تفاوت سایت های داینامیک و استاتیک

static-vs-dynamic-website.jpg


وب سایت های داینامیک (Dynamic)، وب سایت هایی هستند در آن ها همواره باید تغییر اطلاعات و محتویات موجود در وب سایت انجام پذیرد و به این ترتیب نیازمند طراحی و توسعه مداوم می باشند. وب سایت های داینامیک معمولا دارای هزینه طراحی و نگه داری بیشتری می باشند؛ البته وب سایت های داینامیک برای به روز رسانی و اعمال تغییرات در داده ها نیاز به هزینه ندارند و این کار در سایت های داینامیک به آسانی انجام می پذیرد.

این در حالی است که سایت های استاتیک ، نیازی به تغییر در اطلاعات و داده های موجود در سایت ندارند و به روز رسانی اطلاعات در این نوع سایت ها به ندرت صورت می گیرد؛ به همین دلیل هزینه های طراحی و نگه داری این وب سایت ها نسبت به وب سایت های داینامیک کم تر می باشد. اما در صورت نیاز به تغییر اطلاعات و داده های موجود در وب سایت های استاتیک باید هزینه ای را به طراح سایت پرداخت نمایید تا به این ترتیب به روز رسانی های مورد نظر شما در سایت استاتیک انجام شود؛ زیرا انجام به روز رسانی در سایت های استاتیک نیازمند دانش و مهارت در زمینه ارتباط با پایگاه داده مورد استفاده در سایت می باشد و به همین دلیل بهتر است این کار توسط طراح سایت انجام پذیرد و کدنویسی در سایت های استاتیک یا همان سایت های ایستا توسط کد های html انجام می شود.





در این مقاله به بیان برخی از تفاوت های عمده موجود میان سایتهای داینامیک و استاتیک می پردازیم:

  • هزینه نگهداری و همچنین به روز رسانی و بک آپ گیری در وب سایت های استاتیک زیاد می باشد؛ البته هزینه طراحی سایت اولیه در این وب وبسایت ها کم تر از وب سایت های داینامیک می باشد.
  • وب سایت های داینامیک دارای یک پنل برای مدیریت محتوا می باشند و به روز رسانی اطلاعات در این وبسایت ها آسان تر از وبسایت های استاتیک می باشد.
  • در سایت های داینامیک سطح دسترسی های مختلفی را می توان برای کاربران و مدیران تعریف نمود و هر فرد می تواند با توجه به سطح دسترسی خود، از این سایت ها استفاده نماید.
  • وب سایت های داینامیک را با استفاده از زبان های برنامه نویسی پیشرفته طراحی می کنند و این ویژگی منحصر به فرد موجود در وبسایت های داینامیک سبب به روز رسانی آنلاین محتوا می گردد. در صورتی که در وب سایت های استاتیک تنها اطلاعاتی که در کدنویسی آن ها وجود دارد نمایش داده می شود و این سایت ها قابلیت به روز رسانی خودکار داده ها و اطلاعات را ندارند.
  • به روز رسانی مداوم وبسایت های داینامیک سبب کسب رتبه بالاتری در گوگل برای این سایت ها می گردد. وب سایت های داینامیک همچنین برای استفاده در شرکت های تجاری و سازمان های مختلف نیز مفید می باشند و در این نوع سازمان ها برای به روز رسانی مداوم اطلاعات نیاز به طراحی سایت های داینامیک یا پویا می باشد و استفاده از وب سایت های داینامیک به دلیل انعطاف پذیری و قابلیت های بی نظیر موجود در این سایت ها همواره توصیه می گردد.


منبع: طراحی سایت پارس وب دیزاین
 

جدیدترین ارسال ها

بالا