تبليغ ۲۰۰ ميليون دلاری مايکروسافت برای ويندوز

تبليغ ۲۰۰ ميليون دلاری مايکروسافت برای ويندوز



مايکروسافت به علاقه مصرف کنندگان به ويندوز نياز مبرم دارد. اين شرکت می خواهد که مردم ارتباطشان را با اين محصول حفظ کنند


شرکت نرم افزار سازی مايکروسافت يکی از بزرگترين و پرهزينه ترين کارزارهای تبليغاتی خود را براه انداخته است ولی اين تبليغات برای محصولی جديد نيست.
هدف از اين تبليغات احيای علاقه مصرف کنندگان به سيستم عامل ويندوز عنوان شده است. از زمانی که ويندوز XP حدود چهار سال پيش به بازار آمد، شرکت مايکروسافت هيچ نسخه تازه تری از اين برنامه عرضه نکرده است.
اگرچه اين شرکت تحت رهبری بيل گيتس قصد دارد ويندوز جديد خود را در اواخر سال ۲۰۰۶ عرضه کند، اما موج جديد تبليغاتی مايکروسافت با هدف بازاريابی برای آن محصول که فعلا "لانگ هورن" ناميده می شود، اجرا نمی شود.
اسکات لنارد، مدير تبليغات گروه بازاريابی مصرف کنندگان اين شرکت آمريکايی اعلام کرد که اين کازار تبليغاتی بطور عام درباره ويندوز و با قدری تاکيد بر ويندوز XP است، زيرا اين برنامه بهترين نسخه سيستم عامل ساخت مايکروسافت است.
به نظر می رسد مايکروسافت چندان درباره عرضه برنامه لانگ هورن جدی نيست و فعلا قصد دارد به فروش ويندوز که بيش از ۹۰ درصد رايانه های جهان با آن کار می کنند، ادامه دهد.
آقای لنارد نگفت مايکروسافت برای اين تبليغات چقدر هزينه کرده است، ولی او اين کارزار بين المللی ۱۵ ماهه را يکی از بزرگترين برنامه های تبليغاتی تاريخ شرکتش خواند.
کارشناسان تخمين می زنند اين شرکت بيش از ۲۰۰ ميليون دلار برای اين تبليغات خرج می کند. هنگامی که ويندوز XP به بازار آمد، مايکروسافت ۲۰۰ ميليون دلار صرف تبليغاتش کرد. اين تبليغات در ۱۱ کشور از جمله آمريکا و کانادا صورت می پذيرد.
در موج جديد تبليغات مايکروسافت با مضمون "چيزی را آغاز کنيد" بر کارهای تخصصی مانند ساخت موسيقی و فراگيری ستاره شناسی به کمک ويندوز تاکيد شده است. اينها کارکردهای تازه اين نرم افزار نيستند ولی آقای لنارد گفت که ممکن است مردم از آنها بی اطلاع باشند.
شامل موارد آشپزی، مسافرت، عکاسی و ورزش است. منتقدان اغلب گلايه دارند که برخی از ويژگی های ويندوز ناشناخته مانده است.
کارشناسان عقيده دارند مايکروسافت می خواهد با برجسته نمايی نقاط قوت ويندوز، بر ضعف های امنيتی آن در مقابل هرزنامه و ويروس سرپوش بگذارد.
تد شادلر، تحليلگر صنعت رايانه، می گويد: "مايکروسافت به علاقه مصرف کنندگان به ويندوز نياز مبرم دارد. اين شرکت می خواهد که مردم ارتباطشان را با اين محصول حفظ کنند."
همچنين رقابت شرکت اپل نيز می تواند دليل ديگری برای تبليغات جديد مايکروسافت باشد. اپل در اين ماه تازه ترين سيستم عامل مکينتاش را با نام رمزی "تايگر عرضه می کند و گفته است که اين نرم افزار ويژگی هايی دارد که مايکروسافت تا زمان عرضه برنامه لانگ هورن نمی تواند آنها را در اختيار کاربران بگذارد.
ويندوز سلطه ای باورنکردنی بر بازار سيستم عامل دارد. موسسه تحقيقاتی آی دی سی تخمين می زند که حدود ۹۵ درصد سيستمهای عمال فروخته شده در سال ۲۰۰۳ ويندوز بوده است.

نقل از بي بي سي
http://www.bbc.co.uk/persian/
 

Merott

Active Member
احساس نميكنيد با توجه به تاريخ‌هاي موجود در اين خبر، بايد يه كمي خبرش قديمي باشه؟!
blink.gif
 

IranPardakht

Well-Known Member
اگرچه اين شرکت تحت رهبری بيل گيتس قصد دارد ويندوز جديد خود را در اواخر سال ۲۰۰۶ عرضه کند، اما موج جديد تبليغاتی مايکروسافت با هدف بازاريابی برای آن محصول که فعلا "لانگ هورن" ناميده می شود، اجرا نمی شود.


الان ... 2007 داره تموم میشه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا