تولید cd با تیراژ 1000

confesseur

Member
سلام
1-جعبه dvd
2-کارت اینترنت (هدیه)
3-رایت سیدی
4-چاپ روی سیدی
5-اینسرت dvd

خب من خیلی دوس دارم نهایتا هزینه تمام شده هر cd حداکثر پانصد باشه

1-اول درباره جعبه dvd تجربه ای دارین ؟مثلا بعضیاشون cd بزور ازشون جدا میشه و ...
2-درباره کارت اینترنت چی آیا این هم خوب و بد داره؟ بهترین کارت اینترنت از لحاظ کیفیت و چاپ باید چطوری باشه؟

3و4-
اما قسمت مهم درباره رایت من خیلی دوس دارم سیدی ها نقره ای یا همون replication باشن(یاد mysql و active directory افتادم) میدوم واسه این رایت اول باید استمپر رو زد که صد تومن آب میخوره و هزینه هم تقریبا شبیه همون افست هست خب تو replication هزینه ای که گرفته میشه شامل همون چاپ رو cd هم هست؟
آیا میشه رو cd اورجینال چاپ افست زد؟دیجیتال چی؟ اصلا این سیدی های اورجینال نوع چاپشون چیه؟

درباره استمپر هم سوال دارم آیا محدودیت داره مدت استفاده ازش؟ ونگهداری اون باید در چه محیطی باشه؟مثه سیدی مشکل خش داره؟جنسش نیکله البته
پیشاپیش تشکر
 

lpi

مدیر انجمن اصول چاپ
سلام دوست من
بنده سوال شما رو خوندم و اجازه بدین نظر خودم را به اصطلاح رک و پوست کنده تقدیم شما کنم:
در مجموع وقتی که ما صحبت از تولید یک محصول می کنیم ( حالا چه چاپی یا غیر چاپی) قبل از اینکه وارد مسائل تولید محصول خودمون بشیم فکر هایی می کنیم و تصمیماتی می گیریم که خط مشی ما رو تعیین می کنند. اجازه بدین که من حاصل تجربیات خودم رو خدمت شما عرض کنم و بگم که از نظر من ما در مجموع از لحاظ خط مشی تولید 3 خط مشی رو می تونیم خلاصه کنیم.
1 . خط مشی نوآورانه و گران
2. خط مشی تولید کالای متوسط
3. خط مشی تولید کالای ارزان
اینکه شما کدوم خط مشی رو انتخاب می کنی به نظر من بستگی به هدف شما داره اما مساله این هست که شما 2 یا همه اون ها رو انتخاب نکنی! و اجازه ندی که با هم قاطی بشن. دلیلش رو هم با دارایتی که در شما سراغ دارم می دونم که شما و دوستان دیگه به راحتی درک می کنید کما اینکه انتخاب و قاطی کردن اینها با هم یک اشتباه رایج هست. اما به هر ترتیب اگه خط مشی و به اصطلاح عام تکلیف شما با اینکه تکلیف کارت با توجه به مقتضیات و محدودیتها چی هست، روشن باشه اونوقت می فهمی که دنبال چه نوع مواد اولیه و خدماتی برای ساخت محصولت بگردی و سردرگم نشی.
1. در حال حاضر تامین کننده ها و کسانی که وارد کننده این جعبه ها هستند اونقدر زیاد هستن که تنها راه شما دیدن، امتحان کردن نمونه و خرید هست.
2. من احتمال می دم که کارت داخل جعبه هست ( اگه اشتباه می کنم بفرمایید) بنابراین به نظر می رسه شما می تونید به سمت کارت هایی که گران نیستند برید. البته تصمیم با شماست گران ترین کارت ها تا جایی که من می دونم کارت های pvc هستند. البته من کارتی رو که روی مقوای گلاسه مات چاپ شده و پوشش خاصی نداره بد نمی بینم.

3و : 4: این قضیه استمپر البته یک راه حل استاندارد واسه تهیه سی دی ارجینال هست که اگر شما از قفل های امنیتی سخت افزاری و نرم افزاری استفاده بکنید نتیجه بهتری با استمپر بدست می آد. اگر شما دارین استمپر می زنید به اعتقاد من چاپ رو هم افست بزنید چون به کار شما زیبایی و اصالت می ده. اصولا وقتی تیراژ کار در حده استاندارده می رن روی روش هایی که بازدهی خوبی داره .
قضیه این هم که شما کار رو به کجا می دین تعیین می کنه که مراحل کار با هم یکجا است یا جدا است. البته جاهایی که به عنوان یک خط تولید کامل محصول شما رو تولید می کنند کما اینکه قیمت هاشون اندکی هم بالا تر باشه نتیجه بهتری خواهند داشت.

موفق باشی
امین زردوزی
[email protected]
 

confesseur

Member
امین جان واقعا تشکر
خب من طبق گفته همکاران همیشیه بهترین پسندم(البته نه اون جنبه احساساتیش)
من امروز با یکی از این شرکت ها صحبت کردم گفتن رو تیراژ 1000 اورجینال هاشون رو سیلک چاپ می کنن و تیراژ 2000 رو افست می کنن !
خب من سوال هام رو شماره میزنم و شما هم با ذکر شماره پاسخ بدین در ضمن من خیلی تلاش می کنم کمتر شمارو به زحمت بندازم ولی امین جان بخدا بعضی وقتا سد قابل شکستن نیست و خب من چون میخام لایق ترین شرکت کارامو انجام بدم

1-سوال اول من چطور تشخیص بدم یه سیدی بصورت سیلک چاپ شده یا دیجیتال یا افست ؟ وضعیت ظاهری و لمسی ؟ امید وارم بعد از این تاپیک بتونم هر سه شو تشخیص بدم در ضمن برچسپ هارو نگفتم چون خیلی راحت قابل تشخیص هستن
2-استمپر هم خوب و بد داره؟ واقعا مشتری نمی دونه اون زیر چه خبره ها نه؟ در ضمن اون شرکت گفت هر استمپ تا 50000 نسخه ریلکسه با تولید
3-آیا این cd که تو replication تولید میشه هم جنس خوب بد داره ؟ چطور تشخیص بدم؟
راستی این لاله هم که خیلی معظم هستن ظاهرا زیر تیراژ سه هزار تا کار نمی کنه ولی من معظم بودن رو دلیل نمیزارم برای بهترین عرضه
کلا دوس دارم شرکت معتبری باشه چون محتملا استمپر پیشه اونا باید بمونه

راستی امین جان این تصویر رو ببین یه چاپ سیلک هست خیلی قشنگه بنظر من مخصوصا وقتی زیر cd نقره ای هست
4-معایب چاپ سیلک رو cd چیه؟

2l907dk.jpg


این رو آبنوس گفته (توضیح بدین و اینکه ایا تایید می کنید؟) :

چاپ سیلک اسکرین (Silk Screen)
کیفیت چاپ پائین است و ظاهر CD نازیباست. جوهر سیلک به علت روغنی بودن موقع خواندن CD در CDROM بوی بدی ایجاد کرده و و درضمن نمی تواند CD را برابر حرارت، رطوبت و خراش محافظت نماید.
 
آخرین ویرایش:

lpi

مدیر انجمن اصول چاپ
وقت به خیر
1. البته همیشه تشخیص در مورد تفاوت شون آسان نیست. اما خوب در وهله اول مشخصات طرح یا تصویر گرافیکی هست که تا حده زیادی می تونه تعیین کننده روش چاپ باشه. اصولا از روش اسکرین برای چاپ تصاویر گرافیکی خطی ( تصاویری که از خطوط تشکیل شدند و در اونها اصولا سایه روشن نمی بینیم ) و از روش افست برای چاپ تصاوبر سایه روشن دار چاپی ( هافتن، سایه روشن نقطه ای یا ترامه ) استفاده می شه . عموما هم با روش اسکرین کارهایی رو چاپ می کنن که یک یا 2 رنگ بیشتر در اون بکار نرفته در حالیکه با روش افست کار ها از لحاظ تعداد رنگ (به نسبت)محدودیت نداره. اما جدای از اون چه که تا حالا گفتیم باز هم نمی شه گفت این یک اصل هست. یعنی از روش اسکرین می شه برای چاپ کار های هافتن هم استفاده کرد و همینطور می شه چاپ 4 رنگ هم داشت اما اصل قضیه اینجاست که هر چه طرح شما از لحاظ سایه روشن ها و تعداد رنگ ها پیچیده تر و به اصطلاح ظریف تر باشه احتیاج به دقت بالایی برای چاپ اون با روش اسکرین هست که خوب همیشه هم این دقت دست یافتنی نیست. اما خوب در مورد روش افست چاپ یک کار ظریف و با تعداد رنگ بالا روتین تر و در نتیجه قابل قبول تره. در مجموع از نظر تفاوت ظاهری ضخامت مرکب منتقل شده در روش اسکرین بالا تر هست و تا حدی قابل لمس( از حیث برجستگی). اگر هم خوب دقیق بشی معلوم می شه که این کار با توری چاپ شده. ضمن اینکه کار به اصطلاح پر تر هست و رنگ ها غلظت بالایی دارن.

2. البته این مساله می تونه به تفاوت های تکنولوژیک( اگر باشه) ، نوع دستگاه ها، و تاریخ ساختشون بستگی داشته باشه. اما چیزی نیست که بخواد زیاد بهش گیر بدی چون تعداد این واحدهای تولیدی زیاد نیست. به هر حال شاید بشه این وسط به اختلاف قیمت ها و درصد عمل به وعده وعیدها یه گیرایی داد.

3 . در روش تولید سی دی با استمپر تا جایی که من می دونم از استمپر برای ساخت سی دی استفاده می شه نه رایت سی دی ( شاید اشتباه می کنم؟)
2-3 چون تعداد شرکت های تولید کننده زیاد نیست گاهی این معظم بودن ها به وجود می آد البته روتین بودن و اقبال عمومی به طرف بودن با واحدهایی که کار شون این هست هم بی تاثیر نیست. در مورد این 3000 نه اینکه هزار هم نشه اما خوب برای یک تیراژ به صرفه نیست مگه اینکه شما قصد تجدید تکثیر داشته باشی.

4. بله دوست من این کار زیبایی هست. در حقیقت اگر شما دید درستی از مزایا و محدودیت های یک روش چاپی داشته باشی می تونی با تسلط حتی کار های نوآورانه هم بکنی. در مورد مزایا و معایب تا حدی در جواب شماره یک توضیح دادم . اما اضافه می کنم که بستگی به طرح و دقتی که در زمان چاپ می شه داره. من شخصا کار اسکرین خوب هم از لحاظ کیفیت چاپ دیدم اما خوب نسبی بخوای بگی کاره اسکرین ظریف با کیفیت خوب کمتر دیدم. در مورد جوهر و بوی اون بستگی به حلال بکار رفته داره ولی خوب این بو هست و قرار نیست که دیگه سی دی ادکلن هم باشه! در مورد حفاظت تا حالا چیزه به خصوصی نشنیدم هر چند که چاپ و نوع اون اگر صدمه نزنه خوب ملالی نیست اما اینکه محافظت کنه اگر بکنه خوب دمش گرم بکنه!!ولی همونطور که گفتم تا حدی ضایعات هنگام چاپ اسکرین درصدش بالا می ره.

موفق باشی
امین زردوزی
[email protected]
 

جدیدترین ارسال ها

بالا