خبر جدید : تری دی مکس دیگر توسط Autodesk توسعه داده نمیشود....

به نظر مياد اين خبر که حدودا مربوط به يک هفته پيش هست شايعه اي است که از 2 منبع اصلي به وجود آمده :

منبع اول مربوط به شايعه اي بود که در http://www.reddit.com/r/vfx/comments/z8o09/autodesk_is_no_longer_going_to_develop_3dsmax_and/ و خبري مربوط به نمايشگاه CGraph2012 و مشورتهاي شرکت autodesk در پشت درهاي بسته با شرکت بزرگ توليد نرم افزار مياد که طبق اين شايعه توليد 3dsmax,softimage و mudbox يا کامل کنسل ميشه يا به شرکت ديگه اي واگذار ميشه و نرم افزار motionbuilder ديگه به صورت مجزا توليد نخواهد شد و کاملا در مايا قرار خواهد گرفت.

و منبع دوم مربوط به خبري هست که حدود 2-3 هفته پيش به بيرون درز کرد و ظاهرا خود autodesk نيز اون را تائيد کرده http://mashable.com/2012/08/23/autodesk-lays-off-7-of-entire-staff/ اين خبر مربوط به اخراج 7% از کارمندان شرکت autodesk در بخش مربوط به توسعه نرم افزارهاي سه بعدي و مديران محصولات اين شرکت است(حدود 500 نفر اخراج شده اند)که با توجه به ورژن 2013 که ورژن نسبتا ضعيفي براي خيلي از نرم افزارهاي autodesk بود باعث شک و ترديدي در اين زمينه شد.


اين اخبار باعث افت سريع سهام اين شرکت و عکس العمل سريع مدير مسئول کل بخش محصولات سرگرمي و رسانه autodesk آقاي Chris Vienneau شد (در واقع max,maya,softimage و ... زيرگروه اين قسمت هستند) و علاوه بر رد اين شايعات در وبلاگ شخصي jamie Gwilliwms از توسعه دهندگان و سخنگوي نرم افزار مکس http://jamiesjewels.typepad.com/jamies_jewels/2012/09/3dsmax-rumours-response.html تا حدودي برنامه آينده اين نرم افزارها و بعد از آن تا حدودي تغييرات انجام شده در بخش هاي سه بعدي را روشنتر شد.


خلاصه سخنان آقاي Chris Vienneau در مورد آينده اين نرم افزاها :

maya : تاکيد بيشتر بر روي انجام و مديريت پروژه هاي فوق سنگين و همچنان حرکت به سمت گسترش ابزارهاي انيميشن

3ds max : به گفته Chris Vienneau سخترين بخش کار تيمهاي زيردستش مربوط به اين قسمت هست و ايجاد بالانس براي اين نرم افزار جهت ساپرت 5-6 صنعت با هم به عنوان يک نرم افزار سه بعدي عمومي (generalist solution) - ادامه پروژه اکسکاليبر http://area.autodesk.com/blogs/ken/excalibur_xbr_notes , افزايش ثبات و کارايي

softimage : همچنان تمرکزروي ICE و انيمييشن سه بعدي

Motionbuilder : تمرکز بيشتر روي motion capture

mudbox : همچنان کار بروي افزايش کارايي در sculpt و painting


از اتفاقت دیگر جابه جايي هايي در بخش مديريت اين محصولات بوده :

Cory Mogk : که قبلا مدير maya و motionbuilder بود به عنوان مدير maya و softimage و همچنين مدير مسئول کل محصول Entertainment Creation Suites که شامل پکهاي چندتایی محصولات بخش سرگرميه autodesk وساپرت دهي بهتر اين نرم افزارها به هم بشه http://area.autodesk.com/blogs/cory/re-introducing-myself

Frank Delise : جايگزين مدير قبلي مکس آقاي Ken Pimentel به عنوان مدير مسئول 3ds max و Mudbox شده ، قبلا جزو تيم اوليه مکس در دهه 90 و بعد از آن وارد صنعت vfx و بعد گيم شده و در حال حاضر صاحب يک شرکت در اين زمينه نيز هست : http://www.frankdelise.com/ و علاوه بر اين موارد در تيم گسترش دهنده مايا نيز حضور داشته ، ظاهرابعد از گرفتن اين سمت تعداد زيادي از نخبه هاي پلاگين نويس مکس را نيز با خودش به اين شرکت آورده و با توجه به گذشته کاري خودش و تاثيرتي که قبلا در ورژنهاي اوليه مکس گذاشته با بازگشتش باعث خوشحالي تعداد زیادی از کاربران مکس در فضاي مجازي شده.

Bruno Sargeant : سرپرست جديد motionbuilder که قبلا سمت هاي مختلفي دربخشهاي مختلف سرگرمي در autodesk داشته (به خصوص نرم افزار flame) و ظاهرا ارتباطي با تيمهاي مختلف جلوه هاي ويژه که در اجراي فيلم آواتار شرکت داشته اند در جهت استفاده از تکنولوژي آنها درcapture کردن بهتر حرکتها برقرار کرده است.
 

adela3

New Member
Autodesk بفروش بره$

کاشکی آتودسک 3دی اس مکس بفروشه .برنامه 3دی اس مکس برنامه عالیه هست ولی ازموقعه که توسط آتودسک خریداری شده اصلا پیشرفتی نسبت به قبل نکرده.فقط شکل شمایل اون تغییر پیدا کرده و یا متریال ادیتور به اون روز در آوردن جای شکرش باقیه هنوز میشه اون بحالت قدیمی برگردوند, اگر این اتفاق بیفته خیلی هم عالی میشه.
 

maxscript

Well-Known Member
کاشکی آتودسک 3دی اس مکس بفروشه .برنامه 3دی اس مکس برنامه عالیه هست ولی ازموقعه که توسط آتودسک خریداری شده اصلا پیشرفتی نسبت به قبل نکرده.فقط شکل شمایل اون تغییر پیدا کرده و یا متریال ادیتور به اون روز در آوردن جای شکرش باقیه هنوز میشه اون بحالت قدیمی برگردوند, اگر این اتفاق بیفته خیلی هم عالی میشه.

تری دی مکس بیش از حد امکانات بهش اضافه شده شما ورژن 2010 مکس رو به 2011 و 2012 و 2013 مقایسه کن متوجه میشه بعد مکس اینقدر پلاگین داره دیگه چی می خواد چی بهش اضافه شه اتودسک خیلی کار کنه لایسنس پلاگین رو بخره بندازه رو مکس بعد شما ورژن 2009 تا 2013 مایا و سافت امیج هم مقایسه کن بعد یه نسبت با مکس بگیر ببین مکس بهش امکانات اضافه نشده؟؟؟؟؟
 

adela3

New Member
مکس عالیه ولی...

مکس بهترین برنامه 3بعدیه ولی خیلی در مقابل برنامه های دیگه کم میاره (مایا).مثلا در بخش انیمیشن، رنگامیزی مدل در برنامه یا قسمت سیالات که اصلا نداره، البته پلاگینهای مکس عالی هستند . در مدلینگ من با مکس راحتترم وهمین طور ابزار انتخاب در مکس اگه ببینی میتونی جسم در دو جهت جابجا کنی که در مایا یا باید در سه جهت یا یک جهت هر جسم جابجا کنی.در مورد تغییرات هم باید بگم جز چند مورد تغییر خاصی نسبت به نسخه 2009 که به نظر من بهترین نسخه مکس هست اتفاق نیفتاده .کلا عملکرد مکس عالیه وخیلی منظمه مثل بقیه برنامه ها شلوغه نیست که این کار با مدیفایر وقسمتهای منظم دیگه انجام داده ،و مثل انتخاب جسم ،جابجای، تراز کردن اجسام ،متریال ادیتور و بخش پارتیکل و خیلی چیزهای دیگه بسیار نسبت برنامه های دیگه راحتتره .ولی فاصله وکمبودهاش باید جبران کنه.
 

maya user

New Member
در مکس اگه ببینی میتونی جسم در دو جهت جابجا کنی که در مایا یا باید در سه جهت یا یک جهت هر جسم جابجا کنی
در مایا فقط کافیه با کلید کنترل روی یکی از محورها اون محور رو استسناء کنی و حرکت روی دو محور دیگه انجام میشه.
در مورد اینکه گفتی مکس بهترین نرم افزار هست حتما تو کار انیمیشن نیستی شاید مکس بهترین نرم افزار برای معمارها باشه ولی نه برای انیماتورها.
چیز تازه ای نیست که میشنویم آتودسک همچین قصدی داره ولی به نظر من اصلا شایعه نیست و مطمئنا یه روز محقق میشه مثلا در مورد سافت ایمج هم این حرفا بود اما دیدین اخیرا رسما اعلام کرد که نسخه 2015 آخرین نسخه سافت ایمج هست حالا چرا فکر میکنین این اتفاق برای مکس نمی افته؟
 
آخرین ویرایش:

intel_amd

Active Member
کی گفته مکس دیگه توسعه داده نمیشه ! مکس بهترین نرم افزار مدل سازی 3D جهانه (از مایا هم بهتره) اونوقت توسعه داده نمیشه ؟! :green:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا