تغییر سایز یه کاراکتر ریگ شده!

hollow

Member
سلام
من یه کاراکتر ریگ شده رو که می خوام کوچیک کنم همه چیزش به هم می ریزه و داغون می شه ...
چی کار باید بکنم؟

ممنون :rose:
 
دوست عزیز ما هم به فوتبال علاقه داریم ولی اینجا جاش نیست. فوتبال چه ربطی به انیمیشن داره؟
 

hollow

Member
ببین یه راهش اینه که bone ها یا همون اسکلت کاراکترتو convert to edit poly کنی. بعدش میتونی به صورت همیشگی تغیر سایز بدی

فرقی نداره ... بازم به هم می ریزه ...
----------------------------------------------------


تو بون ادیت مود هم امتحان کردم بازم وقتی کوچیک می کنم همه چیز به هم می ریزه ....
 

arminAnim

کاربر متخصص
دوست عزیز این کار به این سادگیها نیست، بسته به ابزارهایی که موقع ریگ استفاده کردی ، تکنیک های مختلفی برای اسکیل کردن هست، عمومی ترین راهش اینه که همه ی اجزای ریگ باید در نهایت به یک Controller لینک شده باشن که با جابجایی اون کل کاراکتر جابجا بشه و در نهایت اون کنترلر رو Scale کنی _ ولی در کل بشدت کار اعصاب خورد کنیه ،البته اگر ریگت پیچیده باشه
 
Bone اصلي كاراكتر كه با اون جابجا ميشه رو به يه Object ديگه لينك كن و بعد اون Object رو كوچيك و بزرگ كن . :)
 

hollow

Member
اگه امکان داره کاراکترت رو اینجا بزار تا بررسیش کنم
من از مکس 2010 و 2011 استفاده میکنم
ممنون دوست جون :دی
کاراکتر من نیست ... کاراکتر آموزش سی جی آکادمیه ... وقتی فول ریگ شده می خوام باهاش یه انیمیت برم ...
5 مگه ... اگه به نتیجه نرسیدم می ذارم زحمتش با شما ....

دوست عزیز این کار به این سادگیها نیست، بسته به ابزارهایی که موقع ریگ استفاده کردی ، تکنیک های مختلفی برای اسکیل کردن هست، عمومی ترین راهش اینه که همه ی اجزای ریگ باید در نهایت به یک controller لینک شده باشن که با جابجایی اون کل کاراکتر جابجا بشه و در نهایت اون کنترلر رو scale کنی _ ولی در کل بشدت کار اعصاب خورد کنیه ،البته اگر ریگت پیچیده باشه

چون مال آموزشه فکر کنم پیچیده ریگ شده باشه :دی

کل کنترلز ها به چیزی لینک نشده ... یعنی نمی شه کل کاراکتر رو یه جا جا به جا کرد باید پاهاشو جدا تکون بدیم :دی


ممنون که جواب دادید ... اگه راه دیگه ای هم به ذهنتون رسید کمک کنید ...

ممنون
 

arminAnim

کاربر متخصص
ریگ سی جی آکادمی هم دوتاس، اونی که صورتش مرفه و کمرش fk هست ، تا قبل از اینکه از اسکریپت استفاده کنه رو راحت می شه اسکیل کرد، اما بعد اسکریپت دیگه سخته و به عبارتی با اسکیل تنها نمیشه بلکه باید مقادیر اسکریپت هم تغییر بکنه
 

haji3d

New Member
سلام بچه ها
یه کارکتر دارم که با biped ریگ شده . وقتی scale می کنم biped رو ، bone ها درست اسکل می شه ولی mesh کارکتر همه ی skin به هم می ریزه .
یه راهش اینه که دوباره skin کنم ولی باید راه دیگه ایی هم باید باه .
یه Dummy هم parent کردم به bone ها و mesh که bone ها درست scale میشه ولی mesh به هم می ریزه .
ممنون میشم کمک کنین که دوباره skin نکنم این کارکتر رو ، چون وقت زیادی ازم گرفته skin
 

sajad_VFX

Member
سلام،
این کاری که شما میخواین انجام بدین نمیشه، و به دردسرش نمی ارزه، کلا توی انیمیشن کاراکتری که ریگ شد دیگه دفورم کردنش غلطه و به همین خاطر هم راه استانداردی براش وجود نداره، پس برای هر انیمیشن کاراکتر ساخته شده رو کاملا بررسی میکنن تا مشکلی نداشته باشه بعد ریگش میکنن تا مشکل اینجوری پیش نیاد
 

جدیدترین ارسال ها

بالا