بهترین لنزها برای استفاده بروی canon 7d & 5d

masterjoint

New Member
بهترین لنزها برای استفاده بروی canon 7d & 5d جهت فیلمبرداری حرفه ای

همونطور که الان استفاده از دوربینهای DSLR برای فیلمبرداریهای حرفه ای خیلی زیاد شده و اگه شما هم یکی از اون افرادید حتما تا بحال دیدین که هر شخصی از لنزهای متفاوتی روی این دوربینها استفاده میکنه. و دچار نوعی سر درگمی شدید که شما از چه لنزی استفاده کنید؟

در این مطلب تصمیم دارم تا برای هرکدام از دوربینهای CANON 7D و CANON 5D MARK II که امروزه بیشترین استفاده رو دارن 5 تا از بهترین پرکاربردترین و واجبترین لنزها رو معرفی کنم تا بتونید بوسیله این لنزها از دوربینتون بهترین استفاده رو ببرید و تصاویر حرفه ای داشته باشید.



همونطور که میدانید دوربین 5D MARK II دارای سنسور فول فریم 35میلیمتری هست اما سنسور 7D کمی کوچکتر و فول فریم نیست.

پس برای 5D باید از لنزهای فول فریم و برای 7D باید از لنزهای غیر فول فریم استفاده کرد. توجه داشته باشین دلیل اینکه بعضی از مواقع دوستان نتیجه دلخواهشون رو نمیگیرن همین استفاده اشتباه از لنزها است که مثلا یک لنز فول فریم رو روی 7D میبندن که کار اشتباهی هست و تصاویر رو کدر و آماتور میکنه و دقیقا بر عکس این حالت رو روی دوربین 5D MARK II انجام میدن که اونهم کار اشتباهی است.

ابتدا به سراغ لنزهای دوربین 5D بریم:

Canon EF 50mm f/1.2 L USM Lens

این لنز سری L کانن استانداردترین لنزی هست که هر فیلمسازی که با این دوربین کار میکنه باید اونو داشته باشه. شیشه ائن از جامد سخت ساخته شده و تصویر شگفت انگیزی داره. و با پولی که میدین صاحب بالاترین کیفیت میشین.

————————————————————–

Canon EF 50mm f1.4 USM Lens

اگه شما میخواهید با هزینه کم دارای یه لنز با فاصله کانونی عالی و جنس خوب باشید این لنز بهترین انتخاب واستون هستش.

————————————————————–

Canon EF 17-40mm f/4L USM Lens

برای تصاویر خیلی واید مثل شاتها اصلی و صحنه های اکشن این لنز تمامی نیازهای شما رو برطرف میکنه و تصاویر بسیار تمیز و حرفه ای رو بهتون میده.

————————————————————–

Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM Lens

این لنز هم مخصوص تصاویر نیمه واید ساخته شده و دارای قابلیت Image Stabilization نیز هست که مناسبترین گزینه واسه کارکردن با دوربین روی دست هست که از قیمت مناسبی هم برخورداره.

———————————————————-

Canon EF 70-200mm f/4L USM Lens

و اخرین گزینه واسه دوربین 5D MARK II این لنز تله فوتو سری L کانن هست که واقعا عمق میدان وسیعی بهتون میده و در نماهای عرضی خیابان تمام اون رو در کادر داره که از تصاویر خوبی هم برخورداره.

———————————————————–

خب حالا به سراغ لنزهای حرفه ای روی دوربین 7D میریم:



Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM Lens

به دلیل اندازه ای که سنسور 7D داره شما میتونید از تمامی لنزهای EF-S روی دوربین استفاده کنید. این لنز 60 میلیمتری هم دارای فوکوس فوق العاده هست که خیلی تصاویرتون رو حرفه ای میکنه.

————————————————————

Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM Lens

برای تصاویر فوق واید و دیوانه کننده این بهترین لنز این سری هست که تصاویر فوق العاده تمیز و حرفه ای بهتون میده. روی این گزینه به هیچ عنوان شک نکنید و حتما اون رو تهیه کنید.

————————————————————

Zeiss Ikon 1.4/50mm Planar T* ZE Series Lens

کارل زایس هم که برای همه آشناست و سازنده بهترین و حرفه ای ترین لنزه در دنیاست. این لنز هم از سری PRIME و سینمایی هست که دارای عمق میدان بسیار وسیع و فوکوس فوق العاده حرفه ای نیز هست.

——————————————————

Sigma 70-200mm f/2.8 DG HSM II Macro Zoom Lens

در مقایسه با لنز 70-200 کانن این لنز سیگما از هر نظر بهتر عمل میکنه و درای دید تله فوتوی خیلی خوب و حرفه ای هست و از کیفیت ساخت بسیار بالایی نیز برخوردار است. و بهترین انتخاب واسه تصاویر تله فوتو با دوربین 7D میباشد.

—————————————————-

Tamron AF 90mm f/2.8 Di SP A/M 1:1 Macro Lens

این لنزهم نسبت به لنز کانن از قیمت بسیار بهتر و فاصله کانونی بسیار خوب برخورداره که باید تو این رده انتخاب اولتون باشه.

—————————————————-

حالا دیگه شما بهترین و حرفه ای ترین انتخابهارو روی دوربینتون خواهید داشت و از تصاویرتون بسیار راضی خواهید بود.

این لنزها در رده های خودشون بهترین انتخاب هستن و امتحان خودشون رو پس دادن پس سعی نکنید که اونهارو جایگزین کنید.

موفق باشید


منبع
 
آخرین ویرایش:
همين پست را در سايت عكاسي هم زديد و از افراد متخصص آنجا جوابتان را هم گرفتيد. چه اصراري داريد كه اطلاعات نادرست بدهيد؟!!
 

google_mz

Well-Known Member
همين پست را در سايت عكاسي هم زديد و از افراد متخصص آنجا جوابتان را هم گرفتيد. چه اصراري داريد كه اطلاعات نادرست بدهيد؟!!

سلام

اگر ممکنه بیشتر توضیح بدید. آدرس بحث رو هم تو سایت عکاسی بدید خوبه...:)



دوست عزیز masterjoint اگر ممکنه منبع اصلی رو ذکر کنید...:)
 

جدیدترین ارسال ها

بالا