جن چیست؟

saalek110

Well-Known Member
........
بعضی فکر می کنند هر چیز را نبینند وجود ندارد ، ولی رد هر چیز هم نیاز به دلیل داد. بهتر است اگر راجع به چیزی تجربه ای ندارید ، بگویید نمی دانم و نگویید دروغ است.




اگر به جن اعتقاد ندارید ، اینجا چیزی ننویسید ، من دنبال بحث بر سر رد و قبول جن نیستم ، فقط دنبال تحقیق در مورد جن هستم.
 
آخرین ویرایش:

saalek110

Well-Known Member
جن چیست؟
جواب از هوش مصنوعی bing :

جن یک موجود ماورای طبیعی است که در متون عربی و اسلامی به خصوص در قرآن از آن نام برده شده است¹². جن موجودی است که به باور باورمندان جسمی از آتش یا بخار است که عقل و هوش دارد، توسط انسان دیده نمی‌شود، می‌تواند در اشکال مختلف ظاهر شود، کارهای سنگین انجام دهد و به انسان‌ها آسیب بزند⁴.
 
آخرین ویرایش:

saalek110

Well-Known Member
من می دانم که نوشته های هوش مصنوعی معیار نیست.
فقط برای صرفه جویی در سرچ از هوش مصنوعی استفاده کردم.
 

saalek110

Well-Known Member
جن، بنابر متون دین اسلام، موجودی اسرارآمیز است که مانند انسان دارای شعور، اختیار و تکلیف است. بنابر برخی آیات و روایات، جن، از آتش و یا آمیخته‌ای از آتش آفریده شده است. در ۲۲ آیه از قرآن از جن یاد شده است و هفتاد و دومین سوره آن نیز جن نام دارد.

از ویکی شیعه.

در کتابهای کارلوس کاستاندا ، که ایبوک فارسی آن قابل دانلود است ، شاید نیمی از مطالب کتاب مربوط به جن است. که در آن کتاب به جن ها ، همزاد گفته شده. این کتابها عرفان سرخپوست هاست.
 

saalek110

Well-Known Member
سالک: مطالب زیادی می شود با. سرچ در مورد جن پیدا کرد. ولی من فقط مطالبی را می خواهم نقل کنم که به نظرم غلط نباشد. البته دانش و تجربه من در مورد جن تقریبا صفر است.

ولی من فکر می کنم جن وجود داد. و آلودگی جن هم توسط دعانویس ها در جامعه بالا رفته.
شاید شما تابحال با جن برخورد نداشته باشید و فکر کنید از پایه دروغ است ، به شما حق می دهم ولی همه باید منطقی باشند ، اگر راجع به موضوعی اطلاع ندارید مطمئن حرف نزنید و به دیگران حمله نکنید. اطمینان باعث حرکت محکم باید باشد نه نادانی کامل.

دکتر طاهری هم یکی از مقوله های مهم فعالیتش رفع جن است ، اگر اشتباه نکنم.


اگر به جن اعتقاد ندارید ، اینجا چیزی ننویسید ، من دنبال بحث بر سر رد و قبول جن نیستم ، فقط دنبال تحقیق در مورد جن هستم. و فعلا چیز زیادی نمی دانم تا بتوانم در این مورد به کسی کمک کنم ولی اگر خواستید پیام خصوصی بدهید ، بهرحال تجربیات متعددی دارم شاید به کار شما بیاید. این چند تجربه فقط کمی به من دید داده ولی دانشی ندارم.
 

saalek110

Well-Known Member
تسخیر جن چیست؟
از هوش مصنوعی بینگ :

تسخیر جن به معنای اسیر کردن جن و استفاده از آن برای رسیدن به هدف خود است. معمولاً در متون عربی و اسلامی به خصوص در قرآن، تسخیر جن به عنوان یکی از نعمت‌های حضرت سلیمان ذکر شده است². در مورد تسخیر جن، در قرآن تنها درباره حضرت سلیمان آمده است که از نعمت‌هایی که خدا به آن حضرت عطا کرد علاوه بر بسیاری از بنی آدم، جن نیز در اختیار ایشان بودند². تسخیر جن به این معنا است که کسی جن را اسیر کند و استثمار نمایدش، تا مقصد خود را بوسیله او برآورده سازد¹.


سالک: اصطلاح اسیر کردن جن برای من کمی غیرقابل قبول است ، تابحال فکر می کردم کمک گیری از جن است.
در مورد حضرت سلیمان هم من اصلا در ذهنم نبود که اون جن ها اسیرن.
 

saalek110

Well-Known Member
آیا جن خطرناک است؟
پاسخ از هوش مصنوعی بینگ:
جن یک موجود غیر ارگانیک است که از لحاظ شان وجودی، از دید ادیان پایینتر از انسان و بالاتر از حیوان جای می‌گیرد. در فرهنگ فارسی به آن دیو و در فرهنگ عرب به آن جن و در فرهنگ لاتین demon یا jinn نام گرفته است. جن به معنای چیزی است که پوشیده شده و منظور پوشیده ماندن او از حواس ماست¹.

به طور کلی، جن مسلمان زیبا توصیف شده، در حالی که آن‌هایی که کافر هستند به صورت هیولاهای بدترکیب با سر یک چشم در وسط پیشانی، بزرگ و با دندان‌های نیش بیرون زده به تصویر کشیده شده‌اند⁴.

به طور کلی، جن خطرناک نیستند ولی در برخی موارد ممکن است به دلیل نداشتن شعور و تصمیم‌گیری درست، به انسان‌ها آسیب برسانند¹.


سالک : من نمی دانم مطلب بالا چقدر اشکال دارد. در متن تغییری ندادم ولی شاید بعضی قسمتها کاملا اشتباه باشد.
 

saalek110

Well-Known Member
احضار جن از هوش مصنوعی بینگ:
احضار جن یکی از روش‌های ارتباط با جن است. احضار جن به دو دسته احضار به درون (Invocation) و بیرون از جسم (Evocation) تقسیم می‌شود. احضار به بیرون از جسم شامل فراخوانی یک موجود غیر ارگانیک اعم از جن، روح، فرشته، موکل عناصر و ... است. احضار به درون شامل فراخوانی جن و موکل است. احضار جن برای انجام کارهایی مانند درمان بیماری‌ها، رفع سحر و جادو، تسخیر دشمن و ... انجام می‌شود⁹ [^10^].

به هر حال، احضار جن یکی از کارهایی است که بهتر است از آن خودداری کنید. چرا که این کار ممکن است باعث بروز مشکلات جدی برای شما شود⁷.

سالک: توصیه می کنم دنبال نزدیک شدن به جن نباشید،
چون ممکن است به دردسر بیافتید و نتوانید ان را دور کنید.
در اروپا جدیدا دوباره کلیسا دنبال تربیت جن گیر است ولی در ایران حتی نمی دانند آلودگی اش چقدر است.
متاسفانه افراد تحصیل کرده از بیسوادها بی اطلاع ترند در این مورد چون بهشون یاد دادن منطقی باشن ولی نمی دونن منطقی بودن به معنی بستن چشم خود نیست.
 

saalek110

Well-Known Member
سالک : خیلی از چیزهایی که در مورد جن می گویند از نظر من داستان های ساختگی است و اعتقادی به اونها ندارم.
من فقط تجریبات خودم را قبول دارم و به هر منبعی اعتماد ندارم.

به همین خاطر از تکرار این داستان ها در این تاپیک پرهیز می کنم.

دوما من اصلا دنبال چیزهای ترسناکی که در مورد جن ها می گن نیستم، هدف من تحقیق کاملا علمی است فقط.
 

saalek110

Well-Known Member
کمی که سرچ کردم ، چیزی که بیشتر پیدا کردم تصورات افراد در مورد جن بود نه دانش و تجربه. بیشتر نظرشون را گفته بودن. مثلا از مردم بپرسی اژدها وجود داره یا نه ،.... اکثرا میگن نه ، بدون داشتن دلیل ،
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا