خبر جدید : تری دی مکس دیگر توسط Autodesk توسعه داده نمیشود....

pclord

کاربر متخصص
سلام خدمت دوستان عزیز


این خبر رو امروز خوندم و خبر تکان دهنده ای بود، منبع خارجی تا الان چیزی ندیدم اما توی منبع زیر که گذاشتم درخواست کردم منبع رو ذکر کنن ببینم منبع معتبری گفته یا نه، اگه کسی از دوستان خبری شنیده اعلام کنه بقه هم بدونن.




خبر:
..........................................................


البته به تازگی خبر حذف Motion Builder نیزتوسط Autodesk مطرح شده است و طبق اخبار رسیده قرار است نرم افزار Motion Builder دیگر تولید نشده و MotionBuilder در داخل نرم افزار Maya ادغام شود. البته در همین حوالی نیز خبر رسیده که Autodesk قصد دارد که دیگر نرم افزار قصد دارد که دیگر نرم افزار 3DS Max را توسعه نداده و فقط بروی Maya کارکند. در این صورت شاید بازهم 3DS Max فروخته خواهد شد و شاید دوباره شاهد هنرنمایی شرکت هایی چون Kinetic , Shiva و ... باشیم. باید منتظر ماند و دید این اخبار تا چه حد صحیح می باشد.

منبع:
http://dfm.ir/index.php/cg-and-anim...i-o-matic-for-facial-create-and-lip-sync.html


........................................................


اگه صحت داشته باشه به نظر من یکی از دلایلش فروش کم تری دی مکس هست، توی آمریکا اکثر استدیو ها و هنرمندان از Maya استفاده میکنند و توی آمریکا هم کسی کرک شده نمیتونه استفاده کنه برای همین مایا توی آمریکا درآمد بالایی برای آتودسک داره، اما تری دی مکس بیشتر در کشور های دیگه استفاده میشه و خیلیا از نسخه کرک شده استفاده میکنند و برای همین فروش کمی داره. البته این نظر بنده بود و میتونه فقط یکی از دلایلش باشه و یکی از دلایل دیگش میتونه این باشه که برای توسعه تری دی مکس چون از اول کد نویسی نرم افزار زیاد قوی نبوده توسعه دادنش سخت و زمان بر باشه و اگه بخوان از نو کد نویسی کنن براشون نمیصرفه و الانم دیگه نمیتونن امکانات قابل توجه دیگه ای بهش اضافه کنن. اگه تری دی مسک فروخته بشه و به دست یک شرکت معتبر و بزرگ بیفته میتونه بد که نباشه هیچ بهتر هم باشه چون معمولا همه میگن آتودسک نرم افزار رو خراب میکنه و اگه تری دی مکس زیر دستش بیاد بیرون بهتر توسعه داده بشه.


موفق باشید.
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
یکی از دلایل دیگش میتونه این باشه که برای توسعه تری دی مکس چون از اول کد نویسی نرم افزار زیاد قوی نبوده توسعه دادنش سخت
سلام و ممنون ولی

با این جملتون من موافق نیستم، چون نمیدونم دیگه به پیشرفت چی میگن، اون از PF مدلینگ هم که مشکلی نداره و ابزارهای خیلی خوبی داره، پلاگین های خوبی هم براش میاد و مشکلی نیست، قبلا CAT برای soft image بود ولی بعد خریدش و جاش داد تو خود مکس و حتی یه constraint هم که pivot رو انیمیت میکنه جا دادن بین constraint ـها الان هم که mCloth و mass fx که خیلی چیزا خوبین والا من نمیدونم یه نرم افزار باید چی کار کنه که پیشرفت کنه.
به نظر من هم این شایعه اشتباه چون همه arch ـها با max کار میکنن نه مایا مگه دنیا فقط انیمیشن هستش؟!! وقتی همه تولیدات ever برای مکس ساخته میشه نشون میده این نرم افزار کاملا تک تازه تو این رشته جدا از انیمیشن و VFX که هنوز تو بخش VFX هستن شرکت های بزرگی که دارن باهاش کار میکنن.

البت این سایت هم قبلا مطالبی بر این اساس که king kong با shave and haircut ساخته شده متنی نوشته بود و از این اطلاعات ضد و نقیض داده و شما هم به یه مطلب کوچیک میون یه سر فصل جداگونه دقت نکنید. به نظر من احمقانه تر از این نمیشه که Auto desk چنین کاری رو بکنه.

حق یارتون
 

pclord

کاربر متخصص
امکاناتی که فرمودین اضافه شده ربطی به کد نویسی پایه ای تری دی مکس نداره، البته گفتم که این فقط نظر بنده بود که ممکنه اشتباه باشه، در مورد خبر هم احتمال زیادی هم داره که درست باشه ، شاید آتودسک بخواد فقط روی صنعت انیمیشن و جلوه های ویژه زوم کنه، و شاید هم به مایا امکاناتی اضافه کنه که نسبت به تری دی مکس برای کار های معماری بهتر بشه و با قرار داد با شرکت هایی مثل اورموشن کار های این شرکت برای مایا هم بیاد پس نمیشه اینا رو دلیل قرار دادن برای دروغ بودن خبر. و همچنین اورموشن تنها شرکت بزرگ جهان نیست شرکت انیمیشن منتور هم فقط با مایا کار میکنه و خیلی از شرکت های دیگه پس نمیشه یک شرکت رو دلیل قرار داد.

و البته این خبر همون طور که گفتم به احتمال خیلی خیلی زیاد شایعه هست گفتم اینجا بزنم ببینم نظر دوستان چی هست و کسی منبعی یا خبر جدید تری داره یا نه.

منظور این سایت از این که کینگ کونگ با shave and haircut ساخته شده این هست که برای ساخت مو و پشم در کینگ کونگ از این پلاگین استفاده کردن نه این که کل فیلم با این پلاگین ساخته شده.

موفق باشید.
 
آخرین ویرایش:

navanama

Active Member
دروغ سیزده ست بابا . تا اونجا که من میدونم 90% آرشیتکتهای دنیا با مکس کار میکنند . جدی نگیر که داره پلاگینهای وحشتناکی براش میاد .
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
منظور این سایت از این که کینگ کونگ با shave and haircut ساخته شده این هست که برای ساخت مو و پشم در کینگ کونگ از این پلاگین استفاده کردن نه این که کل فیلم با این پلاگین ساخته شده.
خوب دوست عزیز shave هم کارش مو هست دیگه عزیز شاید محصولات دیگه joealter کارای دیگه بکنه ولی shave فقط کارش با مو هست و این که مو کینگ کنگ هم با سیستم مو pixar کار کردن. خوب باید قبول کنن و حذف کنن اطلاعات اشتباهی که رواج میدن. خوب نیست چیزی که در حد شایعه هست رواج داد یا چیزی که اشتباه هست.

شاید آتودسک بخواد فقط روی صنعت انیمیشن و جلوه های ویژه زوم کنه
در مورد zoom کردن تو انیمیشن و VFX هم باید بگم Auto CAD بچه ی تنی و جدا نشدنی auto هست و کارش هم Arch حالا تصور کنید بخوان فقط روی چیزایی که شما فرمودین متمرکز بشن میدونین یعنی از دست دادن چه مقدار سود از فروش نرم افزارهای جانبی این رشته.
درضمن بگم یکی شرکت adobe و یکی هم autodesk مثل خوره افتادن رو شرکت های کوچیک دارن میخورنشون اصلا به مُخَیلتون راه ندیدن این شرکت ها بذارن کسی این وسط جوم بخوره و قسمتی رو رها کنن تا بقیه شرکت ها برن سمتش.

درضمن اینها هم یهو از خواب بیدار نمیشن که بگن آقا دیگه مکس رو پیشرفت ندیدم و تولیدش رو متوقف کنیم از چندیدن سال قبل این فکر رو میکنن و اگه این فکر رو کرده بودن سعی در اضافه کردن ابزارهای خوب دیگه نمیکردن مثل نمونه هایی mass fx و mCloth.

تازه cebse رفته hair farm رو خریده که توسط فن آوری جناب cem yuksel که GI رو با شیوه ای جالب برای مو ایجاد کرده رو ارائه کنه و همچنین fume که کارای جدید و خوبی تو بخش مکس ایجاد کرده و ... . منظورم اینه که وقتی ماشینی میخواد توقف کنه سرعت به آرومی کم میشه یهو نمی ایسته. (( یه وقت نگین تو تصادف یهو ایست میکنه)) منظور اینه که برای توقف باید یه نشونه هایی باشه که برعکسش نشونه برای پیشرفت این نرم افزاره تا از بین بردنش.

حق پشت و پناهت :rose:
 

maxscript

Well-Known Member
دروغ سیزده ست بابا . تا اونجا که من میدونم 90% آرشیتکتهای دنیا با مکس کار میکنند . جدی نگیر که داره پلاگینهای وحشتناکی براش میاد .
خوب اگر مکس از Autodesk جدا شه یعنی دیگه کسی با مکس کار نمی کنه حتی اگر مکس رو شرکت دیگری توسعه بده باز هم کاربران این برنامه از این برنامه جدا نمیشن این درباره همه برنامه های کامپیوتری در دنیا صدق میکنه. اتودسک هیچ وقت نمیاد این کارو بکنه که البته ای کاش این لطفو به این برنامه می کرد ولی این اتودسک همچین کاری نمیکنه مطلب بعدی هم این که ادغام Motion builder بزرگترین اشتباه اتودسک خداهد بود اگر این کارو بکنه چون هم قیمت مایا بسیار بالا خواهد رفت بعد هم مایا اصلا احتیاجی به امکانات Builder نداره خودش توی این کارا حرف نداره اگر هم کمبودی باشه با پلاگین رفع میشه
 

pclord

کاربر متخصص
خوب دوست عزیز shave هم کارش مو هست دیگه عزیز شاید محصولات دیگه
joealter کارای دیگه بکنه ولی shave فقط کارش با مو هست و این که مو کینگ کنگ هم با سیستم مو pixar کار کردن. خوب باید قبول کنن و حذف کنن اطلاعات اشتباهی که رواج میدن. خوب نیست چیزی که در حد شایعه هست رواج داد یا چیزی که اشتباه هست.


در مورد zoom کردن تو انیمیشن و VFX هم باید بگم Auto CAD بچه ی تنی و جدا نشدنی auto هست و کارش هم Arch حالا تصور کنید بخوان فقط روی چیزایی که شما فرمودین متمرکز بشن میدونین یعنی از دست دادن چه مقدار سود از فروش نرم افزارهای جانبی این رشته.
درضمن بگم یکی شرکت adobe و یکی هم autodesk مثل خوره افتادن رو شرکت های کوچیک دارن میخورنشون اصلا به مُخَیلتون راه ندیدن این شرکت ها بذارن کسی این وسط جوم بخوره و قسمتی رو رها کنن تا بقیه شرکت ها برن سمتش.

درضمن اینها هم یهو از خواب بیدار نمیشن که بگن آقا دیگه مکس رو پیشرفت ندیدم و تولیدش رو متوقف کنیم از چندیدن سال قبل این فکر رو میکنن و اگه این فکر رو کرده بودن سعی در اضافه کردن ابزارهای خوب دیگه نمیکردن مثل نمونه هایی mass fx و mCloth.

تازه cebse رفته hair farm رو خریده که توسط فن آوری جناب cem yuksel که GI رو با شیوه ای جالب برای مو ایجاد کرده رو ارائه کنه و همچنین fume که کارای جدید و خوبی تو بخش مکس ایجاد کرده و ... . منظورم اینه که وقتی ماشینی میخواد توقف کنه سرعت به آرومی کم میشه یهو نمی ایسته. (( یه وقت نگین تو تصادف یهو ایست میکنه)) منظور اینه که برای توقف باید یه نشونه هایی باشه که برعکسش نشونه برای پیشرفت این نرم افزاره تا از بین بردنش.

حق پشت و پناهت :rose:

یادمه به غیر از این سایت توی چندین سایت دیگه در سال های گذشته خوندم که پشم و مو کینگ کنگ با این پلاگین کار شده.

آتو کد بحثش جداست تری دی مکس و مایا شبیه هم هستن و تری دی مکس هم توی معماری خیلی زیاد استفاده میشه من میگم در مورد این 2 نرم افزار شاید آتودسک بخواد مایا رو طوری توسعه بده که مایا به عنوان بزرگترین و قویترین نرم افزار ساخت انیمیشن و جلوه های ویژه بشه، آتو کد مهندسی هست و بیشتر معماران و مهندسان استفاده میکنند اما مایا رو همه.... نمیدونم منظورمو میرسونم یا بازم اشتباه متوجه میشین.

من خودم با تری دی مکس هم کار میکنم اما دلم میخواست این خبر صحت داشته باشه، مطمئن باش اگه تری دی مکس اگه دست یه شرکت دیگه بیفته پیشرفتش بهتر و بیشتر میشه هر چند آتودسک هم کوتاهی نکرده در مورد چون توی 2تا3 سال گذشته واقعا امکانات خوبی بهش اضافه شده. و این که قرار نیست یا توسعه ندادن تری دی مکس توسط آتودسک کسی دیگه تری دی مکس کار نکنه ، فقط شرکتش تغییر میکنه مثل مایا که بعد از این که از آلیاس خریده شد دلیل نمیشد که دیگه کسی مایا کار نکنه .

و در مورد Fume همون طور که میدونید این پلاگین قدرتمند برای مایا هم داره میاد.


در ضمن برای چندمین بار میگم طبق روال گذشته و فعالیت های چندین سال گذشم تا به الان این خبر من دیدم گذاشتم برای اطلاع رسانی و مطمئن شدن از صحت یا شایعه بودنش، نیومدم که از عمد بگم و این که بخوام جرو و بحث درست کنم چون دوستان طوری صحبت مبکنن که انگار بنده مقصر هستم.

با تشکر
 
آخرین ویرایش:

benyamin_pc

Well-Known Member
نه تنها 90% معماران بلکه اکثر بازی ساز ها هم با مکس کار میکنن , همینطور اکثر فیلم های جلوه ویژه دار...
توی انیمیشن برا کارتون هم خیلی قوی هست
هیچ وقت اتودسک نرم افزار اصلیشو رها نمیکنه , شاید بگی اتودسک مایارو خرید تا تنها رقیبشو حذف کنه و نرم افزار اصلیشو با تمام امکانات قوی کنه حالا مایارو میخاد واگذار کنه کسی بیشتر باورش شه تا این صحبت!
کی گفته کد نویسیه مکس ضعیفه! این چه صحبتیه! اینو از کجا نتیجه گرفتی شما؟! این نرم افزارا دقیق تر از اونین که برای توسعشون مشکلی وجود داشته باشه و کدشون صعیف باشه! همه اینا مستندات کامل شامل چارت و مپ و دیاگرام و تحلیل و ساختارهای دقیق و استاندارد تحلیل و کدنویسیو دارن این صحبتا چیه .... الان تو شرکت های کوچیک ایرانی هم برای تحلیل و کد نویسی خیلی از این مستندات برای هر برنامه ای که مینویسن وجود داره ...
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
ممنون دوست عزیز pclord
و در مورد shave باید بگم شما به سایتهای متفرقه نگاه نکن که جایی خوندیدن این رو ببینید. این سنده که از خود سایته نه سایت های متفرقه، البت من خودم هم در اشتباه بودم بعد ها متوجه اشتباهم شدم.

نیومدم که از عمد بگم و این که بخوام جرو و بحث درست کنم چون دوستان طوری صحبت مبکنن که انگار بنده مقصر هستم.
+ + + + +


من هم نگفتم شما مقصرین دوست عزیز اتفاقا خوب شد و با مطالبی که گذاشته شد معلوم شد که این یه شایعه هست و کسی دیگه دامن بهش نمیزنه.
 
آخرین ویرایش:

3D Art

Member
اگر مکس discontinue بشه تا چند سال آینده بیمه هست چون اونقدر پلاگین و اسکریپت و ... داره که کسی حالا حالاها دست نمیکشه
اگر این اتفاق افتاد که بعید میدونم بی افته خیلی راحت میرم سراغ نرم افزار cinema 4d !!! با یک ماه کار کردن کاملا مسلط میشم بهش چون اصول همه نرم افزار های 3d یکیه ..... توصیه میکنم اصلا تو قید نرم افزار نباشید :wink:
 
البته این خبر که نمی تونه صحیح باشه .اگر هم به کامنت هایی که در زیر مطلب ارائه شده در سایت cgchannel ارائه شده مراجعه کنید فردی به نام Bruno Sargeant که گفته از مدیرای تولید بخش موشن بیلدر هست ,خبر مربوط به موشن بیلدر رو تکذیب کرده و گفته که ما حتی داریم رو ریلیز های بعدی کار می کنیم..
در مورد کد نویسی مکس هم اینو بگم که بحث بر سر ضعیف بودن کد نویسی و یا از این جور حرف ها که بعید می دونم درست باشه .ولی یکی از بزرگترین ضعف های مکس اینه که تنها تحت یک os ریلز می شه و این به نوبه خود ضعف بزرگی محسوب می شه و اگر روزی بنا باشه که مکس ریلیز نشه این عامل می تونه یکی از مهمترین دلایل اون باشه.
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
اگر هم به کامنت هایی که در زیر مطلب ارائه شده در سایت cgchannel ارائه شده مراجعه کنید فردی به نام Bruno Sargeant که گفته از مدیرای تولید بخش موشن بیلدر هست ,خبر مربوط به موشن بیلدر رو تکذیب کرده و گفته که ما حتی داریم رو ریلیز های بعدی کار می کنیم..
در مورد این من هم، هم عقیدم چون اونقدر MB بزرگ و وسیع هست که واقعا نمیشه تو یه نرم افزار دیگه به صورت خوب جاش داد. خودم هم این رو خوندم نعجب کردم

ولی یکی از بزرگترین ضعف های مکس اینه که تنها تحت یک os ریلز می شه
ولی نمیدونم در مورد این تحقیق کردین یا نه ولی فکر کنم تو همین ورژن 2013 بود که قبل از امدن مکس 2013 تو سایت خود Autodesk خوندم که مکس برای iOS هم release شده و میتونی تو سیستم های MC هم باهاش کار کنید.

اگه اشتباه میکنم میکنم دوستان اصلاح کنن ولی یادم تو خود سایت خوندم و به شدت شکه شدم. اتفاقا با یکی از دوستان هم حرفش رو زدیم و برای اون هم عجیب بود که چجوری این اتفاق افتاده. حالا ...
 

maxscript

Well-Known Member
کی گفته کد نویسیه مکس ضعیفه! این چه صحبتیه! اینو از کجا نتیجه گرفتی شما؟! این نرم افزارا دقیق تر از اونین که برای توسعشون مشکلی وجود داشته باشه و کدشون صعیف باشه! همه اینا مستندات کامل شامل چارت و مپ و دیاگرام و تحلیل و ساختارهای دقیق و استاندارد تحلیل و کدنویسیو دارن این صحبتا چیه .... الان تو شرکت های کوچیک ایرانی هم برای تحلیل و کد نویسی خیلی از این مستندات برای هر برنامه ای که مینویسن وجود داره ...
دوست عزیز منظور دوستمون رو قشنگ متوجه نشدی برنامه نویسی ضعیف چه معنی میده منظور ایشون این بوده که هسته اصلی مکس قدیمی شده نه تنها مکس بلکه مایا هم هسته ی اصلیش قدیمه .شما بگو چرا اتودسک Fume رو داره برای مایا میده بیرون یکی از مهم ترین عللش اینه که هسته اصلی مایا اجازه گسترش Fluid مایا رو نمیده
 
ولی نمیدونم در مورد این تحقیق کردین یا نه ولی فکر کنم تو همین ورژن 2013 بود که قبل از امدن مکس 2013 تو سایت خود Autodesk خوندم که مکس برای iOS هم release شده و میتونی تو سیستم های MC هم باهاش کار کنید.

اگه اشتباه میکنم میکنم دوستان اصلاح کنن ولی یادم تو خود سایت خوندم و به شدت شکه شدم. اتفاقا با یکی از دوستان هم حرفش رو زدیم و برای اون هم عجیب بود که چجوری این اتفاق افتاده. حالا ...

اره یه همچین مطلبی رو تو خود سایت اتودسک زده ولی نه اینکه ریلیز اختصاصی(یه ستاپ نصب برای مک) واسه اون داده باشه بیرون.گفته که شما با استفاده از بوت کمپ می تونید مکس رو بر روی مک نصب کنید.بوت کمپ هم کارش اینه که می یاد اپلیکیشن های ویندوزی رو تحت مک به صورت مجازی اجرا می کنه.که البته هیج وقت اون بازدهی اصلی که مستقیما تحت os اجرا می شه رو نداره.من رو همینشم شک دارم.تو لینوکس که می خواستم بعضی از برنامه های سه بعدی رو به این صورت اجرا کنم به دردسرای زیادی بر خوردم.
 

pclord

کاربر متخصص
نه تنها 90% معماران بلکه اکثر بازی ساز ها هم با مکس کار میکنن , همینطور اکثر فیلم های جلوه ویژه دار...
توی انیمیشن برا کارتون هم خیلی قوی هست
هیچ وقت اتودسک نرم افزار اصلیشو رها نمیکنه , شاید بگی اتودسک مایارو خرید تا تنها رقیبشو حذف کنه و نرم افزار اصلیشو با تمام امکانات قوی کنه حالا مایارو میخاد واگذار کنه کسی بیشتر باورش شه تا این صحبت!
کی گفته کد نویسیه مکس ضعیفه! این چه صحبتیه! اینو از کجا نتیجه گرفتی شما؟! این نرم افزارا دقیق تر از اونین که برای توسعشون مشکلی وجود داشته باشه و کدشون صعیف باشه! همه اینا مستندات کامل شامل چارت و مپ و دیاگرام و تحلیل و ساختارهای دقیق و استاندارد تحلیل و کدنویسیو دارن این صحبتا چیه .... الان تو شرکت های کوچیک ایرانی هم برای تحلیل و کد نویسی خیلی از این مستندات برای هر برنامه ای که مینویسن وجود داره ...

نگفتم ضعیفه گفتم زیاد قوی نبوده و گفتم که این نظر بنده هست که ممکنه اشتباه باشه، البته دوست عزیز maxscript واضح تر بیان کردن.


تری دی مکس هم فعلا فقط برای ویندوز هست طبق لینک زیر ( باید در لینک زیر برای دانلود باشه اما نیست ) و هنوز برای لینوکس و مک نیومده که شاید یکی از دلایلش همون کد نویسی و هسته اصلیش باشه. :
http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/ps/dl/index?id=2334435&linkID=9241178&siteID=123112



راستی bubo3d جان ببخشید اسمتون رو نمیدونم ، این پلاگین از اکثر موتور های بزرگ رندر پشتیبانی میکنه به خصوص رندر من ، شاید یه قسمتیشو با این پلاگین کار کردن ، لینک های زیر رو هم ببین خالی از لطف نیست:

http://www.joealter.com/features.htm
http://www.cgsociety.org/index.php/CGSFeatures/CGSFeatureSpecial/shave_and_a_haircut_for_maya




دوستان این تایپیک برای صحت درست یا شایعه بودن خبر بود که معلوم شد شایعه هست و همین جا به پایان میرسه، لطفا اگه در مورد موضوعی خارج از بحث تایپیک صحبتی داشتین تایپیک جداگانه بزنید.


موفق باشید.
 
آخرین ویرایش:

benyamin_pc

Well-Known Member
به نظر من اینجور تاپیکها یه شایعه پراکنیه بدون منبع موثقن ضمن اینکه این تاپیک در چندجای سایت درج شده که خلاف قوانین انجمنه ....
بهتره از مدیر بخش بخاهیم حذفشون کنه تا با دیدن اسم تاپیک و مخصوصا اون تاپیک دیگه که بحثی هم داخلش جهت روشن شدن موضوع برای کاربرها نشده باعث گمراهیه اذهان نشن
 

pclord

کاربر متخصص
بنده خودم مدیر هستم و با قوانین کاملا آشنا هستم و هیچ گونه تخلفی صورت نگرفته، این تایپیک هم اصلا نباید حذف بشه اینجا یه انجمن هست که تایپیک ها باید آرشیو بشن که اگه کسی خواست دوباره تایپیک بزنه لازم نباشه از نو بحث های تکراری انجام بشه و با دیدن این تایپیک به جواب سوالش برسه. اگه این تایپیک توی بش مکس زده نمیشد کاربران مکس نمیدیدن تجربه چندین ساله، و اگه فقط توی بخش مکس زده میشد کاربران دیگر برنامه ها نمیدیدن.


با تشکر
 

maxscript

Well-Known Member
یه خبر چه شایعه باشه چه درست باید اطلاع رسانی بشه تا همه متوجه موضوع بشن این تاپیک هم بسیار خوب بود و به موقع بود
 

Shahryar Mirbozorgi

Well-Known Member
سلام

این لینک رو نگاه کنید

http://www.youtube.com/watch?v=04K7az-T-kA

کلی به قابلیتهای particle flow دارن اضافه میکنن،از قدرت massfx در particle flow هم میشه استفاده کرد؛

تازه فکر کنم Autodesk از این به بعد بیشتر به 3ds max برسه :wink:

اگه قرار بود 3ds max به شرکت دیگه ای فروخته بشه بدم نمیومد که اون شرکت Adobe باشه :green:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا