تابلو فرش ماشینی را بشناسید

sepehriyani

New Member
8-660x400.jpg

دقیقا از نامش پیداست. تابلو فرش یعنی نقش و نگاری که از فرش بافته شده. فرش هایی در ابعاد و اندازه های ۷۰×۵۰ ، ۱۰۰×۵۰ و ۱۰۰×۷۰ که توسط دستگاه های بافندگی یا به صورت دستباف بافته میشن و اثری هنری و زیبا رو به تصویر میکشن. از زمان های قدیم، تابلو فرش دستباف به عنوان یه وسیله ارزشمند شناخته میشد که در قالب وان یکاد و آیه های قرآنی بود و بعضا در طرح های منظره هم دیده میشد.

هدیه*ای دیدنی بخرید

تابلو فرش میتونه یه هدیه خاص و ارزشمند باشه. هدیه ای که نشانگر هنر و اصالت ایرانی هست و از طرفی هم همیشه جلوی چشم و یادآور شمایی هست که هدیه دادین. شاید اولش فکر کنین که چرا باید تابلو فرش هدیه بدم و همیشه روی دیوار باشه و ازش استفاده ای نشه؟ اما این روزها خرید تابلو فرش فقط به تصویر کوه و دشت و جنگل یا آیه های قرآنی ختم نمیشه. با پیشترفت تکنولوژی، حالا دیگه میتونین هر تصویری که دوست دارین رو روی تابلو فرش و بین چهارچوب یه قاب خوشگل ببینین.

بعد از روی کار اومدن فرش کلاریس ، حالا شما میتونین عکس دلخواهتون رو به یه فروشگاه فرش یا تولیدکننده و بافنده فرش بدین تا برای شما یه تابلوی بی نظیر ببافن. تصویر شخص، منظره، کودک یا هر چیز دیگه که دوست دارین. تابلو فرش دستباف ، تابلو فرش چاپی ، تابلو فرش کلاریس همه از نمونه های مختلف این هنر هستن که تفاوت هایی باهم دارن. اما تابلو فرش چاپی و کلاریس رو باهم مقایسه میکنیم.

تفاوت تابلو فرش ماشینی کلاریس با تابلو فرش چاپی

فرش ۱۲۰۰ شانه با تراکم ۳۶۰۰ که در اندازه های کوچک، تشکیل دهنده یه تابلو فرش هست اگر به صورت سفید رنگ بافته بشه و بعد تصویر روی اون چاپ بشه یه تابلوی چاپی میشه که اگر روی نخ خواب اون دست بکشید، تار و پود سفید رنگ فرش اولیه قابل مشاهده هست اما اگر روی همین تابلو فرش سفید رنگ، رنگ های تصویر با دستگاه های جدید، تزریق بشه و به عمق ریشه برسه دیگه نمیشه فرش اولیه رو دید و در این صورت یه تابلو فرش کلاریس با کیفیت بالا و بدون محدودیت رنگ دارین. اما توی نمونه اول، رنگ ها محدود بوده و تنوع کمی دارن.

تابلو فرش ماشینی برجسته را فراموش نکنید

از بین انواع مدل های بافته و تولید شده این کالا، تابلوی برجسته هم وجود داره که زیبایی های خاص خودش رو به تصویر میکشه. اما روند تولید اون دیگه توسط دستگاه یا بافنده اولیه صورت نمیگیره. بلکه بعد از اتمام کار، به دست پرداختچی سپرده میشه تا برجستگی ها و برآمدگی های مورد نظر روی فرش ایجاد کنه.

در خرید و نگهداری تابلو فرش ماشینی دقت کنید

فرقی نداره تابلوی ماشینی یا دستباف . در هر صورت در موقع خریدش اون رو کاملا بررسی کنین. دو طرف فرش رو روی هم بذارین تا اگر کج بود متوجه بشین. پشت فرش رو نگاه کنین، گره های فرش باید کاملا برجسته و قابل لمس باشن. بعد از اینکه خریدتون رو انجام دادین، تابلوی خودتون رو در جای مناسب نصب کنین. اگر مقابل باد کولر باشه، رطوبت و گرد و خاک اون رو از بین میبره و باعث پوسیدگی میشه. اگر خواستین از اون برای مدتی استفاده نکنین، در صورت لوله کردنش حتما از قرص نفتالین برای جلوگیری از بید زدگی استفاده کنین.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا