ترکینگ در بوژو

atauxh

Member
آقا سلام
عیدتون مبارک:rose:
می خواستم بدونم برای ترکینگ دقیق در بوژو چه شرایطی باید رعایت بشه
آخه من یه مشکل پیدا کردم که نمی تونه دقیق ترکینگ کنه و دوربین شبیه سازی شدش اندکی با واقعی متفاوت است که کارمو خراب می کنه
ترکر هم به اندازه هست
M2U00469 001.jpg
لطفا کمک کنید:-?
 

JEYDI7

Active Member
به كيفيت فيلمتون خيلي ربط داره ، هر چه كيفيت بالاتر باشه ترك بهتري خواهيد داشت .
 

atauxh

Member
کیفیت تقریبا بالا است ولی به نظر می یاد مشکل تو یه جای دیگه است که من نمی دونم مثلا تو نحوه ی حرکت دوربین یا مثل اون
لطفا بیشتر کمکم کنید
 

JEYDI7

Active Member
تقريبا همه همينجوري هستند ، من نمي دونم چي رو ميخواي ترك كني ؟
مي توني از camera Tracker افتر افكتز استفاده كني .
 

atauxh

Member
در واقع قصد ترکینگ سه بعدی رو دارم برای حرکت دوربین تا بتونم تو تری دی مکس اجسام سه بعدی رو بش اضافه کنم
میشه مگه با افتر ترکینگ خوب گرفت؟؟
 

Soheil_2034

کاربر متخصص افتر افکتز
شما میتونی با خود افتر هم این کار رو انجام بدی 3D CAMERA TRACKER که با خود افتر CS6 هست فرقش با بوجو اینه که تو بوجو میتونی برای تسریع عملیات تراکینگ قسمتی از ویدئو رو ماسک کنی اما تو افتر امکانات جالبی مثل ساخت Solid برای نال مربوطه وبعد تبدیلش به Pre-Comp و حالا قرار دادن هر چیز دلخواهی توای این پری کامپ قدیما که cs4 5 بود و The Foundry هم بیکار نشسته بود واقعا راهی بجز بوجو نبود اما الان با خود افتر راحت و قدرتمند میتونی به خواستت برسی
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
با اجازه صاحبان پاسخ این پست
بهترین و وسیعترین و پیشرفته ترین نرم افزار camera tracking برنامه ی PF track هست، اصلا سمت بوژو و سینت آیز و یا ضعیفتر از اینها که اسامیشون رو دیگه نمیگم، نرید، مخصوصا که از ورژن 2011 به بعد فضای کار به صورت work flow شده که به شدت تو روند کار تاثیر گذاره.

در مورد خطا کار اصلا نمیشه به این صورت گفت چرا camera solve شما خراب در میاد، چون ممکنه نقاطی تو فریم های خاصی جابجایی داشته باشن که شما خوب متوجه نشده باشی یا دادن مقدار لنز اشتباه به دوربینی که باید شبیه سازی بشه. کش امدن تصویر که تو دوربین های دیجیتال ایجاد میشه هم میتونه باعث ایجاد مشکل بشه ، و و و و ...
عناصر زیادی میتونه باعث ایجاد مشکل بشه که از این طریق نمیشه بهشون رسیدگی کرد.

به هیچ وجه بزارهای جانبی نرم افزارهایی مثل AE رو با این جور نرم افزارها مقاسه نکن چون دقت پیدا کردن نقاط و خیلـــــــــــی ابزارهای دیگه تو این جور نرم افزارهای بهتر و بیشتره.

حق یارت
 
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
و اضافه کنم که برای ترکینگ شما باید اینقدر جسم رو دقیق بزاری تا در نقطه ی اصلی کاملا مچ بشه فرق نداره با چی بوجو هم عالیه اما تو مکس وارد کنی خیلی مشکل پیش میاد منم بهت PFTrack یا MatchMover رو پیشنهاد میکنم
 

atauxh

Member
کش امدن تصویر که تو دوربین های دیجیتال ایجاد میشه هم میتونه باعث ایجاد مشکل بشه
با توجه به این که با یه دوربین دیجیتال کار می کنم آیا راهی هست که بشه از اون کش آمدن ها چه در موقع تصویر برداری یا موقع تدوین جلو گیری کرد
ممنون از همگی
 

atauxh

Member
برای ترکینگ شما باید اینقدر جسم رو دقیق بزاری تا در نقطه ی اصلی کاملا مچ بشه فرق نداره با چی بوجو هم عالیه اما تو مکس وارد کنی خیلی مشکل پیش میاد منم بهت PFTrack یا MatchMover رو پیشنهاد میکنم
آیا منظورتون اینه که کنتراست بین جسم و محیط باید رعایت بشه یا به غیر این مورد موارد دیگه ای هم هست
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
با توجه به این که با یه دوربین دیجیتال کار می کنم آیا راهی هست که بشه از اون کش آمدن ها چه در موقع تصویر برداری یا موقع تدوین جلو گیری کرد
ممنون از همگی

و دگر بار سلام
اول این رو بگم که این کش امدن برای ضعف سیموس دوربین های دیجیتال هست که تو حرکت های تند برای انتقال نور ضعف نشون میده و تصویر کش میاد مگر این که با دوربین های فوق حرفه ای مثل alexa و از این قبیل دوربین ها فیلم گرفته بشه. برای رفعش هم باید بگم تو premiere 6 دو option اضافه شده یکی برای استابلایز کردن تصاویر و دومی هم برای رفع این کشش، میتونی توسط این گزینه چنین کاری رو بکنی ولی اون نتیجه خوب رو بهت نمیده یعنی باز مشکلاتی توش هست.

حق یارت
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا