بهترین سایت های خرید کتاب خارجی

azam_ch74

Member
اخیرا در کشور ما بازار فروشگاه آنلاین و خرید کتاب خارجی و ایرانی و سایر وسایل موردنیاز به صورت اینترنتی بسیار رونق گرفته و اخبار جدیدی دارد. از آنجایی که کتاب های زبان اصلی در فروشگاه های فیزیکی کتاب در هر شهری پیدا نمی شود، تصمیم داریم بهترین سایت های خرید کتاب خارجی که سال 2018 توانستند در صدر باشند را طبق معیارهای مشخصی مشخص و معرفی معرفی نماییم.

فروشگاه اینترنتی، سایتی است که به ارائه محصول یا خدماتی به حالت آنلاین فعالیت دارد ولی ما در اینجا تصمیم داریم صرفا فروشگاه های ارائه دهنده کتاب های ایرانی و خارجی را با یکدیگر مورد مقایسه قرار دهیم. در این مقاله سایت ها بر پایه ابتکارات، نوآوری، تعداد کاربران و بازدید، سوابق کاربری، سوابق خرید، روش بازاریابی و پارامتر های تخصصی دیگر تا حدودی که بتوان آن ها را بررسی و مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و طبق رتبه ای که کسب کرده اند منتشر شده اند.

درضمن در این مقاله تلاش شده است در مورد هر سایت خرید کتاب محاسن و معایب ارزیابی شده را شرح دهیم تا بتوان به سطح کیفی و روش مقایسه سایت ها دید بهتر و روشنی داشته باشیم. اگرچه فراموش نکنید که معرفی سایت های گفته شده به معنی قبول کردن یا قبول نکردن خدمات آن ها نمی باشد و منابع طبق نتایج جست و جو به دست آمده و در این مقاله آورده شده اند.



بهترین سایت های خرید کتاب خارجی- سال 97

سایت خرید کتاب خارجی mojdehbook

این سایت با واسط کاربری قدیمی و خسته کننده با بالغ بر 40000 نام کتاب دارای تیمی بیش از 20000 کتاب از ناشران ایرانی و خارجی و 8000 مترجم و گردآوری کننده و همچنین کتاب های گوناگون دیگر، این افتخار را دارد که با تقریبا 1800 ناشر نه چندان معروف برای ارائه آثار همکاری کند و این توسعه فعالیت باعث شده تا بتواند مجموعه کاملی از کتاب ها را به علاقمندان به کتاب ارائه دهد. در این منبع علاقمندان به کتاب از کل ایران قادرند کتب مدنظر خود از جمله کتاب خارجی را در زمینه های مختلف به شکل الکترونیکی یافته، خریداری و دریافت کنند. اما جای تاسف است که سالهاست این منبع تغییری نه از نظر ظاهری و نه فنی نداشته و همین که وارد سایت شوید متوجه قدیمی و کسل کننده بودن سایت می شوید.



سایت خرید کتاب خارجی fardabook
سایت کتاب فردا نزدیک به 20 سال است که با خط مش به وجود آوردن یک سیستم یکپارچه و تخصصی فروش کتاب، ایجاد شده است تا خرید کتاب خارجی آنلاین را امکان پذیر نماید. این وب سایت بر اساس یک پروژه فوق لیسانس در زمینه مدیریت بازاریابی و فروش طراحی و رشد کرده است بنابراین چندان قابل اعتماد نیست. امروزه بیش از 90 هزار عنوان کتاب در این سایت وجود دارد که می توان به صورت آنلاین و به راحتی آن ها را خرید. اکثر ناشران و مراکز چاپ کتاب، پخش و معرفی کتاب های منتشر شده خود را توسط این سایت انجام می دهند. از معایب این سایت عضویت کاملا پیچیده در حین خرید، فاقد بخش پیگیری سفارشات و فاقد تکنولوژی ریسپانسیو در سایت است.



سایت خرید کتاب خارجی rayabook
تقریبا 21 سال است که این منبع کار خود را در حوزه ارائه کتب کمک آموزش ایرانی و خارجی آغاز نمود. این تیم در مسیر عرضه هرچه بیشتر خدمات بی واسطه به اهل فرهنگ، کمتر از یک ماه فروش تلفنی کتاب در کلیه حوزه ها و ارسال به کلیه مناطق تهران را شروع کرد. بعد از 4 سال تلاش مداوم ، حال اشتیاق این سایت خرید کتاب را برای ارائه خدمت به تمام دوستداران کتاب کشورمان تحریک نموده است. اما سایت خرید کتاب اینترنتی رایا از مجموعه ای باتجربه از کارکنان کارآزموده بهرمتد نیست و هنوز جای کار دارد. جای تاسف است که این سایت به مشتریان ویژه که خریدهای بسیاری داشته اند، خدمات خاصی ارائه نمی دهد.



سایت خرید کتاب خارجی jeihoon
سایت خرید کتاب جيحون تقریبا 21 سال است که فعالیت خود را با خط مش میسر نمودن خريد كتاب ایرانی و خارجی شروع کرد اما هنوز نتوانسته مشکل ریسپانسیو نبودن آن را در دستگاه های مختلف مثل گوشی حل کند. از آن موقع تا به حال این سایت همواره سعی دارد تا علاوه بر كتاب، با ارائه محصولات فرهنگی خود‏ نياز مخاطبان و بازدیدکنندگان خود را پاسخگو باشد. سایت خرید کتاب جیحون امید دارد که در كنار آن ها یک قدم پیشی گرفته باشيد و از انجام خريد اینترنتی و آسان محصولات فرهنگی و البته با قیمت بسیار بالاتر از رقبا تجربه خوبی کسب کنید.



سایت خرید کتاب خارجی ketabism
این سایت همواره در تلاش بوده است که هم کتاب‌های ارزشمند در جهان را معرفی کند و هم ویژگی جستجو و خرید آنلاین کتب فارسی و خارجی را برای دوستداران کتاب در کل ایران در سایت خرید الکترونیکی خود مهیا سازد و درصدد است که به تدریج، کتاب‌های بیشتری را برای استفاده خوانندگان فراهم کند اما در مسیر پیشرفت کند عمل کرده و نتوانسته خود را بروز نگه دارد. صفحه اصلی سایت بسیار شلوغ است و باعث سردرگمی بازدیدکنندگان می شود.



سایت خرید کتاب خارجی نگارنده دانش (negarandedanesh)
هدف از این فروشگاه اینترنتی کتاب، تولید و توزیع کتاب های مهم ایرانی و خارجی می باشد اما سه اصول ”محتوای مفید و جدید“، ”سطح کیفی بالا“ و ”لحاظ نمودن اولویت های مخاطب“ چندان در آن رعایت نمی شود، به همین دلیل چندان مورد استقبال قرار نگرفته است. درضمن این فروشگاه هیچ خدمات ویژه ای برای مشتریان وفادار خود ندارد.



سایت خرید کتاب خارجی کتاب فدک
این پایگاه، یک سایت در سطح معمولی برای معرفی انواع کتاب در ایران می باشد. دسته ‏‏‌های گوناگون کتاب متنوع به ویژه در زمینه کتب دانشگاهی در این مرجع ارائه می شود. این مرجع سهم چندانی از بازار عرضه انواع کتاب متنوع در کشور ندارد، بنابراین نمی تواند در هدایت علاقمندان به کتاب در معرفی و نقد حرفه ای کتاب و پروسه خرید و حفظ مقام بی‏‏‏‌طرفانه در بین آنها، نقش خوبی ایفا کند.

این مرجع به صورت تخصصی فقط بر روی خدمات فروش کتاب کار نمی کند و به صورت پراکنده پخش کتب چاپ شده نویسندگان به عنوان یکی از امور دیگر این سایت می باشد. تهیه کتاب های لازم دانشگاه‌ها، پایگاه های تحقیقاتی و پژوهشی و سایر نهاد و مراجع دوستدار کتاب گاها توسط واحد مربوطه در فدک بوک انجام می‌شود اما یکی از معایب بزرگ این سایت عدم پیگیری دوباره بعد از لغو سفارش است و نیز بخشی برای شکایات مشتریان ندارد و شکایات کاربران رسیدگی نمی شود.



سایت خرید کتاب خارجی ketab.ir
این سایت منبع جامعی می باشد که اطلاعات کلیه کتاب‌های به چاپ رسیده از 20 سال پیش تا به امروز را داراست. در قسمت واسط کاربری و تجربه کاربری در مورد این مرجع دیدگاه مثبتی نداریم و سایت در نگاه اول خیلی شلوغ به چشم می آید. یکی دیگر از شاخصه های این وب سایت این است که مخاطبین می توانند به اطلاعات کامل کتاب، عکس روی جلد و فایل pdf صفحات نخست کتاب دسترسی داشته باشند اما مسئله ای که باعث شده این سایت محبوبیت چندانی پیدا نکند این است که تجربه کاربری نامناسبی ایجاد می کند. تیم پشتیبانی ندارد و پاسخگو نیستند.



سایت خرید کتاب خارجی قاصدک qps
نزدیک به 3 سال است که سایت خرید کتاب قاصدک زیرنظر انتشارات انوار الهدی و کتاب فروشی هدایت، بوسیله پورتال شاپرک، توسط مجموعه قاصدک ایجاد شد.

هدف از ایجاد فروشگاه خرید کتاب آنلاین قاصدک:
  • ایجاد زنجیره فروش و پخش بی واسطه میان نویسندگان و خوانندگان کتاب.
  • آگاهی در زمینه کتاب و معرفی کتب منتشر شده ایرانی و خارجی پراهمیت.
  • توسعه فروش و پخش محصولات فرهنگی ازجمله کتاب، برنامه های مرتبط با کتاب ، مجلات و سرگرمی.
  • ارائه کتاب با موضوع های گوناگون و زبان های مختلف.
  • فرستادن به کل کشور برای پاسخگویی به نیاز اهل قلم و فرهنگ.
از نقاط ضعف این مرجع می توان به استفاده از شیوه های تبلیغاتی غیر استاندارد (پاپ آپ) اشاره نمود. برای خرید کتاب در این سایت حتما باید عضو شد که مراحل عضویت در این سایت بسیار پیچیده و کسل کننده است.



سایت خرید کتاب خارجی store.iketab.com
اين فروشگاه اینترنتی برخی از کتاب خارجی و ایرانی را ارائه می دهد اما اطلاعات کامل و کاربردی در مورد مولفین؛ نويسندگان؛ مترجمين نمی دهد و همچنین جدید ترين كتاب ها را معرفی نمی کند. دسته بندی شکل گرفته مسیری است که نیاز نباشد جوينده کتاب مراجعات پیاپی و کسل کننده داشته باشد اما بعد از یافتن کتاب باید با قیمت بالا آن را خریداری کنید زیرا سیستم تخفیف هنگام خرید ندارد و به مشتریان ویژه اش، خدمات خاصی نمی دهد.


سایت خرید کتاب خارجی ایبوک رالی ebookrally.ir

با معرفی سایت های فعال در زمینه فروش کتاب قطعا متوجه شده اید که هنوز در ایران مشكلات بسیاری وجود دارد اما این مشکلت و ضعف های سایر سایت ها ایبوک رالی بر آن داشت تا این سایت را راه اندازی کند. این سایت بعد از تجزیه و تحلیل تمام و کمال و تمام زوایای نمونه های موفق در جهان مثل سایت آمازون، کتابفروشی های زنجیره‌ای بارنس اند نابل و بوردرز و درنظر گرفتن رضایت مشتری طراحی و پیاده سازی گردید. سطح بازدید سایت و الکسای یک رقمی ایبوک رالی کاملا تاییدکننده این موضوع است.

ایبوک رالی تا بحال موفق شده است در کنار سایر رقیبان خود پیشرفت کند و از همه آنها پیشی بگیرد و اعتماد مشتریان را به خود جلب نماید. این سایت بی نقص با بهرمندی از استانداردهای موردنیاز، ارائه پشتیبانی و ارائه کتاب بعد از پرداخت، تجربه‌ی عالی و برجسته ای از خرید اینترنتی کتاب خارجی و ایرانی را برای شما ایجاد می کند. مشتریان ایبوک رالی در این سایت حق انتخاب دارند که سایت را ارزیابی کنند و اطلاعاتی کامل از کتاب ها را بگیرند و بعد کتاب مورد نظر خود را به درستی انتخاب کنند چراکه همیشه برترین انتخاب و بهترین خدمات، لایق کاربران ایبوک رالی است.

سایت ایبوک رالی با سایت های فعال در زمینه فروش کتاب چه تفاوتی دارد:
  • این سایت بر اساس پژوهشات همه جانبه علمی و بر اساس تجربیات کامیاب پروژه‌های جهانی در این زمینه طراحی شده است.
  • این منبع به واسطه یک تیم حرفه ای نشر و توزیع کتاب با اسم انتشارات کتب دانشگاهی فعالانه کار می کند، بنابراین با اغلب منابع و موسسه هایی که به شکل غیر حرفه ای به حوزه کتاب قدم گذاشته اند، فرق می کند.
مزایای چشمگیر ایبوک رالی:
  • سرعت بسیار بالا سایت و جستجوی آسان و سریع
  • تجربه کاربری عالی
  • سایت ایبوک رالی در مسیر باور به مغتنم بودن وقت شماست.
  • واسط کاربری جذاب و زیبا


جمع بندی بهترین سایت های خرید کتاب خارجی
در این مطلب هدف اصلی فقط معرفی سایت های برتر خرید کتاب خارجی بر پایه ملاک های فنی و کارآمد بود. موضوعی که بسیار حائزاهمیت می باشد این است که ممکن است در ظاهر این موضوعات کوچک به نظر آیند ولی همین مسائل به ظاهر کوچک تفاوت های بسیار بزرگی را ایجاد می کند.

منبع: خرید کتاب خارجی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا