mamali132002
Active Member
سلام به همه
من این پست رو برای این زدم که 2 تا موضوع تو انجمن برام اتفاق افتاد.
اول اینکه دیدم Ayvanho یه همچین سوالی رو کرده که فکر کنم جوابش رو این تو پیدا کنه.
دوم اینکه دیدم tofan با گذاشتن یک text در کار photoshop همه رو مشتاق کرده که برن سراغ cinema4d.
من یه چیزی رو دارم احساس میکنم اونم اینه که انقدر تو سر 3d max زدن که دیگه کسی نمیخواد یاد بیگردش یا اینکه انقدر گفتن سخته که کسی نمیره یاد بگیرتش. ولی به نظر من نه Maya سخته نه 3dmax و نه cinema4d ! در صورتی که به غیر از cinema 4d من زیاد شنیدم که میگن maya و 3dmax سخته. دلیل اینکه cinema 4d رو همچین چیزی دربارش نگفتن اینه که اکثر کسانی که با این برنامه کار میکن قبلا طراح وب یا multimedia بودن و برنامه های سخت تری رو قبلا پشت سر گذاشتن.
خوب حالا از این حرف ها بگذریم:
من یه راه حلی به ذهنم رسید برای ساخته همچین text هایی. وقتی کلمه ی m رو تو 3d max گذاشتم بلافاصله اون رو به editable spline بردم چون یاد آموزش ساخت اسب شطرنج که تو help خود 3d max هست افتادم. و به vertex های حرف دقت کردم:
بعد با استفاده از Refine در editable spline شروع کردم به vertex سازی روی edge های حرف M:
بعد از اینکه vertex ها رو روی حرف گذاشتم :
1- اول از همه grid رو روی vertex گذاشتم.
2- بعد Icon اون رو در حالت فعال گذاشتم.
3- create line رو از editable spline انتخاب کردم
4- و بعد شروع کردم به وصل کردن vertex ها به هم.
خوب حالا موقع این بود که از قسمت Modifier گزینه surface رو به line نسبت بدم.
حالا دیگه به editable spline احتیاجی نداشتم و تصمیم گرفتم که با editable poly کار رو ادامه بدم و شروع کردم به مدلینگ به صورت های قبلی و شکل مورد نظرم رو در آوردم .
دیگه به چیزی که میخواستم رسیدم و مدلم رو که حرف M بود ساختم .
یک چیزی برام خیلی عجیب اومد اونم اینکه چرا خود شرکت های نرم افزارهای 3d این کار رو انجام نداده بودن ؟
نکته نکته :
بچه ها اگر تو عکس های اول ایرادی میبینید به خاطر این هست که من قبلا مدل رو ساخته بودم و این عکس ها رو برای آموزش داشتم میساختم و جای vertex ها رو دقیق نمیزاشتم.
:::::::::: بلاخره به یکی از آرزو هام رسیدم اونم اینکه تونستم یک آموزشی رو درست کنم که نه تو سایت های خارجی دیده بودم و نه تو سایت های فارسی و خودم ابداعش کنم ::::::::::
اینم کارهای من با استفاده از این تکنیک: (Photoshop + 3d max)
بدون mesh smooth:
+ mesh smooth :
من این پست رو برای این زدم که 2 تا موضوع تو انجمن برام اتفاق افتاد.
اول اینکه دیدم Ayvanho یه همچین سوالی رو کرده که فکر کنم جوابش رو این تو پیدا کنه.
دوم اینکه دیدم tofan با گذاشتن یک text در کار photoshop همه رو مشتاق کرده که برن سراغ cinema4d.
من یه چیزی رو دارم احساس میکنم اونم اینه که انقدر تو سر 3d max زدن که دیگه کسی نمیخواد یاد بیگردش یا اینکه انقدر گفتن سخته که کسی نمیره یاد بگیرتش. ولی به نظر من نه Maya سخته نه 3dmax و نه cinema4d ! در صورتی که به غیر از cinema 4d من زیاد شنیدم که میگن maya و 3dmax سخته. دلیل اینکه cinema 4d رو همچین چیزی دربارش نگفتن اینه که اکثر کسانی که با این برنامه کار میکن قبلا طراح وب یا multimedia بودن و برنامه های سخت تری رو قبلا پشت سر گذاشتن.
خوب حالا از این حرف ها بگذریم:
من یه راه حلی به ذهنم رسید برای ساخته همچین text هایی. وقتی کلمه ی m رو تو 3d max گذاشتم بلافاصله اون رو به editable spline بردم چون یاد آموزش ساخت اسب شطرنج که تو help خود 3d max هست افتادم. و به vertex های حرف دقت کردم:
بعد با استفاده از Refine در editable spline شروع کردم به vertex سازی روی edge های حرف M:
بعد از اینکه vertex ها رو روی حرف گذاشتم :
1- اول از همه grid رو روی vertex گذاشتم.
2- بعد Icon اون رو در حالت فعال گذاشتم.
3- create line رو از editable spline انتخاب کردم
4- و بعد شروع کردم به وصل کردن vertex ها به هم.
خوب حالا موقع این بود که از قسمت Modifier گزینه surface رو به line نسبت بدم.
حالا دیگه به editable spline احتیاجی نداشتم و تصمیم گرفتم که با editable poly کار رو ادامه بدم و شروع کردم به مدلینگ به صورت های قبلی و شکل مورد نظرم رو در آوردم .
دیگه به چیزی که میخواستم رسیدم و مدلم رو که حرف M بود ساختم .
یک چیزی برام خیلی عجیب اومد اونم اینکه چرا خود شرکت های نرم افزارهای 3d این کار رو انجام نداده بودن ؟
نکته نکته :
بچه ها اگر تو عکس های اول ایرادی میبینید به خاطر این هست که من قبلا مدل رو ساخته بودم و این عکس ها رو برای آموزش داشتم میساختم و جای vertex ها رو دقیق نمیزاشتم.
:::::::::: بلاخره به یکی از آرزو هام رسیدم اونم اینکه تونستم یک آموزشی رو درست کنم که نه تو سایت های خارجی دیده بودم و نه تو سایت های فارسی و خودم ابداعش کنم ::::::::::
اینم کارهای من با استفاده از این تکنیک: (Photoshop + 3d max)
بدون mesh smooth:
+ mesh smooth :
آخرین ویرایش: