تشخیص صدا

sadeghza

Member
تشخیص صدا _ فرمان صوتی یا ....

با سلام دوستان عزیز

کسی راهی برای تشخیص صدا حتی به صورت محدود دارد ؟

مثلا 2 صدا ضبط بشه از قبل حالا که توی میکروفن اولی رو بگی یک پیغام بده دومی پیغامی متفاوت ؟

voice command یا Speech Recognition
________________

اگه پلاگینی هست معرفی کنید

البته در انجمن قبلا پرسیده شده ظاهرا ولی ...... به نتیجه نرسیده

خواستم دوباره مطرح بشه تا اساتید یه نظر بدن ببینیم راه حل چیه؟
 
آخرین ویرایش:

محمدمهدی

Well-Known Member
به نظرم خوبه که بیشتر محدودیت ها و قابلیت های ام ام بی رو به عنوان یک نرم افزار مولتی مدیا ساز، بشناسید تا وقتتون بیهوده سرف کارهایی که از اون ساخته نیست یا انتظار نمیره نشه. (البته من خودم هم بیشتر از اینا ازش استفاده می کنم چون خیلی دوست داشتنی و کار راه بنداز و در بعضی موارد مناسبتر هست. اما نه در اینجور موارد.)
همچنین مبحثی که شما به دنبال اون هستید اگر چه بسته های میکروسافتی و ابزار های رایگان و سفارشی اون فراوان شده و شرکت های مختلفی ازش استفاده می کنند ولی در اصل مبحث بسیار سنگینی هست. طوری که خیلی شرکت ها فقط به صورت تخصصی روی این قضیه کار می کنند و هنوز به سرانجام مطلوب و قابل اتکایی نرسیدند و اگر هم رسیدند بسیار سفارشی و با قیمت های بالا ارائه میشن. البته یک سری نرم افزار ها روی اینترنت هستند که تا حدی سرویس های تایپ صوتی و از این قبیل رو ارائه می دن که ایرانی ها هم هستند و خود ویندوزم که می دونید یه سرویس متوسطی داره. اما خوبه بدونید که خیلی برنامه نویسی پشتش خوابیده، اگرچه نتیجش یه Dll باشه.

به طور خلاصه پاسختون خیر هست.
مگر اینکه کسی یا خودتون اقدام به ساخت پلاگین بکنه و زرنگی کنه و از سورس کدهای معروف و به اشتراک گذاشته شده توی این زمینه استفاده کنه و... که ره هموار نیست :wink: (اما بهترین کار همینه اگه واقعا احتیاج داری)
البته فکر کنم چند ActiveX رایگان توی این زمینه هست که باید با یه زبان استاندارد سطح پایین تر ازش استفاده کنید مثل VB که اگر جستجو کنید پیدا می کنید.
همچنین Flash - Action Script 3 هم می تونه این پردازش رو انجام بده. اما ام ام بی ساختار Action Script 3 رو نمیشناسه. (من خودم توی این زمینه نمونه کار دارم)
(خلاصه راه هست. اما چه راهی؟)

اما اگر کلا می خواهید از واکنش صوتی پاسخ دریافت کنید و مهم نیست که کاربر چی بگه، فکر کنم پلاگین SoundFX که برای نسخه های قدیمیه MMB نوشته شده بود بتونه یه کارایی بکنه. (دقیق یادم نیست.)

اگر نکرد، آخرین و شاخدار ترین راهی که میشه باهاش یه کاری کرد رو خدمتتون میگم : (انجام اینکار فقط برای درک اینکه باید در کل چه اتفاقی بیافته خوبه)
(چون پلاگینی برای دریافت مقدار Peak هنگام ضبط کردن نیست.) شما باید ابتدا با همین پلاگین های موجود برای ضبط صدا (یا با دستورات MCI Command) یه فایل WAV با فرمت PCM بدون هیچگونه اطلاعات اضافی و Compressing و ترجیحا با کمترین Bit Rate و اندازه ی زمانی بگیری و یه جایی ذخیره کنی.
بعد از اون با یه تجزیه کننده ای مثل این :
http://garr.dl.sourceforge.net/project/wav2text/bin/win_x86/wav2text.exe
فایلت رو به یه فرمت قابل فهم برای ام ام بی در بیاری و انقدر Value های ذخیره شده رو بخونی تا با یه تلورانس منطقی به یه محدوده ی متفاوت برسی که میشه همون واکنش نسبت به صدا. تازه، اینکارو نمی تونه OnTime (درلحظه) انجام بدی و اگر سرعت پردازش ام ام بی رو در نظر بگیری که توی یک حلقه و با متغیر های خودش حدود چند هزار یا شاید چند میلیون برابر کمتر از سایر نرم افزار های سطح پایین برای این قضیه هست.:wink::-?

این چیزایی بود که من می دونستم. البته شاید راه حل های ساده تری هم باشه که به پست من یکی تا حالا نخورده. (چه می دونم مثل یه فایل EXE با Commandline برای اینکار یا شایدم یه کد آماده ی جاوا یا Flash یا ... خلاصه بگردی پیدا میشه.)

موفق باشی.
 

sadeghza

Member
واقعا از اینکه اینقدر وقت میگذارید و جواب طولانی و کامل می نویسید خیلی خوشحالم و ممنونم

خیلی واضح افتاد .

فقط پست رو نمی بندم تا چن روز اگه کسی نظر دیگه ای داره بفرسته وگرنه خیلی ممنونم .

از اونجایی که سایرین مثل nevercom , mahmoodm30 نیز حرف شمارو تایید کردن و تشکر فرستادن احتمالا راهکارها به همین که گفتید محدود می شود

باز هم خیلی ممنونم.
 

sadeghza

Member
..................

دوستان این پلاگین SOUNDFX هست خیلی هم مثال و نموه کارشده

ولی همش crash میشه کسی میتونه رفع عیب بکنه .......

در ضمن برای مقایسه 2صدا ظاهرا یه چیزایی داره ..... اگه کسی سر در میاره دستکاریش کنه ....... بذاره تو انجمن ملت استفاده کنن

یا حق
 

پیوست ها

  • SoundFX.rar
    1.4 مگایابت · بازدیدها: 35
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا