خدایان دات نت

به کدام زبان دات نت علاقه مند هستید

  • Visual Basic

    رای: 11 47.8%
  • #C

    رای: 10 43.5%
  • #J

    رای: 0 0.0%
  • ++C

    رای: 2 8.7%

  • مجموع رای دهندگان
    23

saberahmady

Member
خوب خیلی راحته شما میتونید هم از دیتا لیست استفاده کنید و هم از ریپیتر همین و بس . دستور select خود تو نو بدید به این دو تا کنترل .



یعنی چی؟
کد دیتا لیست 3 خطه . اگه میشه واسم بنویس.
نه که بلد نیستما ولی الان 4 روزه روی تغییر زبان با ریسورسها دارم کار می کنم واسه همین دیگه مخم نمی کشه
 

parviznik

New Member
saberahmady عزیز

دوست عزیز جناب saberahmady لطفا شما مشکلی را که دارید بطور مفصل در فورم توضیح دهید تا من در اولین وقت به شما پاسخ دهم سوال دیگر که من از شما می پرسم ؟؟؟ از چه سیستم بانک اطلاعاتی استفاده می کنید.
 

TNZ187

Member
نه خیلی راحت

سلام
مشکل شما توی نمایش دادن یک فرمان مثلا HTML که درست در بانک ذخیره شده باشه نیست .
کافی که یک FormView یا هرچیز دیگه ای که دستی شکل می پذیره انتخاب کنید . بعد کد خودتون رو در یک جایی از بانک گرفته و نمایش بدید . مثلا کد داخل Formview باید مثل این باشه
کد:
<%#Eval("Code")%>
ولی مشکل اصلی جای دیگه ای . شما چه طور این فرامین رو به صورت صحیح توی بانک ذخیره می کنید ؟ چون تا اونجا که من دیدم Sql یک تغییرات جزئی در برخی جاهای متن های با کاراکتر های ویژه می ده . این مشکل رو چه طور حل کردید ؟
البته با توجه به زمان پست های قبلی شاید خیلی دیر باشه که این بحث ادامه پیدا کنه .
 
آخرین ویرایش:

arminimani

New Member
سلام
خسته نباشید
من یک کد لازم دارم که تو یک پیج اینترنت اکسپلورر که با وی بی دات نت بازش می کنم یک یوزر پسورد رو بفرستم
من با ویندوز ویستا کار می کنم و می خوام برنامه روی همه ویندوزها کار بکنه
از تابع senkeys هم استفاده کردم ولی یا من بلد نبودم یا کار نمی کرده
راهنمایی لطفا
 

YPY-Design

Member
Parviznik
عزیز 1-2 تا سوال:
Net. یا NET.؟ C# .Net یا C#.NET?
Net. معنیش چیه؟ هدف مایکروسافت چی بوده؟
 

parviznik

New Member
پاسخ به YPY-Design

dotnet.gif
کتابخانه کلاس دات نت هزاران قطعه از قابلیت های از پیش تعیین شده اند که می توان در برنامه های کاربردی به کار گرفت . این قطعات گاهی در مجموعه ای از فناوری ها مثل ADO.NET و فرم های ویندوز نهفته اند. تعداد کلاس های محیط کاری دات نت بیش از 3400 کلاس دارد.
بعضی از بخش ها کتابخانه کلاس ها هیچ وقت در طراحی صفحات وب مورد استفاده قرار نمی گیرند(مثل کلاس هایی که برای ایجاد برنامه های کاربردی با واسط ویندوز استفاده می شوند.)
بخش های دیگر مستقیماً برای ساخت صفحات وب به کار می آیند, مثل ایجاد سرویس های وب , و واسط کاربر برای فرم ها.
بعضی دیگر از بخش های کتابخانه کلاس ها برای برنامه نویسی های مختلفی به کار می روند ومخصوص وب یا ویندوز نیستند. این ها کلاس های پایه ای هستند که برای تعریف متغییر,ورودی-خروجی, دستیابی به داده ها, اطلاعات XML و غیره به کار می روند.
 

parviznik

New Member
microsoft_silverlight_c.jpg
مایکروسافت به تازگی محصول جدید خود به نام Silverlight را معرفی کرد؛ فریم ورک جدیدی که برای اجرای برنامه های تعاملی تحت وب نوشته شده تحت فناوری .Net استفاده می شود.
با استفاده از Silverlight می توان برنامه های تحت وب که در خود فایل های مدیا با کیفیت عالی دارند و همچنین رابط های کاربری تعاملی بسیار جالب ساخت. کافیست تنها Plug-in مخصوص مرورگر خود را که یک برنامه کم حجم ۲-۱ مگابایتی است نصب کنید. سیلورلایت را می توان روی سیستم عامل های ویندوز و مکینتاش (OS X) نصب کرده و با مرورگر های اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس و Safari همخوانی داد. (البته مدل مخصوص Linux آن نیز با نام Moonlight در حال ساخت است.)
رابط های کاربری سیلورلایت با استفاده از زبان های تحت XML و XAML نوشته می شوند که از گرافیک های برداری و فراتابی نیز پشتیبانی می کنند. سیلورلایت علاوه بر پشتیبانی از HTML DOM و فایل های مدیا با کیفیت بالا، از طراحی با زبان های مختلف نیز ساپورت می کند. اکنون با استفاده از (Dynamic Language Runtime) DLRجدید مایکروسافت می توان سیلورلایت را با استفاده از برنامه های Python و دیگر زبان های برنامه نویسی پویا که از DLR پشتیبانی می کنند نوشت.
مایکروسافت برنامه جدیدی به نام Expression Studio از سری برنامه های آفیس را نیز معرفی کرد که ابزارهای لازم برای ساخت ساده برنامه های تحت سیلورلایت را در خود دارد. مایکروسافت معتقد است این برنامه همکاری بین طراحان و سازندگان این برنامه ها را ساده تر کرده و بسیاری از مشکلات آن ها جهت ساخت برنامه های قوی تحت وب را از بین خواهد برد.
تاکید روی پخش فایل های مدیا و رابط های کاربری تعاملی، سیلورلایت را در مقابل فناوری هایی مانند فلش، Flex و Apollo قرار می دهد.
سیلورلایت برخلاف فلش و فلکس که برنامه هایی با حجم بالا هستند و تا زمان لود شدن کامل به صورت صفحه ای مستطیل شکل روی صفحه وب باقی می مانند، می تواند به سرعت با لود سریع XML اجرا شود، که در این صورت بسیار سازگارتر با توسعه مرسوم وب و مساعدتر با شاخص گذاری و دستکاری برنامه ای کنونی است.
یکپارچگی سیلورلایت با .NET باعث سازگاری آن با بانک های برنامه های موجود و همچنین زبان های مختلف شده، یعنی چیزی بسیار برتر از ActionScript فلش.
● قابلیت ها و مزایا
سیلورلایت قابلیت ها و مزایای زیاد و جالبی دارد که می توان آن ها را این گونه طبقه بندی کرد:
▪ ارائه برنامه های مدیا با کیفیت بالا و رابط های کاربری تعاملی برای وب که شامل ویدئو، انیمیشن و خاصیت تعاملی جالب و زیبا می شود.
▪ نصب سریع و آسان برای کاربران به این گونه که برای نصب این برنامه به یک plug-in کم حجم (کمتر از ۲ مگابایت) نیاز دارید که با تمام مرورگر های معروف وب کار می کند.
▪ عملکرد عالی برای کامپیوتر های بر مبنای مکینتاش و یا ویندوز.
▪ ساخت برنامه های تحت وب کامل تر و با کارایی بیشتر.
▪ استفاده از انیمیشن ها، متون، مدیا و گرافیک های برداری با کیفیت فوق العاده.
▪ بهبود استاندارد ها و برنامه های تحت AJAX موجود.
▪ ساخت برنامه های قابل تغییر با ابزار های پیشرفته.
▪ سیلورلایت بر مبنای فریم وورک مایکروسافت .NET است که بدین طریق به طراحان و سازندگان این برنامه ها امکان استفاده از مهارت ها و ابزار های موجود جهت ساخت برنامه های غنی تر تحت وب داده می شود.
▪ سازگاری با فناوری ها و برنامه های موجود؛ بدین طریق سیلورلایت می تواند با هر فناوری و یا محیط تحت وب کار کند و نیاز به جایگزینی نرم افزاری وجود ندارد. سیلورلایت می تواند با برنامه هایی از جمله Apache PHP، JavaScript و XHTML کار کند.
▪ امکان استفاده از تعداد زیادی از زبان های برنامه نویسی شامل JavaScript، Ruby، Python، C#، Visual Basic و ....
▪ استفاده از ابزار های مخصوص برای طراحان و سازندگان برنامه ها.
▪ برنامه مخصوص طراحان: Microsoft Expression Studio برای ساخت رابط های کاربری تعاملی و زیبا و استفاده از فایل های مدیا با کیفیت بالا، آماده سازی فایل مدیا برای کدگزاری، پخش و ساخت سایت هایی سازگار با استاندارد هایW۳C با استفاده از XHTML، XML، XSLT، CSS و ASP.NET.
▪ برنامه مخصوص سازندگان برنامه ها Studio: Microsoft Visual برای ساخت کد های مخصوص سرور و کلاینت با استفاده از Microsoft Intellisense، اشکال زدایی قدرتمند پلت فرم، پشتیبانی از زبان های مختلف و ....
▪ XAML زبان استفاده شده در برنامه های مخصوص ویندوز ویستا است. کنترل ها، طراحی های تصویری، فایل های مدیا و دیگر المنت ها را می توان به طور کامل در سیلورلایت و برنامه های بر مبنای ویندوز استفاده کرد.
▪ با استفاده از امکانات کنترل وسیع در ساخت برنامه های تحت سیلورلایت می توانید به راحتی فایل هایی با حجم بالا را در برنامه های قرار داده و به اشتراک بگذارید.
▪ عملکرد بسیار بهتر برای وب سایت های با قابلیت AJAX.
▪ فایل های مدیا با کیفیت بالا و هزینه پایین.
▪ پشتیبانی از فرمت های با کیفیت بالا مانند فرمت های تصویری WMV، استاندارد تصویری SMPTE(VC-۱) و فرمت های صوتی WMA وMP۳.
▪ افزودن تصاویر گرافیکی تحت بردار و چند لایه به فایل های مدیا.
