anar2010
Banned
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]در حالی که این روزها همهی نگاهها به جنگ داخلی مصر معطوف شده ، اما احتمالا برایتان جالب خواهد بود بدانید یک جنگ تمام عیار نیز بین دو غول بزرگ جستجوی اینترنتی یعنی Google و Bing آغاز شده است ![/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]گوگل ابتدا در ماه می سال 2010 به این حقه مظنون میشود. در اکتبر 2010 که نتایج جستجوی بینگ عینا و بی هیچ تفاوتی مانند گوگل بود، گوگل تصمیم میگیرد که با یک عملیات ضربتی ثابت کند که مایکروسافت واقعا پشت تمام این تقلید از نتایج جستجوی گوگل است.[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]برای اثبات این موضوع گوگل تصمیم میگیرد تا با دستکاری در نتایج جستجو و استفاده از تکنیکی که با نام ظرف عسل از آن نام برده میشود این موضوع را اثبات کند.[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]برای این منظور گوگل از 20 تن از مهندسان خود میخواهد تا در تاریخ 17 دسامبر با دستکاری در سورس کد جستجوی خود برای یک سری کلمات کاملا بیمعنی و نامفهوم نتایج خاصی را در نظر بگیرند.[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]به طور مثال اگر عبارت vjkhsdgfjsdhgfsdf را در هر موتور جستجویی جستجو کنید هیچ نتیجهای را یافت نخواهد شد.[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]حالا با استفاده از تکنیک ظرف عسل گوگل کاری کرد تا برای برخی عبارت نامفهوم این چنینی نتایج مربوط به یک موضوع خاص نمایش داده شود !
مثلا با جستجوی عبارت vjkhsdgfjsdhgfsdf نتایجی مربوط به یک حیوان خاص نمایش داده شود ![/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]حالا کافی بود گوگل کمی منتظر بماند تا شکار در ظرف عسل تهیه شده به دام بیافتد ![/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]طولی نکشید که این اتفاق افتاد …[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]در تاریخ 31 دسامبر جستجوی همان عبارات نامفهوم در موتور جستجوی Bing نیز همان نتایجی را نشان میداد که گوگل تنظیم کرده بود ![/FONT]
منبع:شاهواره
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]داستان از این قرار بود که گوگل از حدود 10 ماه پیش به نتایج موتور جستجوی Bing شرکت مایکروسافت مظنون میشود ، چرا که نتایج جستجوی بسیاری از کلمات و عبارات نمایش داده شده در موتور جستجوی Bing کاملا مشابه با نتایج جستجوی همان عبارت در Google بود ![/FONT] [FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]گوگل ابتدا در ماه می سال 2010 به این حقه مظنون میشود. در اکتبر 2010 که نتایج جستجوی بینگ عینا و بی هیچ تفاوتی مانند گوگل بود، گوگل تصمیم میگیرد که با یک عملیات ضربتی ثابت کند که مایکروسافت واقعا پشت تمام این تقلید از نتایج جستجوی گوگل است.[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]برای اثبات این موضوع گوگل تصمیم میگیرد تا با دستکاری در نتایج جستجو و استفاده از تکنیکی که با نام ظرف عسل از آن نام برده میشود این موضوع را اثبات کند.[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]برای این منظور گوگل از 20 تن از مهندسان خود میخواهد تا در تاریخ 17 دسامبر با دستکاری در سورس کد جستجوی خود برای یک سری کلمات کاملا بیمعنی و نامفهوم نتایج خاصی را در نظر بگیرند.[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]به طور مثال اگر عبارت vjkhsdgfjsdhgfsdf را در هر موتور جستجویی جستجو کنید هیچ نتیجهای را یافت نخواهد شد.[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]حالا با استفاده از تکنیک ظرف عسل گوگل کاری کرد تا برای برخی عبارت نامفهوم این چنینی نتایج مربوط به یک موضوع خاص نمایش داده شود !
مثلا با جستجوی عبارت vjkhsdgfjsdhgfsdf نتایجی مربوط به یک حیوان خاص نمایش داده شود ![/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]حالا کافی بود گوگل کمی منتظر بماند تا شکار در ظرف عسل تهیه شده به دام بیافتد ![/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]طولی نکشید که این اتفاق افتاد …[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]در تاریخ 31 دسامبر جستجوی همان عبارات نامفهوم در موتور جستجوی Bing نیز همان نتایجی را نشان میداد که گوگل تنظیم کرده بود ![/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]این تست به خوبی اثبات کرد که مایکروسافت به نحوی در حال سرقت اطلاعات موتور جستجوی گوگل است و از نتایج آنها برای موتور جستجوی خود استفاده میکند .[/FONT] [FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]نکته جالب توجه آنکه شرکت مایکروسافت نیز تا این لحظه این ادعای گوگل را تکذیب نکرده و تنها با گفتن این جمله که “ما برای امتیازدهی و نمایش نتایج عبارت جستجو شده از پارامترهای گوناگونی استفاده میکنیم” بسنده کرده و این فکر را به ذهن متبادر میسازند که ردیابی نتایج گوگل نیز یکی از همین پارامترهاست![/FONT] [FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
منبع:شاهواره