بسته بندی میوه صادراتی

WESMS

New Member
بسته بندی میوه یکی از نکات حائز اهمیت در صادرات میوه است. در واقع اگر بگوییم بسته بندی مناسب میوه یا هر کالای دیگری به تنهایی بخش مهمی از موفقیت در تجارت را سبب می شود، اغراق نکرده ایم. بسته بندی میوه صادراتی یا هر محصول دیگری که در تجارت سهم دارد یک اثر هنری است که باید به بهترین شکل عرضه شود تا خریدار احساس کند اثری ارزشمند را خریداری کرده است.

موفقیت در صادرات میوه یا هر محصول دیگری از یک سو به تجربه ، توانایی و تعامل خارجی مناسب میان دو کشور و از سوی دیگر به کیفیت محصول وابسته است. کیفیت محصول نیز خود به دو عامل بستگی دارد :

  • کیفیت ارائه محصول
  • کیفیت خود محصول

دراین سالها بسته بندی میوه و سایر محصولات کشاورزی تغییرات بسیاری کرده و از شکل ارائه محصول به صورت فله ای به صورت صادرات محصولات در بسته بندی های لوکس، زیبا و در عین حال مقاوم تغییر پیدا کرده است. یک بسته بندی مقاوم می تواند ضمانتی باشد تا محصول در طول مسیر حمل و نقل و شرایط مختلف آب و هوایی ( سرما- گرما- رطوبت - نفوذ گرد و غبار ) سالم مانده و آسیب نبیند.

در عین حال یک بسته بندی شکیل و زیبا و خاص می تواند تاثیر قابل توجهی در جذب مشتری و معرفی شرکت صادر کننده داشته باشد. در بسیاری موارد طراحی بسته بندی خود به تنهایی یک تبلیغ ایده ال محسوب می شود.
انواع متریال در بسته بندی میوه

کیسه، کارتن ، جعبه چوبی، ظروف پلاستیکی، سبد و ... انواع متریالی است که برای بسته بندی انواع میوه و سایر محصولات کشاورزی بکار می رود. هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارد. مسئله مهمی که در زمینه باید به ان توجه داشت این است که بسته بندی انتخابی باید برای تولید کننده ، حمل کننده و خریدار و مصرف کننده محصول کارایی و توجیه مناسب داشته باشد و هیچ کدام از آن ها در این زمینه متضرر نشوند.

هر نوع بسته بندی که برای میوه ها انتخاب شود باید بتواند جوابگوی نیاز های زیر باشد:

حفاظت و ایمنی محصول : از هنگام بسته بندی اولیه و حمل و نقل تا زمان تحویل نهایی آن
تازگی محصول : کیفیت محصول از نظر رنگ ، ظاهر و طعم آن حفظ شود
نام تجاری : برند و نام تجاری محصول باید دست نخورده باقی بماند.

در صادرات میوه با توجه به نوع میوه متریال مناسب برای بسته بندی آن انتخاب می شود. بسته بندی میوه های فله ای با میوه های سبزیجات فرق می کند. حتی در میان میوه ها هم بسته بندی سیب با بسته بندی توت متفاوت است. بر اساس نوع میوه متریالی انتخاب می شود که در دمای پایین و بالا ، رطوبت ، هنگام حمل و نقل و انبار کردن محصول کمترین آسیب به میوه صادراتی وارد شود.
منبع : بهترین بسته بندی، سورت و صادرات محصولات کشاورزی | ولگا
 

جدیدترین ارسال ها

بالا