تعيين تعداد كاراكترهاي مشخصي از رشته متني

navidvakili

New Member
با سلام
من يك رشته متني طولاني داشتم كه در بانك اطلاعاتي ذخيره نشده است. مي خواستم بدانم آيا تابعي مي شناسيد كه تعداد كاراكترهاي مشخصي از اين رشته را جدا كرده و آنرا براي من در يك متغير قرار دهيد.
يعني
$text="یک رشته متن طولانی";

بايد آنرا با تابع مورد نظر ُ تعداد كاراكتري به آن بدهم و سپس آنرا در يك رشته خاصي قرار دهد.

با تشكر
 

mosi20

Active Member
سلام
میشه یکم بیشتر توضیح بدید که باید چیکار بکنیم؟
من هم میخوام مثلا اگه مقدار یکی از فیلدهای دیتابیس بیشتر از 10 حرف بود بیشترشو نشون نده
قبلا یهکد میلاد گذاشته بود اما هر چی از اون استفاده میکنم نمیدونم چرا فقط برای یک متغیر کار میکنه یعنی فقط اولی را کم میکنه اما بقیه را هیچ کارشون نداره
 

golden

Member
substr یه تابع برای جدا کردن تعداد مشخصی از کاراکترهای یک رشته متنی است به این صورت که شما شماره کاراکتر شروع را به عنوان پارامتر دوم به این تابع پاس میدید و و تعداد کاراکتر هایی که می خواهید جدا کنه را به عنوان پارامتر سوم. پارامتر اولم که همون رشته متنیه در جواب به شما یه رشته متنی که با مخات مورد نظر میده.
 

navidvakili

New Member
ولي اگر متن فارسي را در بانك اطلاعاتي ذخيره كرده باشيد، بدليل اينكه آنرا به صورت اجق وجق و درهم و برهم نشون ميده نمي توان از آن استفاده كرد. در اين حالت بايد چه بايد كرد؟
 

navidvakili

New Member
من وقتي كه اطلاعات فارسي را در بانك اطلاعاتي mysql ذخيره مي كنم، آنها بصورت درهم و برهم ذخيره مي شوند ولي با كد نويسي اين مشكل را در هنگام چاپ در صفحه حل نموده ام ولي اگر بخواهم با توجه با كدي كه دوست عزيزم golden نوشته بود عمل كنم آن بدرستي اجرا نخواهد كرد.
لطفا مرا راهنمايي كنيد.
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا