توزیع پرتوهای نور

nima_dsnr

کاربر VIP
سلام به دوستان تری دی کار
یک صحنه دارم که توری داره و نوری که پشت این تورها یا بهتر بگم دیوار مشبک هست باید به صورت پرتوهای نور از سوراخها بزنه بیرون
رندر هم vray هست
اگه ممکنه بگید چه تنظیماتی رو باید برای این پرتوها انجام بدم؟
 

madmaster_3d

Well-Known Member
عکسی چیزی از منظورت بزار یا از اون مشبک. خوب یک وری سان براز پشتش اوکی میشه دیگه.
 

nima_dsnr

کاربر VIP
نمیشه
چیز خاصی نیست
با یک باکس یک چیزی ساختم که حالت همون دیواری که میگم داره
یک تکسچر توپ توپی هم بهش دادم که سوراخ سوراخ بشه و تا اینجاش مشکلی نیست
اما نور پشتش به صورت پرتوهای خورشید نمیاد بیرون
سایه میفته پشتش ولی من اون اشعه های نور رو میخوام!
 
نمیشه
چیز خاصی نیست
با یک باکس یک چیزی ساختم که حالت همون دیواری که میگم داره
یک تکسچر توپ توپی هم بهش دادم که سوراخ سوراخ بشه و تا اینجاش مشکلی نیست
اما نور پشتش به صورت پرتوهای خورشید نمیاد بیرون
سایه میفته پشتش ولی من اون اشعه های نور رو میخوام!


سلام
یه نور استاندارد مثلا target Direct بذار و توقسمت shadow گزینه shadow map رو بزن
و توقسمت Atamospheres & effect افکت volume light رو
Add کن
و با setup میتونی افکت نور رو تنظیم کنی
 

nima_dsnr

کاربر VIP
مرسی از هر دو نفرتون مهسا و مدمستر جان
همون حالتی که میخواستم بوجود اومد
Decay هم فعال کردم که نورها محو بشن
اما هنوز از تو دیوار رد نمیشه و از اطراف دیوار رد میشه
یک عکسی همینجوری میذارم تا بهتر منظورمو برسونم
من میخوام نور از تو دیوار رد بشه و به دیوار پشتی بخوره که در عکس دومی از تو سوراخها معلومه.
 

پیوست ها

  • ligh2.jpg
    ligh2.jpg
    12.2 کیلوبایت · بازدیدها: 14
  • ligh.jpg
    ligh.jpg
    6.7 کیلوبایت · بازدیدها: 10

nima_dsnr

کاربر VIP
مرسی دوستان
بالاخره اونی که میخواستم شد
مشکلش این بود که از قسمت Advanced Effect تو قسمت Projector Map هم باید اون تکسچر رو اضافه کنم.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا