم خواهد کرد.
کامپوزیت توکویاما (Tokuyama)
کامپوزیت توکویاما برند مشهور دیگری از مواد ترمیمی دندان است. این کامپوزیت ساخت کشور ژاپن بوده و با مقاومت بالا و سطح صاف و صیقلی خود به عنوان یکی از رقبای مطرح کامپوزیت IPS به شمار می‌رود. کامپوزیت Omnichroma با یک درجه رنگ ثابت برای تمامی افراد کاربرد داشته و بنابراین با استفاده از این کامپوزیت‌ها، دندانپزشکان می‌توانند زمان و تجهیزات کمتری را صرف تطبیق رنگ دندان نمایند. این امر منجر به افزایش سرعت عمل و کیفیت کار دندان‌پزشکی می‌گردد.

کامپوزیت توکویاما را نیز می‌توان برای ترمیم انواع پوسیدگی در دندان‌های قدامی و خلفی، ونیرها و بستن دیاستم به کار برد. رنگ این کامپوزیت‌ها به مرور زمان تغییری پیدا نکرده و این ترکیبات درخشندگی خود را در طول زمان حفظ خواهند کرد. برخورداری از خاصیت تطابق با رنگ طبیعی دندان یا اثر آفتاب‌پرست (Chameleon effect) از جمله مزایای این نوع کامپوزیت به شمار می‌رود.
برای خواندن ادامه مطلب به مقاله بهترین نوع کامپوزیت در سایت دنتیوا بروید.
 

hana joon

Member
تجربه نزدیک به یک دهه فعالیت در بازار فروش تجهیزات دندان پزشکی به ما آموخته است تا با کیفیت‌ترین کالاها را در کمترین زمان جهت رفع سریع نیاز شما فراهم کنیم. هدف تیم دنتیوا از طراحی وب‌سایت دنتیوا و حضور در شبکه‌های اجتماعی و پیوستن به بازار فروش آنلاین تجهیزات دندانپزشکی این است که دندانپزشکان بدون نیاز به تماس و اتلاف وقت هم بتوانند به راحتی سفارش خود را ثبت کنند.
ما در مجموعه دنتیوا تلاش کرده‌ایم تا با تولید محتوای موثر و کامل از محصولات موجود در مجموعه، اطلاعات هر محصول را به شما برسانیم و شما را از تخفیف‌های مجموعه مطلع کنیم. برای اطلاع از جدیدترین محصولات، موجودی‌هاو تخفیف‌ها می‌توانید ما را در سایت و اینستاگرام دنبال کنید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا