تولید محتوای سئو شده یا بک لینک سازی کدام یک بهتر می باشد

webmac

Member
453.jpg

تولیدمحتوای سئو (seo) شده یا بک لینک سازی (back link) مهمترین مزایا و معایب هر کدام را در این مقاله خواهیم گفت و اینکه استراتژی وب مک در این مورد چه می باشد

همه ما به خوبی می دانیم 2 راه در مسیر بهینه سازی وب سایت یا سئو (seo) وجود دارد 1- تولید محتوای مناسب یا سئو شده 2- بک لینک سازی .در این مقاله در مورد انواع بک لینک سازی ها یعنی 1- لینک سازی رایگان 2- لینک سازی طبیعی 3-بک لینک هایی خریداری شده توضیحاتی خواهیم داد. در ادامه در مورد نقاط قوت لینک سازی و نقاط قوت تولید محتوا و همچنین نقاط ضعف هرکدام توضیحاتی خواهیم داد. تا از میزان هزینه ها و سختی و راحتی آن اگاه شوید و در انتها استراتژی وب مک را در این زمینه بیان خواهیم نمود.




rXZgthKb9L.jpg


در اینکه سئو نقشی اساسی و مهم در رونق کسب و کارهای آنلاین دارد شکی نیست . شاید در کشور ما روزانه 100 ها هزار نفر در گوگل دنبال خرید کالا و محصول وخدمات می باشند بنابراین خوب است تا یک استراتژی کاملا مشخص داشته باشیم تا بتوانیم بیشترین سهم را در این جستجوها از آن خود نماییم.


ابتدا لازم میدانیم به 3 نکته اساسی و مهم در مورد اینکه چرا باید به سمت سئو و بهینه سازی وب سایت برویم اشاره نماییم

• معرفی بهتر برند خود و افزایش آگاهی عمومی
• افزایش بازدیدکنندگان سایت و فروش بیشتر محصولات
• کسب نفوذ و اعتبار در زمینه کاری خود

یک نکته اساسی و بسیار مهم را همه ما به عنوان طراح سایت و تولید کننده محتوا در نظر داشته باشیم هیچ راهکار و یا استراتژی مشخص شده برای سئوی موفقیت آمیز وجود ندارد اما بدانید زمانی گوگل از سایت شما لذت میبرد که قبل از ان بازدیدکنندگان شما از سایت شما لذت برده باشند. و یا حداقل دقیقتر میتوانیم بگوییم تمام تلاش گوگل برای رسیدن به همین هدف می باشد که حق به حق دار برسد و اگر سایتی واقعا دوست داشتنی برای کاربران باشد ان سایت را بیشتر در نتایج جستجوهای کاربران نمایش دهد.

لینک سازی چیست؟ مزایا و معایب آن:
لینک سازی یعنی لینک دادن به سایت شما توسط سایتهای دیگر . ممکن است داشتن تعداد بسیار بالایی کاربر در شبکه های اجتماعی خیلی خوب به نظر برسد، اما این جست و جوی کاربران و ورود آنها به وب سایت است که در نهایت سبب افزایش فروش محصولات خواهد شد. بنابراین ساخت وب سایت بدون رعایت استانداردهای سئو مانند ساخت بزرگراهی بدون تابلوهای راهنماست! در مبحث لینک سازی باید کلیدواژه های بسیار بخصوص و مرتبط را شناسایی کرده و به دنبال آنها برویم.



Dcl6Ojbg8Q.jpg



لینک های دریافتی برای یک وبسایت به 3 دسته تقسیم می شوند به عبارتی انواع لینک سازی عبارتنداز:


• روش لینک سازی رایگان: پس از تحلیل کلیدواژه ها و اطلاع از اینکه کدام جمله بیشترین ترافیک را به سمت سایت ما روانه می کند، باید به دنبال وب سایت ها و وبلاگ های مرتبط با کسب و کار خود و کلیدواژه های مورد استفاده بگردیم. سپس باید با گردانندگان آن وب سایت ها مذاکره کنیم تا به وب سایت ما لینک دهی کنند. روش های متعددی برای این کار وجود دارد.


• روش لینک سازی ارگانیک : در صورتیکه همواره برای سایت خود در حال تولید محتوای ارزشمند هستید، پاداش شما لینک های ارگانیک خواهند بود. این گونه لینک سازی ها بدون اقدام خاصی به دست می آیند. اما مشکل این است که برای کسب لینک های ارگانیک بیشتر، باید رتبه بالاتری داشته باشید، برای داشتن رتبه بالاتر هم باید لینک های بیشتری داشت.
هرچقدر محتوای شما ارزشمند و تخصصی باشد به همان نسبت شانس معرفی توسط سایت های دیگر و لینک سازی ارگانیک شما افزایش خواهد یافت.


• روش خرید بک لینک: اینگونه لینک ها توسط گوگل به عنوان “کلاه سیاه” شناخته می شوند. به این خاطر که گوگل می خواهد مطمئن شود وب سایت هایی در رتبه بالاتر قرار می گیرند که محتوای ارزشمند و با کیفیتی تولید کرده اند نه آنهایی که پول بیشتری داشته اند. چالش پیش رو، یافتن لینک هایی ارزان قیمت اما باکیفیت است که اسپم هم نیستند.
اکنون که با انواع لینک سازی آشنا شدید در ادامه در مورد نقاط قوت و نقاط به اصطلاح ضعف این نوع سئو اشاره خواهیم کرد.


مهمترین نقاط ضعف لینک سازی :
• وقتگیر : شک نکنید لینک سازی مفید و استاندارد بسیار وقتگیر می باشد. طبیعی ست که هزینه بر نیز باشد.


• تضمینی وجود ندارد : تصور نکنید اگر حتی همه نکات تولید بک لینک سازی را رعایت کردید به هدف خواهید زد خیر اینگونه نیست!
حال که با نقاط ضعف لینک سازی اشنا شدید بد نیست با نقاط قوت این نوع سئو هم اشنا شوید .



مهمترین نقاط قوت سئو به روش لینک سازی :
• صرفه جویی در زمان: اگر لینک سازی به درستی انجام شود در زمان صرفه جویی قابل توجهی رخ خواهد داد چرا که فرآیند تولید محتوای شما بسیار ساده تر خواهد بود.


• رتبه بندی: لینک های بیشتر برابر است با رتبه بالاتر و میزان نفوذ بیشتر، شما همیشه ابزاری برای برون رفت از وضعیت فعلی و بهبود جایگاه خود خواهید داشت.
اکنون که با نکات ریز و درشت بک لینک سازی و انواع بک لینک آشنا شدید در ادامه درمورد محتوای سئو شده صحبت خواهیم کرد.



bxpoytpG7x.jpg




تولید محتوا، مسیر مستقیم ولی طولانی
تولید محتوا یا همان بازاریابی محتوایی در تلاش هست به سئوالات زیر پاسخ دهد:
1- مخاطبی که قرار است برای او محتوا تولید کنم چه علایقی دارد؟
2- آنها از چه طریقی تجربیات خود را به اشتراک گذاشته یا محتوای جدید را پیدا می کنند؟
3- موضوعاتی که در مورد آنها صحبت میکنیم چه باشد و با چه ادبیاتی بیان شوند؟


یک نکته مهم در تولید محتوا وجود دارد لطفا این نکته را در ذهن داشته باشید:
محتوای مفید تولید کنید و ان را همزمان برای کاربران و موتورهای جستجو بهینه کنید . این کار باعث میشود محتوای تولیدی شما به بازاریابی محتوایی تبدیل شود. برای تولید محتوا شما باید داستان سرایی کنید و ادبیات خوبی بلد باشید. اینها لازمه موفقیت تولید کنندگان محتوا می باشد.
تولید محتوا به صورت مستقیم کاری با ترافیک سایت یا رتبه آن ندارد؛ هدف اصلی آن رشد جمعیت کاربران است. داستان هایی که برای کاربران تعریف می کنید در ذهن آنها ماندگار خواهد شد و برند شما را بر اساس آنها به خاطر خواهند آورد. رفته رفته این محتوای ارزشمند توسط گوگل نیز شناسایی شده و جایگاه شما در نتایج جستجو بهبود می یابد. تولید محتوا معمولا با هدف گذاری های بلند مدت همراه است و حداقل زمان لازم برای دست یابی به موفقیت شش ماه خواهد بود.



نقاط ضعف روش تولید محتوا:
• وقتگیر: در این خصیصه، دقیقاً مشابه لینک سازی است. اگر منابع کافی را به این کار اختصاص نداده و ثابت قدم نباشید، نتایج ناامید کننده خواهند بود. تولید محتوای ارزشمند نیازمند صرف زمان و هزینه بسیار است.


• مهارت نویسندگی: تهیه محتوا به تنهایی نمیتواند برای شما ارزش آفرین باشد. برای تاثیرگذاری بر روی مخاطبین باید توانایی بالایی در انتخاب موضوعات و بیان آنها داشته باشید.



نقاط قوت روش تولید محتوا:
• برندسازی: ممکن است محصولات شما در طول زمان تغییر کند، اما برند یکتاست. بزرگ ترین نقطه قوت بازاریابی محتوا همین مورد است. در اکثر اوقات مردم به آنچه که می گویید دقت نمی کنند بلکه به لحن بیان توجه دارند.


• بک لینک های طبیعی: هرچه محبوب تر شوید، وب سایت های بیشتری به سایت شما لینک خواهند داد. تنها راه محبوب شدن نیز ایجاد و به کارگیری یک استراتژی تولید محتوای قدرتمند است.


اکنون که با مفاهیم اصلی تولید محتوا آشنا شدید حال این سوال مطرح می باشد که :


بالاخره کدام بهتر هست و ما در برخورد با دوراهی 1- محتوای مفید و سئو شده 2- بک لینک سازی کدام یک را باید انتخاب نماییم؟
حقیقت مطلب این می باشد که پاسخ روشن و شفافی برای اثبات برتری یکی بر دیگری وجود ندارد به دلیل اینکه شما باید محتوای مفید و کاربر پسند تولید نمایید از طرفی این محتوای تولید باید به اطلاع صاحبین کسب و کار برسد که غالبا میبایست از طریق بک لینک سازی انجام شود. یعنی بک لینک سازی برای محتوای بی ارزش نمیتواند معجزه کند و تولید محتوای مفید همه بدون معرفی و اعتبار بخشیدن به آن نمیتواند به تنهایی شما را به هدف نهایی برساند.


اما ما در وب مک به یک استراتژی رسیدیم که علاقه مند هستیم این استراتژی را به شما هم معرفی نماییم لطفا خوب دقت نمایید تمام فرایند را:


1- ابتدا سعی نمایید سایتی با سئوی داخلی عالی طراحی نمایید . میتواند از مقالات ما در حوزه نکات طلایی سئوداخلی بهره مند شوید.


2- بعد از طراحی یک سایت که نکات طلایی و مهم سئوی داخلی در آن به درستی رعایت شده است اکنون نوبت به تولید و خلق محتوای سودمند و ارزشمندبا معیار قرار دادن کلمات کلیدی مدنظر میرسد. یعنی وقتی شما تصمیم به تهیه و تولید و یا ترجمه و یا بازنویسی یک مقاله نموده اید حتما بدانید و فکر کنید به این موضوع که قرار هست این مقاله و محتوا چه مخاطبینی را هدف قرار دهد و این مخاطبین نیاز خود را در قالب چه کلیدواژه هایی در گوگل جستجو میکنند. اگر از ما سئوال کنید تولید و تهیه این دست مقالات تا چه زمانی باید ادامه داشته باشد به شما خواهیم گفت حداقل بسته به میزان رقابت پذیری شغل و کسب وکار شما بین 3 تا 6 ماه بدون وقفه باید تلاش نمایید. به حدی از محتوا در سایت برسید که در بسیاری از کلیدواژه در صفحه اول و یا حداکثر دوم باشید.


3- اکنون در گام سوم شما نیازمند بک لینک سازی, اطلاع رسانی و به اشتراک گذاری مطالب مفیدی که در 6 ماه گذشته تولید نموده اید هستید . البته دقت نمایید فرآیند تولید محتوای جدید و یا آپدیت محتواهای قدیمی را به موازات در دستور کار خود قرار دهید. نکته ایی که شما باید به آن دقت نمایید و مهم نیز می باشد این هست که سعی نمایید در بک لینک سازی روی کلمات و عبارتی که جایگاه کسب نموده اید کار کنید تا جایگاه انها را بهبود ببخشید اینکار باعث میشود هم شما احساس اعتماد به نفس بیشتری کنید و هم زودتربه حداقل فروش در محصول و خدمات را برسید تا اندکی از هزینه های جاری فرآیند تولید محتوا و بک لینک سازی تامین شود.



fx3H0qTG5U.jpg


اما سخن پایانی :
استراتژی تولید محتوا همیشه باید انتخاب اول شما باشد. ولی اگر زمینه کاری شما کشش تولید محتوای زیاد و مستمر را ندارد یا منابع انسانی لازم برای تولید محتوا را در اختیار ندارید نمیتوان به موفقیت آن امیدوار بود. در این شرایط شما باید منابع مالی مناسبی در اختیار داشته باشید، چند صفحه هدف بر روی سایت خود ایجاد کرده و با خرید بک لینک های ارزشمند جایگاه آنها را ارتقا دهید.
اگر بخش زیادی از مشتریان شما از طریق اینترنت و البته سئو به سمت شما می آیند نمیتوانید ماه ها برای رسیدن به موفقیت صبر کنید. در این شرایط میتوانید با لینک سازی سرعت پیشرفت خود را افزایش داده و سریعتر به نتیجه برسید.



تهیه شده توسط گروه وب مک
 

جدیدترین ارسال ها

بالا