حالات صورت

nc_hamid

Member
سلام
فکر می کنم منظورتون همون تغییرات صورت کاراکتر در حین انیمیشن باشه
برای این کار شما نیاز دارین که صورت کاراکترتون ریگ بشه .
چند روش برای این کار وجود داره . مرسوم ترین روش هم استفاده از morph هاست.
برای این کار شما از صورت کاراکترتون یه کپی تهیه می کنین و اون حالت صورتی رو که مد نظرتون هست رو روش اجرا می کنین (مثلا حالت خنده)
تو مرحله بعد به صورت کاراکتر اصلی تون مدیفایر Morpher رو اضافه می کنین . اون وقت باید اون کپی صورت رو به مدیفایر اضافه کنین ( روی گزینه pick from scene کلیک کنین و بعد روی کپی صورت کلیک کنین) حالا توی اولین ردیف از مدیفایر اسم جسم اضافه شده . با اپینر کنار که از صفر تا 100 داره می تونین تبدیل حالت پیش فرض به حالت مد نظر رو کنترل کنید . ( البته تیک گزینه Automatically reload targets رو بزنید ) می تونید همین کار رو برای حالت های مختلف انجام بدین . آموزش مربوط به مدیفایر مورف زیاده که به راختی می تونید پیدا کنین .
 

aliila1

Member
سلام
فکر می کنم منظورتون همون تغییرات صورت کاراکتر در حین انیمیشن باشه
برای این کار شما نیاز دارین که صورت کاراکترتون ریگ بشه .
چند روش برای این کار وجود داره . مرسوم ترین روش هم استفاده از morph هاست.
برای این کار شما از صورت کاراکترتون یه کپی تهیه می کنین و اون حالت صورتی رو که مد نظرتون هست رو روش اجرا می کنین (مثلا حالت خنده)
تو مرحله بعد به صورت کاراکتر اصلی تون مدیفایر Morpher رو اضافه می کنین . اون وقت باید اون کپی صورت رو به مدیفایر اضافه کنین ( روی گزینه pick from scene کلیک کنین و بعد روی کپی صورت کلیک کنین) حالا توی اولین ردیف از مدیفایر اسم جسم اضافه شده . با اپینر کنار که از صفر تا 100 داره می تونین تبدیل حالت پیش فرض به حالت مد نظر رو کنترل کنید . ( البته تیک گزینه Automatically reload targets رو بزنید ) می تونید همین کار رو برای حالت های مختلف انجام بدین . آموزش مربوط به مدیفایر مورف زیاده که به راختی می تونید پیدا کنین .

ممنون از جوابت دوستم
كاربا مورفرراتقريبا ميدونم
اين تايپيك را زدم تا ببينم روش حرفه اي تري وراحتري پيدا كنم
مثلا كار با پلاگين faceware يا موارد ديگر؟
كلا مي خوام بدونم تو انيميشن هاي خارجي چطوربه اينقدر حرفه اي ونزديك به واقعيت حالات را طراحي ميكنند؟
 

nc_hamid

Member
کلا تو مبحث ریگ به خصوص ریگ صورت روش راحتتر معنا نداره . البنه پلاگین هایی مثل BonyFace یا همین FaceWare هست اما برای یه کار حرفه ای باید ریگ به صورت دستی انجام بشه .
تو ریگ صورت ایده کلی اینه که شما باید به یه شیوه ای ورتکس ها رو کنترل کنی . رو ش هایی مثل مورف شیوه کاری شون با جانمایی تک تک ورتکس ها از یه نقطه A به یه نقطه B هست . روش هایی مثل Bone یا Xform یا Point هم به صورت دسته ای ورتکس ها رو کنترل می کنن. هر کدوم خوبی ها رو بدی های خودشون رو دارن . در کل رسیدن به یه ریگ صورت خوب نیازمند دانش بالا و صرف وقت ه
 

aliila1

Member
ممنون دوست عزيز
يك سوالي كه دارم مورف اسكين در مو دي فاير كارش چطوري؟
 

nc_hamid

Member
مدیفایر SkinMorph همون طور که از اسمش بر می آد تلفیق Morph با فرایند Skin ـه . تقریبا یه جورایی تلفیق دو روشیه که بالا گفتم .
بیشترین کاربردش تو ایجاد حالات ماهیچه هاست . ( هر چند که الان کاربردش به دلایل مختلف کم شده)
شما بعد از اینکه با استفاده از مدیفایر Skin کاراکترت رو به مش اتصال دادی ، با استفاده از مدیفایر Skin Morph می تو نی تغییر شکل ها رو مدیریت کنی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا