چگونه زمان رندر خود را پایین بیاوریم
1)از وضوح پایین برای رندرهای آزمایشی استفاده کنید،بهترین ابعاد برای رندرهای آزمایشی 800×600 یا پایین تر می باشد.
2)از فرمان
Render Region استفاده کنید:آن چیزی را رندرکنید که فقط مد نظر شماست،وقت آن است که سایه ها و تغییرات کوچک را برسی کنید و به سرعت نتیجه ای که مد نظرتان است را بیابید.
3)
Glossy effectsرا در صحنه مورد نظرغیرفعال کنید.فقط زمانی این گزینه را فعال کنید که فکر میکنید همه چیز به خوبی پیش می رود.
برای کاربرانی که از Vray استفاده می کنند
4)وقتی که کار جدیدی را شروع میکنید از پارامترهای استفاده کنید که سرعت کار بالا میبرند:
GIrimary buonces: Irradiance map / -4 -4
Secondary bounces: Light Cache / 100
5)در منوی کرکره ای
Vray Global Switches از گزینه
Override Mtl استفاده کنید.همواره می توان از متریال های خیلی ساده مثل خاکستری برای آزمایش نورهای داخل صحنه استفاده کرد،در مواقعی که نورهای درون صحنه سایه های گوناگونی را به صحنه اضافه می کنند.
6)در منوی کرکره ای
DMC Sampler میزان
Adaptive amountرا از 0,85به 1,0تغییر دهید.
(درسته کیفت رندر پایین میاد ولی فعلاً پایین آوردن زمان رندر مهمه.)
7) در مورد
Vray Light نیز گزینه
“Store with irradiance map“را برسی کنید.در این مورد همواره مقداری از سایه ها از دست می رود ولی زمان رندر نیز به طورقطعى پایین می آید.
تمامی موارد گفته شده به ما اجازه می دهد که مقدار زیادی در زمان رندرینگ صرفه جویی نماییم.زمان رندر نهایی تنها قسمتی ازاین سنجش ها و مقایسه ها می باشد.
امیدوارم که مورد استفاده شما دوستان قرار گرفته باشه.
منبع::Cgblog
شاد و پیروز باشید