سلام به دوستان تری دی کار
یک صحنه دارم که توری داره و نوری که پشت این تورها یا بهتر بگم دیوار مشبک هست باید به صورت پرتوهای نور از سوراخها بزنه بیرون
رندر هم vray هست
اگه ممکنه بگید چه تنظیماتی رو باید برای این پرتوها انجام بدم؟
نمیشه
چیز خاصی نیست
با یک باکس یک چیزی ساختم که حالت همون دیواری که میگم داره
یک تکسچر توپ توپی هم بهش دادم که سوراخ سوراخ بشه و تا اینجاش مشکلی نیست
اما نور پشتش به صورت پرتوهای خورشید نمیاد بیرون
سایه میفته پشتش ولی من اون اشعه های نور رو میخوام!
نمیشه
چیز خاصی نیست
با یک باکس یک چیزی ساختم که حالت همون دیواری که میگم داره
یک تکسچر توپ توپی هم بهش دادم که سوراخ سوراخ بشه و تا اینجاش مشکلی نیست
اما نور پشتش به صورت پرتوهای خورشید نمیاد بیرون
سایه میفته پشتش ولی من اون اشعه های نور رو میخوام!
سلام
یه نور استاندارد مثلا target Direct بذار و توقسمت shadow گزینه shadow map رو بزن
و توقسمت Atamospheres & effect افکت volume light رو
Add کن
و با setup میتونی افکت نور رو تنظیم کنی
مرسی از هر دو نفرتون مهسا و مدمستر جان
همون حالتی که میخواستم بوجود اومد
Decay هم فعال کردم که نورها محو بشن
اما هنوز از تو دیوار رد نمیشه و از اطراف دیوار رد میشه
یک عکسی همینجوری میذارم تا بهتر منظورمو برسونم
من میخوام نور از تو دیوار رد بشه و به دیوار پشتی بخوره که در عکس دومی از تو سوراخها معلومه.