▪ پخش با کیفیت بالا تصاویر ویدئویی یا تبلیغات انیمیشنی بدون از دست دادن کیفیت و سرعت.
▪ پخش ارزان قیمت فایل های مدیا با استفاده از فناوری های ویندوز مدیا که بدین وسیله هزینه های پخش تا ۴۶ درصد پایین تر می آید. حتی با ارایه مدیا پک IIS مخصوص ویدوز سرور ۲۰۰۸ این هزینه ها پایین تر نیز خواهد آمد.
▪ ارائه سطح وسیعی از ابزار های مدیا، سرور ها و راه کارهای مخصوص هر منطقه.
▪ فناوری Microsoft PlayReady که راه کاری برای پشتیبانی از حق مالکیت دیجیتالی در سیستم های تحت ویندوز و مکینتاش مخصوص ارائه دهندگان محتویات است. ( در سیلورلایت ۱.۱ ارایه می شود.)
▪ ابزار های قدرتمند کدگزاری برای انتشار فایل های مدیا: با استفاده از برنامه Microsoft Expression Encoder می توانید فایل های WMV و VC-۱را تا ۱۵ برابر سریع تر کد گزاری کنید.
▪ با استفاده از قدرت پشتیبانی سیلورلایت از LINQ و LINQ-to-XML می توانید از هر کجای وب با استفاده از پروتکل های معمولی مانند JSON، RSS، POX و REST به برنامه های تحت سیلورلایت دسترسی پیدا کنید.
▪ امکان یافتن راحت تر برنامه های تعاملی غنی (RIA) با استفاده از امکان جستجو و فهرست برداری از برنامه های تحت سیلورلایت که با فرمت متنی XAML ایجاد می شود.
▪ سنجش سریع برنامه ها با استفاده از Silverlight Streaming سایت ویندوز لایو برای میزبانی و گنجاندن نرم افزار های سرویس ها و فایل های مدیا.
● رقابت میان مایکروسافت و ادوبی
در دنیای اینترنت، سیلورلایت رقیب مستقیم فلش پلیر شرکت ادوبی است. سیلورلایت در دو سیستم عامل ویندوز و مکینتاش و مرورگر های وب معروفی مانند اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس و Safari قابل اجرا است.
مایکروسافت برای اینکه بخواهد با فلش پلیر با ضریب نفوذ ۹۸ درصد رقابت کند، باید روی پلت فرم ها و مرورگر های متنوعی قابل اجرا باشد. در مقابل مدیا پلیر مایکروسافت ضریب نفوذ ۸۳،۲ درصد دارد که تنها چند درصد پایین تر از ضریب نفوذ ۸۷،۹ درصد جاوا است. علاوه بر این سیلورلایت برتری دیگری نیز دارد و آن تعداد زیاد سیستم عامل ویندوز و اینترنت اکسپلورر در سطح جهان است.
اما این برای ساخت برند یا یک بازی نوع دوستانه نیست که در سطح جهان مدیا پلیرهای مجانی پخش کنند. رقابت اصلی میان مایکروسافت و ادوبی بر سر درآمد حاصل از فروش فایل های مدیای غنی (ویدیو، انیمیشن،...) و RIA (برنامه های کاربردی غنی تحت وب) است (برنامه های کاربردی غنی تحت وب به طور خلاصه برنامه های کاربردی تحت وب ای هستند که در مرورگرهای وب یا مدیا پلیر هایی مانند فلش پلیر پخش می شوند و رابط کاربری غنی و پاسخگویی به برنامه های کاربردی دسکتاپ را دارند.). ادوبی از فروش ابزار های ساخت فلش به طراحان و توسعه دهندگان وب درآمد خوبی کسب می کند.CS۳ Adobe Flash مخصوص طراحان و Adobe Flex Builder مخصوص توسعه دهندگان وب طراحی شده است. تقریبا تمام فایل های فلشی که ما با استفاده از فلش پلیر پخش می کنیم، با استفاده از ابزار های مخصوص ادوبی ساخته شده اند. سایت های محبوب ویدیو آنلاین مانند MySpace YouTube و Video! Yahoo کاربران فلش ویدیی هستند. اگر مایکروسافت بتواند سیلورلایت را جایگزین فلش کند، تمام این درآمد ها از آن این شرکت خواهد شد. برنامه های تحت سیلورلایت را می توان از طریق Visual Studio )Microsoft مخصوص توسعه دهندگان وب) و Microsoft Expression Studio (مخصوص طراحان) طراحی کرد.
از آنجایی که برنامه Studio Visual مدتی است که به بازار آمده، احتمالا توسعه دهندگان وب برای ساخت برنامه های تحت سیلورلایت از آن استقبال بیشتری خواهند کرد. اما مدتی برای جا افتادن Microsoft Expression مخصوص طراحان زمان لازم است.
اما احتمالا بازی به این صورت پیش خواهد رفت که ادوبی بر جمع طراحان سلطه خواهد داشت، چرا که فتوشاپ، Illustrator و فلش نرم افزار های اصلی برای ساخت برنامه های تحت فلش هستند. مایکروسافت شانس بیشتری در بخش توسعه دهندگان وبی دارد که با کار با Studio Visual آشنایی دارند.
یکی از نکات اصلی برای رقابت در بازار های بین المللی امکان پشتیبانی بین المللی و محلی سیلورلایت خواهد بود. با اینکه فلش مدت زیادی است که به بازار آمده، اما همچنان پشتیبانی ضعیفی از زبان های بین المللی دارد و این جزو نکات ضعف آن است.
نکته دیگر پشتیبانی سیلورلایت از فرمت VC-۱است که ابتدا توسط مایکروسافت به عنوان ویندوز مدیا ویدیو ۹ تولید شد، اما اکنون استاندارد عمومی است که در اختیار دیگر فروشندگان نیز قرار گرفته است.
VC-۱ از لحاظ تکنیکی بسیار برتر از فرمت های دیگری مانند MPEG-۴است و کیفیت بالا P۷۲۰ دارد که مطابق با وضوح تصویر فیلم های DVD است، اما با این وجود، سرعت لود شدن آن نیز به مراتب بالاتر است. به همین دلیل مورد استقبال بیشتری از طرف استودیو ها و دیگر شرکت های ویدیویی و حتی تبلیغاتی قرار خواهد گرفت.
نکته قابل توجه دیگر قیمت بالای نرم افزارهای ادوبی است که البته می توان از جنبه تخصصی بودن آنها، آن را توجیه کرد.اگر مایکروسافت بتواند در مورد سیلورلایت موفق شود، به استراتژی پخش در سطح شبکه ادوبی ضربه سختی وارد خواهد شد.به هر حال ادوبی و فلش به این زودی از دور خارج نخواهند شد و البته این بستگی زیادی به نحوه رقابت این دو غول و راضی نگه داشتن مصرف کننده خواهد داشت.



ماهنامه تحلیلگران عصر اطلاعات
 
آخرین ویرایش:

YPY-Design

Member
dotnet.gif
کتابخانه کلاس دات نت هزاران قطعه از قابلیت های از پیش تعیین شده اند که می توان در برنامه های کاربردی به کار گرفت . این قطعات...

:lol:
عزیز من نگفتم دات نت چیه؟!
خودم دات نت(#C) می نویسم.
از شما پرسیدم که:

Net. یا NET.؟ C# .Net یا C#.NET?
Net. معنیش چیه؟ هدف مایکروسافت چی بوده از این اسم گذاری؟
 

parviznik

New Member
ساخت Setup برای برنامه های کاربردی وب (asp.net)

اگر دوستان علاقمند باشند من برای دوست آموزشی را فراهم خواهم دید تا طریقه ساختن برنامه نصب برای برنامه های کاربردی وب Asp.net را به آسانی یاد بگیرند
در صورت که علاقمند باشید مطرح نمایید
باتشکر پرویز نیک محمدی
 

arminimani

New Member
سلام
خسته نباشید
من یک کد لازم دارم که تو یک پیج اینترنت اکسپلورر که با وی بی دات نت بازش می کنم یک یوزر پسورد رو بفرستم
من با ویندوز ویستا کار می کنم و می خوام برنامه روی همه ویندوزها کار بکنه
از تابع senkeys هم استفاده کردم ولی یا من بلد نبودم یا کار نمی کرده
راهنمایی لطفا
 

parviznik

New Member
برای arminimani راهنما

The Definitive Guide to Windows Installer
9781590592977



Windows Vista: Beyond the Manual
9781590597712
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا