بهترين نرم‌افزار كپچر فيلم

alirezadot

New Member
ميخواستم سوال كنم بهترين برنامه براي كپچر فيلم با كيفيت بالا و حجم كم و سرعت خوب از طريق پورت 1394 از دوربين ديجيتال چيه؟
 

google_mz

Well-Known Member
ميخواستم سوال كنم بهترين برنامه براي كپچر فيلم با كيفيت بالا و حجم كم و سرعت خوب از طريق پورت 1394 از دوربين ديجيتال چيه؟
سلام دوست عزیز
حتما میدونید که کیفیت در درجه اول مربوط میشه به دوربین و بعد از اون نوع سخت افزاری که برای کپچر استفاده میکنیم و در آخر هم نوع فرمتی که برای ذخیره فایل کپچر شده استفاده میکنیم.
کپچر ویدئو از طریق پورت 1394 یا همون آی.لینک ( i.Link ) بدون هیچ افت کیفیتی صورت میگیره به شرطی که فرمت انتخابی ما DV avi باشه چون پورت 1394 ویدئو رو به صورت DV منتقل میکنه ( خود فرمت DV انواع مختلفی داره که اینجا برای ذخیره روی کامپیوتر منظور Microsoft DV هست ).
معمولا نرم افزار های حرفه ای با این فرمت کپچر میگیرن که البته حجم فایل کپچر شده بالاست. ( نرم افزار هایی مثل Adobe Premiere و Canopus DV Capture )
حالا شما اگر میخوای که حجم فایل رو کم کنی ( که با این کار کیفیت هم کم میشه ) ، دو راه داری :
اول اینکه با فرمت DV avi کپچر بگیری و بعد به DVD یا VCD و ... تبدیل کنی.
راه دوم هم اینکه از همون ابتدا با یه نرم افزاری مثل Ulead VideoStudio به صورت DVD یا VCD و... کپچر بگیری. البته توی این روش شما باید یه سیستم قوی داشته باشی چون کارت های 1394 فقط برای انتقال اطلاعات هستن و بر خلاف کارت های کپچر قادر به فشرده کردن ویدئو نیستن و این عمل به صورت نرم افزاری توی برنامه Ulead VideoStudio انجام میشه و اگر سیستم شما از قدرت کافی برخوردار نباشه یقینا ویدئو کپچر شده بی کیفت و همراه پرش خواهد بود.
اگر راه دوم رو انتخاب میکنی که هیچ. اما اگر راه اول رو انتخاب کردی من نرم افزار Canopus DV Capture رو برای کپچر و نرم افزار ProCoder Express for EDIUS رو برای تبدیل پیشنهاد میکنم. ( برای استفاده از این دوتا نرم افزار EDIUS رو حتما باید نصب کنی )
 

جدیدترین ارسال ها

بالا