تبلیغ پودرمن

imoh3n

Member
سلام.

یکی از دوستان بخاطر این تبلیغ توضیحات بیشتری خواست و چون احتمال دادم واسه بقیه هم میتونه جالب باشه، این تاپیک رو زدم.

powderman_01.jpg
powderman_02.jpg
powderman_03.jpg


تبلیغ پودرمن تو بهار 87 و توسط یک کار گروهی تو شرکت دیدارفیلم انجام شد.

دوستان میتونند از لینک زیر ویدئوی تبلیغ رو دانلود کنن.

http://www.mohsen-t.com/images/myMedia/powderman.rar


تو این کار من مسئول ساخت پودر و شبیه سازی حرکت اونها بودم. کل مراحل هم تو مایا انجام شد.
برای رندر ذرات چون تعدادشون بالا بود (بیشتر از دومیلیون) ما مجبور بودیم از Renderman استفاده کنیم.
زمان انجام پروژه کمتر از 2ماه شد.

دوستانی که در این کار بودند رو لیست میکنم، اما چون تقریبا 2سال گذشته، ممکنه افرادی از قلم بیفتن که قبلش معذرت میخوام.

مدلسازی و تکسچر محیط :
عارف (متاسفانه فامیلشونو یادم رفته ) و صادق آیینه

مدلسازی کاراکتر :
احسان حسنی مقدم

انیمیت کاراکتر :
محسن نجفی

رندر و کامپوزیت:
مرتضی نجفی
 
آخرین ویرایش:

pclord

کاربر متخصص
عالیه،واقعا خسته نباشید.
چند تا سوال دارم اگه جواب بدی کمک بزرگی به من و بچه ها کردی.
1-اگه بتونی در مورد ذزات توضیح بدی که چطوری به کاراکتر اختصاصش دادی که هم از بدنش میریزه،هم شکل اصلی خودشو حفظ میکنه؟
2-ذرات رو که با مدل نسبت دادی،مدل اصلی رو Hide کردی؟
3-سیستم رندر چی بوده،و زمان رندرش چقدر طول کشید؟
4-محیطی که توش میدوه کاملا سه بعدی هست؟و خودتون طراحی کردین؟
5-با چه برنامه ای کامپوزیت کردین؟
ببخشید زیاد شد.

راستی مثل اینکه صدا نداره؟
 
آخرین ویرایش:

scup

Member
ایول بابا... عجب کار توپیه... توضیح بدین..منم میخوام بدونم..
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.خیلی خوب شده.راستش رو بخواین من اونموقع ایت تیزرر رو دیده بودم گفته بودم این گلرنگ یکی از تبلیغ های ماهواره رو کف رفته! مرسی از همتون.احساس غرور می کنم با امکانات سخت افزاری ضعیی که تو ایران هست شما تونستین چنین رندری بگیرین.مرسی
 
سلام.خیلی خوب شده.راستش رو بخواین من اونموقع ایت تیزرر رو دیده بودم گفته بودم این گلرنگ یکی از تبلیغ های ماهواره رو کف رفته! مرسی از همتون.احساس غرور می کنم با امکانات سخت افزاری ضعیی که تو ایران هست شما تونستین چنین رندری بگیرین.مرسی

موافقم
خسته نباشيد
 

imoh3n

Member
سلام.
ممنونم از دوستان بخاطر نظراتشون.

سیستم ذراتو با استفاده از Goal مایا پیاده کردم و چند لایه Simulate شد تا یکسری بریزه و بقیه بمونن.
در مورد مدل اصلی یادم نیست دقیقا Hide کردم یا نه.
سیستم رندر دوتا Cpu Xeon Quad core بود و 4GB رم. گرافیک و بقیه قسمتا هم قطعات خوب و معمول بازار بودن.
کل محیط بصورت سه بعدی طراحی، مدلسازی، تکسچر و رندر شد.(خوب شد این سوالو پرسیدی، Matte painter و طراح محیط و یادم رفته بود، این قسمت و آقای مهدی احمدوند انجام داد)
کامپوزیت این کار تو نرم افزار Shake انجام شد.
 

hrgh

Member
آقا تبریک میگم
کار باحالی شده بوده
منو یاد Spider-man 3 انداخت
فقط تنها موردی که یکم اذیتم میکرد بیرون اومدن کاراکتر از پودرها بود که بهتر بود اونم از همون ذرات ساخته میشد و با یه حالت کششی بیرون میومد
ولی نهایتا اینکه به قول یکی از دوستان کار غرور انگیزی شده
 

Mehdi_Lover3dsmax

مسئول مدرسه گرافیکی سه بعدی
داریم کم کم میریم به جام جهانی:)
درود بر بچه های ایران:neutral:
اقا شما از کد نویسی هم واسه پارتیکل ها استفاده کردید یا نه ؟
 

imoh3n

Member
زبان Expression مایا برای ذرات خیلی کمک کردش، یه جورایی میشه گفت بدون اون نمیشد.
 

Farrokh

Active Member
واقعا عالی شده

من هم فکر کردم گلرنگ کار رو از کارای خارجی بر داشته

تبریک می گم بهتون
دو تا سوال هم دارم:

1:آیا ذرات روی بدن کارکتر رو با متریال و دیسپلیسمنت در آوردید ؟
اگر نه لطفا بگید چرا این کار رو نکردید چون فکر کنم توی زمان رندر صرفه جویی زیادی می شه

2 رندر بک گراند و کاراکتر جدا بوده یا نه با هم رندر شدند ؟

راستی فکر کنم آشپز خونه هه یکی از مدل های arch model باشه
نمی دونم این مدل ها توی مایا هم با متریال و نور میان یا خودتون این کاراشو کردید ؟

ممنون از بابت پست
موفق باشید
 

imoh3n

Member
ممنون دوست عزیز.

در مورد سوال اول، میشد تکسچر و Displacement استفاده کرد تا زمان رندر بهتر شه، اما نتیجه ای که میداد خیلی پایینتر از Particle بود.
واسه همین مجبور شدیم از Particle استفاده کنیم.

محیط با mentalRay رندر شد و کاراکتر و ذرات با Renderman و تو shake کامپوزیت شدن.

آشپزخونه آخرم مطمئن نیستم، اما فکر میکنم حدست درست باشه، ولی تکسچرو نورشو تو مایا دوباره Setup کردیم.
 

mg_mahyar

Member
یه کاری هست توی تیدی توتال گزاشتن یه غول که از خرگوش ساخته شده. شما در مورد اون اصلاعاتی دارید که چطوری خرگوشا به هم چسبیده شدن و غول رو ساختن؟ اخه به نظر پارتیله اونم.
 

Dr.xyz

Well-Known Member
سلام كارتون رو تحسين ميكنم
ولى فكر كنم اين كار خيلى شبيه (خيلي شبيه) به يك تيزر هست كه نمي دونم فكر كنم مال عطر يا يك همجين جيزى بود
كاش صدا داشت
يا علي
 

imoh3n

Member
در مورد کار 3dtotal اگه همونی باشه که من دیدم با دینامیک 3d max و realflow ساخته شده.

در مورد تبلیغ خودمون، ایده اش از spiderman 3 گرفته شده. من اون تبلیغی که می گی و ندیدم.
 

mg_mahyar

Member
در مورد کار 3dtotal اگه همونی باشه که من دیدم با دینامیک 3d max و realflow ساخته شده.

مرسی ولی خیلی محدو گفتید یه نمه مبتدی تر . من خیلی دینامیک مکس بلد نیستم. بیشتر داینامیک مایا بلدم. مکس رو برای مدل سازی و گاهی رندر در موارد ساختمانی استفاده میکنم. اگر ممکنه یه نمه باز تر بگید. مثلا خرگوش ها رو که ساخته بعد ادمو رو با چه کیفتی ساخته. چزوری خرگوشا رو گزاشته که توی هم نیستند. اخه انگار منظم هستند دست به دست هم دادند .
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
سلام...

بازم یه کار غرور آفرین از بچه های ایران.....

یه سوال خیلی مهم دارم ودوست دارم راستشو بگی (البته اگه دوست داری)

قیمت این کار رو چند در رفتین و اینکه هزینه رو بین اعضاتون چطور تقسیم کردین..

راستی یه سوال شخصی دارم ازت ؟

اونی که رندر و کامپوزیت کرد داداشته ؟ ( آخه فامیلیش یکیه با شما)

بعد هم اینکه اگه آدرس اینترنتی از آقای حسنی مقدم بزار ....

موفق باشی
 

Saeed

Well-Known Member
سلام

کار رو وقتی دیدم خداییش دلم نیومد تقدیر نکنم یه جورایی شبیه (Spider Man 3) بود ولی واقعا به شما و تیمتون خسته نباشید میگم
ممنون :rose:



موفق باشید :cool:
 

imoh3n

Member
ممنون دوستان.

در مورد کار 3DTotal، اطلاعات زیادی ندارم، من فقط یه مقاله کوتاه خوندم ازش.
اما اون شاتی که به آدم تبدیل میشنو با Realflow کار کردن و برای تو هم نرفتن خرگوشا هم از دینامیک Realflow استفاده کردن.

قیمت کاره Powderman دقیقا نمیدونم، قکر میکنم حدود 13 تا 16 بود و همه کارمند دیدار بودیمو حقوق میگرفتیم.

من محسن طبسی ام رندر و کامپوزیتم کار مرتضی نجفی، فکر نمیکنم برادر باشیم.:wink:

اینم لینک سایت احسان حسنی مقدم
http://rohamart.blogspot.com/
 

جدیدترین ارسال ها

بالا