تله مديسن - كامپيوتر و پزشكي

sinakhan

Member
با سلام

med%20infor.gif


http://www.iranhealers.com/modules.php?name=Content&pa=list_pages_categories&cid=8


انتقال و جابجائي برخي از بيماران چون نوزادان ، خانمهاي باردار،بيماران قلبي،بيماران داراي شکستگي،سالمندان و... به بيمارستان يا مطب براي معاينه و ويزيت عملي مشکل و برخي اوقات خطرناک است. بطورمثال آوردن نوزادان به بيمارستان به علت محيط آلوده آن ممکن است باعث ابتلاء نوزاد به امراض خطرناکي شود و يا جابجايي غير اصولي بيمار توسط همراهان صدمات جبران ناپذيري در پي داشته باشد. آيا راه حلي عملي براي اين مشکلات وجود دارد؟

پاسخ اين پرسش در يک کلمه است: Telemedicine اين علم و تکنولوژي مدرن به پزشکان امکان مي دهد بيماران خود را در خانه بيمار از راه دور از طريق کامپيوتر و شبکه هاي ارتباطي چون اينترنت ويزيت و درمان کنند وتصويروصداي بيمار،علائم حياتي و حتي پارامترهاي تخصصي لازم را دريافت و توصيه هاي لازم راصادر کنند.








در نتيجه تاخير در درمان به حداقل مي رسدونياز به جابجايي بيمار برطـرف مي شـودو در هزينه هاي ناشي ازحمل ونقل بيمارنيزصرفه جويي مي گردد ونيزدرهزينه هاي ناشي ازحمل ونقل بيمارنيزصرفه جويي مي شود.از اصطلاحات Telehealth ، Telecare ، eHealth و Online Health نيز گاهي به عنوان مترادف Telemedicine استفاده مي شود. از اواسط دهه 1990 ميلادي بحث Telemedicine در اروپا وامريکا شروع شده است و آينده بسيار پررونق و درخشاني براي آن پيش بيني مي شود،بنابراين از همين لحظه پزشکان بايد خود را آماده حضور همه جانبه کامپيوتر و تکنولوژي اطلاعات در حرفه خويش کنند،همانطور که در بسياري از زمينه هاي ديگر کامپيوتر و اطلاعات نقشي غيرقابل انکاردارد.درTelemedicineاز کامپيوتر واينترنت (تکنولوژي اطلاعات)بطور گسترده اي استفاده ميشود، لذا کادر علوم پزشکي در گام نخست بايد با اصول و مباني تکنولوژي اطلاعات آشنا شوند تا بتوانند علاوه بر استفاده از مزاياي بي همتاي دنياي کامپيوتر و اينترنت ،خدمات Telemedicine را نيز در اختيار بيماران خود قرار دهند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا