بچه ها اینم یک انیمیشن دیگه که تازه ساختم- دانلود کنید و حالشو رو ببرید

نظر شما در مورد این انیمیشن چیست؟

  • خوب

    رای: 15 78.9%
  • بد

    رای: 4 21.1%

  • مجموع رای دهندگان
    19

hamed-ddd

Well-Known Member
مدل در انیمیشن

این یکی از نکته های مهمه . یعنی استفاده بهینه از سیستم :
وقتی شما در حال مدل سازی هستید حالا چه روش پلی گان یا استفاده از نوربز و ....باید توجه کنید که مدل برای چه کاری است ....انیمیشن یا رندر تک فریم(عکس)
مدلی که برای انیمیشن ساخته میشه باید شرایطی شبیه به بازیهای سه بعدی داشته باشه تا در محیط تری دی مکس روان اجرا بشه ...یعنی همانطور که شما برای اجرای روان بازی اول به یک کارت گرافیک خوب و دوم رم و سی پی یو مناسب احتیاج دارید در مکس هم همینطور است(البته فقط در viewport).... در ضمن در مفاصل و مناطقی که قرار است خم بشه باید از تعداد مناسب ورتکس برخوردار باشه
در بیشتر روشهای مدل سازی امکان مدیریت برای رندر وجود داره وجود داره مثلا در مدل سازی با polygon-mesh smooth شما در مدیفایر mesh smooth این امکان رو دارید که درجه نرم سازی و تعداد ورتکس ها رو برای رندر و ویوپورت جداگانه تنظیم کنید
6.jpg
امتحان کنید: interations اول رو برابر 0 و دومی رو برابر 3 تنظیم کنید و نتیجه رو ببنید (رندر کنید)
در نوربز nurbs هم چنین امکانی هست ولی الان یادم نیست!!!
به هر حال با این سیستم های خانگی برای اجرای روان انیمیشن باید کیفیت رو در view port بیخیال بشید
این ها رو گفتم برای اونهایی که نمیدونن نه کسایی مثل آقای امین تری دی:wink: :lol:
 
آخرین ویرایش:

امین تری دی

Active Member
با سلام.
آقای امین تری دی. کارتون بد نبود . خیلیها همین جسارت انیمیشن ساختن و به حرکت در آوردن مدلهای سه بعدیشونو هم ندارن..شما گفته بودید که از شخصیتهای poser استفاده نکردید خیلی دوست دارم wire frame شخصیتی که استفاده کردید رو ببینم . همچنین تکسچرش رو .
مشکلاتی که خیلی در انیمیشنها دیده میشه ضعف در حرکت کاراکتر هست. این که شما از کات زدنهای زیاد برای پوشاندن و نشان ندادن حرکات سخت استفاده کردید کار جالبی هست که حتی کارگردانهای بزرگ هم در کارهای خود از این تکنیک استفاده میکنند ولی فکر میکنم شما یک مقدار بیش از حد استفاده کردید و بیننده بعد از چند لحضه متوجه این موضوع میشه.
کار صدا گذاری و استفاده از نماها هم خوب بود.
امیدوارم این مطالب بهتون کمک کرده باشه.
مرسی از نظر شما دوست عزیز

چشم چند تا عکس از خود صحنه و کاراکتر می گذارم
 

امین تری دی

Active Member
این یکی از نکته های مهمه . یعنی استفاده بهینه از سیستم :
وقتی شما در حال مدل سازی هستید حالا چه روش پلی گان یا استفاده از نوربز و ....باید توجه کنید که مدل برای چه کاری است ....انیمیشن یا رندر تک فریم(عکس)
مدلی که برای انیمیشن ساخته میشه باید شرایطی شبیه به بازیهای سه بعدی داشته باشه تا در محیط تری دی مکس روان اجرا بشه ...یعنی همانطور که شما برای اجرای روان بازی اول به یک کارت گرافیک خوب و دوم رم و سی پی یو مناسب احتیاج دارید در مکس هم همینطور است(البته فقط در viewport).... در ضمن در مفاصل و مناطقی که قرار است خم بشه باید از تعداد مناسب ورتکس برخوردار باشه
در بیشتر روشهای مدل سازی امکان مدیریت برای رندر وجود داره وجود داره مثلا در مدل سازی با polygon-mesh smooth شما در مدیفایر mesh smooth این امکان رو دارید که درجه نرم سازی و تعداد ورتکس ها رو برای رندر و ویوپورت جداگانه تنظیم کنید
مشاهده پیوست 7519
امتحان کنید: interations اول رو برابر 0 و دومی رو برابر 3 تنظیم کنید و نتیجه رو ببنید (رندر کنید)
در نوربز nurbs هم چنین امکانی هست ولی الان یادم نیست!!!
به هر حال با این سیستم های خانگی برای اجرای روان انیمیشن باید کیفیت رو در view port بیخیال بشید
این ها رو گفتم برای اونهایی که نمیدونن نه کسایی مثل آقای امین تری دی:wink: :lol:
توضیحات خوبی بود .ممنون

