تبدیل متریال مالتی ساب یه استاندارد

3dmad

Well-Known Member
سلام به همه:rose:
((هشدار:اینا همه مقدمست اصل همونه که تو عنوان گفتم اگه منظورمو متوجه شدید دیگه اینا رو نخونید!))
من یه زمین چند هکتاری رو از گوگل ارث وارد اسکچ و از اسکچ وارد مکس کردم .حالا اون زمین از حدود چهل تکه تشکیل شده
من برای کارای بعدی احتیاج به یه زمین یکپارچه داشتم برای همین اونا رو اتچ کردم و طبعا متریالشون هم مالتی ساب شد.
ولی با اتچ کردن هم بطور کامل یکپارچه نمیشه (باز هم از چند element به هم چسبیده شده درست شده)
برای همین از یه plane با چاشنی conform یه زمین عینش درست کردم حالا این زمین جدید ل خ ت مونده و متریال نداره
حالا سوال:
1. چطور میتونم اون متریال مالتی رو مثلا استانداردش کنم (یعنی طوری بشه از چند متریال تشکیل نشده باشه تا بتونم به این زمین جدیده نسبتش بدم)
نمیتونم هم از کل اون زمین چل تیکه یه رندر بگیرم و بندازم رو زمین ل خ تم چون توپوی زمین سنگینه و طبعا رندری که میگیرم از بالاست و ... بقیه اش رو خودتون میدونید دیگه.:-?
2. تعطیلات خود را چگونه گذراندید.:wink:

aa.jpg
 
آخرین ویرایش:

amir.nemati63

کاربر VIP
بهترین کار اینه که همون آبجکت اولیه رو که چندین المنت جدا گونه رو داشت ،انتخاب کنید و با دستور weld از قسمتvertex ،المنتها رو واحد کنید.
اینطوری Id آبجمت حفظ میشه و با همون متریال اول بدون مشکل میتونید کار کنید.
موفق باشید
 

3dmad

Well-Known Member
خیلی ممنون
ولی اینکه خیلی طول میکشه:shock:
اونوقت بدترین راهش چیه؟
 

ROHAM WEB

Well-Known Member
سلام
البته من روشی که این دوست عزیز فرمودن رو تاحالا تست نکردم(و فکر نمی کنم هیچ وقت هم سعی کنم که تستش کنم )چون واقعا خیلی غیر منطقیه.
معمولا وقتی یه آبجکت های پلی داریم کار صحیح اینه که دیتیل مدل- های- رو روی مدل -لو پلی- بیک کنیم.با اینکار تمام المنتهایی که لازمه رو هم خواهیم داشت از قبیلspecular map,shadow map,diffuse map ,....
برای اینکار جسم لو پلی که -آنرپ- شده رو انتخاب کنین و از منوی render پنجره render to textur را انتخاب و باز کنین.
حالا کار خیلی ساده است.جسم -های- رو باید انتخاب کنین و المنتهایی که لازمه رو هم اضافه کنین کلید رندر رو بزنین تا تمام مپهای جسم های رو جسم لوپلی شما بیک بشه.اگه توضیحات در مورد پنجره render to texture کافی نیست بگید که با عکس توضیح بدم.
موفق باشید
 

3dmad

Well-Known Member
عزیزم خیلی لطف کردی فکر کنم راه آسونی باشه :oops:
فقط نفهمیدم چی به چی شد ! مخصوصا اون بیکه :green:
 

ROHAM WEB

Well-Known Member
خواهش می کنم فکر نکنین مطمئن باشین که راه آسون و صحیح همینه:green:
**
خیلی مختصر و مفید براتون توضیح دادم امیدوارم مشکلی پیش نیاد:
یه پلین که ضریب سگمنتش 150*150 هست و یه متریال چند لایه ای ساده هم بهش دادم.(این مش های رز در حقیقت اون آبجکت زمین چند هکتاریه شماست) خب یه پلین ساده که ضریب سگمنتش 1*1 هست و هم اندازه این مش های رز هم هست رو با مش های الاین کنین.(اینجوری تصور کنین که یه آینه هست که قراره تصویر اون جسم های روش بیفته پس طوری باید الاین بشه که تمام تصویر توی آینه دیده بشه(کار بعدی اینه که این پلین لو رو آنرپ کنین دیگه خیلی ساده هست و توضیح نمی دم.
حالا باید از منوی رندر پنجره رندر تو تکسچر رو باز کنین(توجه کنین جسم لو پلی در حالت انتخاب باشه)از قسمت projection maping روی کلید پیک کلید کنین و جسم های رو انتخاب کنین بعد از رول اوت output روی کلید اد کلیک کنین و مپهایی که لازم دارین رو اضافه کنین(اینجا یکی از مهمترین مپهایی که لازمه نرماله).کلید رندر رو بزنین و دیگه کار تمومه.در آخر می تونین جسم های رز رو پاک کنین و تمام دیتیل رو با مپ داشته باشین.موفق باشید
1.jpg

2.jpg
 

جدیدترین ارسال ها

بالا