تعیین عمق مووی کلیپ

Arash-zr

Member
باسلام خدمت تمام دوستان و اساتید گرامی

سوال من در مورد چگونگی تعیین عمق مووی کلیپ هست ، توی AS2 ما یک دستوری داشتیم به اسم swapDepths که با استفاده از اون عمق یک مووی کلیپ رو مشخص میکردیم(یا به اصطلاح لایه تو رو تایین میکردیم)
ولی من در AS3 نتونستم از این دستور استفاده کنم و با خطا مواجه شدم ،
میخواستم ببینیم مشابه این کد در AS3 وجود داره؟
چطوری عمق و لایه یک مویی کلیپ رو در یک پروژه فلش تعیین کنم؟
پیشاپیش ممنون از راهنمایی هاتون :rose:
 

myfirst

Member
سلام.
در کلاس DisplayObjectContainer
دستورات
setChildIndex و swapChildren و swapChildrenAt برای تعیین عمق و جابجایی عمق آبجکت ها به کار میرن. اگر میخوایید یه مووی کلیپ روی بقیه بیاد از دستور اول استفاده کنید. اگر میخوایید عمق دوتا مووی کلیپ با هم جابجا بشه از دستور دوم استفاده کنید.

 

Arash-zr

Member
ممنون بابت پاسختون
تا حدی با این کلاس آشنا بودم ولی میخوایتم ببینم راه ساده تری هم برای این کار وجود داره؟
اینطور که شما گفتید مث اینکه راهش همینه
میتونید یک مثال هم بزنید ،چون من تازه دارم با AS3 کار میکنم و تقریبا مبتدی هستم ... ممنون میشم :rose:
 

myfirst

Member
کد:
import flash.display.MovieClip;
import flash.events.MouseEvent;


mc2.addEventListener(MouseEvent.CLICK, act);
mc1.addEventListener(MouseEvent.CLICK, act);
/*
برای قرار گیری مووی کلیپ روی همه آبجکت های داخل صفحه
function act(e:MouseEvent):void
{
	var mc:MovieClip = e.target as MovieClip;
	this.setChildIndex(mc , stage.numChildren);
}
*/


//برای قرار گیری مووی کلیپ1 روی مووی کلیپ2 و برعکس
function act(e:MouseEvent){
	
	var mc:MovieClip = e.target as MovieClip;
	
	switch(mc.name){
		case "mc1": 
		this.swapChildren(mc1 , mc2);
		break;
		case "mc2": 
		this.swapChildren(mc2 , mc1);
		break;
		
		}
	
	}
 

جدیدترین ارسال ها

بالا