من برای رندر هر کدوم خیلی وقت گزاشتم _ مثلا صحنه ای که کاراکتر از داخل اون سوراخ به ( زیر زمین )

می افته من فکر می کنم که رندرش 8 ساعت طول کشید اون هم به خاطر اون گرد و خاکی که واساش ساختم

هست

به هر حال این انیمیشن مال 4 ماه پیشه و من

نسبت به اون موقع خیلی کارم بهتر شده

امیدوارم که همه شما تو کارتون پیشرفت کرده باشید

موفق باشید
 

meh3d

Member
چرا اینقد دیالگها ضایع گفته میشه ؟؟ (در کل انیمیشن جالبیه ) لطفا سورسشو بذار دانلود کنیم
 

hamed-ddd

Well-Known Member
توضیحات خوبی بود .ممنون

من برای رندر هر کدوم خیلی وقت گزاشتم _ مثلا صحنه ای که کاراکتر از داخل اون سوراخ به ( زیر زمین )

می افته من فکر می کنم که رندرش 8 ساعت طول کشید اون هم به خاطر اون گرد و خاکی که واساش ساختم

هست

به هر حال این انیمیشن مال 4 ماه پیشه و من

نسبت به اون موقع خیلی کارم بهتر شده

امیدوارم که همه شما تو کارتون پیشرفت کرده باشید

موفق باشید
خواهش میکنم امین جان
برای ساختن گرد وخاک شاید بتونی کلک بزنی یعنی همون کلکی در بازی call of duty 2 برای نارنجکهای دود زا استفاده شده ....در مورد دیالوگها فکر کنم تطبیق حرکات مورف صورت با صدا مهم باشه ....همه که بهرام زند یا حسین عرفانی نیستند:lol:
 

Navidmilan

Well-Known Member
چون لینک دانلود expire شده بود نتونستم انیمیشن رو ببینم اما عکسها رو دیدم و فکر میکنم مدل سازی کاراکترت واقعا خوبه . اگه دوباره آپلود کنی ممنون میشم. تو یه پست دیدم گفتی مدرک 3D Max داری . میشه بگی این مدرک که صحبتشو می کنی چه اعتباری داره و از کجا تهیه میشه .
ممنون
 

Kerm06

New Member
امين جان من نتونستم انيميشن رو ببينم لينكش مشكل داره...در ضمن يه سوالي؟؟؟مدرك 3ds maxرو از كجا گرفتي؟؟؟
 

LORD OF 3D

New Member
ر استش من كه نتونستم كارو ببينم سايت مورد نظر اعلام خطا ميكرد اما در مورد عكسها :
1.مدلها پيچيدگي خاصي نداشتند
2.پيش پا افتاده ترين روشهاي بافت دهي استفاده ميكني
3. كاراكترت نه بدليل بالا بودن كيفيت بلكه به دليل مكانيزم ساخت و بافت دهي از پوزر برداشت شده
4.نور پردازي بسيار ضعيفه
5. پرهيز بيش از حد از پرداختن به جزئيات كارو در حد مدلسازي براي گيمهاي رده اماتور پايين اورده
بااميد مشاهده كارهاي بهتر از شما
 

pythoN

Active Member
سلام امین اقا
1. من از رو عکسها میفهمم که کا عالیه ( ابته برای یک نفر )
2.خاهش میکنم دوباره upload کن
3. من فکر میکنم اگر همه به جای این پست ها راهی برای بهتر شدن ( یعنی جاهای که ایراد داره ) اراره بدن امین جان هم خشحال خاهند شد . من و بغیه انجوری بیشتر یاد میگیریم .
با تشکر
 

جدیدترین ارسال ها

بالا