تفاوت کارتهای گرافیک Workstation و Gaming در کارهای گرافیکی

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
سلام به همه دوستانم

مقاله ای که پیش روی شما دوستان قرار دارد، حاصله چند ماه تحقیق بنده و چندی از همکاران هست در رابطه با اختلاف کارت های گرافیک Workstation با Gaming و در مجموع قابلیت ها و امکاناتی که این نوع خاص از کارتهای گرافیک برای کاربرانه حرفه ای به ارمغان می آورند است .
:rose:

این مقاله تقدیم می شود به انجمن تخصصی گرافیک مجید آنلاین و استفاده از این مقاله با ذکر نام این انجمن بلامانع می باشد .

کاربرانی که کار سه بعدی انجام می دهند و با توانایی نرم افزارهای مجازی ساز آشنا هستند و می دانند که استفاده از سخت افزارهای مناسب برای انجام این کار تا چه حد می تواند مهم باشد ،مخصوصا در شرایط کاری سنگین و پروژه های بلند مدت انیمیشن که زمان و کیفیت بسیار فاکتور با اهمیتی هست .
در این راستا کارت گرافیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است و می تواند تاثیر زیادی در کل پروژه داشته باشد ،برای همین ،انتخاب یک کارت گرافیک مناسب، نیازبه مطالعه و دانش کافی دارد تا با خرید یک کارت گرافیک متناسب، راندمان را افزایش دهیم .
حال سوال اینجاست که آیا کارتهای گرافیک معمول یا به اصطلاح Gaming می توانند نیاز مارا تامین کنند ؟
جواب تا حد زیادی خیر است ! زیرا به گفته شرکتهای تولید کننده این کارتها و شرکتهای تولید کننده نرم افزارهای گرافیکی ،کارتهای گرافیک Gaming مخصوص تصاویری هستند که به واسطه موتورهای بازی مختلف به نوعی رندر شده اند و در واقع کارتهای گرافیک Gaming فقط محاسباتی را انجام می دهند که برای آنها تعیین شده و خود قدرت ساخت را ندارند .
باید به این نکته هم اشاره کرد که بهترین کارتهای گرافیک نوع Gaming در بسیاری از مواقع در نرم افزارهای گرافیکی ،مخصوصا سه بعدی ساز ، تقریبا بطور کامل بیکار هستند در حالی که در همین زمان پردازنده اصلی با تمام قدرت در حال انجام محاسبه است !

281e88ca781d4dec8b88.jpg


دلیل این امر هم واضح است ، GPU در این کارتها واحد محاسباتی برای انجام این امور ندارد و برای همین هم نام Gaming را روی آنها گذاشته اند .
در مواقعی که دستگاهی با کارت گرافیک Gaming در اختیار نرم افزار قرار می گیرد ، به دلیل نبود واحد محاسباتی اختصاصی در بسیاری از امور ،این محاسبات به CPU واگذار شده تا با الگریتم های غیر تخصصی در این زمینه ، محاسبات را انجام دهد که مشخصا کاری غیر منطقی از دید دستگاه به حساب می آید .در این راستا شرکتهای تولید کننده کارتهای گرافیک دست به تولید نوعی خاص از کارتهای گرافیک که برای این مقاصد بهینه شده اند زدند که Workstation نام دارند که این کارتها در شرکت nVidia با نام Quadro و محصولات این رده را در ATI با نام FireGL و FirePro می شناسند .

b9b3ac63ae74473ea2ef.jpg


701479ad075d449499f6.jpg


درست است که پردازنده های کنونی داری قدرت بالایی هستند ولی چون برای این نوع خاص از محاسبات ساخته نشده اند ، قسمتی از دستورات محوله را با انجام سیکل های کاری اضافی انجام داده و در برخی محاسبات پیچیده مثل شبیه سازی ها دچار مشکل می شوند .
این کارتها با تمرکز کامل در انجام محاسبات پیچیده گرافیکی ، خلاء به وجود آمده را برطرف کرده اند .

در زیر به قابلیتهای این نوع از کارتهای در امور گرافیکی می پردازیم .


- VRam در این نوع از کارتها ، در امور گرافیکی ، همچون VRam برای بازی ها عمل می کند . یعنی همانطور که در بازی ها ، تکسچر روی رم کارت گرافیک ذخیره می شود و در صورت تمام شدن مقدار تعیین شده برای این کار از رم اصلی دستگاه استفاده می شود ، در کارتهای Workstation تکسچرها روی رم کارت گرافیک ذخیره می شود که این امر با در نظر گرفتن سرعت بسیار بالاتر و کاهش سیکل کاری ، باعث افزایش راندمان در کارهایی که نیاز به استفاده از تکسچرهایی با کیفیت بالا و تعداد زیاد دارند می شود .
در واقع استفاده از رم اصلی دستگاه برای ذخیره تکسچرها مثل این می ماند که در حین انجام بازی ،کارت گرافیک با کمبود VRam مواجه شده و مجبور به استفاده از رم اصلی دستگاه شود که نتیجه این امر کند شدن و پرش تصویر در حین بازی می شود !

- عموم کارتهای Workstation، این توانایی را دارند تا تصاویر را در چند مانیتور و بصورت مجزا یا یکپارچه در سایزهای بسیار بالا مثل 3800 پیکسل در 2400 پیکسل به نمایش بگذارند که طبیعتا جزئیات زیادی را می توان دید .

- انتقال بسیار سریعِ تکسچرهای سه بعدی در محیط های اینتراکتیو که باعث نمایش محیط های گسترده و با سرعت کافی در این نوع از محیط های سه بعدی می شود .

- استفاده سریع از تکسچرهای بسیار قولاسای 8k و انجام زوم و پن روی این تصاویر در حین پردازش .

- استفاده از Shader Model 4.0 برای محاسبات بسیار دقیق و واقعی سایه ها در ورتکسها و پیکسل ها و محاسبات بسیار دقیق در اینترفیس OpenGL و DirectX 10 به بعد که توانایی های بسیار متنوعی رو در اختیار گرافیست ها قرار می دهد .

- استفاده گسترده ازهسته های CUDA و Stream در GPU برای محاسبات موازی در پردازش ، همچون Ray tracing و Render RealTime مخصوصا در محیط ViewPort و محیط های Interactive .
همانطور که می دانید چند سالی هست که شرکتهای nVidia و ATI در پی استفاده از GPU به جای CPU در اموری چون تبدیل فایلهای گرافیکی و محاسبات Tessillation در بازی ها هستند که در یک مقایسه جالب که توسط nVidia انجام شده ، مشخص شد که این قابلیت می تواند تا 10 برابر سریعتر از CPU های جدید کارهایی این چنینی را انجام دهند ! و این امر هم به دلیل انجام موازی محاسبات می باشد که در بعضی مدلهای پیشرفته تا بیش از 1000 هسته محاسباتی CUDA و Stream در GPU وجود دارد !

10b81b3417da42d58933.jpg


باید اضافه کنم که این برنامه ها که از هسته های CUDA و Stream می توانند استفاده کنند به زبان C نوشته می شوند .
به گفته شرکتها بزرگ Autodesk ، Adobe و بسیاری دیگر از شرکتهای تولید نرم افزارهای گرافیکی ، استفاده هرچه بیشتر از این نوع پردازش موازی در راس کارهای آنها قرار گرفته و به بیان دیگر در سری جدید نرم افزارهای 3DsMaxو Maya و همچنین Adobe Suite CS5 از هسته های CUDA و Stream در GPU استفاده بیشتری می شود و این روند در ورژنهای بعدی ادامه و افزایش خواهد داشت .


این مقاله ادامه دارد....

موفق باشید :rose:
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
ادمه مقاله....

ادامه مقاله...

- استفاده این کارتها از استاندارد جدید 32bit Floating Point برای تصاویر
احتمالا باید دیده باشید که در موتورهای رند یا در Photoshop از این اصطلاح برای تصاویر استفاده می کنند که اگر فعالش کنید یا در موقع رندر این گزینه رو انتخاب کرده باشید ، تغییری اتفاق نمی افتد ! دلیل امر این هست که این کارتها قسمتی سخت افزاری برای این مورد دارند که در کارتهای Gaming نسیت .
حالا سوال اینجاست که چه کاربردی دارد ؟ به گفته nVidia ،تصاویری که بصورت 32 بیتی شناور هستند ، دارای کیفیت و دقتی بالاتر در پردازش اموری چون سایه زنی (Shading) ، ف ی ل ت... :snap: (به خاطر مسائل جانبی ! نام این گزینه بیان نمیشه تا سایت رو باز چیز نکنند :mad:) ، تکسچرینگ و کامپوزیت هستند و به گفته ATI ، تصاویری که به این صورت ایجاد می شوند به شکل بی سابقه ای در پردازشهای ویژوال افکت باکیفیت هستند! "Enables unprecedented rendered image quality for visual effects processing. "

-امکان کامپرس کردن پیشرفته رنگها بصورت سخت افزاری
دارا بودن چندین Pipeline یا خط لوله سخت افزاری و "early z-culling "برای این موضوع که باعث افزایش قابل توجه پهنای باند ارتباطی میان VRam (رم کارت گرافیک) و GPU می شود .


-توانایی بالا در طراحی شیدر به زبان C
این قابلیت که برنامه نویسی برای OpenGL هست امکانات بسیار متنوع و قدرتمندی را برای گرافیست ها به ارمغان می آورد که کاربردهای کسترده ای در رندرهای RealTime و نرم افزارهای علمی و MCAD - DCC دارد .

این مقاله ادامه دارد....
:rose:
 

Ultra3D

Well-Known Member
حالا با کارت گرافیک 4850x2 تو مکس 2011 می شه کارایی خوبی ازش دید!؟
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
جواب

حالا با کارت گرافیک 4850x2 تو مکس 2011 می شه کارایی خوبی ازش دید!؟

سلام
در مورد این سوال حتما یه تاپیک می ذارم تا از کارتهای گرافیک Gaming هم بشه استفاده کرد ، البته مقدار این استفاده کم هست ولی از بیکار بودن کارت گرافیک بهتر هست :wink:

موفق باشید :rose:
 

Ultra3D

Well-Known Member
ای وای یعنی چی که مقدارش کمه ؟؟؟
400 هزار تومن رفت تو پاچم!!!:-?
لطفا ً یکمی بهم امید بده ... سکته می کنمااا ... :cry:
 

fnavid63

Member
تعداد CUDACORE کارت گرافیک GTX480 نزدیک به 480 هستش در صورتی که بهترین مدلهای کوادرو 240 تا هست کوادرو ها فقط SHADER دارن حالا به نظر من بستگی به نوع طراحی و نمایش رندر داره چون اگر بخای انیمیشن رندر بگیری که فقط رم و سی پی یو میخواد ولی اگر بخای پیریویو بگیری معلوم نیست کدوم سریعتره!!

http://en.wikipedia.org/wiki/Nvidia_Quadro

http://www.gpureview.com/show_cards.php?card1=627&card2=508
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
تعداد CUDACORE کارت گرافیک GTX480 نزدیک به 480 هستش در صورتی که بهترین مدلهای کوادرو 240 تا هست کوادرو ها فقط SHADER دارن حالا به نظر من بستگی به نوع طراحی و نمایش رندر داره چون اگر بخای انیمیشن رندر بگیری که فقط رم و سی پی یو میخواد ولی اگر بخای پیریویو بگیری معلوم نیست کدوم سریعتره!!

http://en.wikipedia.org/wiki/Nvidia_Quadro

http://www.gpureview.com/show_cards.php?card1=627&card2=508

سلام دوستان
fnavid63 جان ، اینکه کارتهای جدید 480GTX دارای تعداد بیشتری هسته CUDA هستند مطرح نیست .موضوع نحوه استفاده از این هسته هاست . لازم دقت داشته باشیم که کارتهای Gaming کلا برای بازی و رندر تصاویر برنامه ریزی شده توسط موتورهای بازی طراحی شدند و ندرتا از این هسته ها در امور طراحی میشه استفاده کرد .دلیل این امر هم تفاوت بین این هسته ها در کارتهای گرافیک Gaming و Workstation هست .در ضمن استفاده از این هسته ها کاملا به نرم افزار بستگی داره .
در واقع درست هست که نام این هسته ها CUDAو Stream هست ولی مکانیزم عملشون در این دو نوع از کارتها متفاوت هست و نوع ورودی اطلاعاتشون هم متفاوت .

موفق باشید :rose:
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
خیلی ممنون دوست عزیز بسیار استفاده کردم

خواهش می کنم ، خوشحالم که مطالب برای دوستان قابل استفاده و مفید بوده .
عالیه baloot جان..

بابت زحمتی که برای این بخش میکشی ازت ممنونم ..

نظر لطفتونه آقا ایمان ، کجا هستین شما آقا ؟ خدایی نکرده مشکلی که پیش نیومده ؟ آخه به حضور شما عادت کردیم .

موفق باشین
:rose:
 

Sherlock_Holmes

Active Member
نظر لطفتونه آقا ایمان ، کجا هستین شما آقا ؟ خدایی نکرده مشکلی که پیش نیومده ؟ آخه به حضور شما عادت کردیم .

موفق باشین

هستم عزیزم... همه پستها رو هم میخونم..
فرصت پست زدنم متاسفانه کم شده..
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
جواب

من يه vaio fw 490 jgb دارم از كجا بدونم كارت گرافيك ورك يا گيم؟

سلام دوست من

مشخصات دستگاه شما این هست :

Processor: Intel® Core™2 Duo 2.8 GHz, 6MB L2 Cache Memory: 4 GB DDR2 HDD: 320 GB SATA Graphics: ATI® 4650 1.0 GB Dedicated up to 2.5 GB Display: LCD 16.4" WXGA Optical Drive: Blu-Ray Other: Lan, WiFi, HDMI, Webcam, Bluetooth + VISTA​

و همونطور که می بینید دارای یک کارت گرافیک خوب در رده Gaming هست . (ATI 4650)

موفق باشید :rose:
 

www_3d_boy3

Well-Known Member
اره ولي آخ چرا اينا بايد روي يه دستگاهي كه واسه كار طراحي شده كارت بازي بذارن؟:mad:
 

Ultra3D

Well-Known Member
اره ولي آخ چرا اينا بايد روي يه دستگاهي كه واسه كار طراحي شده كارت بازي بذارن؟:mad:

نه کی شرکت sony گفته این لپ تاب ها برای کار های 3 بعدی و انیمیشن هست

تنها لپتاب هایی که دیدم برای این کارا ، DELL Latitude هست که اون هم سری 6000 که پردازنده قوی با کارت گرافیک های Qoudro  داره!
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
کارتهای مخصوص امور گرافیکی یا Workstation

سلام دوستان

فکر می کنم کمی در مورد کارتهای Workstation سوءتفاهم هست

امور گرافیکی شاخه ها و ضمینه های بسیار زیادی داره . این درست هست که در برخی موارد و کاربردهای بسیار پیشرفته شما ، برای استفاده کامل از توانایی های این نوع کارتها باید ورژنهای بسیار خاص و با هماهنگی شرکت تولید کننده تهیه کرد ولی این نوع امور بیشتر در صنعت و مسائل علمی و شبیه سازیهای بسیار دقیق علمی مثل برخورد زیر واحد های اتمی با یکدیگر (مانند چیزی که در پروژه ای در مرز سوئیس و فرانسه در حال انجام هست) و یا محاسبات برخورد و انفجار سوپرنوا ها اتفاق می افته کاربرد داره :shock:

برای کارهایی که ما انجام میدهیم همان درایور ها کافی هست و در سراسر دنیا هم همینطور هست .

نمونه هایی رو بیان می کنم .

همونطور که دوستان در آموزشی شرکت Binary Divinity به نام The Modeling of Chaos دیدند ، توسط یک کارت Workstation توانست Bump , Dispalce , NormalBump و انعکاسات روی صورت مدل رو در Viewport

من شخصاً با یک کارت 3600 Qaudro کار کردم . دوستانی که در نمایشگاه الکامپ امسال در محل دائمی نمایشگاه ها شرکت کردند احتمالا به دومین ساختمان غرفه ها که رفته بودند ، با شرکتی مواجه میشدند که در کارش فروش دستگاه های Workstation بود .دستگاهی رو برای تست عمومی در اختیار مخاطبان قرار می داد تا باهش کار کنند و تواناییه یک دستگاه ویژه عمور گرافیکی رو ببیند .
مشخصات دستگاه جالب بود .

32گیگ رم DDR3 بافر دار و از نوع ECC
2 عدد پردازنده Xeon 5100 با 8 هسته
1 کارت گرافیک 3600 Quadro

یه محیط بسیار شلوغ از یک کاخ بود با تعداد بسیار زیادی نور ، تا دلتون بخواد مدلهای آرچیتکتال توش بود .مجموع فیسهای کل پلان 58.000.000 بود :shock::shock::shock:

اول که موس رو دست گرفتم گفتم الان هست که دستگاه هنگ کنه ولی انگار با یک محیط خالی طرف بودم !!! هیچ لگی در کار نبود !!! :-?

وقتی وارد تنظیم مشخصات Viewport شدم تا ببینم اگر تنظیمات نور و سایه رو در Viewport روشن کنم، چی میشه ، در کمال تعجب با تنظیماتی برای انعکاس و شفافیت هم روبرو شدم ! همچیز رو روشن و روی بهترین کیفیت گذاشتم . بعد از چند لحظه احساس کردم با محیطی رندر شده در Viewport روبرو هستم ! حتی انعکاس لوسترهای کاخ در کف سرامیکی دیده مشد .تمام نور ها کاملا مشخص و سایه ها کامل بود . حتی تاثیر رنگ نور ها در هم نیز قابل رویت بود .

ik452epmtgtmdqgd82uj.jpg


متاسفانه تاثیر Caustics قابل رویت نبود و همچنان برای دیدن صحیح آن باید رندر گرفت . باید اعتراف کنم واقعا کار با اون دستگاه لذت بخش بود و حتما روزی دستگاهی با این کیفیت رو برای کارم تهیه خواهم کرد . قیمت کل دستگاه نزدیک 5.500 بود و برای شرکت HP .

در ضمن از تواناییه این کارتها در امور گرافیکی از قبیل کلیه محصولات شرکت Adobe نباید گذشت . دوستانی که از نرم افزارهای تدوین مثل Premiere یا جلوه های ویژه مثل After Effect استفاده میکنند و حتی Photoshop ، استفاده یسیار زیادی می تونند از این کارت ها بکنند .

6gcklylcghzzy45ga8.jpg


در مجموعهء CS5 از شرکت Adobe ،موتور رندری اضافه شده به نام Mercury که توان استفاده از این نوع کارتها و همچنین چند نوع از کارتهای رده بالای Gaming شرکت
ببیند و نیازی به گرفتن رندر و اتلاف وقت نبود .nVidia رو هم داره (ایشالا به زودی و بنا به درخواست دوستان نحوه اضافه کردن کارتهای گیمینگ به موتور Mercury رو بیان میکنم)

موفق باشید :rose:
 
آخرین ویرایش:

.:taymaz:.

مدیر انجمن‌ها
خوب الان یه کارت خوب workstation اگه بخوایم بخریم کدوم مدل و برند رو پیشنهاد میدین؟برای کارای 3بعدی
 

Ultra3D

Well-Known Member
سلام بلوط جان
ممنون از اطلاعاتی که در اختیار ما می گذاری

درباره کارت های گرافیکی من به یک گزینه ای برخورد کردم و می خوام ببینم واقعا حقیقت داره !

تقریبا مطمئن هستم که از لحاظ سخت افزاری یک کارت گرافیک گیم با workstation برابره و فقط رابط نرم افزاری آن ها با هم فرق داره
یعنی گیم ها با دایرکس کار می کنن و workstation ها با openGL

تو اینترنت چندتا مقاله دیدم که روش عوض کرد رابط نرم افزاری کارت گرافیک های گیم رو نشون می داد و مثلا یک کارت گرافیک 8800 GT به 4700FX تبدیل می شد .... یعنی کامپیوتر اون رو بعد عوض کرد رابط نرم افزاری و نصب درایور مربوطه با اون مدل می شناسه

طف خودش می گفت که تو کارایی فرق می کنه و بالا می ره ولی...

واقعا چه قدر کارایی بالا می ره ؟ .... به اندازه یک 4700 FX واقعی کار می کنه ؟ 
 

AiDiN_TiNY

Member
سلام دوستان

فکر می کنم کمی در مورد کارتهای Workstation سوءتفاهم هست

امور گرافیکی شاخه ها و ضمینه های بسیار زیادی داره . این درست هست که در برخی موارد و کاربردهای بسیار پیشرفته شما ، برای استفاده کامل از توانایی های این نوع کارتها باید ورژنهای بسیار خاص و با هماهنگی شرکت تولید کننده تهیه کرد ولی این نوع امور بیشتر در صنعت و مسائل علمی و شبیه سازیهای بسیار دقیق علمی مثل برخورد زیر واحد های اتمی با یکدیگر (مانند چیزی که در پروژه ای در مرز سوئیس و فرانسه در حال انجام هست) و یا محاسبات برخورد و انفجار سوپرنوا ها اتفاق می افته کاربرد داره :shock:

برای کارهایی که ما انجام میدهیم همان درایور ها کافی هست و در سراسر دنیا هم همینطور هست .

نمونه هایی رو بیان می کنم .

همونطور که دوستان در آموزشی شرکت Binary Divinity به نام The Modeling of Chaos دیدند ، توسط یک کارت Workstation توانست Bump , Dispalce , NormalBump و انعکاسات روی صورت مدل رو در Viewport

من شخصاً با یک کارت 3600 Qaudro کار کردم . دوستانی که در نمایشگاه الکامپ امسال در محل دائمی نمایشگاه ها شرکت کردند احتمالا به دومین ساختمان غرفه ها که رفته بودند ، با شرکتی مواجه میشدند که در کارش فروش دستگاه های Workstation بود .دستگاهی رو برای تست عمومی در اختیار مخاطبان قرار می داد تا باهش کار کنند و تواناییه یک دستگاه ویژه عمور گرافیکی رو ببیند .
مشخصات دستگاه جالب بود .

32گیگ رم DDR3 بافر دار و از نوع ECC
2 عدد پردازنده Xeon 5100 با 8 هسته
1 کارت گرافیک 3600 Quadro

یه محیط بسیار شلوغ از یک کاخ بود با تعداد بسیار زیادی نور ، تا دلتون بخواد مدلهای آرچیتکتال توش بود .مجموع فیسهای کل پلان 58.000.000 بود :shock::shock::shock:

اول که موس رو دست گرفتم گفتم الان هست که دستگاه هنگ کنه ولی انگار با یک محیط خالی طرف بودم !!! هیچ لگی در کار نبود !!! :-?

وقتی وارد تنظیم مشخصات Viewport شدم تا ببینم اگر تنظیمات نور و سایه رو در Viewport روشن کنم، چی میشه ، در کمال تعجب با تنظیماتی برای انعکاس و شفافیت هم روبرو شدم ! همچیز رو روشن و روی بهترین کیفیت گذاشتم . بعد از چند لحظه احساس کردم با محیطی رندر شده در Viewport روبرو هستم ! حتی انعکاس لوسترهای کاخ در کف سرامیکی دیده مشد .تمام نور ها کاملا مشخص و سایه ها کامل بود . حتی تاثیر رنگ نور ها در هم نیز قابل رویت بود .

ik452epmtgtmdqgd82uj.jpg


متاسفانه تاثیر Caustics قابل رویت نبود و همچنان برای دیدن صحیح آن باید رندر گرفت . باید اعتراف کنم واقعا کار با اون دستگاه لذت بخش بود و حتما روزی دستگاهی با این کیفیت رو برای کارم تهیه خواهم کرد . قیمت کل دستگاه نزدیک 5.500 بود و برای شرکت HP .

در ضمن از تواناییه این کارتها در امور گرافیکی از قبیل کلیه محصولات شرکت Adobe نباید گذشت . دوستانی که از نرم افزارهای تدوین مثل Premiere یا جلوه های ویژه مثل After Effect استفاده میکنند و حتی Photoshop ، استفاده یسیار زیادی می تونند از این کارت ها بکنند .

6gcklylcghzzy45ga8.jpg


در مجموعهء CS5 از شرکت Adobe ،موتور رندری اضافه شده به نام Mercury که توان استفاده از این نوع کارتها و همچنین چند نوع از کارتهای رده بالای Gaming شرکت
ببیند و نیازی به گرفتن رندر و اتلاف وقت نبود .nVidia رو هم داره (ایشالا به زودی و بنا به درخواست دوستان نحوه اضافه کردن کارتهای گیمینگ به موتور Mercury رو بیان میکنم)

موفق باشید :rose:

:shock::shock::shock:

برادر اگه میشه مشخصات اون شرکت و مشخصات کامل سیستم و قیمت رو همینجا یا pm کنید برام:sad:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا