آبانگان
Member
به نظر مياد اين خبر که حدودا مربوط به يک هفته پيش هست شايعه اي است که از 2 منبع اصلي به وجود آمده :
منبع اول مربوط به شايعه اي بود که در http://www.reddit.com/r/vfx/comments/z8o09/autodesk_is_no_longer_going_to_develop_3dsmax_and/ و خبري مربوط به نمايشگاه CGraph2012 و مشورتهاي شرکت autodesk در پشت درهاي بسته با شرکت بزرگ توليد نرم افزار مياد که طبق اين شايعه توليد 3dsmax,softimage و mudbox يا کامل کنسل ميشه يا به شرکت ديگه اي واگذار ميشه و نرم افزار motionbuilder ديگه به صورت مجزا توليد نخواهد شد و کاملا در مايا قرار خواهد گرفت.
و منبع دوم مربوط به خبري هست که حدود 2-3 هفته پيش به بيرون درز کرد و ظاهرا خود autodesk نيز اون را تائيد کرده http://mashable.com/2012/08/23/autodesk-lays-off-7-of-entire-staff/ اين خبر مربوط به اخراج 7% از کارمندان شرکت autodesk در بخش مربوط به توسعه نرم افزارهاي سه بعدي و مديران محصولات اين شرکت است(حدود 500 نفر اخراج شده اند)که با توجه به ورژن 2013 که ورژن نسبتا ضعيفي براي خيلي از نرم افزارهاي autodesk بود باعث شک و ترديدي در اين زمينه شد.
اين اخبار باعث افت سريع سهام اين شرکت و عکس العمل سريع مدير مسئول کل بخش محصولات سرگرمي و رسانه autodesk آقاي Chris Vienneau شد (در واقع max,maya,softimage و ... زيرگروه اين قسمت هستند) و علاوه بر رد اين شايعات در وبلاگ شخصي jamie Gwilliwms از توسعه دهندگان و سخنگوي نرم افزار مکس http://jamiesjewels.typepad.com/jamies_jewels/2012/09/3dsmax-rumours-response.html تا حدودي برنامه آينده اين نرم افزارها و بعد از آن تا حدودي تغييرات انجام شده در بخش هاي سه بعدي را روشنتر شد.
خلاصه سخنان آقاي Chris Vienneau در مورد آينده اين نرم افزاها :
maya : تاکيد بيشتر بر روي انجام و مديريت پروژه هاي فوق سنگين و همچنان حرکت به سمت گسترش ابزارهاي انيميشن
3ds max : به گفته Chris Vienneau سخترين بخش کار تيمهاي زيردستش مربوط به اين قسمت هست و ايجاد بالانس براي اين نرم افزار جهت ساپرت 5-6 صنعت با هم به عنوان يک نرم افزار سه بعدي عمومي (generalist solution) - ادامه پروژه اکسکاليبر http://area.autodesk.com/blogs/ken/excalibur_xbr_notes , افزايش ثبات و کارايي
softimage : همچنان تمرکزروي ICE و انيمييشن سه بعدي
Motionbuilder : تمرکز بيشتر روي motion capture
mudbox : همچنان کار بروي افزايش کارايي در sculpt و painting
از اتفاقت دیگر جابه جايي هايي در بخش مديريت اين محصولات بوده :
Cory Mogk : که قبلا مدير maya و motionbuilder بود به عنوان مدير maya و softimage و همچنين مدير مسئول کل محصول Entertainment Creation Suites که شامل پکهاي چندتایی محصولات بخش سرگرميه autodesk وساپرت دهي بهتر اين نرم افزارها به هم بشه http://area.autodesk.com/blogs/cory/re-introducing-myself
Frank Delise : جايگزين مدير قبلي مکس آقاي Ken Pimentel به عنوان مدير مسئول 3ds max و Mudbox شده ، قبلا جزو تيم اوليه مکس در دهه 90 و بعد از آن وارد صنعت vfx و بعد گيم شده و در حال حاضر صاحب يک شرکت در اين زمينه نيز هست : http://www.frankdelise.com/ و علاوه بر اين موارد در تيم گسترش دهنده مايا نيز حضور داشته ، ظاهرابعد از گرفتن اين سمت تعداد زيادي از نخبه هاي پلاگين نويس مکس را نيز با خودش به اين شرکت آورده و با توجه به گذشته کاري خودش و تاثيرتي که قبلا در ورژنهاي اوليه مکس گذاشته با بازگشتش باعث خوشحالي تعداد زیادی از کاربران مکس در فضاي مجازي شده.
Bruno Sargeant : سرپرست جديد motionbuilder که قبلا سمت هاي مختلفي دربخشهاي مختلف سرگرمي در autodesk داشته (به خصوص نرم افزار flame) و ظاهرا ارتباطي با تيمهاي مختلف جلوه هاي ويژه که در اجراي فيلم آواتار شرکت داشته اند در جهت استفاده از تکنولوژي آنها درcapture کردن بهتر حرکتها برقرار کرده است.
منبع اول مربوط به شايعه اي بود که در http://www.reddit.com/r/vfx/comments/z8o09/autodesk_is_no_longer_going_to_develop_3dsmax_and/ و خبري مربوط به نمايشگاه CGraph2012 و مشورتهاي شرکت autodesk در پشت درهاي بسته با شرکت بزرگ توليد نرم افزار مياد که طبق اين شايعه توليد 3dsmax,softimage و mudbox يا کامل کنسل ميشه يا به شرکت ديگه اي واگذار ميشه و نرم افزار motionbuilder ديگه به صورت مجزا توليد نخواهد شد و کاملا در مايا قرار خواهد گرفت.
و منبع دوم مربوط به خبري هست که حدود 2-3 هفته پيش به بيرون درز کرد و ظاهرا خود autodesk نيز اون را تائيد کرده http://mashable.com/2012/08/23/autodesk-lays-off-7-of-entire-staff/ اين خبر مربوط به اخراج 7% از کارمندان شرکت autodesk در بخش مربوط به توسعه نرم افزارهاي سه بعدي و مديران محصولات اين شرکت است(حدود 500 نفر اخراج شده اند)که با توجه به ورژن 2013 که ورژن نسبتا ضعيفي براي خيلي از نرم افزارهاي autodesk بود باعث شک و ترديدي در اين زمينه شد.
اين اخبار باعث افت سريع سهام اين شرکت و عکس العمل سريع مدير مسئول کل بخش محصولات سرگرمي و رسانه autodesk آقاي Chris Vienneau شد (در واقع max,maya,softimage و ... زيرگروه اين قسمت هستند) و علاوه بر رد اين شايعات در وبلاگ شخصي jamie Gwilliwms از توسعه دهندگان و سخنگوي نرم افزار مکس http://jamiesjewels.typepad.com/jamies_jewels/2012/09/3dsmax-rumours-response.html تا حدودي برنامه آينده اين نرم افزارها و بعد از آن تا حدودي تغييرات انجام شده در بخش هاي سه بعدي را روشنتر شد.
خلاصه سخنان آقاي Chris Vienneau در مورد آينده اين نرم افزاها :
maya : تاکيد بيشتر بر روي انجام و مديريت پروژه هاي فوق سنگين و همچنان حرکت به سمت گسترش ابزارهاي انيميشن
3ds max : به گفته Chris Vienneau سخترين بخش کار تيمهاي زيردستش مربوط به اين قسمت هست و ايجاد بالانس براي اين نرم افزار جهت ساپرت 5-6 صنعت با هم به عنوان يک نرم افزار سه بعدي عمومي (generalist solution) - ادامه پروژه اکسکاليبر http://area.autodesk.com/blogs/ken/excalibur_xbr_notes , افزايش ثبات و کارايي
softimage : همچنان تمرکزروي ICE و انيمييشن سه بعدي
Motionbuilder : تمرکز بيشتر روي motion capture
mudbox : همچنان کار بروي افزايش کارايي در sculpt و painting
از اتفاقت دیگر جابه جايي هايي در بخش مديريت اين محصولات بوده :
Cory Mogk : که قبلا مدير maya و motionbuilder بود به عنوان مدير maya و softimage و همچنين مدير مسئول کل محصول Entertainment Creation Suites که شامل پکهاي چندتایی محصولات بخش سرگرميه autodesk وساپرت دهي بهتر اين نرم افزارها به هم بشه http://area.autodesk.com/blogs/cory/re-introducing-myself
Frank Delise : جايگزين مدير قبلي مکس آقاي Ken Pimentel به عنوان مدير مسئول 3ds max و Mudbox شده ، قبلا جزو تيم اوليه مکس در دهه 90 و بعد از آن وارد صنعت vfx و بعد گيم شده و در حال حاضر صاحب يک شرکت در اين زمينه نيز هست : http://www.frankdelise.com/ و علاوه بر اين موارد در تيم گسترش دهنده مايا نيز حضور داشته ، ظاهرابعد از گرفتن اين سمت تعداد زيادي از نخبه هاي پلاگين نويس مکس را نيز با خودش به اين شرکت آورده و با توجه به گذشته کاري خودش و تاثيرتي که قبلا در ورژنهاي اوليه مکس گذاشته با بازگشتش باعث خوشحالي تعداد زیادی از کاربران مکس در فضاي مجازي شده.
Bruno Sargeant : سرپرست جديد motionbuilder که قبلا سمت هاي مختلفي دربخشهاي مختلف سرگرمي در autodesk داشته (به خصوص نرم افزار flame) و ظاهرا ارتباطي با تيمهاي مختلف جلوه هاي ويژه که در اجراي فيلم آواتار شرکت داشته اند در جهت استفاده از تکنولوژي آنها درcapture کردن بهتر حرکتها برقرار کرده است.