تغذیه مفید درمان بواسیر

بیماری بواسیر یکی از بیماری‌های رایج در سنین بزرگسالی است که در خانم‌ها عموما بعد از بارداری اتفاق می‌افتد. درمان بواسیر در اکثر مواقع تنها با درمان‌های خانگی انجام می‌شود و نیاز به جراحی بواسیر نخواهد بود. مواد غذایی و شیوه تغذیه تاثیر بسیار زیادی در درمان بواسیر دارند، اطلاع داشتن از تغذیه مناسب و همچنین تغذیه مفید درمان بواسیر می‌تواند روند درمانی شما را سرعت بیشتری ببخشد. با کلینیک تخصصی درمان بواسیر بیتا همراه باشید.
مواد و خوراکی‌های مناسب برای درمان بواسیر
موارد مختلفی برای درمان بواسیر موجود است. داشتن تغذیه مناسب یکی از اصلی‌ترین پایه‌های درمان بیماری هموروئید است. در این بخش از مقالات وب سایت بیتا کلینیک در رابطه با تغذیه مفید درمان بواسیر اطلاعاتی ارائه خواهیم داد.

خوردن ملین‌ها و دفع آسان مدفوع

می‌دانیم که یکی از عوامل اصلی ایجاد بیماری بواسیر در افراد، یبوست است، این بیماری با ایجاد فشار به ناحیه داخلی مقعد در زمان دفع مدفوع می‌تواند ایجاد کننده بواسیر باشد. در حالت کلی استفاده از مواد خوراکی که باعث ملین شدن معده می‌شود، می‌تواند یکی از عالی‌ترین خوارکی‌ها برای درمان بواسیر باشد.

توجه داشته باشید که خوردن ملین‌هایی مانند انبه به ویژه انبه سبز می‌تواند برای درمان بواسیر خطر آفرین باشد. سعی کنید در دوره درمان بواسیر از این میوه استفاده نکنید.

غذاهای حاوی فیبر

در حالت کلی مواد غذایی که حاوی فیبر هستند می‌توانند درمان کننده مناسبی برای بواسیر باشند. این مواد با دارا بودن فیبر سرشار باعث می‌شوند سیستم گوارشی کارکرد مناسب خود را داشته باشد و به این صورت باعث شود تا خطر افزایش فشار در زمان دفع مدفوع برای بیمار ایجاد نشود.

لازم به توضیح است که استفاده بیش از اندازه از مواد حاوی فیبر نیز می‌تواند خطر آفرین باشد، چرا که مصرف بیش از اندازه فیبر یعنی افزایش میزان مدفوع که این مورد باعث می‌شود بیمار احتیاج بیشتری برای رفتن به سرویس و دفع مدفوع داشته باشد.

مصرف آب به صورت روزانه

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در زمان درمان بواسیر در منزل از آن استفاده کنید، آب است. به وسیله آب خواهید توانست کارکرد سیستم گوارش را سرعت ببخشید و همچنین باعث خواهد شد که دفع مدفوع راحتی داشته باشید. به همین منظور پیشنهاد می‌شود روزانه بیش از 8 لیوان آب مصرف کنید.

صرف وعده‌های غذایی با روغن زیتون


استفاده از روغن زیتون فارغ از ابتلا به بیماری بواسیر می‌تواند برای بدن خواص زیادی داشته باشد. وجود زیتون در غذا به دلیل داشتن آنتی اکسیدان برای درمان بواسیر بسیار مناسب خواهد بود. استفاده کردن از این روغن در وعده‌های غذایی باعث می‌شود تا رگ‌ها حالت ارتجاعی پیدا کنند، همین امر باعث خونریزی کمتر در بیماران مبتلا به بواسیر می‌شود.

خوردن روزانه یک قاشق غذا خوری روغن زیتون می‌تواند به درمان این بیماری کمک شایانی کند. البته در خوردن این روغن نباید به هیچ وجه زیاده روی شود چرا که استفاده زیاد از این روغن باعث اسهال می‌شود.

مصرف برنج، گندم، جو و غلات در بهبود بواسیر
گفتیم که مصرف مواد غذایی فیبردار می‌تواند در بهبود شرایط بیمار مبتلا به بواسیر کمک کننده باشد. مصرف مواد غذایی مانند جو، گندم، برج و دیگر غلات می‌تواند تا حد زیادی سیستم گوارش شما را بهبود ببخشد.

مصرف میوه و تاثیر آن در درمان بواسیر

اگر می‌خواهید شیوه تغذیه مناسبی برای درمان هموروئید در مردان و زنان داشته باشید پیشنهاد می‌شود در سبد غذایی خود حتما میوه را جای دهید. مصرف روزانه میوه می‌تواند علاوه بر آن که کارکرد معده را قوت می‌بخشد، در بهبود محل بواسیر کمک شایانی به شما خواهد کرد. استفاده از سبزیجات هم به دلیل دارا بودن فیبر می‌تواند مفید باشد.

آب نارگیل تسکین دهنده درد ناشی از بواسیر

استفاده کردن از موادی مانند لیدوکایین برای کاهش درد در بواسیر مناسب است، این مواد تنها برای استفاده فوری هستند و نمی‌توان از آن‌ها در هر محیطی استفاده کرد. استفاده کردن از آب نارگیل به دلیل خاصیت بازسازی کننده قوی و همچنین تسکین دهنده درد در بواسیر می‌تواند عالی باشد. مصرف روزانه 2 لیوان آب نارگیل، درمان بواسیر را سریع‌تر خواهد کرد.

مواد و خوراکی مناسب برای درمان بواسیر زیاد هستند، موادی از قبیل استفاده از روغن‌های گیاهی، برخی مواد دارویی مانند آلوئه ورا و موادی از این دست، اگر بواسیر شما در مراحل پیشرفته قرار ندارد می‌توانید در خانه بواسیر خود را درمان کنید.

عمل های زیبایی سینه، شکم و اندام - جراحی عمومی هموروئید و کیست مویی
 

farideh544

New Member

آب برنج دوست دستگاه گوارش​


آب برنج به هضم غذا کمک می‌کند. به این ترتیب که به عملکرد خوب روده ها کمک کرده، از فلور آن محافظت و از نفخ جلوگیری می‌کند. این نوشیدنی همچنین برای مقابله با اسهال و تامین دوباره ی آب بدن موثر است. نتایج پژوهشی که در سال 1995 در مجله ی علمی The Lancet به چاپ رسیده است نشان می‌دهد که برنج و بویژه آب برنج برای درمان اسهال موثر است. برای این کار لازم است که سی گرم برنج را به مدت حدود 30 دقیقه در آب بجوشانید. سپس آن را آبکش کرده و میل کنید. در صورت برطرف نشدن مشکل حتما به پزشک مراجعه کنید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا