بهترين فيلم سينماي ايران

saeed450

Active Member
به نظر من دوئل بهترين فيلم بوده البته به نظر من ......تو سال 82 كه اكران شده بود هم بهترين فيلم شناخته شد ......مخصوصا كه مجيد انتظامي آهنگساز و احمد رضا درويش هم كار گر دانش بود .......:cool:

بچه ها خبرم نكرديد مگه نمي خوايد با هم همكاري كنيم .....بابا كارگردانا . اكتورا . ميكسر ا . گرافيستا ...
 

animeditor

Active Member
سلام جمیعاً

به به ... ایول به این همه فعالیت ... ان شاءالله دائمی باشه.
از آواتارت هم مشخصه که خیلی به این فیلم علاقه داری.
راستش هنوز فرصت نکردم که فیلم دوئل رو ببینم؛ ولی موسیقی متنش رو خیلی دوست دارم (به خصوص آهنگ یادگار هانیه) به نظر من هم یکی از مانگارترین موسیقی های متن سینمای ایران هستش. توی خیلی از کارهامون هم ازش استفاده کردیم. واقعاً ناز شست استاد انتظامی.

ولی در مورد خود فیلم ... یه نقد در موردش خوندم و تقریباً متوجه ماهیت فیلم شدم.
نوشته بود که این فیلم، پرخرج ترین فیلم تاریخ سینمای ایرانه و از همهء جنبه های بصری، یکی از برجسته ترین کارهای داخلیه. ولی اشکال اصلیش اینه که داستان مناسبی رو انتخاب نکردن و در برخی موارد، کارهای انجام گرفته اصلاً قابل باور نیست.
داستان فیلم تقریباً شبیه فیلم هنگ جانبازان (البته شاید اسمش یه چیز دیگه باشه ولی من با این اسم می شناسمش) هستش. یه فیلم داستانی نیمه کمدی با بازی بازیگران بزرگی مثل کلینت ایستوود که مربوط می شه به جنگ جهانی دوم. داستان از این قراره که یکی از سربازهای آمریکایی خبردار می شه که توی یه بانک توی یکی از شهرهای مرزی فرانسه، مقرار زیادی شمش طلا هستش. این سرباز هم بعد از گرفتن مشخصات بانک و طراحی نقشه، تعدادی از دوستان قدیمی خودشو جمع می کنه که با هم یه هنگ کوچیک درست کنن و با استفاده از امکانات و عملیات نظامی، وارد خاک فرانسه بشن و اون بانکو خالی کنن. خلاصه این که واسه طلاها، یکی یکی خطوط دفاعی دشمن رو می شکنن و پیشروی می کنن. توی کشورشون هم گزارش می شه که یه گروه از نظامی ها، دارن به سرعت و با شجاعت (!) پیشروی می کنن. و آخر سر هم موفق می شن بانک رو خالی کنن و فینیش ...
خلاصه این که هدفشون از پیشروی، طلا بوده؛ نه پیروزی در جنگ.
توی فیلم دوئل هم هدف اصلی، رسیدن به گاوصندوق طلاها هستش.

توی اون نقد، از جمله موارد غیر واقعی و غیر قابل باور فیلم، به اون صحنه ای اشاره کرده بود که اون تویوتایی که گاوصندوق رو پشتت گذاشته بودن، چه طور می تونه با بار به اون سنگینی، با اون سرعت بالا حرکت کنه و با تانک ها مسابقه بذاره؟!

به هر حال، از نظر فنی، می شه این فیلم رو یه کلاس آموزشی واسه فیلم سازان ایرانی دونست.

...

دوستان دیگه هم در مورد این فیلم نظرشون رو بدن و یا در مورد نقد فیلم های دیگه، تاپیک بزنن و بحث راه بندازن. من یکی که پایه ام شَدید ...

التماس دعا
یا علی
 

saeed450

Active Member
البته من نمي گم كه بهترين بهترين فيلم ...چون فيلم هايي مثل باران و رنگ خدا كه خب در نوع خودشون بي نظير بودن...... ولي خب اين فيلم تو ذهن من بيشتر موند وخب موقع اكرانش پر فروش ترين فيلم شد .....مخصوصا به قول مهدي جان اون صحنه ي يادگار هانيه ......درسته كه خيلي ها ميگن هديه تهراني بيشتر به خاطر اسمش آوردن تو اين فيلم و همش 1 دقيقه هم بازي نكرده ولي خب به نظر من خيلي خوب ظاهر شد ......و حتي من ميگم محور فيلم روي همين شخصيت يعني هانيه بود ....يه خورده هم از اون حال و هوايي كه كارگردان استفاده كرده خوشم مياد ...يا علي
 

amir_crash

New Member
من از لحاظ فنی وارد نیستم. ولی از نظر ارتباط با بیننده و به خصوص تاثیر کلی روی فرهنگ جامعه فک می کنم آژانس شیشه ای یک شاهکار جاودانه بود. همون طور که خود پرستویی هم گفته که تا ابد عصاره ی حاج کاظم در درونش باقی خواهد موند.
 

دایی محسن

Active Member
آره منم آژانس شیشه ای رو تو سینما دیدم به نظر خیلی فیلم کم خرجی بود اما خوب خیلی تأثیر گزار بود .
 

amir_crash

New Member
تو فیلمای خارجی هم که Crash (تصادف) برنده ی اسکار سال 2005 فوق العاده بود. به همین خاطره که آی دیم هست amir_crash
!!
 

L-B

Well-Known Member
منم اژانش شیشه ای رو خیلی موفق میدونم
هر وقت که تلویزیون میزاه با عشق
میشینم نگاه میکنم ...
 

saeed450

Active Member
کار درست

آره آژانس شیشه ای که جای خود داره ولی خب باران و رنگ خدای مجیدی هم برای اونا که فیلم های احساسی رو دوست دارن کم نظیر بود .......
 

جدیدترین ارسال ها

بالا