Baloot3D
مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
سلام به همه دوستان
همونطور که قول داده بودم تاپیکی زدم در مورد استفاده بهینه از همین کارتهای گرافیک Gaming که داریم تا حداقل از کمترین مقدار ممکن توانایه این کارتها استفاده کنیم
این پست رو به جای اینکه در قسمت سخت افزار بذارم در اینجا گذاشتم تا بیشتر دیده بشه چون متاسفانه دوستانی هستند که به دلیل نداشتن علاقه یا اطلاعات کافی به قسمت سخت افزار سر نمی زنند . توصیه می کنم برای خوندن مطالبی که در اونجا گذاشته میشه حتما سری بزنید .
مراحل زیر رو همراه با تصاویر انجام بدبد .
- در نوار ابزار بالای محیط 3DsMax ، گزینه Customize رو انتخاب و از منوی ظاهر شده روی پایینترین فاکتور یعنی Pereferences کیلیک کنید .
-حالا در کادر Preferences Settings روی تب Viewports کیلیک کرده وگزینه Configure Driver رو انتخاب کنید .
- 1 : استفاده از DirectX یرای نگه داشتن مدلهای مش بصورت کَش
2 : زوایایه سه کنج را بصورت پهنتر از قبل نشان می دهد تا در فواصل دور محو نشوند .
3 : چگونگی Refresh کردن محیط Viewport
4 : نرم کردن خطوط داخل Viewport که مشابه همان Antialiasing در بازیها عمل می کنه و مانع شکسته یا پله پله شدن خطوط روی مدل در viewport میشه که کاربرد خوبی در مرتب نشون دادن Wire مدل داره .
مقدار این گزینه رو روی بیشترین مقدار ممکن بذارید .
5 : سایز نمایش تکسچر Background رو تعیین می کنه که روی 1024 تنظیم کنید .
6 : نحوه نمایش تصاویر Viewport وقتی که از دید دور هستند .
تمام تنظیمات رو مثل تصاویر بذارید تا تاثیر اون رو در کارتون ببینید ، فقط باید یک بار مکس رو ببندید و مجددا بازش کنید تا تنظیمات اجرایی بشن .
در پست بعدی تنظیمات Max و MentalRay رو برای رندر RealTime در Viewport مینویسم تا دیگه نیاز نباشه برای هر چیزی مرتباً تست رندر بزنید
موفق باشید
همونطور که قول داده بودم تاپیکی زدم در مورد استفاده بهینه از همین کارتهای گرافیک Gaming که داریم تا حداقل از کمترین مقدار ممکن توانایه این کارتها استفاده کنیم

این پست رو به جای اینکه در قسمت سخت افزار بذارم در اینجا گذاشتم تا بیشتر دیده بشه چون متاسفانه دوستانی هستند که به دلیل نداشتن علاقه یا اطلاعات کافی به قسمت سخت افزار سر نمی زنند . توصیه می کنم برای خوندن مطالبی که در اونجا گذاشته میشه حتما سری بزنید .
مراحل زیر رو همراه با تصاویر انجام بدبد .
- در نوار ابزار بالای محیط 3DsMax ، گزینه Customize رو انتخاب و از منوی ظاهر شده روی پایینترین فاکتور یعنی Pereferences کیلیک کنید .

-حالا در کادر Preferences Settings روی تب Viewports کیلیک کرده وگزینه Configure Driver رو انتخاب کنید .

- 1 : استفاده از DirectX یرای نگه داشتن مدلهای مش بصورت کَش
2 : زوایایه سه کنج را بصورت پهنتر از قبل نشان می دهد تا در فواصل دور محو نشوند .
3 : چگونگی Refresh کردن محیط Viewport
4 : نرم کردن خطوط داخل Viewport که مشابه همان Antialiasing در بازیها عمل می کنه و مانع شکسته یا پله پله شدن خطوط روی مدل در viewport میشه که کاربرد خوبی در مرتب نشون دادن Wire مدل داره .
مقدار این گزینه رو روی بیشترین مقدار ممکن بذارید .
5 : سایز نمایش تکسچر Background رو تعیین می کنه که روی 1024 تنظیم کنید .
6 : نحوه نمایش تصاویر Viewport وقتی که از دید دور هستند .
تمام تنظیمات رو مثل تصاویر بذارید تا تاثیر اون رو در کارتون ببینید ، فقط باید یک بار مکس رو ببندید و مجددا بازش کنید تا تنظیمات اجرایی بشن .
در پست بعدی تنظیمات Max و MentalRay رو برای رندر RealTime در Viewport مینویسم تا دیگه نیاز نباشه برای هر چیزی مرتباً تست رندر بزنید
موفق باشید
